Kysymyksiä dieetistäni...

Originally posted by MissFlightattendant
Eli siis...Mikä on nyt johtopäätös??

Kuten Hannibal jossain toisessa threadissä totesi, niin kaikkein pahin on rasva ja paljon insuliinia erittävät (yleensä nopeat) hiilarit. Näitä hiilareita söisin silloin kun halutaan paljon insua eli ravinteet nopeasti perille (ts. treenin jälkeen ja aamullakaan tuskin kovin huono idea).
Hiilarit: Aamulla tankataan varastoja ja illalla syödään hiilaritonta linjaa (kuten pakkiksella on ollut paljon puhetta).
Proteiinit: joka aterialla, joten jäljelle jää
Rasva: Illalla proteiinin kanssa

Tietysti voi olla kokopäivän matalilla insuilla liikenteessä ja syödä rasvaa kokoajan mutta ei liene hullumpi idea nostaa välillä insuja (erittäin anabolinen) ja samalla tarjota kropalle aminohappoja.

Itse ainakin syön aamulla hirveän määrän puurohiutaleita maidon kanssa ja vielä ehrmannit päälle. Tämän yhdistelmän kanssa en haluaisi rasvaa. Sitten voidaan miettiä ottaako rasvat päivällä ruisleivän kanssa vai illalla lihan kanssa. Insuliini indeksiä katsoessa ei tosiaan ole suurta eroa. Kuitenkin aika suuri osa päivän kaloreistä tulisi alkupäivälle jos vetää hiilareiden ja protskun lisäksi rasvaa. Lisäksi on tutkimuksia (lähteet löytyy) joissa on todettu synergistinen insuliinin eritys hiilarin ja proteiinin kanssa. En tunkisi siis enää rasvaa näihin aterioihin. Rasva hidastaa muutenkin imeytymistä, mikä on hyvä ennen nukkumaan menoa. Eli mielestäni helpoimmalla pääsee juuri noin kun sanoit. Tässä nyt väitellään kuinka merkittävä vaikutus makroravinteiden sopivalla yhdistämisellä loppujenlopuksi on. Jos kuitenkin syö vaikka zonen mukaan, niin kannattaa katsoa mistä lähteistä ne hiilarit oikein tulevat.

jos laihduttaisit, niin millä makroravinteiden prosentuaalisella jaolla olisit silloin liikkeellä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun minulla on juuri kunnon rasvanpolttoprojekti meneillään...

Ihan proteiinisynteesin kannalta 2g/kg protskua näyttäisi olevan hyvä määrä (lähde: Anssin työ) . Dieetillä tarve korostuu (voin etsiä siitäkin lähteen jos tarvitsee). Tuskin 3g/kg on liioiteltua jos lihoistaan haluaa pitää tiukasti kiinni. Rasvoista suositellaan yleensä 25-30E% riittävän hormoonitoiminnan kannalta (lähteenä margariinitiedotus ja Berardi). En sitten tiedä miten naisten ja teston kanssa menee mutta itse tähtään vähintään 30E%. Jäljellä olevan energia tarpeen voi sitten täyttää hiilareilla :)

Kiinnostavaa muuten huomata että ketodieetillä ei syödä hiilareita rasvan kanssa :D (tai muutenkaan) ja rasvaa saadan reilusti. Mistä tulikin mieleen glukagoni, täytyy selata huomenna jotain infoa aiheesta...

HST-sivuilla taisi olla jotain juttua ravinnosta ja todettiin että syy, miksi monimutkaiset ruokavaliot toimivat on se, että ihmiset ovat tarkempia syömisiensä kanssa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt kun tässä on hieman herännyt eilisillan seikkailusta ( nyt kestää taas viikon tai vähä enemmän ennekuin testotasot ovat nousseet normaalille tasolle, kiitti Astro että muistutit :itku: ), niin jatketaan tätä keskustelua. Aika hauska juttu toi autoselitys muuten :thumbs:

Kalorilaista nyt toivon mukaan viimeinen kerta, ihmisen paino tippuu jos syö vähemmän kuin kuluttaa, mutta se mistä se painonpudotus koostuu, siihen voi vaikuttaa.
Kysymykseni oli miksi ei kannattaisi syödä kaikkia ravintoaineita samalla aterialla? Sitä kysyin ja vastaus oli että insuliinin varastoiva vaikututs pelätään. Mainittu on jo, että kaikki mitä syö vaikuttaa insuliinitasoihin (jopa hajut voivat vaikuttaa, eli ei edes tartte syödä!).

Mielestäni hiilareita tulisi syödä jokaisen aterian yhteydessä, jotta verensokeriarvot ei pääsisi laskemaan liikaa, koska silloin keho vapauttaa glukagonia(joka on katabolinen hormooni) ja kataboolinen vaihe alkaa. Näin tapahtuu koska glukagoni nostaa verensokeriarvot ja lihasproteiinien aminohapot tulee käytetyks kun glukoosia muodustetaan.
Rasvan hidastava vaikutus ruoan imeytymisnopeuteen om myös varteenotettava tekijä. Treenin jälkeen ei kannata sitä rasvaa syödä, koska silloin halutaan että proteiini "pääsee perille" niin nopeasti kuin mahdollista, mutta muutenhan on vaan hyväksi että ravintoaineet eivät imeydy niin nopeasti kuin mahdollista, muun muassa sen vuoksi että näläntunne pysyy kauemmin loitolla--> Dieetin läpivieminen helpottuu olennaisesti.
Vitamiinipuolikin voi kärsiä aika lailla jos ei syö kaikkia ravontoaineita kerralla. Esimerkiks jos syö vain proteiineja ja hiilareita, niin rasvaliukoiset vitamiinit eivät imeydy.

Mitä mieltä, :thumbs: vai :down: ?

Näin väitin toisessa threadissa.

Jos haluat pudottaa painoa, sinun täytyy kuluttaa enemmän kuin syöt. 500 kcal energia-alijäämä/päivä johtaa 0.5kg painonpudotukseen viikossa, melkeinpä paras mahdollinen laihdutustahti. Jos samalla kiinnität huomiota siihen, että ruokasi koostuu hyvästä ravitsevasta ruoasta ja nostelet salilla painoja, voit olla varma siitä että suurin osa painonlaskusta on rasvaa, eikä lihaksia. Lyhyitä, intensiivisiä intervallitreenejä kestoltaan 15-20 minuuttia ovat myös suositeltavia, ne nostavat kokonaiskulutuksesi ja insuliiniherkkyytesi aivan uudelle tasolle. Toinen vaihtoehto on rauhallisia aamulenkkejä jotka kestävät 30-60 minuuttia, keskisykkeen ollessa 100-130 lyöntiä/minuutissa.

Syö monta kertaa päivässä,mieluiten 5-6 , mutta pienennä annoskoot.

Syö hitaita hiilareita,proteiinia sekä hyvää rasvaa jokaisen aterian yhteydessä. Tämän lisäksi tulisi syödä noin 0,5-1,5kg kasviksia ja hedelmiä joka päivä, suurin osa kannattaa dietillä ottaa kasviksista. Hitaita hiilareita=Glykeeminen indeksi alle 70.
. Glykeeminen indeksi-lista löytynee googlella.
Tähän sääntöön löytyy 2 poikkeusta.

1.Treenin jälkeen syö NOPEITA hiilareita ( GI yli 100, esimerkiksi panimosokeri, malto, corn flakes, valkoista leipää, karkkia kuten viinikumit tai vastaava...Katso GI-tabellista) ja proteiinia(mieluiten heraa). Treenin jälkeen proteiinia noin 0,5g/painokiloa kohti ja hiilareita noin 0,7-1,2g/painokilo, dieetillä lähemmän sitä 0,7g. EI rasvaa!
2. Iltapalaksi syö rasvaa ja proteiinia, ei hiilareita.

Hyviä hiilarilähteitä ovat muun muassa: Pasta, parboiled riisi, keitetty peruna, kaurapuuro, ruishiutalepuuro, All-bran, tummaa ruisleipää, pavuja, linssejä.

Hyviä proteiinilähteitä: Vähärasvaista naudan paisijauhelihaa, kinkkua, lehtipihvi, kaikenmoiset kalat, kevyt maitotuotteet ( raejuusto ja rahka), kananmuna, katkaravut, tonnikalaa jne.

Hyviä rasvalähteitä: rypsi ja oliiviöljy (vielä parempaa jos käytät kylmäpuristettua versiota), pellavansiemenöljy, rasvaiset kalat kuten lohi ja makrilli.

Minulle tuntuu tämmöinen energianjakauma pelaavan parhaiten dieetillä, 30prode - 40hiil -30rasvaa.

Olen enimmäkseen aivan samaa mieltä, mutta kirjotan nyt niistä kohdista, jotka askarruttavat :)

Originally posted by Grandi
Mielestäni hiilareita tulisi syödä jokaisen aterian yhteydessä, jotta verensokeriarvot ei pääsisi laskemaan liikaa, koska silloin keho vapauttaa glukagonia(joka on katabolinen hormooni) ja kataboolinen vaihe alkaa. Näin tapahtuu koska glukagoni nostaa verensokeriarvot ja lihasproteiinien aminohapot tulee käytetyks kun glukoosia muodustetaan.

Juuri tämä oli se mihin mun piti palata. Berardin sivuilta:"when carbohydrates are added to a high protein, high peptide, or high amino acid meal/drink, the resulting insulin response is much larger than that seen with the protein/peptides/amino acids alone. And since insulin tends to blunt the glucagon response to a protein/peptide/amino acid meal, it translates to great news for muscle building and recovery"

Tästä voimme päätellä että insu on erittäin anabolinen ja hyväksi lihaskasvua ajatellen, glukagoni päinvastoin. Noh, eikö meidän kannattaisi sitten insuilla koko päivä? Ei, koska insu on myös erittäin anabolinen rasvakudoksen lisäykseen. Kaipaisin hieman tarkennusta mikä mekanismi säätelee glukagonin eritystä: riittääkö insu vai onko se nimenomaan hiilarista kiinni? Täysin insusta se ei voi olla kiinni koska pelkkää proteiinia syödessä glukagonin eritys kasvaa vaikka insuakin erittyy?
Ketodieetillähän protskua hajoaa aika tehokkaasti mutta ei se näytä pakkislaisia haittaavan, syövät vaan paljon protskua :) Kehonrakennus onkin hankalaa kun lihasta kasvattaessa tulee läskiä ja laihduttaessa lähtee lihasta. Täytyy vain pyrkiä maksimoimaan lihas/läski-suhde. Edelleen painotan että en protsku ja hiilari (insulinotrooppinen) aterian kanssa nauttisi rasvaa mutta jossain vaiheessa täytyy nekin ottaa. Luonnollista on ottaa rasvat illalla kuten on ollut paljon puhetta. Illalla tulee sitten käytettyä enemmän proteiinia ja rasvaa energiantuotannossa. Täytyy siis olla katabolisena, jotta rasva palaisi.

Vitamiinipuolikin voi kärsiä aika lailla jos ei syö kaikkia ravontoaineita kerralla. Esimerkiks jos syö vain proteiineja ja hiilareita, niin rasvaliukoiset vitamiinit eivät imeydy.

no niitä vitskuja saa sitten rasva-aterioiden yhteydessä :) Rasvaliukoisten kanssa on muutenkin joustavampaa kun niitä ei tarvitse kokoajan saada. Tuskin kenellekään tulee A, D, E ja K vitamiineista vajetta kun vetävät rypsäriä, kalaöljyä, vitamiinivalmisteita jne?

Hyviä hiilarilähteitä ovat muun muassa: Pasta, parboiled riisi, keitetty peruna, kaurapuuro, ruishiutalepuuro, All-bran, tummaa ruisleipää, pavuja, linssejä.

Peruna lienee vähän eri suomessa kuin esim. II-taulukossa käytetty mutta siitäkin on ollut juttua täällä (hyvä/huono?). Papujen II oli myös aika korkea mutta ei kai kukaan niitä muutenkaan vedä hirveitä määriä :prööt:

Kyllä tämä alkaa olla aika :thumbs: , mutta makroravinnekomboissa ja glukagonissa riitää vielä ihmeteltävää. Sillä välin kannattaa kokeilla kyseistä tyylisuuntaa. Ties vaikka toimisikin paremmin kuin muut :kippis1:

Jep, yritänpäs selvitellä :)

"Kaipaisin hieman tarkennusta mikä mekanismi säätelee glukagonin eritystä: riittääkö insu vai onko se nimenomaan hiilarista kiinni?"

Voi sanoa että se on hiilareista kiinni, koska glukagonia vapautuu silloin kun verensokeriarvot laskevat liian alhaisiksi, ja verensokeritasoihin vaikuttaa hiilarit.

On totta että insuliinivastaus on suurempi kun syödään sekä proteiinia että hiilareita samaan aikaan, mutta mielestäni kovaa treenaavan ihmisen ei tarvitse pelätä sitä insua ja rasvaa (kunhan määrät ovat kohtuullisia tietysti), koska rasvan käyttö energiaksi on kuitenkin hyvin tehokasta. Ja varsinkin se kylläisyydentunne on ratkaisevassa roolissa minun ajatusmaailmassa.

Pitää paikkansa että syömällä paljon protskua se lihasproteiinin hajoaminen saa minimisoiduks, tosin itse en kestä ketoilua lainkaan, kun treenit ei millään kulje. :down:
Eihän se vitamiinipuoli mikään akuuttinen kysymys ole(oikeastaan oli varmaan turha mainitakin nyt jälkiviisaana :) ), mutta pitkällä aikavälillä se voi aiheuttaa ongelmia jos ei kiinnitä asiaan huomiota.

"Luonnollista on ottaa rasvat illalla kuten on ollut paljon puhetta. Illalla tulee sitten käytettyä enemmän proteiinia ja rasvaa energiantuotannossa. ".
- Allekirjoitan, pienellä viilauksella. Eli minä ottaisin vähän rasvaa jokaisen aterian yhteydessä (paitsi palautusjuomassa) ja sitten vähän enemmän rasvaa protskun kera ennen nukumaanmenoa( eli silloin en minäkään syö hiilareita :worship: ) .

Minä en kyllä pelkäisi normaalia perunan käyttöä, mutta jos haluaa alentaa sen GI:tä niin voi keittää ne, heittää jääkaappiin muutamaks tunniksi (että kylmenee) ja sitte vasta syödä ne. Muistaakseni tämä johtuu siitä, että perunan sisältämä tärkkelysmuoto muuttuu jollain lailla tämän käsittelyn ansiosta.

Toivottavasti en sekoittanut asioita vielä enemmän...

Edit: "Täytyy siis olla katabolisena, jotta rasva palaisi."

Tämän lauseen en ymmärrä, rasvahan käytetään energiaksi joka sekunti?

Öööö... miten joku voi syödä 2000kcal ja vetää lenkit ja treenit siihen päälle ja painaa 90kg, ja säilyttää mielenterveytensä, vaikka olisi kuinka läski. Toi hiilari määrä (145g) on aivan vitun vähän ja alkaa olee tosi heikko olo. No jos tota kestää, niin kyllä laihtuu varmasti.

Sitten tohon prot. hh. rasvat suhteeseen, niin minusta tossa on proteiini ja hh määrään nähden liikaa rasvaa. Eli puolet rasvoista heti helevettiin ja pienentää sitä määrää vielä dieetin edetessä.

Originally posted by Grandi
Voi sanoa että se on hiilareista kiinni, koska glukagonia vapautuu silloin kun verensokeriarvot laskevat liian alhaisiksi, ja verensokeritasoihin vaikuttaa hiilarit.

Näin arvelinkin. Tämä on aika kova isku ketoa ja hiilaritonta iltaa kohtaan (jotkut lopettavat hiilareiden syönnin muutamia aterioita ennen nukkumaan menoa. Jos alkaa glukagonia pelkäämään voisi heittää palan ruisleipää päivän jälkimmäisiin aterioihin. Veikkaan että pienikin määrä glukoosia estää maksaa villiintymästä glukoneogeneesin kanssa?

"Täytyy siis olla katabolisena, jotta rasva palaisi."
Tämän lauseen en ymmärrä, rasvahan käytetään energiaksi joka sekunti?

Juu, silkkaa palturiahan tuo on :nolo: Tarkoitin että ilman ajoittaista kataboliaa ei rasvavarastoja tyhjennetä. Tyhmäähän olisi että kroppa varastoi rasvaa samaan aikaan kun se tyhjentää varastoja. Tästä voimme päätellä että keho on joko anabolisessa tai katabolisessa tilassa. Eli samalla kun rasvat lähtee, lähtee myös lihasta, eikö?

"Veikkaan että pienikin määrä glukoosia estää maksaa villiintymästä glukoneogeneesin kanssa?"

-Hmm, tarkkaa tietoa siitä että millaisia määriä tarvitaan minulla ei ole, mutta arvelisin että mainitsemasi palan ruisleipää riittää aika pitkälle jo. Itsekin yritän tehdä niin, että tulisi syötyä ne suurimmat hiilariannokset aamulla/päivällä. Voisin yrittää kaivaa jotain tietoa esille...

"Tästä voimme päätellä että keho on joko anabolisessa tai katabolisessa tilassa. Eli samalla kun rasvat lähtee, lähtee myös lihasta, eikö"

Näin valitettavasti on. :(

Tännehän on paljon postia tullukin, kiitoksia vaan jo nyt :worship:

Juu taitaa toi 2000 kaloria olla meikäläisen kokoiselle aika vähän. Ei kuitenkaan olis heti tarkoitus mennä säästöliekille. Ens viikolla nyt sit alkais toi dietti, kun oon koko viikonlopun bulkannu mamman lihapadoilla... :)

Ens viikon oon nyt sit ajatellu mennä 2400 kcal/päivä ja katsotaan minnepäin se paino lähtee meneen ja tehdään sitten tuloksista riippuen uudet säädöt.

Proteiinit 250g (luulis tuon määrän riittävän lihakadon estämiseen?)
Hiilarit 150g
rasvat 90g

Hiilareita iltaa kohti vähentäen. Pari viimeistä ateriaa kokonaan ilman. Lisäksi tulee ne 3-4 punttitreeniä ja kävelylenkkejä 3-5. Voin raportoida sitten viikon päästä kuinka miehen on käyny.

Originally posted by Mustanaamio

Ens viikon oon nyt sit ajatellu mennä 2400 kcal/päivä ja katsotaan minnepäin se paino lähtee meneen ja tehdään sitten tuloksista riippuen uudet säädöt.

Proteiinit 250g (luulis tuon määrän riittävän lihakadon estämiseen?)
Hiilarit 150g
rasvat 90g

Olisin jjjn kanssa samoilla linjoilla. Rasvan osuus on 34E%, joka on aika paljon, kun saantisuositus on kuitenkin vain 20-30E%. Rasvan osuus laihiksella voisi olla lahempana 20 prosenttia. Lisaisi vaikka hiilareiden osuutta.

Anteeksi aakkoset! :nolo:

Joo rasvaa max. 20% siis energiasta. Toi protsku (250g) Alkaa olee jo tarpeeksi. Ilmeisesti natupohjalta ollaan liikkeellä? Mutta toi hiilarimäärä (150g) on kyllä aika vitun vähän. No huomaat sen ite, kun loppuvkosta alkaa olee iltasin todella heikko olo.

Ootko kokeillut minkäänlaisilla kaloreilla vielä esim. vkon jaksoa? Ei kannata lähteä dieetille tyyliin nyt syöt 4000kcal ja ens vkolla syöt 2000kcal ja teet kuolemaa loppuvkosta. Mitä seuraavaksi nostat kalorit 3000? Toi mene pelleilyksi.

JJJ:n kanssa samoilla linjoilla eli ei kannata noin matalilla kaloreilla aloitella ja sit taas nostaa määrää jne. Eli jos vaikka nyt laskettais sulle pav mukaan peruskulutus eli miehet: (879+10,2*90kg)=1797kcal eli tämä on sun peruskulutus tekemättä mitään. Sit jos laitetaan fyysiseksi aktiivikertoimeksi 1,7-2,0. 2,0 ois varmaan lähempänä kun tulee noi salit+lenkit, mut koitetaan nyt näin. Saadaan 1,7*1797=3055kcal ja 2,0*1797=3594kcal. Eli kulutuksesi on varmasti tällä välillä päivästä ja aktiviteetista riippuen. Tästä päätellen voisin sanoa että jo 2800kcal olisi sopiva määrä aloittamaan rasvanpolton. Ja jos tuolle määrälle laskee määrät --> prot. 3g/kg, rasv. 20% kaloreista ja loput hiilareista niin saadaan:
prot: 270g
rasv: 62g
hh: 290g
Tässä ois mun ehdotus...
Tsemiä diettiin :kippis1:

Sakael, silloin "muinoin" oli puhetta mun kalorimääristä... No nyt on tilanne se, että vedän 1500kcal/päivä, ja paino on jatkanut laskusuuntaa! :kippis1: Tuo on paha homma, kun ei sitä millään malttaisi uskoa, että jos mennään liian vähilla kaloreilla, niin se paino ei tunnu hievahtavan mihinkään, ja näinhän se on! No nyt se paino on kuitenkin vain lähtenyt siihen suuntaan, kuin on tarkoituskin, vaikka meikäläinen syö enemmän! :D

Jos mun äidiltä kysyttäis, niin se tasan sanoisi, että tämä nainen syö kyllä liikaa! Mut sitäpä ei kannata tässä asiassa noteerata ollenkaan...Äitini luulee, että raejuusto lihottaa minua! :lol2:..." Eksää hei vois syödä vähän vähemmän sitä raejuustoa?!" Ei ne tajua, että raejuustoa syödään proteiinin ja hyvän maunkin takia. Turhaa on yrittää selittää mitään proteiineista tai muistakaan makroravinteista. Ja laihtumisenkin pitäisi tapahtua tyyliin parissa viikossa...No kyllähän se onnistuisi, jos lopettaisi syömisen kokonaan...
Meidän perheessä kun salaattikin tuntuu olevan hilottavaa, jos sitä mussuttaa yksin kokonaisen kulhollisen tonnikaloineen!..vaikka kaloreita ei tule edes 300:taa siitä annoksesta... Ja toinen ääripää on, että sulle tulee kohta joku anoreksia..isäni mukaan... Pitäisi pudottaa painoa, mutta ei saisi laihduttaa, koska voi tulla anoreksia. Ja pikkuveljeni rinnastaa dieetillä olon ja rasvan polton samantien anoreksiaksi. Että näin meillä :thumbs: Anteeksi, tuli "vähän :offtopic: ...

Originally posted by Fatso
Millainen on ravintoaine jakaumasi nyt??

Itseasiassa niin, en ole sitä saanut vielä ihan lukkoon lyötyä... Olen ajatellut niin, että proteiinia tulisi vähintään se 2g/paino-kg, jonka saan kasaa todella helposti, että enemmänkin menee kyllä! Rasvaa 30% eli 50g olisi varmaan ok? Hiilareista tulee sit loput...
Nyt ole jonkun aikaa ihan vain huolehtinut protskut, ja hiilarit niin, että tulisi jotain 125g hh. Rasvaa olen sitten koittanut saada siinä 30-50g...

Pitäisi vain saada nyt laitettua ne energiaprosentit ihan lukkoon, ettei tarvitsisi niiden kanssa enään pähkäillä...:rolleyes: ...

edit: Ihan kiva, et otit asian puheeksi! :) ...

Miss Flightattendant: Mulla on sellainen fiilis, että sulla on jonkinnäköinen ongelma painosi (ja minun suhteen). Voisitko kertoa nykyisen painosi ja pituutesi, niin tietäisi onko siinä jotain tiputettavaa? Kiva, että painosi putoaa 1500 kalorilla. :) Onneksi voin itse syödä enemmän dieetillä.

:offtopic: Jatkuvasti hehkutat muissa treadeissä, kuinka jumalainen nainen olet, niin miksi ihmeessä Miss Täydellisyyden tarvitsee laihduttaa....? :kuvia: :kuvia:

Originally posted by Sakael
Miss Flightattendant: Mulla on sellainen fiilis, että sulla on jonkinnäköinen ongelma painosi (ja minun suhteen). Voisitko kertoa nykyisen painosi ja pituutesi, niin tietäisi onko siinä jotain tiputettavaa? Kiva, että painosi putoaa 1500 kalorilla. :) Onneksi voin itse syödä enemmän dieetillä.

