Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Sulla kun on Mike niitä vanhoja kuvia varmaan arkistossa, niin teeppä sellainen kolmen (tai useamman) kuvan kollaasi kunnostasi, ekassa kuvassa voinappi-aikojen sikabulkki, tokassa sen vuoden treenitauon jälkeinen kondis ja kolmannessa nykykondis. Olis hauska verrata vierekkäisistä kuvista miten ukko on muuttunut. Mielellään vielä sama pose joka kuvassa :puntti: Ois hienoa myös nähdä joskus susta itsestäs otetut studiokuvat, vaikket kisoihin/kisakuntoon olekaan tähtäämässä.

aiempaan puoli off-topickiin: Itse kun opiskelin niin halvalla pääsi ja ruokaa (eli kaljoitteluun oli aina hyvin rahaa) kun oli tarpeeksi tyhmä/itsepäinen ja asui solussa. Ei tarvinnut maksaa erikseen, vedestä, sähköstä ja netistä vaan ne, sekä solu-huone (+plus yllätykselliset ulkomaanvahvistukset kämppiksinä toki) alle 200€/kk. Lainaa kun nosti niin hyvin pärjäsi. Itselleni lainan nosto oli selviö ja nostin maksimimäärän ja se meni kyllä ihan kaikeen tarpeettomaan. Kesätyörahoilla sitten ostettiin jos oli jotain isompaa tarpeetonta hankittavaa. Eli itselläni oli kyllä tuo 400€/kk ruokaan (kaljaan) kun opiskelin. Vanhemmilta ei saanut mitään vaan ihan valtion tukipummina opiskelin.

Miten saat snäppeihisi soimaan samaan aikaan kuuntelemasi musiikin?
iPhonessa toimii, muissa luureissa ymmärtääkseni ei.

Ootko Mike kokeillut molempia Versoja ja Taffereita? Kumpia suosittelisit? Voisitko laittaa tyylillä + - hyvät ja huonot puolet molemmista.
Ihan yhtä hyviä ovat, en ole huomannut mitään eroja.

Pahoittelut vielä Mikelle kurjasta tilanteesta.

Ajattelin tässä nyt vähän ehdottaa tekemistä, jolla saisi ehkä pidettyä ajatuksia muualla. Kuuntelin tossa vanhoja wlog podcasteja. Teillä oli siinä puhetta opiskelijabudjetilla bodaamisesta ja ruoan hankkimisesta. Olisi kiva nähdä joskus videota missä käydään kaupassa ja ostetaan vaikka viikon safkat. Keskiverto opiskelijalla ja ainakin minulla on noin 80-100€/vko rahaa ruokaan.

Itse olen menettänyt treenimotivaatiota todella paljon ihan pelkästään sen takia, koska pitää tinkiä ravinnosta todella paljon. Työelämässä oli niin mukavaa kun ei tarvinnut miettiä sitä.

Vatanen näytti omassa Videoblogissaan tuon viikon ruu'at 77 Eurolla ostokset.

Mistä mahtaa johtua että pakkiksen sivut latautuvat aivan törkeän hitaasti? Netin nopeus speedtestillä ~80mbps, selain chrome.
Ei sattuis selaimen alalaidassa näkymään että lataa "ad" jotain.
Joskus mainoksien lataus pistää kauhean jökin päälle. Sille ei tosin pakkiksen puolelta voi mitään, eli korkeintaan voi pistää viestiä mainoksien tarjoajalle.

Jos se on adform tms, niin yleensä menee ohi.

Mulla ainakin tänään ladannut nopeasti.

Ei sattuis selaimen alalaidassa näkymään että lataa "ad" jotain.
Joskus mainoksien lataus pistää kauhean jökin päälle. Sille ei tosin pakkiksen puolelta voi mitään, eli korkeintaan voi pistää viestiä mainoksien tarjoajalle.

Jos se on adform tms, niin yleensä menee ohi.

Mulla ainakin tänään ladannut nopeasti.
Kännykällä ei näy mitä lataa? mutta tosiaan tullut hitaasti mainos kerrallaan, eli mainokset joo varmaan jumittaa.

Kännykällä ei näy mitä lataa? mutta tosiaan tullut hitaasti mainos kerrallaan, eli mainokset joo varmaan jumittaa.
Jaa kännykällä.
Joo ei se tosiaan näytä sitä että mistä se jotain lataa kun jumittaa.
Väitän että mainoksissa hetken hidastus, eiköhän se klaaraa.

Ihan läppärikin nopealla yhteydellä jumittelee, tosin fastin mainokset tulee hyvin ja nopeasti johon jääkin jäkittämään.
Mutta kyllähän sitä hyvää jaksaa hieman odotella.

Mäkin oon välillä ihmetellyt että mikä tässä jökkii. Nimenomaan mainokset latautuu nopsaan, mutta ite foorumi saattaa jäädä pitkäksi aikaa jumittelemaan tai pitää refreshaa sivu ja kokeilla uusiksi. Kahdella eri laitteella sama juttu ja ihan sama käyttääkö mobiilinettiä vai 100mbit kaapelia.

Lisäksi toi videomainos häiritsee edelleen, pysäyttää musat ja ruutu muljahtelee mihin sattuu kun se käynnistyy/loppuu. Ekaa kertaa pakkiksen historiassa oli pakko blokata mainokset, tota ei vaan jaksa.

Näkyvät mainokset eivät tosin ole ainoa mainoksiin liittyvä koodi mitä ladataan, eli on muutakin.
Silloin kuin itse olen tuota nähnyt, on esim. Fast tullut nopeasti mutta sitten kuitenkin verkkoyhteyksiä katsoessa sen on jotain ad*** kamaa jumittanut.

En ole varma muistanko oikein, mutta Fastin bannerit ei taida edes tulla sieltä ns. yleisestä ulkopuolisen palvelun mestasta. Koodissa on vielä Fastin jälkeen (kohta missä joskus jumittaa) juurikin adsby.improveads.fi skriptaa. Se on tietty huono että skripta estää siitä eteenpäin olevan sisällön piirtoa, mutta ehkäpä joku siellä estää ettei sitä voida ladata asynkronisesti kuten mielellään usein tulisi tehdä.

Voi toki olla jokin ihan muu skripta joka jumittaa, mutta noita se yleensä on ollut. Teki juurikin sitä että tavallaan sivuston yläosa tulee nopeasti (ml. esmes Fast banneri), mutta sitten jumittaa.

Menee jo vähän löpinäksi jutut, on täällä ketjukin foorumeita koskeville asioille.
Ehkä sinne sopii paremmin raportit jumitteluista.

Back
Ylös Bottom