Hei, olen kohta 16-vuotta täyttävä nuori kuntoilija, joka aloitti muutama kuukausi sitten käymään salilla. Olen katsellut paljon videoita ym. ja ottanu selvää monista asioista. Olen löytänyt itselleni treeni ohjelman, jota teen neljä kertaa viikossa ja saanut jo jonkinlaisia tuloksiakin. Nyt olen kuitenkin päättänyt lisätä kuntoilua koska haluan maksimoida tulokseni, niin voimassa kun myös lihasten ulkonäössäkin. Voimassa tulokseni ovat parantuneet melko huomattavasti ainoastaan salilla käynnin avulla, mutta vatsalihaksia näkyvillä löytyy nelisen kappaletta ja ne loputkin olisi kiva saada näyttäytymään. Olen yrittänyt syödä melko terveellisesti, aamupala, koulusta ruoka ja vielä ruoka koulun jälkeen, sitten välipala ja iltapala. Eikä mitään ns. "herkkuja". Olen myös aloittanut hölkkäämisen ja käyn n. 20min hölkkä lenkeillä 4 kertaa viikossa. Olen pistänyt itselleni deadlinen johon asti katson mitä tuloksia olen saanut ja se on n. 2kk päässä kun täytän 16-vuotta. En todellakaan kuitenkaan lopeta tähän, siinä pisteessä vain yritän nähdä aikaansaamani tulokset ja jatkan sen jälkeen kahta kovemmin.
Muita tietoja:
Salille ma, ke, pe, su
Juoksu ti, ke, la, su
Treeni ohjelma: http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/ (nelijakoinen)
Ruokana normi kotona tehdyt ateriat
Minulla on kuitenkin muutama kysymys.
1. Jos käyn neljä kertaa viikossa salilla kannattaako mennä hölkkäämään 3 vai 4 kertaa viikossa ?
2. Salin ja juoksun lisäksi kannattaako ottaa "Cardio" treenejä mukaan, minkälaisia, miten usein ?
3. Kuinka monta toistoa suosittelette hauikseen ja penkkiin ? Penkissä olen tehnyt 2x6 ja hauiksissa 2-3x6-8. ( Muihin lihas ryhmiin olen löytänyt mielestäni toimivat sarjat)
4. Onko vinkkejä miten usein ja mitä kannattaa syödä välipaloiksi, tai ihan jopa ateriaksi ?
5. Mitään muita hyödyllisiä keinoja/vinkkejä/tms. miten voisin maksimoida tuloksiani ?
Kiitos kaikille vastanneille jo näin etukäteen !
Muita tietoja:
Salille ma, ke, pe, su
Juoksu ti, ke, la, su
Treeni ohjelma: http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/ (nelijakoinen)
Ruokana normi kotona tehdyt ateriat
Minulla on kuitenkin muutama kysymys.
1. Jos käyn neljä kertaa viikossa salilla kannattaako mennä hölkkäämään 3 vai 4 kertaa viikossa ?
2. Salin ja juoksun lisäksi kannattaako ottaa "Cardio" treenejä mukaan, minkälaisia, miten usein ?
3. Kuinka monta toistoa suosittelette hauikseen ja penkkiin ? Penkissä olen tehnyt 2x6 ja hauiksissa 2-3x6-8. ( Muihin lihas ryhmiin olen löytänyt mielestäni toimivat sarjat)
4. Onko vinkkejä miten usein ja mitä kannattaa syödä välipaloiksi, tai ihan jopa ateriaksi ?
5. Mitään muita hyödyllisiä keinoja/vinkkejä/tms. miten voisin maksimoida tuloksiani ?
Kiitos kaikille vastanneille jo näin etukäteen !