Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Jos vastaat aina "pää kii, apina"-tyylillä, niin luuletko tosissasi, että se vittuilu loppuu, tai edes vähenee?

Pakkiksen toiminta on vahvasti kytkeytynyt kaupallisuuteen ja tuohon kauppaan ja on mielestäni hölmöä olettaa, että ihmiset asioisivat kaupassasi jos heitä ei kohdella asiakkaina. Tai, että ihmiset jaksaisivat kirjoittaa päivästä toiseen tänne jos heitä kohdellaan vain asiakkaina. Jos oikeasti haluat, että tuo kauppa menestyy, pitää sun kumartaa asiakkaille ja sietää se tuleva paska. Luuletko, että menestyneet kauppiaat jne. ovat menestyneitä sen takia, että haistattivat vitut muille? Ei, he menestyivät, koska laittoivat kaiken tarmonsa ihmisten palvelemiseen ja heille myymiseen. Jos asiakas vittuili ja haukkui kauppiaan hinttariksi, nieli todellinen menestyjä kiukkunsa, koska tiesi, että kyseinen asiakas tulee luultavasti edelleen asioimaan hänen kaupassaan. Tuo sun kauppa ei koskaan tule saavuttamaan täyttä potentiaaliaan jos jatkat tuolla valitsemallasi linjalla. Ja myöskään tämä sivusto ei tule koskaan pääsemään lähellekään täyttä potentiaaliaan, jos jatkat tällä linjalla. Itse miettisin tässä vaiheessa, kumpi on se, joka antaa sen intohimon itselleni jatkaa tätä hommaa - kauppa vai sivusto... Miettisin myös sitä, onko lisäravinteiden myynnillä saavutettu hyöty niin suuri, että sen voi antaa rajoittaa sivuston kasvua. Tietenkin voi haluta kummatkin asiat, mutta on turha ihmetellä jos jengi vittuilee ja valittaa takaisin. Sillä liiketoimintaan (kuten myöskin keskustelufoorumeihin) kuuluu aina valitus, ihan sama mitä tekee.

Selvennätkö tarkemmin tätä vikan kappaleen pointtia. Otetaan perus esimerkki: Nimimerkki Homokeijo aukoo päätään Mikelle jostain turhasta peruspaskasta ja vinee kuinka P-storessa ei ole sitä ja tätä. Tässä tilanteessako Miken pitäisi alkaa hommaamaan sitä ja tätä sinne kauppaan ja nöyristellä, että voi kun olet mukava heppu?

Kyllä minusta jollain täällä on ne munatkin oltava...

Brad, nyt menee multa ohi ja huolella...

Onko kenelläkään oikeastaan ollut suurempia onglemia P-storen kanssa? Ei taida olla ollut, joten mikä tässä on nyt sitten ongelmana? Käsittääkseni P-store asiakaspalvelussa ei ole ollut mitään ongelmia, joten mistä helvetistä revit nämä argumenttisi?

Mielestäni Mike ottaa kritiikin vastaan, ja jos pysytään asiallisella linjalla mitään ongelmaa tuskin on. Eri asia on, jos joku nulikka tulee soittamaan suutansa foorumeilla haukkuen kaiken paskaksi.

Brad, mitäköhän kokemusta sulla on palvelualoilta? Omasta kokemuksesta tiedän ettei kovin monikaan palvelualalla oleva ota naamalleen kiloa paskaa ja kumarra sen jälkeen, itse en ainakaan. Ja mitäköhän vittua mistään tulee jos koko ajan pitäisi olla juoksemassa ja kumartelemassa porukalle? Ei siinä saa mitään tehtyä. Kauppa menestyy reilun hinnoittelun, hyvän tuotevalikoimansa ja asiakaspalvelunsa ansiosta (huom: asiakaspalveluun ei kuulu paskan sietäminen, missään piireissä).

Eli kauppiaat menestyvät bisnesälynsä takia, eivät sen ansiosta että nöyristelevät jokaiselle joka vastaan tulee. Luuletko, että kun menet lähimpään kauppaan ja alat valittamaan kuinka heillä ei ole jotain tuotetta joka ei heidän valikoimiinsa kuulu kauppias itse tulee, ja tilaa kyseistä tuotetta juuri sinulle. Ja oikein pikapostina vielä! Pyyhkii varmaan perseenkin kaupan päälisiksi.

Ja on täysin ymmärrettävää, että mainostaminen foorumeilla on kielletty. Miksi toisten tulisi hyötyä jostain josta sinä itse olet maksanut? Sama kuin menisit ja antaisit puolet voitosta kilpailijalle suoraan...

Mieti nyt Brad vähän mitä kirjoitat... postisi ovat niin järkyttävän turhia että oikein oksettaa.

Mun mielestä mike on hoitanut hommat helvetin hyvin ja harva jannu jaksaa räpsiä niin helvetisti matskua meille nettirunkkareille katsottavaksi. On se nyt kumma jos "pomo" ei saa lyödä nyrkkiä pöytään!

edit. turpa kii tai mike pistää sen kii!! :D

Kyllä Brad olet nyt TODELLA pahasti sivuraiteilla. Siis noin niinkuin oikein huolella.

Jos vastaat aina "pää kii, apina"-tyylillä, niin luuletko tosissasi, että se vittuilu loppuu, tai edes vähenee?
Jaa ettäkö ihan aina? Vastaanko nytkin niin? Tai katsoppa muita vastauksiani esim treenipuolella tai vaikkapa otat noin 20 tuhatta mun viestiä, montako kertaa niissä hyökkään kertomallasi tyylillä?
Sanot, että tämä sivusto on sulle kaikki kaikessa (sisältö, kuvat, haastattelut jne.) Et ikinä oikestaan sano, kuinka tuo lisäravinnekauppa on aivan saatanan siistiä hommaa ja kuinka rakastat sitä. En vain pysty käsittämään, miksi siis vielä jatkat sen pitoa, koska se rajoittaa pahasti palstan toimintaa.
Ja missäs olen sanonut, että kauppa rajoittaa palstan toimintaa? Kyse oli Pakkotoisto Oy:stä, jota varten otin lainaa, mutta en nostanut palkkaa, toimitusjohtaja sen sijaan nosti ja loppujen lopuksi homma kaatui omaan mahdottomuuteensa. Olin kaupalla paljon istumassa saamatta mitään, uskoin siihen, mutta sitten nousi seinä vastaan. Nyt taas on ihanteellinen tilanne. P-storessa on kevyt kulupohja, mahtava tuotevalikoima ja hyvä liikekumppani. P-store on tehnyt ennätyksellistä myyntiä verrattuna Pakkotoisto Oy:n myyntiin, se tietää todella hyvää tulevaisuutta Pakkotoisto.comille. Minä kun en pistä liiveihini suoraan jokaista penniä, vaan investoin niitä takaisin forumille kasvavalla vauhdilla. P-store ei siis ole todellakaan mikään rasite, vaan erittäin potentiaalinen kauppa ja antaa eväät kehittää Pakkotoistoa suuremmaksi kuin koskaan.
Varmasti pakkis olisi isompi ja suositumpi jos täällä olisi keskustelu KAIKESTA alaan liittyvästä sallittu.
Ei tänne ole koskaan saanut vapaasti kirjoitella muiden kauppojen toiminnasta tai mainostella, mutta silti tämä on alan suurin. Meinaatko tosissaan, että vänkääminen heran hinnoista ja linkittely muihin kauppoihin jotenkin olisi parempi juttu, kuin keskustella itse treenistä ja katsella tuottamiani kuvia?
Miksi et siis käytä kaikkea energiaasi palstan kehittämiseen tekemällä siitä vielä paremman sivuston joka käsittää kaikki alan pienimmätkin nurkat?
Käytän energiaa todella paljon tämän kehittämiseen ja P-store antaa aikaa, koska enää ei tarvitse käkkiä turhaan myymälässä. Mutta se ei todellakaan tarkoita sitä, että kasvavaa palstaa käytettäisiin muiden tahojen markkinointiin. Jotenkin sulla on semmoinen kuva, että se on sitä tärkeintä sisällöntuottoa, että annetaan media muiden käyttöön ilmaiseksi.
Jos oikeasti haluat, että tuo kauppa menestyy, pitää sun kumartaa asiakkaille ja sietää se tuleva paska.
P-store menestyy jo nyt, Pakkotoisto Oy ei loppuaikoina valitettavasti. Sen tekivät varmaksi Suomi24:n paskaviestit ja toisen yhtiökumppanin huolimaton taloudenpito.
Ei, he menestyivät, koska laittoivat kaiken tarmonsa ihmisten palvelemiseen ja heille myymiseen.
Niin, toinen kauppias voisi pommittaa 35 tuhatta emailia päivässä ja pistää pop-up ikkunoita forumin väärälleen, minä taas luotan siihen, että asiakkaat löytävät P-storen muutenkin kuin yltiöpäisellä tyrkyttämisellä, näin saamme forumin käytettävyyden pysymään asiallisena. Esim en ole koskaan käyttänyt Pakkotoiston emailikantaa spammiin, mutta kun tilaisuus Oy:n lopussa tuli, niin muistaakseni 4 kauppaa ostivat Pakkotoiston yhteystietoja ja spammasivat heti välittömästi tuotemainoksia kaikille. Ehkä mielestäsi se on sitten parempi kuin keskittyä kehittämään palstaa. Eli lopetanko kuvaamiset ja alan puskemaan 100% lasissa P-storea joka suunnasta?
Ja myöskään tämä sivusto ei tule koskaan pääsemään lähellekään täyttä potentiaaliaan, jos jatkat tällä linjalla.
Onko joku muu päässyt? Miksi tämä on ainoa iso media alalla? Olisiko juuri siksi, että täällä ylläpito keskittyy forumin kehittämiseen, eikä sen kaupallisuuden maksimointiin sisällöntuoton kustannuksella?

Minusta tämän foorumin vetovoima perustuu hyvin pitkälti juuri siihen, että hommat hoidetaan persoonallisella ja suoraviivaisella tavalla. Siihen, että koko portaalilla kasvot, joiden haltija on aktiivisesti läsnä niin ylläpidossa, sisällön tuotannossa, sisällön valvonnassa kuin yleisessä paskanpuhumisessakin.

Tuloksena terve ja sähköiseksi mediaksi hyvinkin orgaaninen, monialainen yhteisö jossa vallitsee luonnollinen hierarkia. Ei valittamista, kymmenen pistettä ja pusu poskelle. :david:

Lisää nyrkkiä pöytään!

Lisää nyrkkiä vieläkin!

Kyllähän tuo nyt on päivän selvää että Mike tekee kovasti hommia Pakkotoiston eteen. Jossain viestissä tuli ilmi että Mike saattaa olla 12h koneella. Luulen että tästä ajasta on Suurin osa Pakkotoistoon liittyvää.

Maikki ärähtää sillon kun on kieltänyt sanomasta jotakin moneen kertaa ja joku vaan mainitsee siitä perkeleen samasta asiasta vieläkin. Ja sillon saa ärähtää, sillon PITÄÄKIN. Jaa että joka viestissä "pää kiinni apina"? Juu aivan varmasti.

Jos Brad sulla on tästä niin paljon negatiivista palautetta ja että kuinka Miken pitäisi hommat tehdä, mikset tee parempaa? Käyt vain valittamassa täällä.

Phytyi, sanoo :arvi:

Yleensä tässä käy sitten niin, että noiden A,B ja C kohtien lisäksi kaikki, jotka yhtään laittavat vastaan kritiikille, tai yhtään asettuvat sivuston vetäjän puolelle ovat perseennuolijoita. Eli mikään ei periaatteessa kelpaa.

Käytönnössä käy juuri niin, että kritiikin esittäjä asettaa itsensä kaiken yläpuolelle ja haukkuu kaikki poikkiteiloin asettujat pitäen kiinni kannastaan.

Ja maininta kuitenkin, kukaan ei ole täydellinen, joten varmasti parannettavaa on omassa toiminnassa, mutta ei se meinaa sitä, että antaisin kaikenmoisen mainonnan täällä velloa.

Brad Join Date: 09.06.2003
Posts Total Posts: 250 (0.17 posts per day)

Voisit tutusta tarkemmin foomumin historiaan (da.ru) ja sitten kertoa mielpiteitä onko joku muuttunut! Foorum ja kauppa on eri asioita mutta toki yhteydessä toisinsa! Ei kenentään tarvi muuttaa täällä kirjoitustapaa jos duunit muuttuu!

Sivuston kasvamisesta olen erimieltä...paskan määrä kasvaa suorassa suhteessa sivuston mukana mikäli kontrollia ei ole.

Samaa mieltä.

Minusta Pakkis on nyt aika maksimaalisessa järkevässä koossa, sellaisessa mistä saa vielä irti asioita.

Vähän eri mieltä. Minusta tämä saitti alkaa olla turvonnut melkeinpä liian suureksi. Tuntuu, että forumin alikategorioita alkaa olla jo ihan liikaakin ja forumin alkuperäinen ajatus hukkuu tämän kaiken sekaan. Käyttäjämäärien kasvettua jotenkin sellainen persoonallisuus on myös katoamassa/kadonnut muutamia nickejä lukuunottamatta.

Sisällöllisesti on toki tapahtunut valtavan hienoa kehitystäkin kuvagallerioiden ja kisaraporttien muodossa, siitä kiitos Mikelle. Kuten sanoin, itsestäni tuntuu, että se hyvä matsku alkaa hukkua muun tauhkan sekaan.

Loppuun voisin linkittää roskakorista oman postini reilun 3 v. takaa ja pointtina sen keskimmäinen virke: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=303003&postcount=148

Ette nyt tajunnut OLLENKAAN mun pointtia. Meni täysin ohi, Juhokselta varsinkin. En valittanut, vaan mielestäni toin ajatuksia esille, että miksi jengi oikeasti vittuilee takaisin pienimmistäkin asioista ja kaikki idiootit jauhavat pakkiksesta paskaa suomi24:lla.

Jos nyt jotenkin jäi epäselväksi, niin mielestäni tämä paikka olisi parempi jos tuota kauppaa ei olisi täällä ja keskityttäisiin pelkästään tähän alaan (keskustelu, kuvat, haastattelut jne.) Eli Mike siis jatkaisi samaa linjaa kuin tähänkin asti, mutta keskustelu olisi alaan liittyvissä asioissa vapaampaa.

Enkä todellakaan tarkoita, että sivusto on parempi paikka jos täällä linkitettäisiin joka helvetin hera-tarjoukseen. Tuo kaupallisuus nyt vain mielestäni rajoittaa pahasti palstaa. Esim. naurettavuuden huippuna se, että tämän hetken näkyvimmästä alaa koskevasta mainoksesta ei saa keskustella.

Jaa ettäkö ihan aina? Vastaanko nytkin niin? Tai katsoppa muita vastauksiani esim treenipuolella tai vaikkapa otat noin 20 tuhatta mun viestiä, montako kertaa niissä hyökkään kertomallasi tyylillä?

Huoh.. Kyse oli kritiikkiin vastaamisesta.

Ja missäs olen sanonut, että kauppa rajoittaa palstan toimintaa?

Enhän minä sanonut, että sinä olet noin sanonut. Tuo, että se rajoittaa palstan toimintaan on ihan minun oma mielipide. Anteeksi jos toin sen esille.

Ei tänne ole koskaan saanut vapaasti kirjoitella muiden kauppojen toiminnasta tai mainostella, mutta silti tämä on alan suurin. Meinaatko tosissaan, että vänkääminen heran hinnoista ja linkittely muihin kauppoihin jotenkin olisi parempi juttu, kuin keskustella itse treenistä ja katsella tuottamiani kuvia?

No en väitä, enkä ole missään väittänytkään. Väitätkö itse, että jos täällä saisi keskustella herojen hinnoista, muiden firmojen mainoksista jne. niin se olisi jotenkin pois noista kuvien katseluista? Ja mitä tulee treenistä keskustelemiseen. Eiköhän se ole aika nähty juttu. Samat aiheet kiertää päivästä toiseen, ja samoja asioita kysytä uudelleen ja uudelleen. Eiköhän pakkiksen suola ole tuo yleinen keskustelu kaikesta maailmaan liittyvistä asioista. Ei mikään keskustelu siitä, onko 2-jakoinen parempi kuin 4-jakoinen.

Käytän energiaa todella paljon tämän kehittämiseen ja P-store antaa aikaa, koska enää ei tarvitse käkkiä turhaan myymälässä. Mutta se ei todellakaan tarkoita sitä, että kasvavaa palstaa käytettäisiin muiden tahojen markkinointiin. Jotenkin sulla on semmoinen kuva, että se on sitä tärkeintä sisällöntuottoa, että annetaan media muiden käyttöön ilmaiseksi.

Itse asiassa sain kipinän tähän vänkäämiseen siksi, koska tuosta Hulkin mainoksesta ei saa keskustella. En missään nimessä ole sitä mieltä, että kaikki yltiöpäinen mainonta sallittaisiin. Tietenkin kaikkien kauppiaiden oma mainonta tulisi kytkeä pois. Mutta jos aloitteleva 16v jannu haluaa tietää paikan mistä saa halvinta heraa, niin luulisi sen nyt olevan mahdollista alan suurimmalla palstalla.

P-store menestyy jo nyt, Pakkotoisto Oy ei loppuaikoina valitettavasti. Sen tekivät varmaksi Suomi24:n paskaviestit ja toisen yhtiökumppanin huolimaton taloudenpito.

Menestyisi varmasti paremmin jos vaihtaisit linjaa. JA NYT KAIKILLE IDIOOTEILLE TIEDOTE: En tässä kehoita vaihtamaan linjaa. Ilmaisen vain mielipiteeni siitä, että P-Store tekisi enemmän rahaa, jos joka ikistä foorumin käyttäjään kohdeltaisiin asiakkaina ja jätettäisiin suora vittuilu pois.

Niin, toinen kauppias voisi pommittaa 35 tuhatta emailia päivässä ja pistää pop-up ikkunoita forumin väärälleen, minä taas luotan siihen, että asiakkaat löytävät P-storen muutenkin kuin yltiöpäisellä tyrkyttämisellä, näin saamme forumin käytettävyyden pysymään asiallisena. Esim en ole koskaan käyttänyt Pakkotoiston emailikantaa spammiin, mutta kun tilaisuus Oy:n lopussa tuli, niin muistaakseni 4 kauppaa ostivat Pakkotoiston yhteystietoja ja spammasivat heti välittömästi tuotemainoksia kaikille. Ehkä mielestäsi se on sitten parempi kuin keskittyä kehittämään palstaa. Eli lopetanko kuvaamiset ja alan puskemaan 100% lasissa P-storea joka suunnasta?

En ymmärrä miten pointtini meni näin ohi. Aika selkeästi viestistäni käy ilmi, että olen sitä mieltä että sekä pakkotoisto (foorumi, kuvat, haastattelut jne.), että p-store eivät mielestäni voi kulkea käsi kädessä. JA IDIOOTEILLE TAAS TIEDOTE: Korostan vielä, tämä keskusteluni tässä ei ole mitään vittuilua. Kerroin vain mielipiteeni, miksi mielestäni kauppa ja foorumi eivät toimi yhdessä.

Ja älä lopeta kuvausta. Se nyt on parasta antia tällä foorumilla.

Onko joku muu päässyt? Miksi tämä on ainoa iso media alalla? Olisiko juuri siksi, että täällä ylläpito keskittyy forumin kehittämiseen, eikä sen kaupallisuuden maksimointiin sisällöntuoton kustannuksella?

Mun pointtihan oli juuri, että sisällöntuottoa tulisi kehittää ilman, että kaupallisuus rajoittaa sitä. Ehkä olen sitten vitun tyhmä, mutta en tiedä miten tuosta mun tekstistä voi muka jäädä semmoinen mielikuva, että haluan tästä jonku pop-up helvetin paskamainoksineen. Haluan vain, että käyttäjät voivat keskustella keskenään kaikesta alaan liittyvästä. En kaipaa tänne miljoona banneria ja firmojen edustajia mainostamaan pieruheraansa.

Brad, nyt menee multa ohi ja huolella...

Onko kenelläkään oikeastaan ollut suurempia onglemia P-storen kanssa? Ei taida olla ollut, joten mikä tässä on nyt sitten ongelmana? Käsittääkseni P-store asiakaspalvelussa ei ole ollut mitään ongelmia, joten mistä helvetistä revit nämä argumenttisi?

Mielestäni Mike ottaa kritiikin vastaan, ja jos pysytään asiallisella linjalla mitään ongelmaa tuskin on. Eri asia on, jos joku nulikka tulee soittamaan suutansa foorumeilla haukkuen kaiken paskaksi.

Brad, mitäköhän kokemusta sulla on palvelualoilta? Omasta kokemuksesta tiedän ettei kovin monikaan palvelualalla oleva ota naamalleen kiloa paskaa ja kumarra sen jälkeen, itse en ainakaan. Ja mitäköhän vittua mistään tulee jos koko ajan pitäisi olla juoksemassa ja kumartelemassa porukalle? Ei siinä saa mitään tehtyä. Kauppa menestyy reilun hinnoittelun, hyvän tuotevalikoimansa ja asiakaspalvelunsa ansiosta (huom: asiakaspalveluun ei kuulu paskan sietäminen, missään piireissä).

Eli kauppiaat menestyvät bisnesälynsä takia, eivät sen ansiosta että nöyristelevät jokaiselle joka vastaan tulee. Luuletko, että kun menet lähimpään kauppaan ja alat valittamaan kuinka heillä ei ole jotain tuotetta joka ei heidän valikoimiinsa kuulu kauppias itse tulee, ja tilaa kyseistä tuotetta juuri sinulle. Ja oikein pikapostina vielä! Pyyhkii varmaan perseenkin kaupan päälisiksi.

Ja on täysin ymmärrettävää, että mainostaminen foorumeilla on kielletty. Miksi toisten tulisi hyötyä jostain josta sinä itse olet maksanut? Sama kuin menisit ja antaisit puolet voitosta kilpailijalle suoraan...

Mieti nyt Brad vähän mitä kirjoitat... postisi ovat niin järkyttävän turhia että oikein oksettaa.

No niin meneekin ohi. Ja todellakin huolella.

En edes jaksa vastata, koska vaikutat niin vitun ärsyttävältä. Sanon vaan sen, että ei varmasti ole menestyneimmissä palvelualan yrityksissä työntekijöitä/kauppiasta jotka vittuilevat asiakkaille jos heitä alkaa ärsyttää.

Käytönnössä käy juuri niin, että kritiikin esittäjä asettaa itsensä kaiken yläpuolelle ja haukkuu kaikki poikkiteiloin asettujat pitäen kiinni kannastaan.

Kyllä se sama pätee monesti myös niille, jotka ovat kritiikin kohteena olevan puolella.

Tuntuu, ettei jengi oikeasti edes lukenut tuota mun vuodatusta huolella, vaan avasi heti sanaisen arkkunsa. Voisin lainata jotain pakkislaista tässä: "Lue koko shitti, narttu!"

Väännän vielä kerran rautalangasta tänne loppuun, koska kuitenkin joku jarkko15vee lukee vain vikat kaksi riviä ja suoltaa paskaa heti perään:

Yhteenveto:
- en halua, että muut firmat alkavat spammaamaan tänne
- en halua, että moderoinnin yleinen linja muuttu, ainoastaan keskustelu alasta (esim. hulkin mainos, hinnat, muut firmat jne) tulisi olla vapaampaa
- p-store on hyvä ja asiakaspalvelu pelaa. Ainoa huono puoli on se, että koska se on olemassa, ei keskustelu voi ikinä olla tarpeeksi vapaata
- jos itse olisin Miken asemassa, en pitäisi lisäravinnekauppaa foorumin ohella. Keksisin jotain muuta, joka ei rajoita keskustelua
- jos kuitenkin päättäisin pitää sekä foorumia ja kauppaa samaan aikaan, toimisin aivan samoin kuin Mike. Eli rajoittaisin mainostusta, sillä tottakai se on aina omalta firmalta pois, jos joku muu hehkuttaa omia tuotteita
- en todellakaan tarkoita, että foorumin olis parempi jos se olisi suurempi. Nyt puhutaan laadusta

En nyt jaksa enää kirjoittaa, koska lyön veto, ettei kukaan edelleenkään tajua mitä ajan takaa ja luulee, että vain vittuilen Mikelle.

Edit. Seuraava asia suunnattu yleisesti kaikille. Anteeksi jos vaikutan ylimieliseltä. mutta en voi mitään jos et tajua mitä haen takaa tässä asiassa.

Ja vielä yksi asia.

Tietenkin jos P-store tekee Mikelle helvetisti rahaa, niin tottakai jokainen meistä (myös minä) jatkaisi samassa tilanteessa kaupan pitämistä. Kuka nyt ei rahaa haluaisi.

Kyse on loppujen lopuksi kompromisseistä. Kun kirjoitin ensimmäistä viestiä, oletin että et ole Mike hirveästi rahaa saanut tuosta lisäravinnebisneksestä (tämä mielikuva on muodostunut ihan omista kirjoituksistasi). Ja siksi siis vain ihmettelin miksi jatkaa kaupan pitoa, koska sen vuoksi joudut erilaisiin vittumaisiin tilanteisiin. (Pakkis vs. Evo, Mike vs. suomi24.fi, ja Virtamo vs. Mike, Mike&Virtamo vs. Tykkä jnejnejne.) Edelleenkään en vittuile.

Kyllähän täällä saa kaikesta lajiin liittyvästä keskustella, mainostaminen vaan on kielletty ja tuskimpa se asia muuttuis, vaikka Mike lähtiski lisäravinne bisneksestä vittuun. Eli eipä se kauppa loppujen lopuksi rajoita sananvapautta kuin ehkä yhden lisäravinnemerkin kohdalla :D

Jätkä muuten tajusi mitä yritin sanoa, vaikka en ihan samaa mieltä tuon sananvapauden suhteen olekaan, heh. :rock:

Edit.

Täällä ihmetellään, miksi kritisoijat ovat niin vittumaisia. Katsokaa mitä nytkin tapahtui. Mielestäni kirjoitin asiallisen ja ajatuksia herättävän tekstin, mutta suurin osa ei edes yrittänyt ymmärtää mikä mun pointti oli, vaan vastasi saman tien vaahto suussa jotain epäolennaista potaskaa. :D

Brad, tuosta Hulkin mainosjutusta olen kyllä kanssasi samaa mieltä. Koska keskustelu kyseisestä mainoksesta ei ole varsinaisesti minkään firman mainostamista, en näe syytä miksi siitä ei saisi puhua.

Muutenkin tuo on niin minimaalinen sananvapauden rajoitus, että en koe sen foorumin keskustelun tasoa rajoittavan. Kuitenkin jokaisella foorumilla on sääntönsä ja rajoituksensa, tuskin mikään muukaan samassa tilanteessa oleva palsta antaisi linkittää suoraan kilpailevan firman sivuille.

Mielestäni foorumi tarjoaa loistavan lähtököhdan lisäravinnekaupan pitämiselle, Mike on paljon enemmän kosketuksissa asiakaskuntaansa ja kysyy/tietää mitä ihmiset haluavat kauppaan lisää.

Olisikohan tällekin forumille hyväksi, mikäli jokaisen uuden rekisteröityjän pitäisi ennen kirjoitusoikeuksien saamistaan perustella, miksi haluaa juuri tänne foorumille kirjoittaa. Jatkoajan forumilla on ainakin käytössä kyseinen metodi ennen kuin pääsee kirjoittelemaan, ja ainakin siellä se mielestäni toimii erittäinkin hyvin. Täällä on moderaattoreita päivittäisiin rekisteröitymisiin suhteutettuna ainakin riittävästi, ja tällä tavalla vältyttäisiin varmastikin monilta turhilta viesteiltä. Näin saataisiin IMO säilytettyä palstan taso, ja omasta mielestäni jopa nostettua palstan tasoa kohti "vanhoja hyviä aikoja". Nykyisellään palstan kirjoitusten taso ns. junnaa paikoillaan, eikä uusien näkemysten tuottamista koskien olla sillä tasolla, millä olisi mahdollista olla. Tämä on minun mielipiteeni, ja otan mielelläni kaikki sitä koskevat rakentavat palautteet vastaan.

On maailman suurin klisee, että kun jokin juttu alkaa menestymään, monet niistä, jotka alusta lähtien ovat olleet mukana, rupeavat itkemään kuinka on "myyty periaatteet" ja "ei mitään särmää enää". Ja sitten jos sitä särmää löytyy, kuten Mikelta, niin sitten ollaan asiakasvastaisia. Hellittäkää vähän.

On epäilemättä suuri haaste säilyttää persoonallisuus foorumin kasvaessa. Minusta Pakkotoistolla on onnistuttu tässä. Ei ehkä täydellisesti, mutta mitä helvetin utopiaa tässä tavoitellaan? Kaikkia ei voi miellyttää kuitenkaan. Toiset haluavat sitä ja toiset tätä.

Ei tätä palstaa pyöritetä pelkällä hyvällä tahdolla ja talkoovoimin, vaikka ne muodostavatkin erittäin tärkeän osan kokonaisuutta. Kaistaa ei kuitenkaan saa ilmaiseksi ja kaikki se työ, jonka esim. Mike tekee palstan eteen mahdollistuu sillä, että tällä palstalla voidaan tehdä rahaa. Juuri niin. Kyse on bisneksestä ja ilman tätä bisnestä meillä ei olisi palstaa eikä kuvia. Ja bisnesmaailman realiteetit ovat kovia. Näiden realiteettien vuoksi on rajoitettava tiettyä toimintaa palstalla, johon kuuluu ulkopuolisten tahojen mainostaminen. Sensuurissa ei tietenkään pidä vetää liian tiukkaa linjaa, mutta johonkin raja vedettävä.

Jos lisäravinteet ovat tärkeä osa Miken yrityksen liikevaihtoa, niin kenellä on oikeus vaatia että siitä luovuttaisiin tuosta noin vain? Itse tosin toivoisin, että Pakkotoistoa kehitettäisiin enemmän tuonne mediapuolelle. Pakkotoiston ydin kun kuitenkin on informaatio eivätkä lisäravinteet.

Jos lisäravinteet ovat tärkeä osa Miken yrityksen liikevaihtoa, niin kenellä on oikeus vaatia että siitä luovuttaisiin tuosta noin vain? Itse tosin toivoisin, että Pakkotoistoa kehitettäisiin enemmän tuonne mediapuolelle. Pakkotoiston ydin kun kuitenkin on informaatio eivätkä lisäravinteet.

En minä ainakaan vaadi mitään. Kunhan vaan yritin herättää keskustelua, että miksi jengi vittuilee tyhmistäkin asioista täällä. Ja, että se ei tule ikinä loppumaan, iskee sitä nyrkkiä pöytään miten lujaa tahansa.

Nuo kaikki asiakaspalvelu-löpinät sun muut oli vain yleistä paskanjauhantaa. Pääpointti oli siinä, että koska palsta on kytketty kaupallisuuteen, aiheuttaa se mielestäni eripuraa joissakin asioissa ihmisten välillä. Tuntuu, että toistan itseäni, mutta meilestäni jos kauppa ei tuottaisi voittoa, olisi siitä paras luopua. Tietenkin jos se tuottaa huomattavia voittoja, on järkevää jatkaa samalla linjalla. Minähän en voi tietää, miten esim. p-store tuottaa voittoa. Perustin aikaisemmat kirjoitukset siihen mitä palstalta on tähän asti voinut huomata, eli edellinen kauppa-kuvio aiheutti vain velkoja jne.

Selkeästi yrittämäni keskustelu ei tule onnistumaan, ja tämä menee johonkin ihme "pitäisikö kaikki yltiöpäinen mainonta sallia, samalla kun yrittää pyörittää nettikauppaa"-keskusteluksi, joka ei ole lähelläkään hakemaani aihetta. Joten antaa olla. Onhan se pakkis tähänki asti kasvanut ja pärjännyt hienosti, joten eiköhän se sitä tee jatkossakin.

Kiitos Mike kun jaksat pakertaa peräsuoli pitkällään uutta materiaalia tännenäinään... Ei muuta kun jatkat samaan malliin niin hyvä heiluu.

Tää nyt vaan tämmösen hiljasen miehen höpinää ja tuota...

Back
Ylös Bottom