:offtopic: Jatkuvasti hehkutat muissa treadeissä, kuinka jumalainen nainen olet, niin miksi ihmeessä Miss Täydellisyyden tarvitsee laihduttaa....? :kuvia: :kuvia:

Ei mulla kyllä sun suhteen mitään ongelmaa ole. :confused:
Ajattelin vain kertoa, että neuvosi on auttanut...:nolo:

Ja ihan tiedoksi, en ole sanonut, että olisin mitenkään täydellinen mitä kiloihini tulee tällähetkellä! Pituutta on 171cm ja painoa 65kg. Normaalisti olen painanut 8kg vähemmän. Ja tämä myös treenikaudella. Kisakaudella kireämmässä kunnossa on kiloja ollut muutama vähemmän.
Vammojen takia painoni on noussut reippaasti, kun en ole joku aika taaksepäin pystynyt edes kunnolla kävelemään! En osannut rajoittaa syömisiäni suhteessa siihen, mikä oli kulutukseni ilman treeniä. Kun sitä aiemmin treenasi kilpaurheilijana kaksi kertaa päivässä, ja sitten yhtäkkiä ei pysty tekemään mitään, niin on siinä olo vähän että :confused: Ja vammojen laatu tietenkin paheni edelleen, kun elopainoa tuli niin reippaasti lisää, eikä kroppa ole ikinä moiseen tottunut! Siinä sitä sitten sai ravata hierojilla ja fysikaalisessa, kun nilkat eivät tuntuneet enään toimivan kunnolla, koska nivelet eivät jaksaneet kantaa tullutta painoa. Nyt olen siinä tilanteessa, että pystyn taas jopa juoksemaan, mutta leikkausaika odottaa vielä tulevana talvena. Että siinä sinulle hieman infoa miksi "Miss Täydellisyyden" tarvitsee laihduttaa!! ( Anteeksi, ei ollut tarkoitukseni ilmaista asiaa noin vihaisesti.)

edit: Painon pudottaminen on nyt ihan ehdottoman tärkeää tässä vaiheessa, kun leikkaus on edessä. Hyvä kuntoisena pystyy toipumaan moisesta paljon paremmin, eikä tule mitään komplikaatioita sen takia, että naiselle on sattunut kertymään painoa nyt hiukan reippanlaisesti. Jos pystyn vielä tulevaisuudessa hyppäämään, niin ei niitä metrejä tässä elopainossa tule! Lisättäköön tuohon vielä se, että elämänlaatu on kyllä moninverroin parempaa, kun ei tarvitse miettiä, että uskallankohan minä nyt lähteä lenkille, ettei vain jalkoihin tule mitään pahemmanlaatuista rasitusta ylimääräisen takia. Työn puolesta(joita olisi tarkoitus vielä tehdä ihan oman mielen mukaan) kilot olisi saatava myös pois, mutta siihen en mene sen enempää, ettei taas tule paskaa niskaan.

Originally posted by MissFlightattendant
Pituutta on 171cm ja painoa 65kg. Normaalisti olen painanut 8kg vähemmän...

...Ja vammojen laatu tietenkin paheni edelleen, kun elopainoa tuli niin reippaasti lisää, eikä kroppa ole ikinä moiseen tottunut! Siinä sitä sitten sai ravata hierojilla ja fysikaalisessa, kun nilkat eivät tuntuneet enään toimivan kunnolla, koska nivelet eivät jaksaneet kantaa tullutta painoa...

... edit: Painon pudottaminen on nyt ihan ehdottoman tärkeää tässä vaiheessa, kun leikkaus on edessä. Hyvä kuntoisena pystyy toipumaan moisesta paljon paremmin, eikä tule mitään komplikaatioita sen takia, että naiselle on sattunut kertymään painoa nyt hiukan reippanlaisesti.

Nyt on jo ihan pakko kommentoida!!

Painoindeksisi on hyvä tyttö 22! Puhut kuin mikäkin ylipainoinen norsu! Punttia kun vielä nostelet niin painoindeksisi on vähintään normaali, melkein matala.
Tuo leikkausjuttu kaiken lisäksi... En usko että jos nyt satut omistamaan yhtään lihasmassaa, niin painosi voisi haitata leikkauksesta toipumista... :jahas:
Vai pitääkö nykypäivänä olla alipainoinen (Tomia lainatakseni) "anorektinen kojootti" palautuakseen leikkauksesta... :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom