Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

En mä voi enää sanoa nykyaikana mitä tekisin. Mutta kytät tulisi varmasti paikalle, koska olisi henkilövahinkoja.

Eilen käveltiin tarhaan. Hessu narun päässä. Töölössä en huomannut ollenkaan kun takaa tuli vapaana iso lyhytkarvainen. Samantien Hessun repäsin sivuun ja huusin kovaan ääneen omistajalle HEI!!!!! Omistaja tulee ”sori se on pentu”. Pentu tai ei, koirat on semmoisia että ne vetää kilarit millon mistäkin toisilleen eikä siinä tommoinen pikkuinen pärjää yhtään.

Oon sitä mieltä, että noita rajuja rotuja ei saisi edes tuoda maahan. Ne pitäis kieltää lailla. Koiria on paljon ja kyllä koiranomistajana näkee miten aggressiivisia pitit on muille koirille lähes aina. Kun vastaan tulee, niin niistä otetaan aina tiukka ote juuri siksi, että ne elämää tyhmemmät koirat eivät tajua mitään.

Eikä se aina ole omistajan vika edes jos esim narussa käy päälle. Aksulla käytiin kerran Hessun kanssa. Omar on kiltti, samoin Hessu. Mutta heti ovella täys tappelu käyntiin ja koirat oli sitten vierailun ajan reppanat vuorotellen eristetty toisessa huoneessa.

Mua vituttaa kaupungilla vapaana kävelevät rekut. Kerran joku pappa kävelytti kadulla pikkurekkua vapaana. Mun narttukoira ei tykkää pienistä valkoisista koirista ja ärisee niille. Huusin pappalle että "ota koira kiinni", huusi takaisin, että "ei se mitään tee." Sanoin, että "en mä sitä vaan jos tulee metriäkään lähemmäs mun koiraa, tää tappaa sen". (Ei nyt tietenkään oikeesti tapa, mut jos tulis viereen nuuskiin niin rähinä alkais kuitenkin ja joutuisin roikottaan pannasta)

Kyllä tuli pappa juosten hakeen koiran ja anto todella pahaa silmää :D

Niin, luonnostaanhan pitbullit ei agressiivisia ole. Itsellä nyt kolmas puhdas menossa ja aina tulleet kaikkien kanssa toimeen. Tietysti järki päässä aina mukana ja opetellaan lukemaan sitä omaa koiraa. Jokaisen koiran kuitenkin saa kasvatettua mallikansalaiseksi, jonka vuoksi tuo rotusyrjintä ärsyttää.

40kg pitbull hämäsi myös, ei taida olla ihan tuon painoisia. Taitaa olla koirassa jotain ihan muuta.

Vielä tuohon, että tuo on just tuota hassua toimintaa, missä ei tiedosteta, että kyseessä kuitenkin koiria. Jos menet omasi kanssa suoraan toisen reviiriille, tottakai siitä syntyy herkästi kärhämä. Tutustuminen aina neutraalissa tilassa.

Ei varmastikaan ole, mutta kouluttamatta huomattavasti vaarallisempia toisille koirile ja ihmisille, kun joku kilon chihu. Ennen kaikkea tuossa omistaja on ollut todella vastuuton, kun on pitänyt koiraa vapanaa, mikä on kiellettyä kaupungilla, ja vieläpä vartioimatta. Eikä ole ensimmäinen kerta. Taitaa omistaja olla näitä aikuisjonneja, jotka hankkivat tuollaisen koiran ihan vaan sen takia, että se on cool. Ei sitten kouluta, tai muutenkaan kauheasti huolehdi koiran asianmukaisesta pitämisestä. Harmi kun en voi tuota teinimestaa boikotoida, kun en siellä muutenkaan käy, sen verran vastuutonta toiminta tilanteen jälkeenkin on ollut.

Kyllähän sitä aika saatanan vihainen olisi jos joku tämän mun karvapallin päälle kävisi.

IMG_2001.webp

Pitbullien kanssa YLEENSÄ käytetään todella paljon harkintaa kenelle niitä kasvattaja antaa, yleensä saa käydä melkoisen haastattelukierroksen läpi ennen kuin pentu heltiää. Tämähän ei tarkoita tietenkään etteikö niitä voisi saada silti joku kilipää omistukseensa.

Todella suuri vitutuksen aihe itsellä on pienet räksyttäjärakit. Tuntuisi että noita pienempiä koiria ei jakseta kasvattaa ja kouluttaa usein paskan vertaa jolloin niistä tulee sellaisia taukoamatta haukkuvia oman laumansa johtajia. Tällaisia löytyy naapuristakin ja kyllä vituttaa kun omat koirat on koulutettu olemaan haukkumatta sisällä mutta on niillä suuria vaikeuksia kun yläkerrassa huutaa kaikelle kouluttamattomat pikkurakit.

Eikös villakoirat ole aika älykkäitä/oppii uskomattomia asioita? Hyvä kuva. Käytkö hoitaa tota turkkia jossain, kun näyttää hyvältä.
Sanotaan toiseksi älykkäimmäksi roduksi Border collien jälkeen. Villakoirat oppivat siksi niin helposti, että ovat kovin miellyttämisenhaluisia otuksia. Hessu käy ammattilaisilla kerran puolessatoistakuukaudessa trimmissä.

