Kysmä kreatiinista?

Eli niinkin "voimakas" aine kuin kreatiini. Mulle se tekee ajoittain vatsan kipeäksi ja kerää ylimääräistä nestettä kroppaan. Eli mulle siittä on ollu aina enemmän huonoja puolia kuin hyviä.
Mites muut, pystyykö kukaan puhumaan sen puolesta?
Oma treeni on lähinnä kehonkyhäystä, et maksimi voimia ei tuu juuri koskaan testattua......

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voin puhua krean puolesta, vaikka se kusettamaan itseäni hiukan pistääkin. Sarjat paranee pikkasen ja toi nesteen kerääntyminenhän on vaan plussaa. Ainakin itse (laihana sinttinä) tykkään ku lihakset näyttää vähän turvonneilta. Mitä mahakipuun tulee niin joillain krea on tollasta aiheuttanu, vaihda merkkiä tai jätä pois kokonaan, jos ei helpota.

Teetkö sitä tankkausta? Se on aiheuttanut monelle mahaongelmia. Liian vähäinen nesteen määrä voi näitä myös aiheuttaa.

Palstalla paljon juttua kreatiinista, laita se hakuun hakusanaksi niin löytyy tunneiksi lukemista.

Ei ole mulle tullut ainakaan mitään vatsaoireita kreatiinista. Käytän yleensä aika monia merkkejä, yleensä monohydraattia 20g annoksilla. Siitä suuremmista annoksista en sitten tiedä enää mitä siitä seuraisi.

Timba79 sanoi:
Teetkö sitä tankkausta?

Niin, väitetään että tankkaus on jopa turhaakin. Referoin tässä yhtä referaattia: Vaikka pitääkin paikkansa että "mitä alhaisempi lihaksien kreatiinipitoisuus on, sitä enemmän ne pystyvät imemään kreatiinia itseensä" niin liika on liikaa. Kehomme pystyy varastoimaaan vain rajallisen määrän kreatiinia, joten super-annokset ovat hyödyttömiä. Kreatiinipitoisuudet nousevat huippuunsa 30-60 minuutin kuluttua sen ottamisesta. Kreatiinireseptoreiden on todettu toimivan 40-60 % huonommin monta tuntia aineen nauttimisesta. Tämä viittaa siihen, että reseptoreiden ennalleenpalautuminen kestää noin 24h. Näyttäisi siis siltä, että kreatiinin nauttiminen useita kertoja päivässä on tarpeetonta. Mikäli tankkaus tehdään 4-5 osassa päivän mittaan, vain osa kreatiinista menee oikeaan osoitteeseen. On myös arveltu, että jatkuva pitkä-aikainen kreatiinin käyttö heikentää kreatiinireseptorien toimintaa ja vaikuttaa negatiivisesti kehon luonnolliseen kreatiinitoimintaan. Kreatiinia ei kannata käyttää jatkuvasti suuria määriä, kreatiiniannos myös kannattaa ottaa heti treenin jälkeen yhtenä suurena annoksena.

Kreatiinius maximus

Voiko kreatiinia yliannostella ? jostain meinaan luin että ei pystyisi koska ylimääräinen kreatiini kulkeutuisi elimistöstä ulos "virtsan" mukana... jotain tollaista muistaakseni luin, ja jos pystyisi niin siitä seuraisi??? enemmän nestettä kehoon ?
:joulu7:

Massamaster sanoi:
Niin, väitetään että tankkaus on jopa turhaakin. Referoin tässä yhtä referaattia: Vaikka pitääkin paikkansa että "mitä alhaisempi lihaksien kreatiinipitoisuus on, sitä enemmän ne pystyvät imemään kreatiinia itseensä" niin liika on liikaa. Kehomme pystyy varastoimaaan vain rajallisen määrän kreatiinia, joten super-annokset ovat hyödyttömiä. Kreatiinipitoisuudet nousevat huippuunsa 30-60 minuutin kuluttua sen ottamisesta. Kreatiinireseptoreiden on todettu toimivan 40-60 % huonommin monta tuntia aineen nauttimisesta. Tämä viittaa siihen, että reseptoreiden ennalleenpalautuminen kestää noin 24h. Näyttäisi siis siltä, että kreatiinin nauttiminen useita kertoja päivässä on tarpeetonta. Mikäli tankkaus tehdään 4-5 osassa päivän mittaan, vain osa kreatiinista menee oikeaan osoitteeseen. On myös arveltu, että jatkuva pitkä-aikainen kreatiinin käyttö heikentää kreatiinireseptorien toimintaa ja vaikuttaa negatiivisesti kehon luonnolliseen kreatiinitoimintaan. Kreatiinia ei kannata käyttää jatkuvasti suuria määriä, kreatiiniannos myös kannattaa ottaa heti treenin jälkeen yhtenä suurena annoksena.

niin aivan joo :) sieltähän se sitten tulikin.

maha kibbee (KREA?)

niin ja vielä tuosta mahakivusta, itselläni huomasin kerran lievää mahakipu ja veikkaisin että johtui kreatiinista. luin myös että kahvia ja alkoholia ei suositeltaisiin kun nautiskellaan kreatiinia, ja olin juonut kahvia silloin... eli voisiko syynä olla kahvi ? tai sitten olen lukenut jostain väärin :D

Kaikki mahdolliset jutut testattu, mut ei.... Kerran otin lusikallisen ennen treeniä, huh sitä vatsanvääntöä, salivyön kun vetäs päälle niin kylmää hikee piti pyyhkiä.
Silti sitä pitää aina sillon tällöin testata, jospa nyt......

aaa

muokkaaja sanoi:
Kaikki mahdolliset jutut testattu, mut ei.... Kerran otin lusikallisen ennen treeniä, huh sitä vatsanvääntöä, salivyön kun vetäs päälle niin kylmää hikee piti pyyhkiä.
Silti sitä pitää aina sillon tällöin testata, jospa nyt......

Testaamisen arvoinen vihannes tuo kreatiini :rock:

Massamaster sanoi:
Olen itsekin näitä tutkimus tuloksia lukenut mutta täytyy todeta että itseni kohdalla nuo väitteet eivät kyllä pidä paikkaansa.

Tuossa todetaan että tankkaus olisi hyödytön, minulla se taas toimii hyvin.
Samoin todetaan että krean nauttiminen useassa osassa päivän mittaan olisi hyödytöntä, tämänkin olen itselläni tutkinut ja selkeesti paremman tehon saa kun syö kreaa tasaisesti päivän aikana verrattuna yhteen kerta laakiin.

Neutraali, sinähän olet muutenkin friikki ;) Käytin kyllä itsekin tankkausta mutta otin palkkarissa ison satsin kreaa. Siis vain annos päivässä, kokeilin kahta annosta, ennen ja jälkeen treenin mutta en huomannut mitään eroa.

Massamaster sanoi:
Käytin kyllä itsekin tankkausta mutta otin palkkarissa ison satsin kreaa. Siis vain annos päivässä, kokeilin kahta annosta, ennen ja jälkeen treenin mutta en huomannut mitään eroa.
Itse huomasin eron kun rupesin ottaan tankkauksen 4-osassa ja ylläpidon 2-osassa. Tai sitten vain luulen että siinä on eroa verrattuna kerta laakeihin :D, no ei, kyllä siinä eron huomasi ihan oikeasti. Potkii paremmin kun ottaa useassa erässä, ainakin minulla.

tuli muuten mieleen kun ite rupesin nyt ensimmäistä kertaa käyttämään kreatiinia kun ennen on tullu kaikki muut maholliset "voimajuomat" kokeiltua,mutta minkä verran ootte saanu painoa nousemaan kreatiinitankkauksen aikana?

Itse aloitin kreatiinin käytön kolmisen viikkoa sitten. Alusta asti ilmeni päänsärkyä. Viikko käytön jälkeen tuli treenatessani jalkoja armoton pääkipu, kovempi kuin koskaan aikaisemmin. Tämä toistui myös selkäreenissä.

Nyt olen vähentänyt annostusta n. 5 grammaan, kun aluksi otin reilut 10 grammaa. Päänsärky on vähentynyt huomattavasti, eikä treenin yhteydessä ole enää tälläisia yht äkkisiä "kohtauksia" ilmennyt. Olen myös yrittänyt juoda huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin.

Onko muilla ollut kreatiinista aiheutuvaa pääkipua?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom