Kysymyksiä lisäravinteista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pancake
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Asiaa on niin paljon, ja niin monella suunnalla, että tämmönen rookie ei pysy perässä.

Eli nyt tarttisin vähän neuvoja..

Olen vasta alottanu lisäravinteiden syönnin, mutta ei ole oikein tietoa miten tehä.

Montako kertaa päivässä proteiinia? Minkälaisia sekotuksia?
Ennen treeniä mitään? Miten hiilarit

Muihinkin oleellisiin kysymyksiin, joita en osannut kysyä, toivon vastauksia.

Kiitos etukäteen!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Protskua itte syön päivittäin 2g/painokilo. Hiilareita en pussista ota kun ainoastaan palautusjuomassa 1dl maltoa, hiilareita tulee muutenkin ruoasta tarpeeksi :D Protskudrinkkejä suosittelisin 1-3 kpl päivässä. Yleensä kerralla drinkkiin ei kannata pistää paljoo enempää kun desi. Muistaisin joskus lukeneeni että ei kannata hirveesti pistää enempää kun ei välttämättä imeydy. Jotkut ottaa protskua ennen treenejä, mutta en sit tiä kuinka hyödyllistä se on, ku en oo itte kokeillu.

Lisäravinteet eivät ole pakollisia. Jos tulee vaikeuksia proteiinin saamisessa niin sitten protudrinkit on paikallaan. 1.5-2g proteiinia päivässä per painokilo ja ruokailuista joku 30g proteiinia kerrallaan. Hiilareita drinkkeinä palkkariin, protskuja en lisäravinteina itse muuten edes vedä kuin palkkarissa. Palautusjuomassa itsellä n 1.5dl protskua ja vähän vajaa dl hiilaria. Hiilariksi nopeaa eli dextroosia tai maltodextriiniä. Muuten kuin palautusjuomassa hiilarina kannattaa käyttää hitaita hiilareita = vähemmän läskiä.
Itse en syö pariin tuntiin ennen treeniä mitään jotkut vetää proteiinidrinkkiä ja bcaa nappeja mutta tee kuten itse haluat ja mitenkä kukkaro sallii. Treenin jälkeen sit mahd nopeaan palautusjuomaa ja jos aerobista salireenin jälkeen niin sit aerooppisen jälkeen se palkkari. Toivon et saat jotain selkoa tästä tekstistä, hyviä reenejä :)

Minkälaisia palautusjuomia käytössä?

Kaapista löytyy Fastin maltoa, dextroa, Whey3, ja kreatiinia, tarviiko ehottomasti vielä jotain?

Pancake sanoi:
Minkälaisia palautusjuomia käytössä?

Kaapista löytyy Fastin maltoa, dextroa, Whey3, ja kreatiinia, tarviiko ehottomasti vielä jotain?
Nuo käy.Laita 30-50g maltoa,30-50g Whey3:sta ja 5g kreatiinia.

et ehdottomasti, mut l-glutamiinin taso on voinut kovan reenin jälkeen laskee joten ei se pahitteeks tekis lisätä sitäki joku 5 g, itse pistän dextrosea ihan pienen määrän palautumisjuomaan koska se vaikuttaa nopeammin kuin malto.

Zone-sarja -42%
proteiiniä 3-4 drinksua maidon kanssa päivässä
1 lämmin ruoka 60-80 proteiiniä
ennen treeniä n. 30g proteiiniä
5g glutamiinia palautusjuomassa sekä 30-40g hiilareita
näin olen itse menetellyt ja kehitystä on tullut ihan ok kai.

Mulla palautusjuomassa hiilareita n. 30-40 grammaa, josta 1/3 dekstroosia, loput maltoa. Proteiinia 40-50 grammaa, kukkaron mukaan mennään, pyritään syömään laadukasta tässä (ion92) ja sitten vielä kreatiinia n. 5 grammaa. Dietillä mukana nykyään myös BCAA.

Välipalana tulee yleensä otettua yksi protskudrinkki, jossa protkua 40-50 grammaa ja tämä yleensä tuntia ennen reeniä.

Muuten saa protskua sapuskasta tarpeeksi, aamulla ja illalla menee 250 grammaa rahkaa, eli 500 grammaa päivässä ja tästä tulee jo noin. 60 grammaa protskua. Eli kyllä sitä proteiinia melko helposti saa sen 2 grammaa per painokilo myös ihan "normaalia" safkaa syömällä.

Päivässä kannatta pyrkiä syömään sellaset 5-6 kertaa, jotta saa sopivissa annoksissa ravintoaineet ja ei tule kerralla ahmittua järjettömiä määriä. Ja tämä moneen osaan jaettu ruokailu yleensäkin mahdollistaa suuremman kalorimäärän syömisen päivittäin.

Hiilarit kannatta painottaa aamupalaan. Ja treeniä ennen olevaan ruokailuun, mulla sellaset 3 tuntia enne reeniä on hyvä aika. Ja treenin jälkeen heti se palautusjuoma ja siitä n. tunnin päästä hiilari ja proteiinipitoinen ateria, siitä se lähtee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom