Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Haha, kateutta konkreettisimmillaan: Hieno auto, sen päälle on siis kustava.

Menikö tuo tilanne täysin nonverbaalisesti, vai oliko siinä jonkinlaista sananvaihtoa?
Ei autokaan sillon ollut kummoinen, vaan Freelander 2. Ei siinä mitään verbaalista tarttettu kun kova ääni ja kusiainen helvettiin. Sen kaveri oli matkan päässä ja lähti kohti jolle huusin että haluutko säkin? Lähti sit kalppimaan.

Mikelle ammattilaiskuvaajalle nopea kyssäri. Vaimolle pitäisi hankkia joku "minijärkkäri". Mitä suosittelet? Me ei ymmärretä kameroista mitään, mutta vaimo haluaisi vähän harrastella.

Mikelle ammattilaiskuvaajalle nopea kyssäri. Vaimolle pitäisi hankkia joku "minijärkkäri". Mitä suosittelet? Me ei ymmärretä kameroista mitään, mutta vaimo haluaisi vähän harrastella.
Jos rahaa piisaa niin osta Sony A7r iii.
Kysymys kuuluu että mitä ominaisuuksia sitä haluaa kameralta, sen mukaa sitten ostamaan. Pitääkö saada vain kuvia vai kenties myös 4k videoo?

Juuri noin pitäisi tietää, että mitä sillä kuvataan, esim linssi on pitkälti siitä kiinni mitä aikoo kuvata. Multa kysytään todella usein samaa, että mikä kamera, ei siihen voi vastata kun ei ole mitään hajua mitä ollaan kuvaamassa. Ja se objektiivi sen kuvanlaadun tekee, ei kamera.

Itsensa saa hulluksi pahkailemalla kameraostoksia, sama kamera ei ole taydellinen kaikille. Ja koko yhtalossa on niin monta muuttujaa. Budjetti? Maksimikoko? Millaisia kuvia otetaan? Ei tuollaisen kysymykseen voi jarkevasti vastata ilman tarkennuksia.

Jos kuvaisi pääasiassa rannekelloja tyyliin melko lähikuva siten että kellojen viimeistely ja mikrohionnat tulevat esiin, mikä olisi kova kombo

Jos sen pitaa olla "mini" ja vaihdettava objektiivi, joku SONY a6000 16-50mm linssilla voisi olla aika hyva paketti tuolla budjetilla. Siihen voit sitten laittaa kalliimpia objektiiveja jos harrastus innostaa enemman.

Mulla on aloittelijan järkkäri, johon halusin erilaisen objektiivin kit putken tilalle jokunen vuosi sitten. Sattui olemaan hyvä myyjä, joka kyseli, mitä haluan kuvata ja tiedusteli myös, paljonko on halukas ja mahdollisuuksia panostaa taloudellisesti. Myyjän asiantuntemus ja kärsivällinen asikaspalvelu sai tekemään päätöksen objektiivin ostosta silloin. Itse olen sitä mieltä, jos ei ole valokuvauksesta paljon tieto-taitoa, kannattaa osta asiantuntevasta liikkeestä. Ne muutamat ostokset, jotka olen tehnyt viime vuosina olen tehnyt Rajala Pro Shopissa (ei maksettu mainos, sillä asianuntevia ja hyviä myyjiä on muissakin liikkeissä). Poika innostui kuvauksesta vuoden vaihteessa. Alussa hän karsasti Rajalaa kun ehdotin hänelle, mutta kun hän alkoi päivittämään kalustoa paremmaksi, on hänestä tullut Rajalan yksi uusi asiakas. Tosi hienoa seurata sivusta hänen uutta harrastusta. Hän kuvailee samoissa paikoissa, jotta näkee, kuinka kuvien laatu jne kehittyy ja kehittyisi paremmaksi kuvaajaksi.

@Mike , etkös sinä kuvaillut alussa mm. hautausmaalla vai muistanko väärin?

Nordea, ehkä kusisin asiakaspalvelu missään. Otin Finnnairin Mastercardin Nordean kautta että saa pongoja ja ajattelin että sitten vaihdetaan siihen Apple pay toimimaan. Soitan sinne eka, jonotan 20min ja sitten valitsen, että soittavat takaisin. Sama vitun robotti soittaa takaisin puolen tunnin päästä ja laittaa mut samaan jonoon. 30 minsaa jonossa ja puhelu vain katkeaa. Sitten meen niiden chattiin ja tunnistaudun Aktian tunnareilla. Siellä venaan sen 30minsaa ja ja chatti suljetaan eikä vastausta saa.

Menee hermot ja soitan korttien sulkupalveluun, jossa sanotaan että valitettavasti jos suljemme kortit, niin viikon päästä tulee uudet postissa. Että pitää Nordean kanssa sulkea ne tilit. Nyt mä olen jumissa tohon paskafirmaan enkä edelleenkään pääse edes chattiin, vaan se chatti katkaistaan aina jossain vaiheessa. Ja jos meen konttorille, niin ne haistattaa vitut ja käskee mennä netin kautta.

Back
Ylös Bottom