Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**


Päivän Keski-Suomalaisessa näköjään siteerattiin Pakkotoistoa. Oli osoite ja Kummelien uusimpaa elokuvaa koskevasta keskeustelusta lainaus. Mistähän ne oli sen keskustelun kaivaneet?
 
Ripeä kiihdytys tavoitenopeuteen taitaa olla taloudellisin tapa kiihdyttää. Ripeä ei kuitenkaan ole yhtä kuin totaalisesti lämä tiskissä, mutta ei se mitään ryömintääkään ole. Hetkellisen kulutuksen mittari on imo ihan kurko väline ainakin manuaalilla ajellessa. Pystyy vähän passailemaan kulutusta, kun monesti kilometrin-parin nopeusero vaikuttaa kulutukseen ihan dramaattisesti. Automaatilla kulutukseen vaikuttaminen tuntuu vähän hankalammalta kun se vaihteisto hämmentää oman tahtonsa mukaisesti.. mutta kyllä se onnistuu

Automaatissa pitää lämä heittää pohjaan, jotta se vaihtaisi pienemmälle heti, eikä joskus tulevaisuudessa. Heti se kulutus pienenee kun pääsee tasavauhtiin yli 60kmh.


Tuossa CR-V:hän se hetkellisen kulutuksen mittari on sellainen palkkijono, joka seilaa edes takaisin sitä mittaristoa. Maksimikulutus mihin se mittaristo nousee, on 20 L/100km. Alussa kaikki huomio keskitty siihen palkkijonoon.

Ajattelin teippaa sen siitä vittuhun, oikeesti se häiritsee todella pahasti. Tuntuu, että se on tapissa kokoajan ja itseasiassa se onkin suurimman osan ajasta, jopa jarruttaessa kun mennään kävelyvauhtia. Se taitaa mitata sen ihan muutoin kuin polttoaineen virtauksesta ja antaa vähän väärää dataa.
Jalkapallo vai Jääkiekko?
Jääkiekko
Päivän Keski-Suomalaisessa näköjään siteerattiin Pakkotoistoa. Oli osoite ja Kummelien uusimpaa elokuvaa koskevasta keskeustelusta lainaus. Mistähän ne oli sen keskustelun kaivaneet?
Täältä.
 
Autokoulussa opetettiin:
1. vaihde 20km/h
*vaihto*
2. vaihde 40km/h
*vaihto*
3. vaihde 50km/h
*vaihto*
4. vaihde 60km/h
jne.

Kiihdytykset ripeästi muttei täyskaasulla.
Eihän tuossa ole mitään järkeä, 10km/h välein saa hämmentää vaihekeppiä. Mulle jäi paremmin mieleen vaihteiden hyppiminen, esim. jos tavoitenopeus on 40-60km/h niin kakkosella tuonne ja 4 silmään. Tai jos 80km/h, niin tuonne vedetään sitte kolmosella, josta suoraan vitoselle.
 
Mulla oli aikoinaan 2.5 V6 Mondeo ja sillä kun lähti paikaltaan ns. ripeästi niin hetkellinen kulutus näytti 55l/100km, tuo 55l oli maksimi mitä se mittari ylipäätänsä näytti, joten olis varmaan heilahtanut vielä villimmät lukemat, jos ei olisi rajoitettu.
Todennäköisesti olisit päässyt samoihin lukemiin kuin rakas T5 Vulvani ilmoittaa, 99l/km :D
 
Mulla oli tylsää...
bobblehead.gif
 
Millä koneella se honda on? En muista onko tullut aiemmin esille.

Pikkaisen kovemmilla rengaspaineilla tippuu kulutus melko reilusti. Melkeen sen litran satasella. Tosin rengasmeluki sen myötä kasvaa.
 
Kannattaa ruostesuojauttaa ehdottomasti tuo honda, vaikka et aikoisikaan pitää tuota älyttömän pitkään. Toisaalta jos auto menee liikkeeseen vaihdossa uuteen 1-3v sisällä, niin silloin rahamäärä voi olla hukkaanheitetty. Harvaa liikettä kiinostaa tuollainen asia, mutta vaativa ostaja osaa arvostaa tuota.
 
Näyttää muuten eri mittaritkin jopa puol baaria suuntaan tai toiseen joten yhden mittarin perusteella on vaikea sanoa paljonko paineet on oikeasti.
 
Back
Ylös Bottom