Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Mun palautuminen on sairaasti nopeampaa nykyään, koska olen kehittänyt sitä kapasiteettia rajuilla treenikierroilla. Palautumisessa tärkeintä on ravinto, koska siinä voi mennä pahemmin ja helpommin metsään. Kellään tuskin ei ole himoja olla nukkumatta, mutta ravinnossa voi olla himoja. Samoin uni tulee jossain vaiheessa kuitenkin pakosta, eikä keho ala pärjäämään vähemmillä unilla kuin esim safkassa, jossa metabolia hidastuu ja keho sopeutuu alempaan ruokaan.
Tosi hyvin perusteltu vastaus, kiitos! Samaa mieltä kun nyt miettii noita tuolta pohjalta. Joo uni on aika vakio ja siitä on paha alkaa hirveemmin nipistämään. Ehkä jotain lyhyitä yöunia voisi kompensoida hieman pienillä päiväunilla, mutta itellä jos nukun vaikka 30min töiden jälkeen kun väsyttää niin se on yöllä 2h ylim. pyörimistä sängyssä taasen. Väsymys menee itellä ohi päivällä kun alkaa vaan touhuta, vaikka joskus onkin vaikeeta...

Karkeasti ottaen, LDL-kolesterolihiukkaset ovat seurausta VLDL-hiukkasten tyhjenemisestä

Miten on sitten mahdollista näin korkea naturaalin LDL-taso, jos kerran VLDL mulla on alhaalla?

12.12.3013.webp

Joskus joo, mutta silti toteuttanut kovia treenejä. Pitää kuitenkin muistaa, että mulla ei ole ollut fyysistä päiväduunia rasitteena.

Kuinka treenaisit jos tekisit päivät fyysistä työtä taikka seisoisit vielä öisin ovella? Kaloreita varmaan saisi hieman nostaa myöskin?

Miten on sitten mahdollista näin korkea naturaalin LDL-taso, jos kerran VLDL mulla on alhaalla?

katso liitettä 148045

Tossa on mitattu veren seerumin rasvapitoisuudet tietyllä hetkellä (näytteenottohetki). Ja silloin VLDL (hyvin alhaisen tiheyden omaava rasva-proteiinipartikkeli) pitoisuus on ollut tuo 0.6mmol/l ja LDL (alhaisen tiheyden omaava rasva-proteiinipartikkeli) pitoisuus ollut 5.0.
Eli VLDL partikkelit ovat luovuttaneet ison osan triglyserideistä kehon soluille ja kutistuneen LDL partikkeleiksi, joka ei enää siis juurikaan sisällä triglyseridejä vaan ainoastaan proteiiniosan + paljon kolesterolia+ hiukka fosfolipidejä. Triglyseridit eivät ole koholliset joten niiden rasvahapot varmastikin menevät hyvin kudosten solujen käyttöön. Kolesteroli taasen pysyy korkealla koska sitä ei juurikaan poisteta elimistöstä (muuta kuin mitä nyt pieni osa poistuu sapen mukana ulosteeseen ja suolistosta ennen ulosteeksi muodostumista entrohepaattisesti otetaan takaisin osa).
Kolesterolia kuljetetaan kaikille kudosten soluille LDL muodossa ja mahdollinen ylimäärä takaisin maksaan päin HDL-partikkeleihin sidottuna (osa jää suonten seinämiin, joista ne "plakit"). Ravinnosta tulee sitten se mikä tulee ..... se mahdolinen lisä-kolesteroli..

...Näin mä sen pähkäilen ...

-So its goes - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Sinä Mike kun tykkäät taksikuskeista ja pyöräilijöistä liikenteessä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804222200894893_u0.shtml
Vittumainen tilanne taksikuskille. Pyöräilijä vetää peilin paskaks ja polkee karkuun, vaihtoehdoiks jää kaks huonoo: 1. Niele tappio, maksa itse peilis ja tee ilmoitus poliisille. 2. Toimi niinku nyt taksari toimi ja et enää selviäkkään pelkällä peilin hinnalla. Kaikenkaikkiaan hienoo toimintaa poliitikolta vetää peili paskaks ja jälkikäteen kertoo kuinka korvaa kyllä vahingot, oliskohan korvannu, jos kuski olis valinnu kiltisti vaihtoehdon 1?

Toi muiden omaisuuden tuhoaminen on niin perseestä. Eli joku narkki alkaa hakkaamaan sun autoa kirveellä. Et saa tehdä mitään ja narkki ei maksa koskaan mitään kun ei ole rahaa.
Niin ja jos vandaali painaa Tampereen keskustassa fillarilla karkuun, niinkuin tässä oli käynyt, niin ei jää edes hyvin suurella todennäköisyydellä kiinni.

Kyllä taksi vs pyöräilijäkeississä eka kiinnittyi huomio pyöräilijän puolueeseen. Ei ole eka vihreiden edustaja, jonka mielestä on ihan ok vahingoittaa autoja. https://m.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201711090135413_vd.shtml
Aiemmin Meriläinen oli yksitysautoilusta sitä mieltä, että hän voi käydä vaikka sylkemässä yksin liikuvaa autoilijaa naamaan. Tätä nyt ei googlesta enää löytynyt.

Ei fiksua toimintaa taksikuskiltakaan, mutta ei varmasti olisi tämä pyöräilijä maksanut mitään ilman tuota.

Pyöräilijältä typerää toimintaa, mutta mun mielestä tässä keskustelussa unohtuu nyt oleellisin. Taksikuski ois mahdollisesti voinnut tappaa/vahingoittaa pyöräilijää todella pahasti ja tolla tavalla reagoiminen osoittaa pahoja puutteita impulssien hallinnassa ja harkintakyvyssä. Taksikuskin teko ei siis ollut millään tavalla oikeassa mittakaavassa suhteessa aiheutuneeseen vahinkoon ja kaikinpuolin todella typerää ja vaarallista käytöstä.

Kyllä tässä on molemmat olleet typeriä.
Miten Mike reagoisit jos olisit pysähtynyt suojatielle ja joku tulee potkasee peilin paskaks ?
En mä pysähtyisi edes suojatielle, mutta en mä nyt kenenkään päälle ajaisi, siinä voi tosiaankin saada pahaa vahinkoa aikaan. Peilin hajottamisesta seuraava juttu pitäisi olla jossain suhteessa, mä ottaisin kiinni ja veivaisin tangon fillarista solmuun.

Olin kerran koirapuistossa ja näin, että joku on mun auton matkustajan puolella lukon kohdalla ja tekee jotain. Menin sinne ja se kusi mun oveen. En mä sen päälle ajanut, mutta otin kaverista tiukan otteen ja heitin kaaaressa pois siitä. Keräili kamojaan ja lähti pois sanomatta mitään.

Mut ei mua taas toisaalta kiinnosta mennä ja hajottaa fillareita, joita jätetään minne sattuu.

Viimeksi muokattu:
En mä pysähtyisi edes suojatielle, mutta en mä nyt kenenkään päälle ajaisi, siinä voi tosiaankin saada pahaa vahinkoa aikaan. Peilin hajottamisesta seuraava juttu pitäisi olla jossain suhteessa, mä ottaisin kiinni ja veivaisin tangon fillarista solmuun.

Olin kerran koirapuistossa ja näin, että joku on mun auton matkustajan puolella lukon kohdalla ja tekee jotain. Menin sinne ja se kusi mun oveen. En mä sen päälle ajanut, mutta otin kaverista tiukan otteen ja heitin kaaaressa pois siitä. Keräili kamojaan ja lähti pois sanomatta mitään.

Mut ei mua taas toisaalta kiinnosta mennä ja hajottaa fillareita, joita jätetään minne sattuu.
On toisilla pokkaa. Maailma on täynnä niin ihania ihmisiä. :giggle:

Haha, kateutta konkreettisimmillaan: Hieno auto, sen päälle on siis kustava.

Menikö tuo tilanne täysin nonverbaalisesti, vai oliko siinä jonkinlaista sananvaihtoa?

Back
Ylös Bottom