Kylkien treenaus bodytreenissä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
juha340 sanoi:
vammat selkäpuolella ovat pakkosanelleet, että vatsalihasten on pakko olla hyvässä kunnossa.

Hmm. Onko joku oikein diagnosoinut että ongelma on tosiaan vatsalihaksissa vai päättelitkö itse ?

Jotenkin tuntuisi loogisemmalta että selkälihas tarvitsisi vahvistusta, tosin ei vatsalihasten heikkouskaan mahdotonta ole.

metalman sanoi:
no ei tokkiinsa.mutta mitäpä tästä suotta kinastelemaan.

Peace&luv, ulkona paistaa aurinko ja tytöt on nättejä!

:thumbs: no kuten juhakin sanoi niin kukin tavallaan en toki väheksy kenenkään metodeja, tuskin meikäläisenkään metodit nyt mitään järkeviä on.

D.Yates sanoi:
Mikäs se on?
Oon joskus tehnyt sellaista, että laitetaan käsipaino vasemman jalan viereen lattialle ja nostetaan se oikealla kädellä ylös selkä suoraksi ja lasketaan takaisin. Ja sama toiselle puolelle. Ottaa aivan ihmeellisesti kylkiin, liekö kyseessä juuri salkunnosto?

On kait tästäkin eri variaatioita. Liike tehdään samalla lailla kuin salkun nostaisit. Jos paino on vasemmalla puolella, niin sitten vasemmalla kädellä myös nostetaan. Tietenkin voi nostaa myös oikealla kädella vasemmalta puolelta, tulee enemmän kiertoa jne.

JackOfAllTrades sanoi:
Hmm. Onko joku oikein diagnosoinut että ongelma on tosiaan vatsalihaksissa vai päättelitkö itse ?

Jotenkin tuntuisi loogisemmalta että selkälihas tarvitsisi vahvistusta, tosin ei vatsalihasten heikkouskaan mahdotonta ole.

Notkoselkäisillä selkäongelmat yleensä johtuu heikoista vatsoista (kokemusta löytyy). En tiedä sitten kuinka hommat menee normaali ja ns. lautaselkäisillä.

puuppa sanoi:
Tietenkin voi nostaa myös oikealla kädella vasemmalta puolelta, tulee enemmän kiertoa jne.

Vois olla aika mielenkiintoisen näköistä nostaa oikealla kädellä vasemmalta puolelta, ihan järjetön liike.
Salkkunostohan on periaatteessa mave sivulta, yhdellä kädellä ja selkä suorana. Aloituksessa ei siis ole tarkoitus nojata eteenpäin (kuten mavessa) vaan pitää selkä suorassa koko noston ajan.

JackOfAllTrades sanoi:

No selkävaivoissa hyvin usein "lääkkeeksi" määrätään nimenomaan vatsalihasten ja alaselän lihasten voimistamista, selkäongelmissa tärkeää on se, että keskivartalon lihakset (myös pienet vatsalihakset) ovat hyvässä kunnossa.

Selkä on todellakin diagnosoitu useampaankin otteeseen ja leikattukin kahdesti, oman selkäni ja sen kuntoutuksen osalta siis tiedän mistä puhun. Vatsalihasten tekeminen on selkeästi auttanut kuntoutuksessa ja sanoisin sen olleen jopa elintärkeää tässä prosessissa. Ei minullakaan vatsalihasten heikkoutta mitenkään erikseen ole toki diagnosoitu, mutta totuus vain on se, että vatsalihasten voimistaminen suurimmassa osassa tapauksia todellaki auttaa pääsemään yli tai ainakin helpottaa selkäongelmista kärsiviä. Eli selkäongelmaisten minun mielestäni ainakin kannattaa ehdottomasti koittaa vatsalihasten treenaamisen lisäämistä, sillähän se selviää, onko siitä juuri siinä yksittäistapauksessa apua.

Tarviiko niitä vatsalihaksia sitten pitää jännityksessä jatkuvasti, esim. istuessa, vai tukeeko ne lihakset löysänäkin rankaa? Vai otetaanko ne käyttöön vasta kun tehdään (arkielämässä) jotain selälle potentiaalisesti vaarallista?

ressukka sanoi:
Tarviiko niitä vatsalihaksia sitten pitää jännityksessä jatkuvasti, esim. istuessa, vai tukeeko ne lihakset löysänäkin rankaa? Vai otetaanko ne käyttöön vasta kun tehdään (arkielämässä) jotain selälle potentiaalisesti vaarallista?

No kyllähän ns. syviä vatsalihaksia ihminen käyttää jatkuvasti aivan arkielämässä, tietämättäänkin. Ja nimenomaan noiden syvien vatsalihasten treenaaminen on hyvin tärkeää ja ne eivät aivan valtavasti edes kehity "normaalilla" vatsalihastreenillä tai muiden treenien ohessa. Esim. pelkkä lantion keikuttelu voimistaa hyvin syviä vatsalihaksi ja jollain latinalaistanssijoilla yms. syvät vatsalihakset ovatkin erittäin hyvässä kunnossa.

Ranteet (kyynärvarret).

kyllä, sillä ne rasittuu hauis ja selkä treenissä todella paljon jo muutenkin.

Itse olen kyllä eri mieltä, kyllä ne kyynärvarret treeniä tarttee kasvaakseen ainakin itselläni. Vaikka maastaveto yms liikkeet kuuluvat treeniini, missä joutuu ranteita jännittämään.

Olen vähän sillä linjalla tuossa asiassa, että mitä järkeä on treenata vatsoja, kun ne jännittyy muutenkin selkätreenissä, ja mitä järkeä on treenata selkää, kun se jännittyy esim jalkakyykyssä...ja mitä järkeä on tehä erikseen jalkoja, kun ne tulee muutenkin maastavedossa. Ja miksi treenata hauiksia, kun ne ovat mukana selkätreenissä. Ja miksi olkapäitä, kun nehän ovat mukana rinta, selkä treeneissä !!!

Itsellä kun ei duuni mitenkään rasita ranteita....niinkuin joillakin saattaa olla ruumiillisessa työssä, niin se tarttee treeniä salilla kasvaakseen.

t.mie

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom