Kysymyksiä lämmittelystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Masal
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei tullut heti vastaan esimerkkejä/vinkkejä lämmittelystä.

Oli tänään rintatreeni päivä joka kulki seuraavasti

Lämmittelyt, 2min palautuksilla
10x Tyhjällä tangolla, jonka perään heti 10x 40kg.
10x 45kg
10x 50kg

Näiden jälkeen itse "työsarjoihin"
4x 10 x 60kg.

Sain kohtuu puhtaasti tehtyä viimeiset toistot työsarjoissa ja ajattelin ensi treeniin nostaa painoja 2,5kg:lla. Täytyykö työsarjojen painojen noston myötä nostaa myös lämmittelysarjojen painoja vai lisätäänkö lämmittely sarjoja?
En löytäny tähän heti vastausta foorumilta, mutta jos joku osaa ohjata oikeaan ketjuun niin linkki olis jees!

Btw, tais olla eka posti foorumille!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Yleinen tapa lämmitellä on 40%, 60% ja 80% työsarjojen painoista (excelillä hoituu ja netistä löytyy kalkulaattoreita). Työsarjat kun nousee, niin nousee lämppäripainotkin. Rippetoen malli:

1x5 tyhjä tanko
1x5 40% työsarjojen painosta
1x3 60%
1x2 80%

Kun sarjapainot nousevat riittävän suuriksi, niin nämä sarjat eivät välttämättä riitä. Oman fiiliksen mukaan voi sitten lisätä lämppärisarjoja vähentäen toistomääriä työsarjoja kohti noustessa.

Luin jotain, muistaakseni pakkikselta, että lämmittelyt kannattais suorittaa samoilla toistomäärillä kun itse työsarjat. Rippetoen malli myös aivan varmasti toimiva, voishan totakin kokeilla.

Mistään en mitään tiedä, mutta omalla kohalla aika turhaa ootella lämppäsarjojen välissä 2min. Ne tauothan on nimenomaan palautuksia ja ainakin niistä ekoista lämmittelyistä palautuu samalla, kun latoo lisää kiekkoja tankoon.

Koko kroppa lämpöiseksi ja huolellinen lämmittely isoille lihaksille hyödyntäen sen jokaista mahdollista liikesuuntaa.

Jos taas kysymyksessä oli penkkiä tehdessä lämmittely ja se, että mitä tehdä ennen ensimmäistä työsarjaa? Ei siitäkään tarvitse mitään rakettitiedettä tehdä. Teet niin monta lämmittelysarjaa, kun kroppasi sen vaatii. Itse teen 2-4 sarjaa vähän kevyemmin ja aloitan tavoitesarjani. Itse teen kyllä huolelliset lämmittelyt ennen treeniä oman kropan painoilla, kuminauhoilla ja muilla härpäkkeillä, joten en vaadi paljoa enää lämmittelyjä..

Itseasiassa, vaikka tulisin suoraan -30 asteen pakkasesta suoraan penkkiin niin en mä tekisi, muuta kun noi 2-4 kevyempää sarjaa alle.. Tunnustele kroppaasi

Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom