Kysymyksiä maksimoidakseni treenaamiseni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Temaca
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei, olen kohta 16-vuotta täyttävä nuori kuntoilija, joka aloitti muutama kuukausi sitten käymään salilla. Olen katsellut paljon videoita ym. ja ottanu selvää monista asioista. Olen löytänyt itselleni treeni ohjelman, jota teen neljä kertaa viikossa ja saanut jo jonkinlaisia tuloksiakin. Nyt olen kuitenkin päättänyt lisätä kuntoilua koska haluan maksimoida tulokseni, niin voimassa kun myös lihasten ulkonäössäkin. Voimassa tulokseni ovat parantuneet melko huomattavasti ainoastaan salilla käynnin avulla, mutta vatsalihaksia näkyvillä löytyy nelisen kappaletta ja ne loputkin olisi kiva saada näyttäytymään. Olen yrittänyt syödä melko terveellisesti, aamupala, koulusta ruoka ja vielä ruoka koulun jälkeen, sitten välipala ja iltapala. Eikä mitään ns. "herkkuja". Olen myös aloittanut hölkkäämisen ja käyn n. 20min hölkkä lenkeillä 4 kertaa viikossa. Olen pistänyt itselleni deadlinen johon asti katson mitä tuloksia olen saanut ja se on n. 2kk päässä kun täytän 16-vuotta. En todellakaan kuitenkaan lopeta tähän, siinä pisteessä vain yritän nähdä aikaansaamani tulokset ja jatkan sen jälkeen kahta kovemmin.

Muita tietoja:
Salille ma, ke, pe, su
Juoksu ti, ke, la, su
Treeni ohjelma: http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/ (nelijakoinen)
Ruokana normi kotona tehdyt ateriat

Minulla on kuitenkin muutama kysymys.

1. Jos käyn neljä kertaa viikossa salilla kannattaako mennä hölkkäämään 3 vai 4 kertaa viikossa ?

2. Salin ja juoksun lisäksi kannattaako ottaa "Cardio" treenejä mukaan, minkälaisia, miten usein ?

3. Kuinka monta toistoa suosittelette hauikseen ja penkkiin ? Penkissä olen tehnyt 2x6 ja hauiksissa 2-3x6-8. ( Muihin lihas ryhmiin olen löytänyt mielestäni toimivat sarjat)

4. Onko vinkkejä miten usein ja mitä kannattaa syödä välipaloiksi, tai ihan jopa ateriaksi ?

5. Mitään muita hyödyllisiä keinoja/vinkkejä/tms. miten voisin maksimoida tuloksiani ?

Kiitos kaikille vastanneille jo näin etukäteen !

5. Mitään muita hyödyllisiä keinoja/vinkkejä/tms. miten voisin maksimoida tuloksiani ?
Unohdat sen sixpackin hetkeksi ja alat syömään kunnolla, siten että paino nousee noin 500g/vk. Heität sen nelijakoisen pois koska ei aloittelijat osaa treenata niillä. Otat täältä joko 1-jakoisen tai 2-jakoisen. Jos voima ja lihasmassa on päätavoite niin jätä lenkkeilyt vain keveyhin palautteleviin lenkkeihin.
Muista lihashuolto.

1. Jos käyn neljä kertaa viikossa salilla kannattaako mennä hölkkäämään 3 vai 4 kertaa viikossa ?

2. Salin ja juoksun lisäksi kannattaako ottaa "Cardio" treenejä mukaan, minkälaisia, miten usein ?

3. Kuinka monta toistoa suosittelette hauikseen ja penkkiin ? Penkissä olen tehnyt 2x6 ja hauiksissa 2-3x6-8. ( Muihin lihas ryhmiin olen löytänyt mielestäni toimivat sarjat)

4. Onko vinkkejä miten usein ja mitä kannattaa syödä välipaloiksi, tai ihan jopa ateriaksi ?

Kiitos kaikille vastanneille jo näin etukäteen !

Vaikka käskenkin kuuntelemaan Airwalkin neuvoja niin vastaan nyt silti kysymyksiisi, jos oletkin niin itsepäinen jässikkä, ettet ota neuvosta vaariin vaan jatkat samalla tapaa.

1. Riippuu omasta palautumiskyvystä. Tietenkin 4 lenkkiä kuluttaa enemmän kuin 3 ja näin saa poltettua kaloreita enemmän, mutta jos se salilla käynti on pääasia ja jos ei niiden lenkkien takia sitten jaksa siellä vääntää niin kannattaa ottaa vähemmän.

2. Cardio = juoksu ja kaikki muu aerobinen liikunta

3. No tämäkin riippuu ihan yksilöstä... Penkissä voi tehä 5x5 tai vaikka 8x10, riippuu aivan tavoitteista yms. Hauikseen tekisin mieluummin 8-12 toistoa, ei mitään suurempia perusteluja, mutta lyhkäset sarjat haukkarille tuntuu vähän turhilta.

