Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Muita lääkkeitä syydetään ihmisille tosta vain, jopa mielialalääkkeitä, mutta kun pitäis testoa määrätä, niin aletaan hankalaksi. Yhtä tyhmää olisi itsetuhoiselle ihmiselle sanoa "sä et ole vielä yrittänyt itsemurhaa, joten ootellaan sitä ja sitten jutellaan". Sit kun potilas on yrittänyt itsaria, niin lekuri sanoo "sun kuuluukin yrittää itsemurhaa kun sulla on noin huonot dopamiinit, mee kotiin, et saa apua".

Helvetin hyvin sanottu. Se on kyllä totta, että lääkettä kun lääkettä määrätään joka vaivaan, yksinkertaisena esimerkkinä vaikkapa tavallinen selkäkipu: ei pystytä/haluta edes selvittää kivun syytä vaan määrätään suoraan lääke oireisiin. Ikään kuin se oireen väliaikainen poistaminen poistaisi sen ongelmankin.

Testot putoaa länsimaalaisilla miehillä kun meidän kulttuurissa mies ei saa olla mies. Pienestä pitäen toitotetaan miesten ja naisten tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta joka asiassa. Poikien nahisteluun puututaan välittömästi ja välipalaksi syötetään sokerijogurttia. Terveystiedon tunnilla korostetaan, että pitää olla kuunteleva ja välittävä eikä painostaa liian aikaiseen seksuaaliseen kanssakäymiseen. Liikuntatunnilla pelataan sählyä koska paini ja painonnosto ovat liian maskuliinisia ja eihän se sovi. Kotona syödään mikropitsoja ja vedetään ediä ja iltapalaksi viiliä. Sitten kun tullaan täysi-ikään ja lähdetään baariin, niin huomataan että naiselle ei riitä että miehellä on penis ja hän haluaa seksiä. Pitäis pystyä puhumaan paskaa tuntitolkulla ja olla kiinnostunut elämää ihmeellisimmistä asioista kuten koirista ja tasa-arvo-ongelmista. Tää ei ollut katkera tilitys vaan kannanotto länsimaalaiseen näkemykseen karsia maskuliiniset ominaisuudet evoluution myötä. Ei ihme että nuoret miehet syrjäytyy ja tekee itsemurhia kun alotekyky ja testot on banaanikärpäsen tasolla eli "viitearvoissa".

Testot putoaa länsimaalaisilla miehillä kun meidän kulttuurissa mies ei saa olla mies. Pienestä pitäen toitotetaan miesten ja naisten tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta joka asiassa. Poikien nahisteluun puututaan välittömästi ja välipalaksi syötetään sokerijogurttia. Terveystiedon tunnilla korostetaan, että pitää olla kuunteleva ja välittävä eikä painostaa liian aikaiseen seksuaaliseen kanssakäymiseen. Liikuntatunnilla pelataan sählyä koska paini ja painonnosto ovat liian maskuliinisia ja eihän se sovi. Kotona syödään mikropitsoja ja vedetään ediä ja iltapalaksi viiliä. Sitten kun tullaan täysi-ikään ja lähdetään baariin, niin huomataan että naiselle ei riitä että miehellä on penis ja hän haluaa seksiä. Pitäis pystyä puhumaan paskaa tuntitolkulla ja olla kiinnostunut elämää ihmeellisimmistä asioista kuten koirista ja tasa-arvo-ongelmista. Tää ei ollut katkera tilitys vaan kannanotto länsimaalaiseen näkemykseen karsia maskuliiniset ominaisuudet evoluution myötä. Ei ihme että nuoret miehet syrjäytyy ja tekee itsemurhia kun alotekyky ja testot on banaanikärpäsen tasolla eli "viitearvoissa".

Anteeksi mutta nauroin tälle

Anteeksi mutta pakko tarttua tuohon "kolesterolikusetus joka on muutenkin melkoinen farssi"-heittoon. Voitko tarkentaa mitä meinaat tällä? Nimittäin huolimatta esim. Tolosen ja Heikkilän huomiohakuisesta tutkitun tieteen kyseenalaistamisesta omien bisneksien kasvu tähtäimessä, on valtimotautien ja kolesterolin yhteys todistettu tieteellisin tutkimuksin ja meta-analyyseinkin siinä määrin laadukkaasti ja kiistattomasti, että se todennäköisimmin pitää kyllä paikkansa vaikka markkinamiehet muuta kovasti mediassa aika ajoin tykkäävät mekastaa. Kaikkien rasvojen ja terveyden yhteydestä kiinnostuneiden soisin lukevan esim. ainakin Jussi Riekin blogissaan julkaiseman Kolesterolisodat -juttusarjan, jossa mies ruotii laadukkaan tekstin ja lähdeviitteiden myötä asian aika pätevästi halki.

Anteeksi mutta pakko tarttua tuohon "kolesterolikusetus joka on muutenkin melkoinen farssi"-heittoon.

Farssi on ihan ok ilmaisu statiitinibisneksestä. Se myydään potilaille hyvänä juttuna (ajatellan Teidän terveyttänne), mutta tylyä ja kylmää bisnestähän se on, jossa ei paljoa välitetä ihmisten terveydestä ja hyvinvoinnista. Toki mustavalkoisuus on aina pahasta; aivan taatusti jollekin prosentille väestöstä nuo kolesterolilääkkeet ovat paikallaan.

