Kyselempä vaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lomppi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro! Oon vastikään alotellu saleilun.. Oon massannu joulukuun alusta tähän päivään.. ja paino noussut about 68,5kg--> 78,5kg.. Pituus 175cm

Nyt kun kesä alkaa lähestyyn niin oliis kiva saada tuota rasvaa pois..

Eihän niitä lihaksia niin kovasti oo mut jos jatkais massausta sit syksyllä.. Ihan senki takia et ois mukava kokeilla dieettiä ja saada onnistumisia = lihakset esiin.. Olis sit syksylläki helppo massata ku omakohtasesti tietää et sen läskin saa poiskin..

Työ on konttorihommaa, ei aerobista nyt kuukauteen ku sähly jäi muuton takia ja 4kertaa viikossa salia tunti..

Tuloksia tässä vähän niin tiiättä millasestä jampasta suurinpiirtein kyse..

Penkki (=D) maximi ehkä 70kg.. teen 6-8sarjoja nyt 60kg:lla
Maastaveto sarjaa 130kg 150:ki nousee kerran pari..
Jalkaprässi sarjaa 200kg:lla.. Kelkka on tosi kevyt..
Kyykky 70kg:lla
Haba kahella käellä taljassa, sarjaa 50kglla
Ojentaja suht samoissa..
jne jne.. eli suht kevyt kaveri lihojen puolesta..

Elieli.. Käykö siinä nyt niin et jos alan pudottaan painoa niin lihasta ei enää tuu ollenkaan eikä tulokset parane vaan jopa tippuu?

Ja miten tämä painonpudotus olis fiksuinta tehä?

Vatsalihakset olis kiva saada esiin, joskaan niitäkään ei juuri paljoa ole.. =D

:offtopic: upee mave verrattuna penkkiin. Kyykky ei oo kyl ihan huippu mut kyllä se nousee.

Tulokset voivat tosiaan tippua laihiksella koska sitä lihasta tahtoo lähtä siinä samalla.

Laihdutuksen aikana syö alle kulutuksen ja muista syödä reippaasti proteiinia. Tee perusliikkeissä lyhyitä ja raskaita sarjoja niin voimatasot luulisi pysyvän kohtalaisesti kurissa. Itsellä ainakin voimatasot pysyivät hyvin kurissa tuolla lailla vaikken syönytkään yhteen väliin lähellekään kulutuksen verran. Itse tein penkkiä 4x4.

Offtopic: Itsellä on juuri toisinpäin kuin sinulla. Mulla penkki kohtalaisen hyvä painoon nähden mutta mave ja kyykky perseestä. Itse painan noin 65kg ja penkki ~85kg.

Niin tosta penkistä tuli mieleen rinta.. Mulla on semmonen ihme juttu et kaikkiin muihin lihasryhmiin saan treenin aikana ja jälkeen hyvän poltteen mut rintaan en.. Oon sitä tässä jo sen kolme kuukautta harmitellu.. Joskus tosi harvoin saan seuraavaksi päiväksi rinnan "kipeäksi" mut todellaki harvoin.. Oon tässä yrittäny viimeaikoina leikkiä jotain kungfutselaisuutta ja yrittäny "löytää" rintalihaksen ilman vastusta.. Heikoin tuloksin.. Kaveri kyllä kun kokeili minun rintoja penkin aikana meinas et tulee puristus mut en sitä ite tunne.. Jos teen rintaprässiä yhdellä kädellä ja tunnustelen rintaa toisella niin kyl sinne puristus tulee.. Jostain syystä "kipua" ei kuiten seuraa seukki päivänä kuten muihin lihaksiin.. Eli teenköhön rintatreenin päin persettä?

Niin tosta penkistä tuli mieleen rinta.. Mulla on semmonen ihme juttu et kaikkiin muihin lihasryhmiin saan treenin aikana ja jälkeen hyvän poltteen mut rintaan en.. Oon sitä tässä jo sen kolme kuukautta harmitellu.. Joskus tosi harvoin saan seuraavaksi päiväksi rinnan "kipeäksi" mut todellaki harvoin.. Oon tässä yrittäny viimeaikoina leikkiä jotain kungfutselaisuutta ja yrittäny "löytää" rintalihaksen ilman vastusta.. Heikoin tuloksin.. Kaveri kyllä kun kokeili minun rintoja penkin aikana meinas et tulee puristus mut en sitä ite tunne.. Jos teen rintaprässiä yhdellä kädellä ja tunnustelen rintaa toisella niin kyl sinne puristus tulee.. Jostain syystä "kipua" ei kuiten seuraa seukki päivänä kuten muihin lihaksiin.. Eli teenköhön rintatreenin päin persettä?

Tee hitaita ja mahdollisimman hallittuja toistoja.

Se kipu ei ole mitenkään yhteydessä siihen, etteikö lihakset kasvaisi, vaikka ne eivät tulisikaan kipeiksi. Treenaat vaan sitä rintaa vaik penkillä, vinopenkillä ja vikana sit ristikkäistaljalla vikat mehut rinnasta pois.

Tsemppiä muutenki treeneihin! :thumbs:

Niin.. toikin on totta mut kyl alottelijoilla yleensä tulee herkästikkin lihakset kipeäksi ja kyl se munmielest jotenkin aistii siit et nyt ne alkaa kasvaa :)

Niin.. toikin on totta mut kyl alottelijoilla yleensä tulee herkästikkin lihakset kipeäksi ja kyl se munmielest jotenkin aistii siit et nyt ne alkaa kasvaa :)

No ainakaan itse en ole saanut lihaksia enää kipeäksi sen jälkeen kun ne kerran treenasi "hajalle". Se kipu oli ensin helvetillistä ja kesti monta päivää, mutta sen jälkeen lihasta joka on DOMSinsa kärsinyt, voi repiä niin paljon kuin pystyy.

Tietysti yksilöllistähän se on, ja riippunee hieman treenistäkin. Itsellä ei kuitenkaan käytännössä enää parin ekan viikon jälkeen ole kipuja ollut missään.

Minkälainen ohjelma sulla muuten on käytössä? Harvoinpa mullakaan tulee lihakset kipeäksi, muuten kuin jonkun pienen tauon jälkeen. Ei se lihaskipu ole merkki kehityksestä. Kannattaa ennemmin seurata sarjapainojen kasvua ja painon kehitystä. Jos oma paino ja sarjapainot nousee, niin lihaskin on mitä todennäköisimmin kasvanut. Aika riski painonnousu sulla on ollu kolmessa kuukaudessa, mutta kai se aloittelijalla voi/saa ollakin.

Ei varmaan mitään kovin kauheaa dieettiä kannata vetää, koska kaikki aika dieetillä on pois lihasten kasvatuksesta, joka kuitenkin alussa kannattaa pitää mielessä. Ehkä vähän niinkuin koemielessä joku parin kuukauden dieetin poikasen voi vetästä, mutta varmaan ei kannata kovin paljoa enempää ottaa pois jos ei ihan hirveästi ole ylimääräistä, kun ei siellä tosiaan mitään kauheaa lihasmassaakaan vielä ole. Tuossa parissa kuukaudessa voit pudottaa kuitenkin jonku 5 kiloa, niin näet millaista se on, ja pääset hieman paremmassa kunnossa biitsille ja uuteen massakauteen.:thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itse olen salilla käynyt n.4kk, ja lihasta tuli erittäin kiitettävästi, ja myös hieman fläsää niin kuin kuuluukin :rolleyes: Huomasin kun tässä näin olen nyt leikannut ne vähät läskit pois, niin sain jopa nostettua muutamia painoja eri liikesarjoissa (MaVe, Hauis ym.) ja syynä se että, en pistänyt 100% peliin massakaudella kun punttasin, silti sitä lihasta vaan tuli. Ja nyt sitä sitten joutuu pistämään tosissaan 100 lasissa salilla kun diettaa..ja painot todella on noussut..En tiedä sitten sopiiko tämä monelle, mutta itsellä näyttää sujuvan.

Vähän vuorottelen päiviä mut päiväohjelmat seuraavia..

1. Rinta =Penkki, vinopenkki käsipainoilla, rintaprässi tai ristitalja , +3 liikettä olkapäille
2. Selkä = Maastaveto, alatalja, ylätalja
3. Ojentajat = kahenkäen talja, yhenkäen talja, ranskalainen istuen
Hauis = kahenkäen talja, keskitetty käsipainoilla, scott
4. Jalat= Kyykky sillai et kantapäiden alla lankku, jalkaprässi, reisilaite, koukistajalaite..

Näillä mennään ja tulokset on noussu kaikissa muissa paitti rinnassa sellaset 80-100%.. Penkki alko 40kglla ja nyt siis sarjaa 60kglla.. Näinku kattelee niin on se kehitys siinäki näköjään ihan hyvä.. Mut tosiaan se tuntuma puuttuu..

Mietin tuossa muutes et ku täällä puhutaan siitä Arskan kultaisesta kuusikosta niin oliskohan ihan motivaation kannalta tervettä vaihtaa ohjelmaa välillä vaikkapa sellaseen?

Vaihda vain jos siltä tuntuu, tulee ainakin kokemusta eri ohjelmista. Muista vain lisätä pohkeet tuohon. Tai voit ottaa yhden ekstrapäivän milloin rankaiset vaikka forkkuja, epäkkäitä ja pohkeita.

Back
Ylös Bottom