Kypros lomakohteena

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja [larry]
  • Aloitettu Aloitettu
joo elikkäs ois kaverin tarkotus lähtee kahden viikon matkalle näillä näkymin kyprokselle tuossa ens lokakuussa. Pitäs saada vähän tietoa ja kommentteja niiltä jotka on siellä olleet. Ja olemme myöskin opiskelijoita.. Semmoselle mukavalle rennolle ranta/huvimatkalle ois tarkotus.. Ja vissiin sit johonkin sellaseen hyvään hostelliin - jos siellä niitä on?

Elikkäs kyproksella käyneet - kertokaa kaikkee hyviä ja huonoja puolia ja kaikkee tarpeellista.

Kittoos vastanneille!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
olin aika junnu ku viimeks kävin siellä. paikka tais olla agia napa tai joku vastaava. sen muistan et helvetin hyvä paikka jos tosiaan rantsulle haluu :thumbs:

Jay-J sanoi:
olin aika junnu ku viimeks kävin siellä. paikka tais olla agia napa tai joku vastaava. sen muistan et helvetin hyvä paikka jos tosiaan rantsulle haluu :thumbs:

Mä kävin tuolla nelisen vuotta sitten. Itse rentoilin rannalla ja söin/nukuin hyvin. Tuo paikka kai toimii tosin mukavana bilepaikkanakin, jos niin haluaa. Tollaisesta touhusta en tosin osaa sanoa kovinkaan paljon kun oon niin:wanha:

Voisin käydä tuolla kyllä toisenkin kerran. Loma oli hyvä.

Kolme kertaa Kyproksella, joita kaksi kertaa Agia Napassa ja kerran Limassolissa. Agia Napa on hyvä ranta- ja bilekohde. Tänä päivänä siellä on vaan hinnat Suomen hinnoissa. Välimeren maista tykkään Kyproksesta aika paljon.

Muutama vuosi mullakin on siitä, kun Kyproksella kävin. Limassol oli paikka ja tykkäsin todella :haart:. Yhdistettynä kaupunki- (ei se nyt tosin NIIN iso kaupunki ole, mutta silti), ranta- ja biletysloma. Voisin lähteä uudelleenkin. Hintataso tosiaan on Suomen luokkaa.

Kävin Kyproksella joskus todella nuorena, asuimme Limassolissa. Vuokrasimme auton ja ajoimme saaren ympäri. Vuoristo oli mahtava, ja muutenkin autolla ajeleminen vei voiton rannalla löhöämisestä (vaikka olinkin silloin aivan mahdoton uimaan). :) Suosittelen, vaikken tiedäkään, miten paikka on muuttunut.

Agia Napassa joskus lukioaikoina kavereiden kanssa, jäi mieleen kun oli parin viikon reissu ja joka ikinen päivä ja yö oli bileet päällä. En todellakaan suosittelisi paikkaa lapsiperheille tai edes itselleni enää, pelkkää juhlaa, ei ehtinyt kertaakaan edes biitsille kun piti juhlia. Silloin se oli erihuisaa 8) Varmaan paras biletyspaikka mihin ikinä olen törmännyt.

Pakko kysyä nyt tähän mun perustamaan thrediin eri paikasta kuin kypros.. nimittäin Espanjan Málaga?!! kukaan käynyt? se ois vähän halvempi vaihtoehto. Lokakuussa ois tarkotus joka tapauksessa matka järjestää.. Onkos kellään kokemusta tästä paikasta?

[larry] sanoi:
Pakko kysyä nyt tähän mun perustamaan thrediin eri paikasta kuin kypros.. nimittäin Espanjan Málaga?!! kukaan käynyt? se ois vähän halvempi vaihtoehto. Lokakuussa ois tarkotus joka tapauksessa matka järjestää.. Onkos kellään kokemusta tästä paikasta?

No joo, Malagassa olen käynyt vain lentokentällä ja kesäl uusiks:D:D:D Olen käynyt ainoastaan Fuengirolassa (malagasta n. 20-30min. ajomatka) Ja aivan mahtava paikka niin biletyksen kuin rantaloman puolesta! Ja nyt taas kesäl kaheks tai 3 viikkoo:evil: :worship: :haart:

[larry] sanoi:

Malaga on ihan perus espanjalainen kaupunki, turisteja toki riittää. Ja jos turisteja menee katsomaan, niin siitähän pääsee kätevästi fuengirolaan, torremolinokseen ja muualle pikku junalla, eikä maksa juuri mitään. Itse suosittelisin tutustumaan kylläkin itse Malagaan. Hieno kaupunki, tohon aikaan vuodesta ei enää niin tuskasen kuumakaan varmaan. Kiva yöelämä, eksyy helposti, kallista asua hostellissa verrattuna pikkupaikkakuntiin. Buen viaje!

Nannna sanoi:
Malaga on ihan perus espanjalainen kaupunki, turisteja toki riittää. Ja jos turisteja menee katsomaan, niin siitähän pääsee kätevästi fuengirolaan, torremolinokseen ja muualle pikku junalla, eikä maksa juuri mitään. Itse suosittelisin tutustumaan kylläkin itse Malagaan. Hieno kaupunki, tohon aikaan vuodesta ei enää niin tuskasen kuumakaan varmaan. Kiva yöelämä, eksyy helposti, kallista asua hostellissa verrattuna pikkupaikkakuntiin. Buen viaje!

No myö just tuossa katottiin läheltä Malagan keskustaa sellasta hostellia - tietysti minä en ole mikään paras sanoo mikä on halpa ja mikä kallis - mut 19,50euroa/yö oli hinta, niin ei se nyt niin pahalta tunnu minusta.. Onkos hintasuhde Malagassa minkälainen verrattuna Suomeen?
No joo siinä vähän meinattiin sellasta ajan jaksoa kuin 14.10-28.10 männä sinne.. Mut ei tuo kyl nyt mitään ilmasta ole opiskelijalle lähtee kahdeksi viikkoa sinne, laskeskeltiin ihan karkeesti niin jotain 900e hostelli 2vk + lennot.. Ei oo kyl viel hirveesti tietoo tuosta Malagasta, mut eiköhän tuo ole aika hieno paikka :)

Naene sanoi:
Agia Napassa joskus lukioaikoina kavereiden kanssa, jäi mieleen kun oli parin viikon reissu ja joka ikinen päivä ja yö oli bileet päällä. En todellakaan suosittelisi paikkaa lapsiperheille tai edes itselleni enää, pelkkää juhlaa, ei ehtinyt kertaakaan edes biitsille kun piti juhlia. Silloin se oli erihuisaa 8) Varmaan paras biletyspaikka mihin ikinä olen törmännyt.
Yhdyn näkemykseen, ei todellakaan ihan paras perhekohde, ei välttämättä edes ihan paras pariskuntakohde, kaveriporukalla toimii. Hotellivalinnassa kannattaa pohdiskella haluaako mahdollisesti nukkua matkan aikana, ja mikäli näin, unohda hotellit jotka mainostavat olevansa konttausmatkan päässä kaikista parhaista yökerhoista. Aamupäivisin rannoilla on mukavan rauhallista, kun bilekansa nukkuu tai korjailee krapulaansa. Kaupasta saa Saarioisten lihapullia, Turun sinappia, Marlin lakkalikööriä ja tietysti kossua. Matkatoimistot järjestävät Suomi-iltoja koti-ikävän varalta, ravintoloista saa suomenkielisiä ruokalistoja. Jostain syystä joka toinen vastaantulija on norjalainen, joka toinen britti. Paikalliseen väestöön tutustumisen voi aloittaa paikan n. 300 natiiviasukkaasta, turisteja viitisentoistatuhatta. Ihan puhdas turstirysä, jos haluaa nähdä jotain muutakin, vuokratkaa menopeli. Halvin yöpyminen kauppojen ja baarien vuokraamissa huoneissa, joista ensin heivataan mummo pihalle.

Ostakaa mammalle tuliaisiksi Commandariaa!

Mä olin kaverin kanssa Ayia Napassa kaksi viikkoa abivuonna kirjoitusten jälkeen. Aivan kamala reissu!

Päiväohjelma oli suunnilleen seuraava: klo 18 aloitetaan juomaan viinaa ja valmistaudutaan iltaan, klo 22 baariin, klo 07 takas hotelliin, nukutaan 2 tuntia, klo 09 rannalle, klo 16 takas hotelliin, syödään yms., klo 18 aloitetaan juomaan viinaa jne.

Reissun jälkeen nukuin 2 vrk putkeen...

Jos bilettämään haluaa, niin mun mielestä paras paikka Ibizan jälkeen. Osa ravintoloista oli ainakin tuolloin auki klo 07 saakka, joten juhlia saa melkein niin pitkään kuin jaksaa. Enää en jaksaisi :D .

Rannat oli mun mielestä tosi hyviä verrattuna esim. Kosin kivikkoihin.

Mä olen aina suosinut matkatoimistojen äkkilähtöjä, jolloin pääsee melko halvalla, joskaan ei aina ihan sinne minne haluaa ;) (esim. tuonne Kosille oli pakko lähteä, kun Kyprokselle ei löytynyt matkoja).

Juu onhan sitä joskus "saipruksella" tullut käytyä. Pafos tais olla paikka. Mukavan rauhallinen. Hotellikompleksi oli hyvä. Afrodiitten kivi/kivet on semmonen puoli"must" nähtävyys. Mulle kuiteskin esim. Rhodos on joteskin vaikuttavampi. Molemmat hyviä.

Edit: Ja olihan siellä Kyproksella mukavia viinitiloja, joihin teimme retkiä.

Ite tuli kans joskus pienenä käytyä agia napassa. Tosi jees, ainakin se mitä vielä muistan, kun tuosta nyt on about 10 vuotta aikaa, kun siellä vierailin. Mutta ei voi kun suositella.

Joskus 90-luvun alulla oltiin muutamia kertoja Limasolissa ja niiltä ajoilta voin kertoa että paikka oli todella mukava/halpa. Jatkuvaa bilettämistähän se oli ja päivät maattiin uima-altaalla tai rannalla ja mukavaa oli. Silloin Limasolissa oli muistaakseni Malibu niminen disko jossa oli hyvät menot ja halpaa juomaa. Yleensä aina joku happy hour. Oltiin monesti samassa hotellissa (Atlantis) joka oli todella keskustassa ja lyhyen matkan päässä kaikkialle. Mutta kuitenkaan melu ei häirinnyt nukkumista. Olen muutaman kerran miettinyt että pitäisikö joku kerta lähteä uudestaan sinne. Ajan jaksollisesti parhaat helteet ja menot taitvat olla Kyproksella tuossa heinää-syyskuun vaihteella. Itse oltiin kerran tuossa elokuussa ja paikka oli aivan täynnä eurooppalaisia turisteja ja bileet sen mukaiset.

Heittäkäähän kyproksen kävijät lisävinkkejä. Oon ens pe lähössä isän kanssa viikoks äkkilähdöllä (matkat on jo varattu) kyprokselle. Ei kylläkään vielä tietoa edes mihin päin saarta pääsee/joutuu ku oli sellanen määrittelemätön juttu.
Tarkoituksena on viettää sellanen kulttuurimatka. Rannallamakoilu jää vähemmälle ja viinan juonti tällä kertaa bannassa, jää ainoastaa ruokajuomiin. Kokemisen arvoisia paikkoja? Onkohan autonvuokraus kallista?

Kyproksella on myös paljon ns. kulttuurinähtävyyksiä ja ohjattuja turistikiertueita. Tulin itse juuri Agia Napasta ja on kyllä paras bilemesta missä on tullut käytyä. Suosittelen kavereiden kanssa menoa. Jos oma eukko tms. mukana, Agia Napa ei ehkä hyvä vaihtoehto. Rannat tosi hienoja, vesi kristallinkirkasta ja kaikki mahdolliset vesiurheilulajit löytyy. Itse en käynyt missään kulttuuri kohteissa, ainoastaan 1500-luvulla tehdyssä luostarissa Agia Napan keskustassa.

Kolme vuotta sitten oltiin pari viikkoa Agia Napassa, hotelli oli Blue Village Callisto. Autonvuokraus oli muuhun hintatasoon nähden suht edullista, käytiin ajelemassa vuoristossa ja Limassolin laitamilla.

Minä olen kans lähdössä Agia napaan tuossa parin viikon päästä. En sukella mutta kiinnostaa tuo snorklaaminen kun vesi on kuulemma huippukirkasta. Missähän päin tuolla saarella on hienoimmat ja kauneimmat paikat snorklata? Onko porukalla kokemuksia?

Suositut

Back
Ylös Bottom