4. Kaikki 1 ateriasta 10 ateriaan päivässä menee, riippuu yksilöstä. Proteiinia, rasvaa ja hiilareita. Protskua ainakin 2g/painokilo, rasvaa ainakin 1g/painokilo ja kaikki kalorit mitkä jää noiden turvaamisen jälkeen vielä vapaiksi hiilareista.

5. Pieni jakoisempi näin aluksi, syöt nuorena ja kasvavana paljon ja terveellisesti, treenaat kunnolla, nukut ainakin 8h yössä ja muistat, että lihasta ei voi kasvattaa samaan aikaan, kun poltetaan rasvaa. Sixpack tulee näkyville, kun rasvat vatsalihasten päältä on pois ja palikat on tarpeeksi suuret. Sinuna keskittyisin tuohon lihasten kasvattamiseen, koska et vielä noilla treenauksilla ole luultavasti saavuttanut ihanne kroppaa. Eivät ne vatsalihakset ole se hienoin lihasryhmä! Ja sixpack laihalla pojalla on yhtä seksikäs kuin isot rinnat läskillä naisella! Ole siis maltillinen ja kasvattele niitä lihaksia rauhassa. Sitten, kun oot mielestäsi tarpeeksi lihaksikas (siis oikeasti lihaksia löytyy) ja jos rasvaa on palikoiden päällä, voi siitä dieetillä raapasta ylimääräset pois.

Unohdat sen sixpackin hetkeksi ja alat syömään kunnolla, siten että paino nousee noin 500g/vk. Heität sen nelijakoisen pois koska ei aloittelijat osaa treenata niillä. Otat täältä joko 1-jakoisen tai 2-jakoisen. Jos voima ja lihasmassa on päätavoite niin jätä lenkkeilyt vain keveyhin palautteleviin lenkkeihin.
Muista lihashuolto.
Syön koko ajan kunnolla ja täysiä aterioita mitään kaloreita laskematta, mutta olen jättänyt kaiken epäterveellisen pois. En usko että niitä tarvitaan ? Ja mitä tarkoitat että aloittelijat eivät osaa treenata nelijakosella ? Siis kyllähän minä uskon että se noin on mutta oilisi kiva tietää miksi. Sitten jos otan vaikka tuon kaksijakoisen niin kannattaako mun silti käydä se 4 kertaa viikossa salilla ?

Aloittelijan on sen takia kannattavampaa treenata pienempi jakoisella, koska heillä lihas kehittyy nopeammin kuin konkareilla ja siksi on parempi antaa niille ärsykettä useammin kuin kerran 7 päivään. Myös se, että aloittelija ei ole edes kykeneväinen treenaamaan niin intensiivisesti kuin nelijakoinen vaatisi on yksi hyvä syy.

Ja tosta syömisestä sen verran, että jos lihas ei kasva niin et syö tarpeeksi... Eli niitä kaloreita kannattaa laskea vaikka sen takia, että syö tarpeeksi kasvaakseen, muttei kuitenkaan liian paljon. Ei niitä siis pakko ole ja silloin käytetään vain vaakaa ja peiliä apuna. Se ei vielä riitä lihas kasvuun, että syö terveellisesti ja täysiä aterioita, jos kulutus on kuitenkin korkeampi kuin päivän aikana syödyistä aterioista tullut energia määrä. Tossa sun postissa on kuitenkin eräs asia, joka helpottaa lihaksen hankintaa ilman, että kaloreita tarttee laskea. Noi kolme ekaa sanaa: "Syön koko ajan". Tolla linjalla se onnistuukin.

Ja joo 2-jakosta kannattaakin veivata 4 kertaa viikossa, jotta lihas saa sitä ärsykettä useammin kuin kerran viikossa. Itse menisin 2on 1off 2on 2off tyylillä eli jos maanantaina aloitat niin jää viikonloppu vapaaks, mutta toimii myös 1on 1off tyyli. Tuolloin edellyttää ettei treenipäivillä ole niin väliä.

Kiitos erittäin paljon vastauksista, mutta haluaisin vielä kysyä paria asiaa. Kun katsot tuota linkkiä minkä pistin ohjelmaani, niin huomaat että suurimmat osat liikkeistä tehdään x2-x3, kuinka suurta toistomäärää yleisesti liikkeisiin suosittelisit ? Kysyisin myös kuinka usein tuon ohjelman liikkeitä sitten vaihtelisin kun siinä vaihtoehtoja riittää. Viimeiseksi suuri kysymys, että onko mahdollista saada voimaa samalla kuin treenaa "kiinteyttävästi", eli siis syö hyvin, käy lenkeillä ym.?
http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/

Otat nyt vaan sen ohjelman kun siellä on sarja ja toisto määrät annettu, älä mieti niin paljon.
Unohda samantein se kiinteyttämisen, ollaan joko dieetillä tai sitten "massakaudella" eli plussalla.
Voimaa voi saada vaikka olisi miinuskaloreilla

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom