Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

No Haikaraiselle voin heittää vastineen, että täälläpä tehtiin överitreeneillä 26 kiloa lihasta Peterille kahdessa vuodessa. Meni kaikkien raskassarjalaisten ohi ja voitti SM-kultaa ja PM-kultaa. Sitä ennen mies teki överitreeneillä kultamitaleita cbb:ssä.

Joo poikkeustapaus, mutta jos kerran aletaan lässyttämään tommoisesta.
Tuohan on yhtä hyödyllinen kokonaisuudesta erotettu pointti, kuin että joitakin vuosia sitten vannoit vain 2x6 nimeen penkissä? Enkä mä tiedä, että hyödyttääkö mun puolustella ihmistä, jos osalla on valmiiksi tietty kuva yksittäisten lauseiden perusteella. Parasta olisi, että jokainen voisi muodostaa sen mielipiteensä suoraan kyseisen henkilön kanssa keskustellen.

Jos yksi mies (TH) on noin guru tekemään lihasta niin eikös tuolla pitäisi olla lähestulkoon jokaisen edes puoliksi tosissaan treenaavan?
Uskoisin myös että ulkomailta asti ollaan tulossa seteliniput kourissa hakemaan ihmeidentekoa koska taitaa olla ihan ainutlaatuista maailmassa.

Nyt kun mike aloitit kiristelemään, niin aloitatko suoraan cyclellä vai pudotteletko ensin jotenkin muuten alempiin rasvoihin?
Mä vetelin tossa kuukauden yli, melkein joka päivä herkkuja, 102kg paino oli välillä, mutta en lihonut mitenkään isommin. Nyt sitten 3500 kalorit ja siitä cyclee ja tankkausta katselen sitten joskus vasta, ei kiirettä sen kanssa kun vielä ei tunnu tyhjäävän. Tuplia kiskon taas useamman viikossa.

Pistin itse cyclen kokeiluun, nyt kun on 10vko ja -11,5kg takana Rasvat jossain 10-12 tietämillä. Jos vaikka 4-5vko jatkais sillä niin ei ehkä palais enää kovin paljoa enempää lihasta mut sais vyötäröä vielä kireemmäksi.

Jos yksi mies (TH) on noin guru tekemään lihasta niin eikös tuolla pitäisi olla lähestulkoon jokaisen edes puoliksi tosissaan treenaavan?
Uskoisin myös että ulkomailta asti ollaan tulossa seteliniput kourissa hakemaan ihmeidentekoa koska taitaa olla ihan ainutlaatuista maailmassa.
Trolliahan minä tässä nähtävästi ruokin, mutta vastataan silti. Mitäpä jos lukisit ennen kommentointia edes pari edellistä viestiäni kokonaan, niin se vastaus voisi aueta sieltä? Jos herran tulopuoli noin kiinnostaa ja pidät sitä mittarina, niin googlella löytyy sekin. Samoin referenssit, jos oikeaa kiinnostusta asiaan on.

Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että jokaisen edes puoliksi tosissaan treenaavan kannattaisi edes uran alkupuolella ottaa PT tai kokenut kaveri katsomaan läpi treeniohjelmaa ja treenitekniikoita. Seuraava vaihe on sitten se, missä poimitaan niitä rusinoita pullasta kokeneemmilta kavereilta (Mike, Utti, TH, Hulmi, Tikka, Jto, Takamaa yms) ja kokeillaan mitkä jutut voisivat toimia itselle. Toinen vaihtoehto on hakata päätä seinään, itkeä geeneistä ja valitella kipeitä paikkoja kun se yksi ja sama tyyli ei toimikaan loputtomasti.

Haikarainen on kova markkinoimaan ja mikäs siinä, business is business. Nuo lihaskasvulupaukset saadaan näyttämään hienoilta kun se "enimmillään" jää monelta huomaamatta.
Ihmisten kehitystä on tutkittu ja todettu, että noin 5% ei kehity kuntosaliharjoittelulla lainkaan, ei voimat eikä lihakset. Kannattaa siis kääntyy Haikaraisen puoleen joka tekee ihmeitä heillekin.

Miksei mies ole itselleen kehittänyt enempää lihaksia. Noilla menetelmillä varressa pitäisi olla kymmenen kiloa enemmän. Olen kyllä katsellut miehen videoita. Ihan asiallisia ja ammattitaitoisia ne on, ei siinä mitään - mutta ei sen ihmeellisempiä kuin alan ammattilaisilla muutenkaan. Jotenkin vaan hieman kyrsii nää kaverit jotka on keksinyt pyörän uudelleen.

Siinä kirjassa on pieni disclaimer siitä että noita tuloksia on saavutettu joidenkin ylipainoisten vasta-alkajien kanssa, ei lupausta siitä että kaikki moiset gainssit saisi. Toki eihän se niin myyvää olisi sitä kirjoittaa mainostekstiin..

Miksei mies ole itselleen kehittänyt enempää lihaksia. Noilla menetelmillä varressa pitäisi olla kymmenen kiloa enemmän. Olen kyllä katsellut miehen videoita. Ihan asiallisia ja ammattitaitoisia ne on, ei siinä mitään - mutta ei sen ihmeellisempiä kuin alan ammattilaisilla muutenkaan. Jotenkin vaan hieman kyrsii nää kaverit jotka on keksinyt pyörän uudelleen.

Olen pari treeniä käynyt hänen opastuksellaan tekemässä sekä nähnyt hänen laatimansa ruokavalion. Ainakaan noissa treeneissä ei ollut mitään ihmeellistä. Lisäksi hän laati minulle kaksijakoisen ohjelman, joka oli ihan jees, mutta ei siis mitenkään erikoinen. :)

Olisi kiva nähdä joku body fitness-kisaaja tai cbb-kisaaja, jonka hän on valmentanut kisoihin.

No Haikaraiselle voin heittää vastineen, että täälläpä tehtiin överitreeneillä 26 kiloa lihasta Peterille kahdessa vuodessa. Meni kaikkien raskassarjalaisten ohi ja voitti SM-kultaa ja PM-kultaa. Sitä ennen mies teki överitreeneillä kultamitaleita cbb:ssä.

Joo poikkeustapaus, mutta jos kerran aletaan lässyttämään tommoisesta..

Tohtori Do Ping käynyt kylässä.

Ihmeellisiä nämä kommentit "treeni ei ollut ihmeellinen", "treeniohjelma ei ollut ihmeellinen", jne. jne... ihan kuin ihmiset odottaisivat että jollain asiaan enemmän (tieteelliseltä) pohjalta perehtyneellä olisi jokin "supersalaisuus" tai "ihme" millä saadaan ihmeitä ja poikkeuksellinen kehitys aikaan. Ja sitten kun tajutaan, ettei sellaista ole, niin heti on ihan huuhaa hessu ja kaikkea mahdollista.

Ihmeellisiä nämä kommentit "treeni ei ollut ihmeellinen", "treeniohjelma ei ollut ihmeellinen", jne. jne... ihan kuin ihmiset odottaisivat että jollain asiaan enemmän (tieteelliseltä) pohjalta perehtyneellä olisi jokin "supersalaisuus" tai "ihme" millä saadaan ihmeitä ja poikkeuksellinen kehitys aikaan. Ja sitten kun tajutaan, ettei sellaista ole, niin heti on ihan huuhaa hessu ja kaikkea mahdollista.
Kun salilla kattoo ympärilleen, niin monella se homma kuseekin siihen, kun tehdään ihan liian monimutkaisia kikkailuja ihan liian aikaisin. Samaan aikaan ei oikein tiedetä itsekään, että halutaanko lihasta vai voimaa. Sopivasti muistin, että onhan tästä aiheesta puhunut myös esiin nostamani Timo Haikarainen jo viisi vuotta sitten:
http://th-valmennus.blogspot.fi/2012/07/6-syyta-yksinkertaistaa.html

Ps. Se juttu kannattaa sitten lukea kokonaan, ennen kuin taas teilataan hupiukoksi.

Viimeksi muokattu:
Ja sitten kun tajutaan, ettei sellaista ole, niin heti on ihan huuhaa hessu ja kaikkea mahdollista.

Näkkyy muuten elämän joka alalla. Heti pitäs tapahtua, heti pitäs saavuttaa kaikkea. Unohtuu täysin se, että mistään kehityksestä 90% on sitä raakaa perusduunia. Mielestäni Miken teksteissä näkyy hyvin vuosien raa'an perusduunin sisin -> sieltä on alkanut löytyä jo niitä helmiä ja mikä toimii. Mutta kun se tulee vaan kokemuksesta.

Tuo etsiminen vaan on sitä että pitäs saada pilleristä kaikki tai muuten jonkun kertoa, ettei yksilön tarttis oppia. Puntillakin se eestaas-liike on kuitennii aika paljon monisävyinen juttu.

Back
Ylös Bottom