Totta, heitin luvut hieman hatusta, mutta pointti oli että pienemmällä kuormalla saa tehtyä työtä helpommin, mutta jos veivaa liian pienellä kuormalla niin työn määrä ei korreloi lihaskasvun kanssa.90% kuormilla ollaan oltu jo jonkin aikaa vähän turhalla alueella lihaskasvun stimulointia ajatellen. Jossain 85% kohdalla on jo HTMU:t täysin rekrytoituna, sen jälkeen lisätensio tulee rate codingista eli kansankielellä hermotuksesta. Ja olet täysin väärässä siinä, että muka raskaammilla painoilla automaattisesti saataisiin parempaa lihaskasvua kuin hieman kevyemmillä. Kunhan tensio ylittää lihaksessa 50-60% maksimitensiosta, failureen vedetyt sarjat voivat stimuloida lihaskasvua yhtä hyvin tai jopa paremmin kuin esim. 90 prosentilla tehdyt sarjat.
Voi teoreetikko myös pragmaattisesti iteroida, mutta pointti oli, että ymmärrät teoriaa, en tarkoittanut että pitäisit välttämättä teoriaa tärkeämpänä. Jos teoria ei päde oikeassa maailmassa niin on syytä muuttaa teoriaa, mutta tähän liittyy testaamisen ongelma.Tämä taas on aivan täyttä paskaa. Ensinnäkin haukut minua teoreetikoksi, eli tyypiksi joka ei ole koskaan eläessään treenannut salilla tai käytännössä kasvattanut lihasta, vaan ainoastaan miettinyt asioita paperilla ja netissä. Olen 19 treenivuoteni aikana tehnyt molempia aika helvetisti, eli olen perehtynyt aika syvällisesti myös teoriaan ja sovellettuun teoriaan, mutta olen myös käytännössä soveltanut ja kokeillut asioita salilla sen 19 vuotta. Ja ero teoreetikoihin tulee siinä, että jos olen havainnut käytännössä jonkin asian menevän eri tavalla kuin sen teoriassa pitäisi mennä, hylkään teorian ja valitsen käytännössä toimivaksi havaitun tavan. Sinä tekisit kaiketi päinvastoin?
Mä haluan ymmärtää teoriaa käytännön "vahvojen" näyttöjen takana, koska korrelaatio ei tarkoita kausaliteettia ja korrelaatiokin usein jää merkityksettömäksi. Itse henkilökohtaisesti haluan kasvattaa lihasta, en mä sanoisi et tietäisin siitä kauheesti, mutta aihe kiinnostaa.Toisekseen, sinun mielestäsi on ilmeisesti parempi ajatella asioita fysiikan laskukaavoilla ja sitä kautta johtaa treeniohjelmia tms, ja on huono juttu kehitykselle jos arvostaa käytännön vahvoja näyttöjä enemmän kuin noita fysiikan laskukaavoja. Tajuatko itsekään, miten nurinkurista tuo on? Haluatko kasvattaa lihasta, vai esittää netissä tietäväsi, miten teoriassa kasvatetaan lihasta? Koska ajatusmallisi viittaa todella vahvasti jälkimmäiseen.