Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Ei mulla ainakaan ja veikkaisin työrytmin aiheuttavan sen kun suurin osa suomalaisista lähtee maanantaina duuniin ja melko iso osa on sitten lepäämisen sijaan ryypännyt viikonlopun. Mulla kun ei ole väliä mikä päivä on, niin en tommoista koe.
Tohon kun vielä lisää sen, että jos saa ja pystyy elämään ns. elimistön omalla vuorokausirytmillä, eikä tarvitse väkisin herätyskelloon herätä aamuisin, niin stressitasot on valmiiksi matalammat.

Ei saatana. Pari päivää työreissulla ja poissa netistä ja heti Pakkikselle tsekkaamaan, miten case "Mike's pecs" on edennyt. Eka kommentti, joka osui silmiin, oli tämä. Ei helvetti paljon typerämpää neuvoa voi antaa, ei edes nimettömänä netissä. Onko ne spede-hymiöt vielä käytössä?
Ite käsittäisin että kaveri on antanu siinä omalla tyylillään ihan hyväntahtosen ja kannustavan kommentin. Kyllähän Mike ite sitten hakee ne metodit, miten kuntoutuksensa tekee.

Kyllä kyllä, hetki meni kun hoksasin ja muistin.
Just katoin ton ja fiksulta kuulostaa suunnitelmat.
Liike on lääke jne. eikä se paikallaan makaaminen.

Hieno asenne kyllä välittyi tältä Day 3 videoltakin. Ihan kuin olisit melkein innoissasi tapahtuneesta :) Oletko optimisti yleensäkin, kun noi äkkiä löysit hyviä puolia epäonnen sattuessa. Vähän tuli kiinnostuksesta perehdyttyä lihasvamman kuntoutumiseen. Juuri tuo se tämän hetken paras käsitys siitä taitaa olla mitä kuvailit. Varhainen lihaksen mobilisointi, jolla siihen arpikudoksen muodostukseen vaikutetaan. Ja ilmeisesti lihassyitä saa tässä alkuvaiheessa kasvamaan sinne arpikudoksen sisään. Juurikin ne satelliittisolut. Lopulta ne myös järjestyvät terveiden lihassyiden kanssa samansuuntaisiksi.

Mike kyllä osaa olla motivoiva henkilö. Ja en tarkoita pelkästään recovery sarjaa, vaan yleensä.

Ortopedit, fysioterapeutit ja muut asiantuntijat, joiden kanssa olen joutunut asioimaan vammojeni takia, ovat korostaneet aktiivista kuntoutumista mahdollisimman pian. Viime talvella kun leikattiin olkapäätä, niin seuraavana päivänä alkoi käden liikuttaminen kivun sallimissa rajoissa ja toisena päivänä oli fyssan tapaaminen, joka kyllä oli todella kivulias kun minä hölmö menin tapaamiseen liian vähillä särkylääkkeillä, mutta fyssa lohdutteli, ettei sielä mikään mene rikki ja eikä mennytkään.

Oletko optimisti yleensäkin, kun noi äkkiä löysit hyviä puolia epäonnen sattuessa
Mun mielestä elämässä pärjää paljon paremmin kun hakee vaikka väkisin kaikesta ne hyvät puolet huonojen vastineeksi. Toimii niin parisuhteissa, työssä kuin sitten tämmöisissä loukkaantumisissa.

Juu Mikellä on kyl todella fiksun kuulonen toi kuntouttamisen suunnitelma. Jto:n ketjussakin monesti ollut puhetta että mikään ylipitkä totaalilepo ei yleensä oo se paras ratkasu vammatilanteissa. Eli ihan järkeenkäypää että mahdollisimman nopeasti liikkuvuutta harjoittamaan ja sit kevyttä treeniä kivun rajoissa.

Yksi mikä on friikkiä tässä on suihkussa käyminen. Kun on kymmeniä vuosia pessyt kainaloitaan, niin siihen jää semmoinen motoriikka ja automaatio sekä sitten näppituntuma. Kun yhtäkkiä se vasen kainalo ei tunnukaan enää samalta, niin jotenkin sitä aristaa, ei kivun takia, vaan oudoksuen. Se tuntuu asteen vieraalta ja jotenkin ällöltä, hassua.

Juu Mikellä on kyl todella fiksun kuulonen toi kuntouttamisen suunnitelma. Jto:n ketjussakin monesti ollut puhetta että mikään ylipitkä totaalilepo ei yleensä oo se paras ratkasu vammatilanteissa. Eli ihan järkeenkäypää että mahdollisimman nopeasti liikkuvuutta harjoittamaan ja sit kevyttä treeniä kivun rajoissa.
Totaalilepo ei ole koskaan paras ratkaisu, eikä edes hyvä. Poislukien tietty sairaustilanteet ja ehkä pahat ylikuntotapaukset.

Totaalilepo ei ole koskaan paras ratkaisu, eikä edes hyvä. Poislukien tietty sairaustilanteet ja ehkä pahat ylikuntotapaukset.

Joo kyl vammoja pitää tietenki aktiivisesti kuntouttaa heti kun mahdollista. Pienemmissäkin vaivoissa on ihan hyvä tapa tehdä niin että nimenomaan lisää huoltavien liikkeiden määrää treeniin mukaan, niin parhaassa tapauksessa mitään varsinaista lepojaksoa ei edes tarvita vaan ongelma alkaa hävitä samalla kun treenaa ihan normaalisti. Itsellä poistui yks olkapäävaiva just tolla tavalla tekemällä.

Mun mielestä elämässä pärjää paljon paremmin kun hakee vaikka väkisin kaikesta ne hyvät puolet huonojen vastineeksi. Toimii niin parisuhteissa, työssä kuin sitten tämmöisissä loukkaantumisissa.

Hyvä asenne. Mä uskon että vaikeuksissa piilee henkisen kasvun ja kypsymisen mahdollisuus ja että kaikella olis tarkoituksensa vaikka se vois joskus tuntua vaikealta hyväksyä.

Voisin tilata samanlaiset Gazozin mustat treenihousut kuin sulla, onko kestävät?

Voisin tilata samanlaiset Gazozin mustat treenihousut kuin sulla, onko kestävät?
On ja asteen lämpimät sitten, joten ei ainakaan tule ongelmaa, että jallkatreeneissä kylmenis. Tosi mukavat päällä. Resori on kerrankin sen verran tiukka, ettei tartte mitään piuhoja kiristellä.

Mike: Gymlogien alkuaikoina ja sen jälkeen olin huomaavinani että et kauheasti viihdy kameran edessä, monesti tuntu et oli kiire pois kuvasta. Viimeaikoina huomannu taas et oot enemmän alkanu viettää aikaa linssin edessä ja näytät aika rennolta. Ootko ite huomannu et onko kameran edessä oleminen ruvennu olemaan jotenkin helpompaa?

Mike: Gymlogien alkuaikoina ja sen jälkeen olin huomaavinani että et kauheasti viihdy kameran edessä, monesti tuntu et oli kiire pois kuvasta. Viimeaikoina huomannu taas et oot enemmän alkanu viettää aikaa linssin edessä ja näytät aika rennolta. Ootko ite huomannu et onko kameran edessä oleminen ruvennu olemaan jotenkin helpompaa?
En mä sillai ole koskaan pitänyt huomion keskipisteenä olemisesta, enkä vieläkään, mut sit taas tämä tukee mun töitä, niin pitää sitä välillä olla toisellakin puolella.

Pointsit Mikelle näistä uusista recovery-pätkistä. Mielenkiintoista settiä. Hienoa nähdä jätkää itseäänkin enemmän kameran edessä. Hyvää pohdintaa ja asenne on kohdillaan!

Back
Ylös Bottom