Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**


Tossa E39 M5 voi olla vaan sellanen juttu kun se on aika matalaviritteinen 5 litrainen 400 heppainen V8 vapari ”vaan 80 hp per litra” ja se ei ole enää käsinkasattu BMW Motorsportin tehtaalla. Eikä niin harvinainen kuin esim. noi E34 M5 3.8 versiot. Siinä 3.8 litrainen suora vapari kutonen S38B38 ”kuningasmoottorilla”, jossa kuitenkin litrateho jo korkeampi ja pohjautuu suoraan siihen legendaariseen M1:seen.
Joo ei se täydellinen ole, mutta aika laajalti tunnustettu ajo-ominaisuuksiltaan kaikkien aikojen parhaaks Bemariks. Ihan siihen pohjaan omaa mielipidettä. S38 on kyllä legendaarinen kutonen ja suora kutoskone on vähän niinkuin se BMWn juttu.
 
On kyllä. Tosi vaikea nähdä, että tämän päivän moderneista autoista joku tekis vastaavan arvonnousun.

Ehkä E39 M5, mutta sekin on jo +20v vanha. Jos olis rahaa ja tilat harrasteautolle niin ostaisin hyväkuntoisen ja kattoisin mitä siitä saa 10-15v päästä.
Juu.
Samaa on tehnyt myös r32 skylinet (varsinkin gtr) ja suprat. Mut nekin jo tosi vanhoja
 
Mulla olis 2001 v6 Mondeo?
Hyppääköhän siitä hinta just pilviin…
Mulla nykyään käyttiksenä edullinen vm. 2005 Mondeo 3.0 V6 koneella ja 6-vaihteisella manuaalilaatikolla. Jos olisi täysin ruosteeton ja muutenkin virheetön esim. 100 tkm ajettu kaikilla varusteilla jne. niin se voisi mahdollisesti nostaa kyllä hintaansa. En silti usko että hinta nousee pilviin kun ei ole ns. keräilyauto kuitenkaan.

Suurimmassa osassa autoja hinta kuitenkin vaan tippuu ja osassa tippuu todella paljon per vuosi. Esim. yhdellä melkein naapurilla tippui Teslassa hinta kahden vuoden aikana 24000 euroa (24 kuukaudessa eli 1000 euroa per kuukausi).

Toi oma käyttis oli ja on niin edullinen auto ettei sen hinta tipu enää mihinkään. Voi kai sen ajatella niinkin että kun ajaa tollasella halpiksella niin siinä voittaa tavallaan joka vuosi aika paljon rahaa vs. omistamalla uudehkon Teslan tms.
 
Ja kun jotkut taas alkaa ajattelemaan että toihan vie ihan hirveesti bensaa jne. Voin kertoa ettei se maantieajossa paljoa vie ja sitä mun ajot on melkein kokonaan. Ajoneuvoveron määrästäkin yksi meillä töissä kyseli. Sen Toyota RAV4:ssa se on 120 euroa per vuosi ja tässä noin nelinkertainen. Kokonaiskustannukset vuodessa on kuitenkin todella edulliset vakuutuksineen jne. Eikä toi Duratec 30 moottori ja tämä manuaalilaatikko aiheuta mitään yllätyksiä kuten nyky DSG:t. ja Ecotec moottorit. Tämä on ketjukoneella missä sitä ketjua ei todellakaan tarvitse koskaan vaihtaa. Eli ei ole venyvää sorttia.
 
Joo, en ihan tosissani. Kyllä mä omastani luovuin jo jonkin aikaa sitten...
Aika vähällä käytöllä todella jos ton ikäisellä olis 100k ajettuna.
Tossa 2001ssä tais olla se vanhempi Duratec ja tehoa tulee kunnolla vasta 4000rpm paikkeilla et kyllähän se kuluttaa. Tosin ei mun ajoilla ollu niin väliä.
Seuraavaan malliin mielestäni tuli upgereidattu kone?
 
Ruotsissa oli jokunen kuukausi sitten myynnissä metallinhohto sininen farkku MK3 Titanium Mondeo 3.0 V6 koneella millä oli ajettu vaan noin 100 tkm ja siinä oli kaikki mahdolliset tehtaan lisävarusteet. Hintaa oli muistaakseni 5000 kruunua. Auto näytti täysin uudelta ja virheettömältä. Eikä yhtään ruostetta. Siinä olisi ollut autoa pitkäksi aikaa tai sitten olisi laittanut sen 10-20 vuoden ajaksi arvoa keräämään. Voihan se olla että tollanen huippuyksilö hintaansa nostaakin kun ei niitä ainakaan enempää tähän maailmaan enää tule.
 
Ruotsissa oli jokunen kuukausi sitten myynnissä metallinhohto sininen farkku MK3 Titanium Mondeo 3.0 V6 koneella millä oli ajettu vaan noin 100 tkm ja siinä oli kaikki mahdolliset tehtaan lisävarusteet. Hintaa oli muistaakseni 5000 kruunua. Auto näytti täysin uudelta ja virheettömältä. Eikä yhtään ruostetta. Siinä olisi ollut autoa pitkäksi aikaa tai sitten olisi laittanut sen 10-20 vuoden ajaksi arvoa keräämään. Voihan se olla että tollanen huippuyksilö hintaansa nostaakin kun ei niitä ainakaan enempää tähän maailmaan enää tule.
5000 kruunua? Eli 444,5 euroa. Taidat muistaa väärin.
 
Liityin myös talkooporukkaan ja parin vuoden vipit maksettu. Tuli sellainen mieleen, että pystyisikö silleen tukemaan paremmin, että olisi vaikka 1 kuukauden VIP-jäsenyys myös olemassa niin saisi kuukausittain vakaampaa tuloa. Varmasti aika moni voisi maksaa vaikka 5 euroa kuukaudessa VIP-jäsenyydestä ja silloin tulisi paremmin säännöllistä kuukausittaista tuloa.
 
Liityin myös talkooporukkaan ja parin vuoden vipit maksettu. Tuli sellainen mieleen, että pystyisikö silleen tukemaan paremmin, että olisi vaikka 1 kuukauden VIP-jäsenyys myös olemassa niin saisi kuukausittain vakaampaa tuloa. Varmasti aika moni voisi maksaa vaikka 5 euroa kuukaudessa VIP-jäsenyydestä ja silloin tulisi paremmin säännöllistä kuukausittaista tuloa.
Vois sitä tehdä kuukauden, mutta mites noi portaat? 15 euroa on vuosi, niin 5 euroa kuussa on aika overkill. Paras olis varmaan 2,99€ niin olis sama mikä youtuben jäsenyys jolla näkee videot viikkoa ennen.

Tällä hetkellä rullaan semmoista että optimoi kaikki liitteet, 100 tuhannen kohdalla menee. Mitä nopeempi sivu, sitä parempi RPM googlella.
 

850A3380.webp
 
Back
Ylös Bottom