Kysymyksiä eläimistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rahvas
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sonder sanoi:
Olen nähnyt tapauksen, jossa pienehkö tai korkeintaan keskikokoinen leikattu uroskissa tappoi täysikasvuisen kyyn.
4-vuotias, keskikokoinen naaraskissani on tappanut ainakin 7 kyykäärmettä. Tässä se herkuttelee yhdellä saaliillaan. Yleensä se syö kyitä molemmista päistä vähäisen.

Liitteet

• hemmo.jpg
    hemmo.jpg
    81,9 KB · Katsottu: 6 390
Karoliina100 sanoi:
4-vuotias, keskikokoinen naaraskissani on tappanut ainakin 7 kyykäärmettä. Tässä se herkuttelee yhdellä saaliillaan. Yleensä se syö kyitä molemmista päistä vähäisen.

Eik toi ole ihan tavallinen rantakäärme, eikä kyy?

IronMind sanoi:
Kuva on otettu kivikkoisessa paikassa, jossa kyitä näkee usein. Rantakäärmettä en tiedä kenenkään koskaan seudulla nähneen, mutta kai niitäkin siellä voi olla. En erityisemmin ole ilahtunut kissojen kyiden saalistamisesta, koska kahta aiemmin elänyttä kissaamme ja yhtä koiraamme kyy on purrut ja kaikki olivat pari päivää hyvin heikossa kunnossa sen jälkeen.

Tässä on toinen kissan tappama käärme:

Liitteet

• kyy.jpg
    kyy.jpg
    66,2 KB · Katsottu: 1 807
Toisten kissat ne vaan saalistaa käärmeitä ja muita elukoita. Mun kissa kohtasi viime viikolla vahvempansa kun kärpänen pörräsi olohuoneessa, kissa tietysti luikki mun sängyn alle karkuun minkä tassuistansa pääsi..Tosi viidakon valtias :lol2:

IronMind sanoi:

Musta toi on kyy mutta se on vaan selällään. Ainakin näyttäis ihan kyyn mahapuolelta tuo.

Ja mitä sitten tuohon rantakäärmeen korvaukseen valtiolle tulee niin kai kyylläkin on oma hintansa mikä on korvattava? Nimittäin kyykin on rauhoitettu tietääkseni ja kaikilla rauhoitetuilla lajeilla kai on hinta? Tuskin ne vaan mitään korvauksia vaatii jos kissa syö niitä elukoita eikä niitä kyseinen henkilö itse tapa.

Eipä olis uskonu, et kissat käy käärmeen pääle ja selviytyy voittajana. Onhan kissat kovia petoja, mutta käärme tuntuu kyllä vähä pahalta vastustajalta. Kuinkahan koirat? Onko kellään koiraa joka on tappanut kyykäärmeen.

Muistaakseni käärmeen saa tappaa jos se tulee asuin talon pihaan. No oli kuinka oli tapoin viimmeviikolla ensimmäisen kerran käärmeen.

rahvas sanoi:
Muistaakseni käärmeen saa tappaa jos se tulee asuin talon pihaan. No oli kuinka oli tapoin viimmeviikolla ensimmäisen kerran käärmeen.

Eiköhän toi rauhotus lienee koske sitä vaikka se tulis makkariin sun viereen nukkumaankin. Paitsi sitten voit saada jonkun erikoisluvan sen tappamiseen jos se aiheutuu haittatekijäksi. Noin ainakin muissa eläimissä joita ei saa tappaa/metsästää. Arvelisin että noin se olisi kyynkin osalta. Jokatapauksessa mutua tämä että älkää lahdatko jos olin väärässä. :)

ZweCCo sanoi:
Musta toi on kyy mutta se on vaan selällään. Ainakin näyttäis ihan kyyn mahapuolelta tuo.

Ja mitä sitten tuohon rantakäärmeen korvaukseen valtiolle tulee niin kai kyylläkin on oma hintansa mikä on korvattava? Nimittäin kyykin on rauhoitettu tietääkseni ja kaikilla rauhoitetuilla lajeilla kai on hinta? Tuskin ne vaan mitään korvauksia vaatii jos kissa syö niitä elukoita eikä niitä kyseinen henkilö itse tapa.

Kyy ei todellakaan ole rauhoitettu, vaikka sakki netissä niin yleensä väittääkin. Rantakäärme on ja muutama muu matelija (vaskitsa, kangaskäärme, sisilisko).

Voi tarkistaa tuolta; http://www.ymparisto.fi/default.asp?node=1728&lan=fi#a0

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom