Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

En nyt halua lannistaa, mutta mielestäni et vain ole saanut sellaista kehitystä/ omaa sellaista kroppaa, jolla voisi väittää omaa treenityyliä ainoaksi oikeaksi
Mä en esitä missään vaiheessa, että mun treenityyli on oikea. Tämä on uskomatonta miten tästä joutuu mainitsemaan kokoajan. Mä vain painotan failuren ja tarpeeksi kovan treenin merkitystä. Sulle ei ehkä merkitse mitään mun saavuttamat paremmat tulokset kovemmalla treenillä mitä aikanaan isoilla lääkemäärillä. Ei alimmalla kehonpainolla penkattu 205 verrattuna siihen aikaan kun treenasin kevyemmin. Sulle taas merkkaa vain ja ainoataan se, että jossain tutkimuksessa saa itselleen oikeutuksen treenata löysemmin.

Näytä sä sun saavuttamat tulokset nyt heti, eli kuvia tiskiin. Sun pitää selkeesti olla melkonen mörkö.

Eikä selkeesti Peter, eikä Halmo, eikä Kille, eikä Allu eikä eikä, siis nää vetää aina kovaa.
Peterille annan propsit kyllä! Todella hyvin sai lihasta kerättyä metodeillansa lyhyeeseen aikaa. Tosin Peterkin on videoillaan puhunut,vaihtaneensa treenityyliä aikaisemmasta, joten ehkä enää ei tuo ttapposetti enää toiminut. Halmosta on tullut infoa lähes ainoastaan sen, mitä sinä olet hänen kanssaan treenannut, jotenka en välttämättä usko, että joka treeni olisi samallainen. Halmo myös käsittääkseni on tiputtanut painoa keskivartalon tiukentamiseksi? Eli lihaksen kasvatus on ollut lähinnä toissijainen priorisaatio? Allu on hieno mies ja kasvoi ihan hyvin, muttei hänenkään kohdalla voida sanoa, että tällä tyylillä tuli erityisen paljon lihasta. Kaiken lisäksi Allulla nyt ``vähän´´ terveys kärsi tässä proggiksessa ja bodailut loppu mahdollisesti kokonaan. Summa summarum Peterille on tyyli selvästi toiminut, muista vaikea sanoa.

Mä en esitä missään vaiheessa, että mun treenityyli on oikea. Tämä on uskomatonta miten tästä joutuu mainitsemaan kokoajan. Mä vain painotan failuren ja tarpeeksi kovan treenin merkitystä. Sulle ei ehkä merkitse mitään mun saavuttamat paremmat tulokset kovemmalla treenillä mitä aikanaan isoilla lääkemäärillä. Ei alimmalla kehonpainolla penkattu 205 verrattuna siihen aikaan kun treenasin kevyemmin. Sulle taas merkkaa vain ja ainoataan se, että jossain tutkimuksessa saa itselleen oikeutuksen treenata löysemmin.

Näytä sä sun saavuttamat tulokset nyt heti, eli kuvia tiskiin. Sun pitää selkeesti olla melkonen mörkö.
1. Mielestäni harjoittelupainoilla ei ole mitään merkitystä. Olet itsekkin tästä paljon puhunut jotenka voidaan jättää nämä ennätys sarjat näistä lihaksen kasvatus keskusteluista pois. En ole muistaakseni koskaan lukenut yhtään tutkimusta, vaan olen itse kokeillutmikä toimii ja kuunnellut, että mitä kannattaa kokeilla.
2. Voi olla, että saan täysin väärän kuvan, mutta kyllä vahvasti tuntuu, että pidät omaa tyyliäsi ainoana oikeana. Muuten et puhuisi että henkilöt, jotka treenaa mukamas ``kevyeämmin´´ olisivat laiskoja paskoja ja yrittävät vain keksiä tekosyitä.
3. En aio laittaa kuviani tänne. Olet itse luonut tarkoituksella anonyymin sivuston, jossa aion pysyä anonyyminä. En ole mikään mörkö, mutten ole myöskään oikeutettu sanomaan, että ainoastaan minun tyyli on oikea ja muut ovat laiskoja paskoja. Tavatessamme salilla et todennäköisesti kiinnittäisi huomiota minuun, vaan miettisit ehkä että treenannut jätkä, muttei mikään valtava tjsp.

Mielenkiintoista keskustelua ja vahvoja mielipiteitä eri metodeista. Jossain aiemmassa postissa Mike mainitsi treenanneensa pelkällä testolla paljon treenejä putkeen. Omat kokemukset testosta rajoittuvat pääosin kestävyysurheiluun. Sen avulla treenimääriä pystyy kasvattamaan huomattavasti ja myös lääkitsemään jo mahd. alkavaa ylirasitustilaa. Mietityttänyt on myös bodareiden vs muiden urheilijoiden treenit. Sellaisen käsityksen saa, että bodauksessa jokaisesta treenistä ollaan ns peräsuoli ulkona ja muissa lajeissa kovaa treeniä ei voi läheskään aina tehdä. Tosin lajien luonteetkin ovat erilaisia, bodauksessahan ei ole tarkoitus maksimoida suorituskykyä.

Toivottavasti mahdollisimman moni valmentaja jakaisi näkemyksiään ketjun metodikeskusteluun liittyen :)

Tästä kovaa treenaamisen hokemisesta sadassa eri viestissä ja muiden treenien epäilemisestä tulee kyllä koomisia mielikuvia siitä kun ihmiset veivaavat niin tärkeinä jotain hauista, ja aivan tosissaan pitävät sitä kovana urheiluna, kun menee failureen ja kaikkea. Toisaalla jotkut huippu-urheilijatkin vain treenaavat ihan nöyrinä päivästä toiseen, eivätkä pidä noin suurta meteliä sillä tyylillä, että oma treeni on niin kovaa että siihen verrattuna kaikki muut on varmana pelkkiä tissiposkia. :D

Voin kuvitella, että tosibodarin lihasryhmiä hapottaa ja sattuu enemmän kuin ketään muita, mutta onhan se huvittava mielikuva, niin kuin se bikininainen, joka itki vipareissa.

Ja tämä oli kevennykseksi tarkoitettu lempeämielinen herjaa, ei loukkaus! Rauhaa ja reeniä kaikille jotka terveitä saavat olla!
Mieti ku joku Usain Bolt, Lionel Messi tai Kobe Bryant on pukukopissa sillain "Ei vittu et varmasti reenaa yhtä kovaa ku mä!! Aina ku muut lopettaa reenit nii mää jään nakkeleen palloa/juokseen satasta failureen asti! Teidän muiden treenityyli on ihan väärä ja ootte ihan paskoja tässä lajissa!" :hyper::hyper: En tiedä johtuuko lajista, mutta podauksen ympärillä pyörii hirveä paremmuuden todistelun ja itsekehun ilmapiiri.

Edellistä viestiä kompaten kyllä tulee itsekin ihmeteltyä koko keskustelua sen jälkeen, kun on vatvonut todennäköisyyslaskentaa ja strategioita pari viikkoa päätä seinään hakaten, että miten helvetissä jengi jaksaa vääntää jostain vitun bodytreenissä tapahtuvasta failuresta täällä.

Yhtään bodausta vähättelemättä tuntuu vaan siltä, että teette ihan helvetin yksinkertaisesta asiasta ihan helvetin vaikean :D

En tiedä johtuuko lajista, mutta podauksen ympärillä pyörii hirveä paremmuuden todistelun ja itsekehun ilmapiiri.

Varmaan osaltaan siitä lähtöisin kun itse kilpailu on arvostelulaji ja kilpailuissa käymättömille ei ole kuin vielä subjektiivisempia saliennätysposeerauksia somessa, joten aina ja loputtomiin voi spekuloida, kuka treenaaa paremmin, kuka on isompi, kuka kireämpi, kuka kauniimman muotoinen jne. Muissa lajeissa on se urheilusuoritus, joka puhuu puolestaan.

Edellistä viestiä kompaten kyllä tulee itsekin ihmeteltyä koko keskustelua sen jälkeen, kun on vatvonut todennäköisyyslaskentaa ja strategioita pari viikkoa päätä seinään hakaten, että miten helvetissä jengi jaksaa vääntää jostain vitun bodytreenissä tapahtuvasta failuresta täällä.

Yhtään bodausta vähättelemättä tuntuu vaan siltä, että teette ihan helvetin yksinkertaisesta asiasta ihan helvetin vaikean :D
Ehkä se on välillä ihan oikein kutsua bodareita lihapäiksi.:D

1. Mielestäni harjoittelupainoilla ei ole mitään merkitystä. Olet itsekkin tästä paljon puhunut jotenka voidaan jättää nämä ennätys sarjat näistä lihaksen kasvatus keskusteluista pois. En ole muistaakseni koskaan lukenut yhtään tutkimusta, vaan olen itse kokeillutmikä toimii ja kuunnellut, että mitä kannattaa kokeilla.
2. Voi olla, että saan täysin väärän kuvan, mutta kyllä vahvasti tuntuu, että pidät omaa tyyliäsi ainoana oikeana. Muuten et puhuisi että henkilöt, jotka treenaa mukamas ``kevyeämmin´´ olisivat laiskoja paskoja ja yrittävät vain keksiä tekosyitä.
3. En aio laittaa kuviani tänne. Olet itse luonut tarkoituksella anonyymin sivuston, jossa aion pysyä anonyyminä. En ole mikään mörkö, mutten ole myöskään oikeutettu sanomaan, että ainoastaan minun tyyli on oikea ja muut ovat laiskoja paskoja. Tavatessamme salilla et todennäköisesti kiinnittäisi huomiota minuun, vaan miettisit ehkä että treenannut jätkä, muttei mikään valtava tjsp.
Ei painojen pidä olla isoja, mutta treenin pitää tähdätä mikrovaurioihin. Täällä on kokoajan peloteltu failuren johtavan hermoston ylikuormitukseen ja puolustellaan löysempää treenaamista. Mä olen nähnyt niin monia kovia treenaajia ja omakohtaisesti itse kokenut, että toi hermostollisen ylikunnon pelko on aivan turhaa. Ei hermostollisessa ylikuormassa tehdä 200 kilosta pudotussarjoja penkissä kuten mä tein alle 100 kiloisena.

En tiedä miten kovaa tässä pitäis treenata, että olisin jossain ylikunnon tapaisessa tilassa kun se ei vielä ole ole onnistunut. Mun pitäis varmaan alkaa vetään vielä triatlonharjoitteita useita kertoja viikossa tähän päälle.

En tiedä miten kovaa tässä pitäis treenata, että olisin jossain ylikunnon tapaisessa tilassa kun se ei vielä ole ole onnistunut. Mun pitäis varmaan alkaa vetään vielä triatlonharjoitteita useita kertoja viikossa tähän päälle.

Ei välttämättä tarvita kuin, että vaikka bisnekset kuihtuisivat ja tulot loppuisivat. Seurauksena tulisi vaikka 8 tunnin fyysinen työ tilalle. Tähän päälle pyöräyttäisit vielä 2 vauvaikäistä lasta valvottamaan yöt. Henkinen stressi lisäisi kuormaa niin paljon, että palautumista ei enään tapahtuisikaan. Mahdollisesti jo tämä riittäisi, eikä tarvitsisi ottaa triathlon harjotteita mukaan :).

Minä treenasin aikoinaan "kovaa". Niin kovaa, että kävin saman päivän aikana juoksemassa mäkivetoja, uimassa ihan kunnon session, judotreeneissä ja judon päälle juoksin vielä tunnin lenkin. Jälkeenpäin ajateltuna tuo ei ollut kauhean fiksua, vaikka silloin tunsinkin itseni lähes SAS-mieheksi, kun jaksoin tuollaista.

Kysymykseni kuuluukin, että miten bodaus eroaa niin radikaalisti muista lajeista siinä, että jokaisen treenin pitäisi olla loppuun asti vietyjä? Lajien vertailu on toki kömpelöä, mutta eiväthän 400 metrin juoksijat treeneissä juokse itseään aina hapoille, hiihtäjät eivät hiihdä treenikaudella pelkkiä kisatempoisia lenkkejä, eivätkä UFC-ottelijat sparraa pelkästään 5×5 minuutin settejä, eivätkä hakkaa toisiaan tyrmäyskuntoon. Ja painonnostajatkaan eivät vedä failureen. Toki niitä järjettömän kovia treenejäkin on, mutta myös kevyitä.

Ei painojen pidä olla isoja, mutta treenin pitää tähdätä mikrovaurioihin. Täällä on kokoajan peloteltu failuren johtavan hermoston ylikuormitukseen ja puolustellaan löysempää treenaamista. Mä olen nähnyt niin monia kovia treenaajia ja omakohtaisesti itse kokenut, että toi hermostollisen ylikunnon pelko on aivan turhaa. Ei hermostollisessa ylikuormassa tehdä 200 kilosta pudotussarjoja penkissä kuten mä tein alle 100 kiloisena.

Silloin kun treenasit itse eri tavalla, johtuiko se siitä että pelkäsit raskaita treenejä? Jos johtui, niin ehkä siksi tulkitset muidenkin valinnat siltä pohjalta. Tiedän että tässä puhutaan nyt bodaamisesta, mutta jos on muita tavoitteita kuin lihasmassa, menee treenit usein niin että haetaan sitä huippukuntoa tietylle hetkelle, eikä viisas treeni aina ole yhtä kuin loppuun saakka hakattu treeni. Harrastajabodareissakin saattaa olla ihmisiä, jotka samalla kehittävät muitakin ominaisuuksiaan, jolloin on ihan aito riski että saa hermostonsa juntturaan esim. joka kerta pohjaan jäävillä kyykyillä.

Lisäksi natumiehet eivät saa esim. korvaavaa testoa rankan treenin rasituksen kompensoimiseksi, joten epäreilua tuulettaa omaa palautumiskykyään jos ei ole samalla viivalla.

Ei välttämättä tarvita kuin, että vaikka bisnekset kuihtuisivat ja tulot loppuisivat. Seurauksena tulisi vaikka 8 tunnin fyysinen työ tilalle. Tähän päälle pyöräyttäisit vielä 2 vauvaikäistä lasta valvottamaan yöt. Henkinen stressi lisäisi kuormaa niin paljon, että palautumista ei enään tapahtuisikaan. Mahdollisesti jo tämä riittäisi, eikä tarvitsisi ottaa triathlon harjotteita mukaan :).
Silloin edelleen treenataan täysiä, mutta palautumista lisätään. Jokainen treeni on tähdättävä lihasvaurioihin, joista keho ja lihas vahvistuu. Jos te hinkkaatte samalla painolla ja samalla teholla aina, ei kehon tarvitse kasvaa mihinkään.

Porukka ei vain ymmärrä, ei sitten millään. Ei sillä ole mitään merkitystä oletko naturaali vai et, lihaskasvun mekanismeissa se mikrovaurio on merkittävin. Naturaali vain palautuu pidempään. Se ei estä tekemästä kunnolla joka kerta.

Montako kertaa tämä pitää sanoa ja selkeesti osalla ei ole mitään ymmärrystä laisinkaan mistään kun tätä simppeliä asiakaan ei saa perille.

Minä treenasin aikoinaan "kovaa". Niin kovaa, että kävin saman päivän aikana juoksemassa mäkivetoja, uimassa ihan kunnon session, judotreeneissä ja judon päälle juoksin vielä tunnin lenkin.
Kysyppä itseltäsi, mitä helvetin tekemistä sun jutulla on kehonrakennuksen ja lihaksen kasvatuksen kanssa?

Kysyppä itseltäsi, mitä helvetin tekemistä sun jutulla on kehonrakennuksen ja lihaksen kasvatuksen kanssa?

Minähän sanoin, että on kömpelöä verrata muita lajeja, omia hölmöilyjäni ja bodausta, mutta pohdin vain, että onko bodauksessakaan mahdollista treenata joka kerralla tappiin asti, kun se ei ole fiksua muissa lajeissakaan.

Mä oon miken kanssa ihan samalla linjalla. Samat hissukat veivaa täällä samoilla painoilla ja samoilla massoilla 10. vuotta. Vähän kun tulee hiki ja alkaa puuskuttaa niin sarja loppuu siihen, ellei jo siihen kun tulee paperissa lukeva 10 toistoa täyteen, aivan sama paljon löytys vielä ruutia tehdä. Poskilihakset tekee suurimman työn ajasta kun ovat salilla.

Ihan uskomatonta lässytystä tässä ketjussa useempi kymmenen sivua. Alkas riittää tästä aiheesta, ois kiva lukee muutakin ku turhanpäivästä kinastelua.

Back
Ylös Bottom