Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**


Ei sitä itseasiassa tarvi miettiä näin pitkälle. Nykyään on ihan hemmetisti oppilaita esim. amiksissa, ketkä ei osaa kirjoittaa omaa nimeään isolla alkukirjaimella, tai osaa keskittyä lukemaan jotain kolmea riviä ohjeita, loppuun asti. Se on ihan helvetin huolestuttavaa. Näiden pitäisi sitten yhtäkkiä valmistua johonkin ammattiin.
Ja joku testi oli tehty niin osa nuorista ei enää osaa perinteistä seinäkelloa tulkita
 
Kysymys Mikelle, en muista, että olisit avannut omaa ansaintamalliasi täällä. Ja aihe varmasti kiinnostaa monia. Minä pidän sinua sisällöntuottajana ja sinun työnkuvaasi kuuluu tuottaa sisältöä YouTubeen ja sitä kautta pitää Pakkotoiston brändiä yllä ja saada samalla YouTube-videoista katselukertojen mukaisesti tuloja Googlelta. Sen lisäksi on Pakkotoisto.com:n mainostulot ja maksulliset vip-jäsenyydet.

Eli, videoiden tuottaminen YouTubeen ei ole sinun harrastus vaan sinun työ josta saat palkkaa Googlelta ja samalla se tuo näkyvyyttä Pakkotoistolle ja trafiikkia itse sivustolle = mainostulot määräytyvät trafiikin ja klikkausten mukaan. Ilmeisesti valokuvaus-keikkaa et tee, joten siitä et saa tuloja, näin olen ymmärtänyt.
 
Kysymys Mikelle, en muista, että olisit avannut omaa ansaintamalliasi täällä. Ja aihe varmasti kiinnostaa monia. Minä pidän sinua sisällöntuottajana ja sinun työnkuvaasi kuuluu tuottaa sisältöä YouTubeen ja sitä kautta pitää Pakkotoiston brändiä yllä ja saada samalla YouTube-videoista katselukertojen mukaisesti tuloja Googlelta. Sen lisäksi on Pakkotoisto.com:n mainostulot ja maksulliset vip-jäsenyydet.

Eli, videoiden tuottaminen YouTubeen ei ole sinun harrastus vaan sinun työ josta saat palkkaa Googlelta ja samalla se tuo näkyvyyttä Pakkotoistolle ja trafiikkia itse sivustolle = mainostulot määräytyvät trafiikin ja klikkausten mukaan. Ilmeisesti valokuvaus-keikkaa et tee, joten siitä et saa tuloja, näin olen ymmärtänyt.
Kaupallinen valokuvaus kieltämättä on ihan globaalisti ottanut osumaa kameroiden parantuessa, puhelinten kuvauslaadun parantumisessa ja viimeisenä tekoälyn saapumisessa. Kun kuvasin moneen lehteen samaan aikaan, niin kun kuvataan henkilöjuttuijin kuvia, ei lehti voinut käyttää stock-kuvia koska niissä on randomeja malleja.

Silloin aikanaan esim Image -lehti teki todella laadukasta valokuvausjournalismia, niillä oli omat ammattikuvaajat jotka otti potretit, ammattilaiset graafikot jne, mutta jossain vaiheessa huomasin miten esim Hesarissa ja muissa vastaavissa läpysköissä toimittajat itse otti kuvansa millon milläkin vehkeellä ja se sitten näkyi aivan hirvenänä jälkenä. Toimittaja voi osata rajata kuvan jotenkin, mutta niiden ymmärrys valaisusta ja ambient valon käytöstä oli alkeellista ja puutteellista.

Graafikot voivat pitkään hyvin kunnes tekoäly sitten hyvin lyhyessä ajassa teki pahat damat.

Saatan tehdä enää vain randomeja kuvauksia, en usko että täällä enää hirveesti ammattivalokuvaus loistaa.

Tube ei ole harrastus, jos se olis harrastus, tekisin myday-videoita koirien kanssa, treenivideoita Suomen huippujen kanssa jne, mutta koska se on vähän niinkuin duuni, niin on turhaa kuluttaa aikaa mihinkään epätuottavaan.

Pakkotoistolla vaihdoin google adsensestä kuukauden parin neuvottelujen ja säädön jälkeen toiseen mainostoimistoon, joka osaa asetella mainokset 100 kertaa paremmin, Googlen "optimoidut" mainokset sotki sitä sun tätä täällä, meni tekstien päälle jne. Refinery89 tuottaa myös vajaa 3 kertaa enemmän kuin Google koska niiden RPM on melkein 3 kertaa korkeampi.
 
Väliin varmaan menisi sellainen myday tyylinen videokin, tyyliin kerran puoleen vuoteen tai jopa useammin jos sen saa ajoitettua johonkin mielenkiintoisen päivän yhteyteen.

Sellainen riittävän sisältöä täynnä oleva myday on juuri parasta behind the scenes -matskua. Hyvä esimerkki kun ymmärtääkseni olit ice cagen pressissä niin siitä päivästä olisi saanut varmaan useita kymmeniä tuhansia katseluita kerryttäneen videon kun ice cage hakusanoilla se video olisi tullut youtuben hakutuloksiin 😄

Mut tosiaan liian usein sellaiset matskut kärsii inflaation
 
Päivät on niin samanlaisia, yleensä se on vain koirien kanssa touhuamista, salilla, podcasteja ja sitten toki tätä safkajuttua, joka on ollut mielenkiintoista.
Niin mut sitä tarkoitinkin että vaan silloin kun on joku spesiaali päivä.
Skl kisat, ice cage jne.
 
Olin Ice Cagessa vaan kun menin tekeen Rogerin kanssa podcastin, muuten en ole tekemisissä sen organisaation kanssa.

Max ei vastannut podcast kyselyyn mitään, Immu tulee podacstiin. SKL:n kanssa ei myöskään ole enää yhteistyötä, Pakkotoisto ei tue enää kisoja millään tasolla.
Niin joo.
En tarkoittanut yhteistöitä vaan ihan pelkkää videoo. Pahoittelut jos muotoilin asian väärin.

Podcastit on kyllä timanttia.
Voiko paljastaa että onko Immun kanssa tarkoitus puhua tästä icf tapahtumasta?
 
Pakkotoistolla vaihdoin google adsensestä kuukauden parin neuvottelujen ja säädön jälkeen toiseen mainostoimistoon, joka osaa asetella mainokset 100 kertaa paremmin, Googlen "optimoidut" mainokset sotki sitä sun tätä täällä, meni tekstien päälle jne. Refinery89 tuottaa myös vajaa 3 kertaa enemmän kuin Google koska niiden RPM on melkein 3 kertaa korkeampi.

Tää on tosi kiva kuulla että toi vaihdos oli onnistunut! Samoihin aikoihin taisit saada myös kulurakennetta pakkiksella alaspäin, edullisempi serveri tms? Hyvä hyvä 👍
 
Tää on tosi kiva kuulla että toi vaihdos oli onnistunut! Samoihin aikoihin taisit saada myös kulurakennetta pakkiksella alaspäin, edullisempi serveri tms? Hyvä hyvä 👍
Serverit vaihdettiin kanssa jo muutama kuukausi sitten jossa levytila ei törkeen kallista, kulut putos 80%.
 
Kaupallinen valokuvaus kieltämättä on ihan globaalisti ottanut osumaa kameroiden parantuessa, puhelinten kuvauslaadun parantumisessa ja viimeisenä tekoälyn saapumisessa. Kun kuvasin moneen lehteen samaan aikaan, niin kun kuvataan henkilöjuttuijin kuvia, ei lehti voinut käyttää stock-kuvia koska niissä on randomeja malleja.

Silloin aikanaan esim Image -lehti teki todella laadukasta valokuvausjournalismia, niillä oli omat ammattikuvaajat jotka otti potretit, ammattilaiset graafikot jne, mutta jossain vaiheessa huomasin miten esim Hesarissa ja muissa vastaavissa läpysköissä toimittajat itse otti kuvansa millon milläkin vehkeellä ja se sitten näkyi aivan hirvenänä jälkenä. Toimittaja voi osata rajata kuvan jotenkin, mutta niiden ymmärrys valaisusta ja ambient valon käytöstä oli alkeellista ja puutteellista.

Graafikot voivat pitkään hyvin kunnes tekoäly sitten hyvin lyhyessä ajassa teki pahat damat.

Saatan tehdä enää vain randomeja kuvauksia, en usko että täällä enää hirveesti ammattivalokuvaus loistaa.

Tube ei ole harrastus, jos se olis harrastus, tekisin myday-videoita koirien kanssa, treenivideoita Suomen huippujen kanssa jne, mutta koska se on vähän niinkuin duuni, niin on turhaa kuluttaa aikaa mihinkään epätuottavaan.

Pakkotoistolla vaihdoin google adsensestä kuukauden parin neuvottelujen ja säädön jälkeen toiseen mainostoimistoon, joka osaa asetella mainokset 100 kertaa paremmin, Googlen "optimoidut" mainokset sotki sitä sun tätä täällä, meni tekstien päälle jne. Refinery89 tuottaa myös vajaa 3 kertaa enemmän kuin Google koska niiden RPM on melkein 3 kertaa korkeampi.
Moi, kiitos vastauksesta, minua kiinnostaa YouTuben maksupolitiikka yleisellä tasolla, käytetään sinua esimerkkinä, katselin speksisi:
  • Liittynyt: 14.7.2006
  • Tilaajia: 22,6 tuhatta
  • Videoita: 666
  • Kokonaistarkastelukerrat: 9 966 012
Eli noin 10 miljoonaa näyttökertaa.

🔎 Arvio YouTuben maksuista​

  1. Katselukerrat
    Pakkismike ~9,97 miljoonaa katselukertaa.

  2. RPM / CPM-arviot Suomessa
    • Lenos-sivuston mukaan suomalaisen sisällöntuottajan RPM voi olla keskimäärin € 3,10 / 1 000 katselua.
    • Toisaalta YouTube-tienestolaskureissa arvioidaan, että Suomessa CPM voi olla välillä 3–10 €/1 000 näyttökertaa, riippuen mainosmuodosta ja katselukertojen laadusta. Helppolaskin.com
    • Myös opinnäytetutkimuksessa on mainittu, että CPM voi olla “5–6 €” korkeaan sesonkiaikaan.
  3. Laskentaesimerkki
    Käytetään konservatiivista RPM-arviota, vaikkapa 3 €/1 000 katselua:

    Tulot = 9 966 012 / 1 000 × 3 € = 29  898 €

    Jos taas oletetaan RPM-arvo 5 €/1 000 katselua, laskelma olisi:

    9 966 012 / 1 000 × 5 = 49  830 €

    Arvio: Google (YouTube) on saattanut maksaa Pakkismikelle noin 30 000–50 000 euroa, jos otetaan mainostulot mukaan perusolettamuksilla.

    Pitääkö tämä suurinpiirtein paikansa?
 
Moi, kiitos vastauksesta, minua kiinnostaa YouTuben maksupolitiikka yleisellä tasolla, käytetään sinua esimerkkinä, katselin speksisi:
  • Liittynyt: 14.7.2006
  • Tilaajia: 22,6 tuhatta
  • Videoita: 666
  • Kokonaistarkastelukerrat: 9 966 012
Eli noin 10 miljoonaa näyttökertaa.

🔎 Arvio YouTuben maksuista​

  1. Katselukerrat
    Pakkismike ~9,97 miljoonaa katselukertaa.

  2. RPM / CPM-arviot Suomessa
    • Lenos-sivuston mukaan suomalaisen sisällöntuottajan RPM voi olla keskimäärin € 3,10 / 1 000 katselua.
    • Toisaalta YouTube-tienestolaskureissa arvioidaan, että Suomessa CPM voi olla välillä 3–10 €/1 000 näyttökertaa, riippuen mainosmuodosta ja katselukertojen laadusta. Helppolaskin.com
    • Myös opinnäytetutkimuksessa on mainittu, että CPM voi olla “5–6 €” korkeaan sesonkiaikaan.
  3. Laskentaesimerkki
    Käytetään konservatiivista RPM-arviota, vaikkapa 3 €/1 000 katselua:

    Tulot = 9 966 012 / 1 000 × 3 € = 29  898 €

    Jos taas oletetaan RPM-arvo 5 €/1 000 katselua, laskelma olisi:

    9 966 012 / 1 000 × 5 = 49  830 €

    Arvio: Google (YouTube) on saattanut maksaa Pakkismikelle noin 30 000–50 000 euroa, jos otetaan mainostulot mukaan perusolettamuksilla.

    Pitääkö tämä suurinpiirtein paikansa?
Mä aloin vasta 2020 vuonna käyttään tubessa adsenseä. Sitä ennen oli copyright musaa videoissa.
 
Back
Ylös Bottom