politiikka ei vissiin sua kiinnosta hirveästi mutta mitä ajatuksia herättää halla-ahon puheenjohtajuus persuissa ja samaan syssyyn teuvo hakkarainen varapuheenjohtaja :D
Onhan tuo ihan hyvä juttu, mutta niin monta kertaa nähty, katsokaa vain, niin nyt Halla-Ahon jutut muuttuu ihan tosissaan kuten muuttui Soininkin.
Jotenkin absurdia miten ihmiset on erkaantunut luonnosta. Etelä-suomessa tietty asia erikseen koska kaikilla on ilmeisesti vitullinen kiire ei mihinkään mutta jos muualla on lähellä hyviä kalavesiä niin miksi niitä ei käyttäisi hyväkseen? Vapaapäivänä kalaan,nauttimaan luonnosta,fiilistelemään kiirettömyytä.
Toi on jotenkin älyttömän suloista miten miten muualla asuvat ovat aina niin tosissaan patistamassa pääkaupunkiseutulaisia kaikenlaiseen aktiviteettiin, joka nyt vain ei täällä oikein onnnistu. Millon moottorikelkkailemaan, millon kalaan, millon jänkhälle rauhottumaan. Se on katsos niin, että elintavat ja harrastukset kun tuppaa vähän muokkautuvan sen mukaan missä asuu. Ei kaikilla ole luontaista intoa kalaharrastukseen, ei vain kiinnosta. Itse käyttäisin aikani mieluusti ihan muuhun kuin kalastamiseen.
Jos mä oikeasti menisin kalaan, niin mä menisin lohialtaan viereen yöllä heitteleen virveliä. Mut mihin helvettiin mä ne kalat sitten laitan kun pakastkinkaan ei mikään mahtavan kokoinen ole? Eikä ruuan laittaminen ole mun mielipuuhaa, siksi kysyinkin helposti valmistettavaa kalaa. Järvestä ongittu kala on kaukana siitä, että heitä file pannulle. Samoin mä en yksinkertaisesti jaksa mennä keräämään mustikoita, en jaksa sitä kykkimistä, hyttysiä ja muuta kun saa noin ämpärillisen säilöön, joten hyötykin on minimaalinen.
Kai sitä kalastais jos olis pienestä pitäen asunut järven vieressä ja se olis ollut aina tapa, söisin kalaakin melkein aina. Mut ei se nyt ole oikein optio onkia tuolla Lauttasaaren sillalla, vaikka sitä monet tekeekin.