Kynsien pureskelu, mikä avuksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
niksi pirkasta: laita lakkaa/ kynsimaalia, joka maistuu aivan sairaan pahalle niin pureskelu loppuu siihen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
apteekista sais sellasta ammoniakki mömmöä jota piti pistää kynsinauhaan..pari kertaa kun maistelee sormia niin ei maita enään

Mun kaveri, joka kans pureskeli kynsiään yli 20 vuotta, lopetti pureskelun rakennekynsien avulla. Rakenne kynnet tais olla jotain puolisen vuotta. Siinä ajassa omat kynnet kasvo ja vahvistu ja tavasta pääsi eroon.

ai on muka joku pakkohäiriö vai. mul on ollu aina tapaan repii karvoja, kuuluuko se samaa ku kynsien pureskelu?, mut olen hiusten osalt päässy siit eroon.. noloa! onko mulla pakko-oireit? lol millä niistä pääsee eroo? jollaa kolmiolääkkeil jotka tekee läskiks ja hitaaks? johtuuko mun tavaton hinku juopotella samast sit?

Hm, oletko indica paraikaakin lääkkeiden vaikutuksen alaisena? Sen verran moniulotteista tekstiä...

Hm, oletko indica paraikaakin lääkkeiden vaikutuksen alaisena? Sen verran moniulotteista tekstiä...

pienes kännis. en aineis:) iha vaa maanantai-illan pikkusieväs.

Pureskelin kynsiäni ala-asteella. Kynteliä kokeiltiin, ei auttanut. Lisäksi sillä oli paha tapa päätyä suuhun esim leipää syödessä vaikka ei olisi kynsiä pureskellutkaan. Sain lopetettua sen, kun minulle kerrottiin että se on pahaksi hampaille, ja tein lisäksi niin että peitin teipillä yhden sormenpään pitkäksi aikaa ja kun onnistuin oleen pureskelematta sitä yhtä niin sit onnistuin lopettamaan niiden muidenkin puremisen samalla vaivalla. Kynsien pureskelusta olen päässyt lopullisesti eroon.

Mutta jostain syystä tilalla on nyt kynsinauhojen pureskelu, erityisesti peukaloiden. Samaten niiden raapiminen. Aina kun ne on päässeet röpelölle, niin niitä reunoja puree tai raapii irti, mutta eiväthän ne siitä tasoitu. Lisäksi pureskelen huuliani. Ja kaivan nenääni ja raavin kasvojani. On muuten aika helkkarin monta täysin typerää, turhaa ja varsin epämiellyttävää tapaa. Haluisin kyllä päästä niistä kaikista eroon mutta kun ei niistä ole sinänsä hirveästi haittaa niin se on vähän vaikeata.

Heeehee mäki oon pureskellu koko elämän ajan kynsiä, sitten kun kynnet loppuu niin pureskelen kanssa just sormenpäitä, sitten kun ei ole enää sormenpäissäkään mitään, niin sitten etsitään jotain muuta pureskeltavaa. Esin kouluaikoina pureskelin viivottimia, ja moni svivodin "kuluikin pois" sen takia, eli tavallaan söin sen viivottimen.
Kokeiltuhan sitä on myös sitä pahanmakuista ainetta, mutta yksinkertaisesti ajan myötä opin nauttimaan sen aineen mausta ja pureskelemaan kynsiä yhä enemmän, se toimi siis ikään kuin mausteena... Yritin myös teipata sormien päät putkiteipillä, mutta silloin rupesin yksinkertaisesti puremaan niitä teippejä, eikä se muutenkaan ollut kauhean käytännöllinen ratkaisu.
Eniten tässä vituttaa se kun kaikki luulee aina että oon hermostunu, vaikka tosiassa olen hermostunut silloin kun en pureskele. Myös kipeiksi ja vertavuotaviksi kynnet tulevat usein, tulipa kerran molempiin isovarpaisiin tämän takia sisäänkasvavat kynnetkin, jotka piti myöhemmin leikata.

edit: wooohooo!! Tajusin just että tätä kirjoitellessa otin pöydältä tyhjän karkkipaperin ja aloin pureskelemaan sitä, koska kynnet on taais vaihteeks pureskeltu kokonaan. :D

Heeehee mäki oon pureskellu koko elämän ajan kynsiä
...
Myös kipeiksi ja vertavuotaviksi kynnet tulevat usein, tulipa kerran molempiin isovarpaisiin tämän takia sisäänkasvavat kynnetkin, jotka piti myöhemmin leikata.

Tä? Että pureskeluneuroottinen jengi jyrsii varpaatkin? Kuulostaa kyllä pikkaisen jo pimeälle toiminnalle alkaa sukkaa ottaa jalasta ja mallata pottuvarvasta suuhun. :urjo:

Mikähän tämmöisen mielisairauden takana on? Äiti lopettanut tissin antamisen liian aikaisin? Tutista on vieroitettu vasta 10v? Ei voi tajuta miten perusjärjissään oleva ihminen nakertaa kyntensä pois eli mikä kumman tyydytys hommasta tulee.

Yhdellä exälläni oli tätä vaivaa ja kyllä meinasi pidemmän päälle mennä hermo kun joutui kuulemaan sitä oravamaista nakerrusta ja aikuinen ihminen vieressä lutsuttaa sormea kuin tuttipulloa. Vaikutus hieman kuin kiinalaisella vesikidutuksella.

Mikähän tämmöisen mielisairauden takana on? Äiti lopettanut tissin antamisen liian aikaisin? Tutista on vieroitettu vasta 10v? Ei voi tajuta miten perusjärjissään oleva ihminen nakertaa kyntensä pois eli mikä kumman tyydytys hommasta tulee.

Olipahan aika :david: kommentteja...

Mutta itse asiaan: kynneliä kynsiin ja purkkaa tai muuta pureskeltavaa suuhun. Taitavat kaikki muut keinot olla paljon extremempiä...

no onhan se ihan kipeetä se varpaiden syönti ja eipä usein tule vedettyä:) mutta hiukset tuli vedettyy siiliks just sen takii et ne tuli aina nypittyy

Pureskelen kynsiä, ja kun kynnet loppuu, niin sormenpäitä. Kun nekään ei riitä, niin alahuulta ja poskien sisäpuolelta. Kun nekään eivät enää riitä, niin sitten räplätään munia:jahas:

Taidan mennä nukkumaan...

:lol2: Pikkasenko on hauskaa juttua täällä. Ite oon kanssa pureskellu kynsiä ihan pienestä asti ja lopettamisyeitykset on päättynyt n. viikossa siihen, kun on huomannut pureskelevansa. Kynsinauhoja tulee myös napsittua, mutta otahan liikaa niin auts! :wall:

Kannattaa ajatella myös homman positiivisia puolia: eipähän ole niin tylsää, eikä myöskään tarvitse huolehtia sormenkynsien leikkuusta. :)

En tiedä onko muilla sama homma, mutta itsellä "työ" on saatava valmiiksi, keskenjättäminen ei ole vaihtoehto, tämä on ikävää esim. nukkumaanmennessä. :curs:

Taitaa olla kuitenkin niin, että mikään apukeino ei auta, jos kynsien pureskelija ei todella halua lopettaa tapaa. Taitaa olla tapaus myös kaverillani, hän myöntää että tapa on paha, mutta hän ei oikeasti koe sitä niin pahana asiana, että siitä pitäisi päästä eroon.

:offtopic:
Ite yritin joskus nuorena lopettaa kynsien pureskelua,mutta se päättyi siihen ku näin Mika Häkkisen pureskelevan kynsiä:lol2:
Aattelin,että perkele jos Häkkinenkin pureskelee kynsiä ni kyl määkin...

Tästä oli varmaan apua itse aiheeseen.

Mulla oli kans sama ongelma mutta se loppui kun vaan päätin että prkl enää ei syödä kynsiä! :whip:

Kyllähän tuota tuli jyrsittyä suht kauan noita kynsiä ja oli kynsinauhatkin välillä aika heikossa kunnossa. Kerran sitten vaan päätin, että nyt loppu. Peukalon kynnet tulee kyllä purtua kun on kasvaneet liian pitkiks.:lol2:

Isä uhkas aina pienenä laittaa mulle pikiöljyä sormiin, jos vielä puren kynsiä......en sitte tiedä tepsiskö se:rolleyes:

Helvetti täällähän on muitaki samasta ongelmasta kärsiviä. tai en pidä tätä itse minkään näköisenä ongelmana mutta tyttöystävä kyllä huomauttelee aina asiasta. Eli siis mä syön kynnet, kynsinauhat, nahat kaikki mitä sormista vaan lähtee, ja nää on ihan törkeen kipeet. En saa esim kaljatölkkiä auki ilman että käännän sen väkäsen jollain esineellä vähän ylöspäin. Tai esim purkkapussia ei pysty aukaisemaan muutaku hampailla :D oon koittanu kynneliä yms mutta ei auta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom