Tuo liike sattuu vastaamaan myös yhtä ojentajan funktiota ja siksi se kai onkin yleisesti niin vaikea. Moni aloittelija ei ymmärrä ollenkaan miten tämän pitäisi selässä tuntua ja munkin täytyy oikein keskittymällä keskittyä siinä liikkeessä, että saan selän puutumaan ennen ojentajia, vaikka olen löytänyt kyllä oman selkäni jo monia monia vuosia sitten. Vähän sinnepäin jos vetelee niin tuntuma selässä on aika tasan nolla. Mutta olenhan mä siinä samaa mieltä, että se on kyllä helppoa saada selälle se liike. Jos sen osaa. Mutta se pitää osata eikä se mene itsestään ja automaattisesti, niin siksi se onkin mun mielestä huono liike selän tuntuman löytämiseen.
Ojentajan pitkäpää osallistuu enemmän olkanivelen adduktioon, eli tuomalla käsi sivuojennuksesta kohti kylkeä. Tämän näkee ihan selkeästi myös siitä, jos tuijottelee hiukan alla olevaa kuvaa. Ojentajan pitkäpää kiinnittyy scapulaan jolloin lihaksen supistumissuunnan mukaan se tuo kättä sivulta kohti kylkeä. (olkanivelen adduktio) Kun taas latissimus dorsin supistumissuunta on täysin erilainen. Isometristä (lihas tekee työtä, mutta nivelkulma ei muutu, tunnetaan myös staattisena lihastyönä) lihastyötä kyllä ojentaja tekee näissä liikkeissä, mutta supistujana toimii kyllä latsi.

E: Lisään tähän vielä, että monet aloittelijat ei edes erota sitä, polttaako niillä ojentaja vai selkälihas. Selkää tehdessä se poltto tulee aloittelijalla usein sinne "jonnekkin kainalon alle." Eli usein voi olla myös sekoitettu se, että missä oikeasti se poltto tuntuu.