Hyökkäävää koiraa takajaloista kiinni ja nosto ilmaan. Tuon rotuisia koiria on aika turha hakata. Youtubessa on lukuisia videoita, joissa purevia pittimixejä hakataan rautaputkella päähän ja torsoon ilman mitään vaikutusta.
Jo on takamaalla luulot, olisi mielenkiintoista nähdä miten sä meet nostamaan tai edes ehdit nostaa jonkun esim mastiffin jos sellainen sattuu suuttumaan, vähänkää isompaa koiraa joka on aggressiivinen ei ihan kuka tahansa aisioissa pidä, todella typerää edes ehdottaa tuollaista. Sinne sekaan se vaan on mentävä mutta siinä voi tulla sitten vähän sormille, on koettu kun 2 mastiffia otti yhteen ja sormille tuli.

Joo kyllä siinä saa olla melkoinen teräsmies että lähtee koiria erottamaan tuollaisessa tilanteessa. Itse sain hammasta kun erotin paria lakelandin terrieriä, se on aika nopeaa toimintaa nuo koiratappelut ja kun elukka on siinä mielentilassa niin se puree vaistonvaraisesti ihan mitä tai ketä vaan joka tulee sörkkimään.

Nappasin omaa koiraani niskavilloista ku alko rähisee toiselle koiralle,pää käänty ku manaaja-leffassa ja puri mua käteen.Oli koomisen näkönen ku hokas ketä puri.

Nappasin omaa koiraani niskavilloista ku alko rähisee toiselle koiralle,pää käänty ku manaaja-leffassa ja puri mua käteen.Oli koomisen näkönen ku hokas ketä puri.

Kävi vähän sama, oma koira oli. Heti vaan koira tonttiin kyljelleen ja pitää siinä niin kauan että rauhoittuu. Harmiksi vaan oltiin mökillä missä ei ollut juoksevaa vettä eikä edes kunnon sidontatarpeita niin tuli vähän aikainen lähtö ensiapuun sen haavan kanssa. On niin saatanan häijyjä nuo Lakelandit kun sille päälle sattuvat ja alkavat keskenään tappelemaan, vaikka suurimman osan ajasta ovat aivan ihania otuksia.

Jo on takamaalla luulot, olisi mielenkiintoista nähdä miten sä meet nostamaan tai edes ehdit nostaa jonkun esim mastiffin jos sellainen sattuu suuttumaan, vähänkää isompaa koiraa joka on aggressiivinen ei ihan kuka tahansa aisioissa pidä, todella typerää edes ehdottaa tuollaista. Sinne sekaan se vaan on mentävä mutta siinä voi tulla sitten vähän sormille, on koettu kun 2 mastiffia otti yhteen ja sormille tuli.

Jep. Muistelen, että esimerkiksi Rottweiler puree 800kg voimalla ja se paine on pienellä pinta-alalla, joten melkein alkaa jo pehmytkudoksen lisäksi rikkomaan luitakin. Ei kai putbill paljoa tuota hiljempaa pure. Eli saa olla aika nopea liikkeissään, kun tekee sen nosto ja pitää koiraa kaukana kehosta, että ei ehdi nappaamaan mistään kiinni. Jos kerran saa kiinni, ei lähde irti ennen kuin taju lähtee.

Oon sitä mieltä, että noita rajuja rotuja ei saisi edes tuoda maahan. Ne pitäis kieltää lailla. Koiria on paljon ja kyllä koiranomistajana näkee miten aggressiivisia pitit on muille koirille lähes aina. Kun vastaan tulee, niin niistä otetaan aina tiukka ote juuri siksi, että ne elämää tyhmemmät koirat eivät tajua mitään./QUOTE]
Perustele toki miks tietyt rodut pitäisi kieltää lailla. Purematilastoissa komeilee kyllä ihan joku muu koirarotu kuin "pitbull" joka terminä käsittää Suomessa varmaan 6 eri koirarotua.

Jännä juttu, sen mitä aggressioita muilta koirilta oon nähnyt on kyllä ollu pääasiallisesti muita kuin "pittejä". Siks noita muita koiria tulee kierrettyä koska räkyttäviä ja paskasti koulutettuja koiria ulkoilutetaan flekseissä ja samalla ollaan helvetin kuistilla sitä miten sitä omaa koiraa pitäisi lukea. Jos vastaantuleva koira menee maahan meidät nähtyään ja omistaja samalla hihittelee dorkana vieressä niin aivan varmasti kierrän koska lähes poikkeuksetta ne tulee hampaat irvessä päälle kun ollaan riittävän lähelle. Parempi kiertää kun päästä mediaseksikkään koiran kanssa lehteen ja samalla pääsee Miken kaltaiset ihmiset sanomaan lässyttää kielloista yms. Kyllä se vika on rodusta riippumatta hihnan toisessa päässä mikäli koira on henkisesti terve.

Jotain 10 vuotta sitten oli iltapäivälehdissä uutinen, jossa ohikulkija oli kuristanut päälle hyökänneen koiran omalla pannalla kuoliaaksi.
Alle 10 vuotta ja koira oli uros bullterrieri. Sen tarkemmin tapahtuneesta tietämättä niin silloin kun tuollainen koira hyökkää oikeasti niin niitä jälkiä ei paikata millään laastareilla niinkuin siinä tapauksessa oli tehty.

Back
Ylös Bottom