Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

In Flames vai Soilwork

Ite en ainakaan tälläsiin kysymyksiin osaisi vastata...tai ehkä diggaan enemmän In Flamesista kun bändi pysynyt paremmin kasassa, mutta molemmilla kyllä pirun hyvää musaa :rock:

No enhän mä nyt kysyny et mitä musaa noissa videoissa on...vaan et kumpi vai kampi, vai ohititko vaan tyhmän kysymyksen noin.
Soilworkki.
Kuinka paljon Pakkotoisto vie kaistaa päivässä/kuukaudessa?
Oliskohan jotain vajaan terabitin luokkaa.

Haluaisitko työn, jossa on enemmän palkkaa vai vapaa-aikaa ja vapautta?
Onko ystävinäsi vielä ajanjaksolla ala-asteesta amikseen tarttunetia ystäviä?
Saat ilmeisesti tuloja sekä yrityksestäsi ja kuvista. Onko tavoitteenasi kasvattaa kuvista saamiasi tuloja?
Oletko salilla ollut ahkera leuan vetäjä?

Haluaisitko työn, jossa on enemmän palkkaa vai vapaa-aikaa ja vapautta?
Onko ystävinäsi vielä ajanjaksolla ala-asteesta amikseen tarttunetia ystäviä?
Saat ilmeisesti tuloja sekä yrityksestäsi ja kuvista. Onko tavoitteenasi kasvattaa kuvista saamiasi tuloja?
Oletko salilla ollut ahkera leuan vetäjä?
Vapaa-aika ja vapaus pistää pitemmän päälle vähän turhauttamaan, eikä palkkaa ole ikinä liikaa.

Ei muuten taida olla ainuttakaan koulukaveria jäljellä frendilistassa, mielenkiintoista.

Toki aina pyrkii kasvattamaan tulojaan, mutta valokuvausta en ala huoraamaan.

En tod.

Kerros Mike, miten kannattaa ruveta reenaamaa valokuvausta? Meneeks se niin, että menee vaan pihalle ja ottaa kuvia kuvien perään ja pikku hiljaa rupeet oppimaan miten mikäkin kuva pitää ottaa?

Kerros Mike, miten kannattaa ruveta reenaamaa valokuvausta? Meneeks se niin, että menee vaan pihalle ja ottaa kuvia kuvien perään ja pikku hiljaa rupeet oppimaan miten mikäkin kuva pitää ottaa?

Saahan siihen tietysti jotkut 'pakolliset' teoreettiset perusteet opetella ihan kirjastakin ja jos lähtee aivan nollapohjalta, niin miksi ei vähän sitä kuvaamisen teoriaa lisää muutoinkin.

Se kuva kuitenkin syntyy päässä ja kuvaajan näkemyksestä, teoria on vaan tietoa siitä, miten tuo mielesi kuva toteutetaan kuten sen olet mielessäsi ajatellut mukaiseksi.

Sanotaanko, että valokuvaajan silmä on se ratkaisevin tekijä... eli esim. Mikellä on hyvä silmä noihin henkilökuvauksiin, joitakin opettelemisen kohtia siinäkin vielä on, mutta tuolla kuvamäärällä, mitä Mike kuvaa ei voi aina olla kuten minä voin olla mallien kanssa... kuvat valmiina päässä.

Jollei näitä matkassa ole niin pikainen improvisaatio tilan ja mallin mukaan + mallin ohjaus halutulla tavalla. Mikehän ei tunnetusti aivan niin paljoa ohjaa, kuten allekirjoittanut... jollei sitten ole muuttanut työskentelytapojaan viime kuvasten jälkeen :D

Mutta lähtökohta nro 1 on valokuvaamisessa kehittymisen säännöksi se, ettet ole koskaan valmis tai perillä siellä jossain, olet nyt alussa ja myös pidemmälle kehittyneenä ikuisesti matkalla ja päämäärää ei ole, kun aina voi kehittyä ja oppia ;)

Joku viisas tais sanoa niin, että mitä enemmän tiedät sen paremmin tiedät sen, että kuinka vähän oikeasti tiedätkään.

Kuvaat vain kovasti ja vaadit aina parempaa ja parempaa itseltäsi. Laitteet eivät saisi rajoittaa luovuutta, joten niistä se suurin probleema sitten tulee kun ne maksaa niin helvetisti. Antaisin semmoisen simppelin neuvon, että rajaa kuva jo kuvatessa, älä vasta jälkeenpäin. Näin opit nopeasti sommittelua, samoin kannattaa katsella paljon leffoja sekä lueskella muotilehtiä jos ihmisiä kuvaa.

Mallien ohjaaminen on vähän semmoinen juttu, että jos malli ei itse osaa itseään esittää, niin ei siitä tule hevonvittua jos kädet vääntää siihen ja tähän asentoon, se epäluonnollisuus ja asettelu näkyy liian vahvasti kuvissa. Itse pyydän mallilta asennon, esitän sen eka itse, jonka jälkeen sitten pyydän korjaamaan nopeasti esim pään asentoa. Vartalon asentoa ei korjata liikuttelemalla raajoja, vaan asennon pitää tulla liikkeestä luonnollisesti.

Valaisu on sitten oma juttunsa ja se on kaikista mielenkiintoisinta, siinä on haastetta kerrakseen, mutta se vie myös rahaa ja tuo paljon säätämistä mukanaan kun valoja pitää asetella, kantaa ja säädellä.

Itse en enää mene mielellään randomisti kuvaamaan, vaan kelaan idean läpitte ennenkuin se toteutetaan. Olen tiputtanut kuvamääriä ja jatkossa tulee aina alle 10 kuvaa / setti ja sitten on toki näitä Wrong sport juttuja, joissa kuva on jo asettelultaan valmis etukäteen kaikkineen valoineen päivineen. Se mennään vain toteuttamaan teknisesti. Esim eka Wrong sport kuvattiin alle 15 minuutissa valojen säätely mukaan luettuna.

Mistähän ton sun ekan videon, ekan biisin (BTD?)vois kuunnella ja kenties musavideon nähdä?

Tuosta ei ole videota, joten se pitänee ostaa levynä.

Syntyisitkö mielummin Somaliaan vai Irakiin?

Back
Ylös Bottom