Anteeksi mutta pakko tarttua tuohon "kolesterolikusetus joka on muutenkin melkoinen farssi"-heittoon. Voitko tarkentaa mitä meinaat tällä? Nimittäin huolimatta esim. Tolosen ja Heikkilän huomiohakuisesta tutkitun tieteen kyseenalaistamisesta omien bisneksien kasvu tähtäimessä, on valtimotautien ja kolesterolin yhteys todistettu tieteellisin tutkimuksin ja meta-analyyseinkin siinä määrin laadukkaasti ja kiistattomasti, että se todennäköisimmin pitää kyllä paikkansa vaikka markkinamiehet muuta kovasti mediassa aika ajoin tykkäävät mekastaa. Kaikkien rasvojen ja terveyden yhteydestä kiinnostuneiden soisin lukevan esim. ainakin Jussi Riekin blogissaan julkaiseman Kolesterolisodat -juttusarjan, jossa mies ruotii laadukkaan tekstin ja lähdeviitteiden myötä asian aika pätevästi halki.

Olisiko ollut tässä videossa, kun dr. Serrano kertoo tilastollisen totuuden statiinien todellisesta tehokkuudesta:

Lääketeollisuus on businesta. Busineksessa tavoitteena on maksimaalinen voitto. Johtoportaan päättäjät, joiden bonukset riippuvat yrityksen tuoton kasvusta tulevat tekemään häikäilemättömiä päätöksiä, kuten että junaillaanpa tällainen lääke nyt yleiseen käyttöön niin että sitä määrätään kuin vettä kuumalla. Vastaavasti jos jokin toinen lääke poistaa toisten lääkkeiden tarvetta ja menekkiä, niin laitetaanpa sen saanti hankalaksi.

Lisäkommentti: Syöpälääkkeet ovat USA:ssa mielettömän kalliita. Niin kalliita ettei voi millään uskoa niiden valmistuskustannuksien olevan kohtuullisessa suhteessa niiden hintaan. Miten tämä liittyy asiaan? Noh, kenties se valaisee juuri sitä, että kyse on tosiaan busineksesta, ei maailmanparantamisesta. Kuolevalta ja mahdollisesti hänen suvultaan nyhdetään viimeisetkin rahat. Toki nyt taitaa olla Obamacarea jne. järjestelyssä, mutta näin on ollut.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt on kyllä ihan pakko kysyä tähän väliin, että miten ihmeessä tuo Miken korvaushoito voi olla näin kova pala purtavaksi niin monelle?
Ettei vain taustalla olisi tämä surullisen kuuluisa suomalainen kateus ;)

Vähän huvittaa tuo Miken (ja tietysti niin monien muidenkin roinaajien) tarve hirvittävälle puolustelulle aineiden käytöstään. Mistä moinen johtuu? Miksi nähdä vaivaa? Mitä se kenellekään kuuluu miksi roinaat tai miksi et? Onko se tosiaan niin kova paikka jos ne teinifanipojat ei enää pidäkään sua maailman koviten treenaavana jätkänä kun tulokset tulee purkista? Vai kirjoitatko noita puolustuspuheenvuoroja enemmän itsellesi kuin muille, kun olet kerran jo pyhästi vannonut että ei koskaan enää?

Henkilökohtaisesti toki esim minä ja varmaan monet muutkin halveksuu roinaajia, kun roinaajan vierellä kovakaan natukroppa, jonka eteen on tehty paljon enemmän duunia, ei näytä välttämättä juuri miltään ja toisaalta sitten kun kehitystä tulee itselle natuna, ulkopuoliset automaattisesti ajattelevat että toikin varmaan vetää jotain nappeja ja kehittyy treenailemalla ihan miten sattuu.

Varmaan moni muukin minun ohella ajattelee että toi sun paskanjauhanta oman roinaamisen oikeuttamisesta on ihan yhtä älykkäästi perusteltua kuin jonkun sata kiloa penkkaavan sepän joka alkaa vetää testoa kun ei oikein penkkitulos meinaa enää muuten nousta ja ei jaksa nähdä vaivaa pistääkseen treeniään järkeväksi. Mutta miksi vitussa sua kiinnostaa noin kauheasti mitä mä tai kukaan muukaan ajattelee? Kenelle sä oikein kirjoitat noita puolustuspuheenvuoroja?

Itseasiassa kolesterolin yhteyttä verisuonitauteihin ei ole todistettu pitävästi tai laadukkaasti missään. Korrelaatio"tutkimuksia" on jonkin verran, mutta nekin ovat suurelta osin väärin tulkittuja. Varsinaista kausaatiota ei tietääkseni kukaan ole todistanut. Taitanee järkevin ja pätevin teoria valtiomatukkeuman syntyyn olla ns. vasa vasorum-teoria, mistä puhutaan lyhyesti myös MOT:n kolesterolipommi -jaksossa, ja sillä ei ole mitään tekemistä korkean kokonaiskolesterolin kanssa.

Suosittelen ensi alkuun katsomaan nämä pätkät (varsinkin jälkimäinen) ja lukemaan aiheesta lisää, jos vielä kiinnostaa.

Rasvainen kupla | Elävä arkisto | YLE
Kolesterolipommi | Elävä arkisto | YLE

Nyt on kyllä pakko sanoa että tää on kyllä yks naurettavimmista viesteistä mitä mä oon täällä lukenu. Noi sun terveystiedon tunnin totuudet on kyllä kirsikka kakun päällä. Sun mielestä miehen kuuluu siis olla välinpitämätön raivopäinen moukka jonka pitää ajatella ainoastaan itseään välittämättä siitä miten oma käytös tulee vaikuttamaan muihin, koska pojat on poikii. Edellä mainitsemasi käytännöt ovat toimineet joskus kivikaudella mutta nyt olisi aika siirtyä takaisin 2000 luvulle

PS: ehkä sille että liikuntatunneilla pelataan sählyä on olemassa hieman muut syyt kun se että painonnosto ja paini ovat liian "maskuliinisia" lajeja...

Nyt on kyllä ihan pakko kysyä tähän väliin, että miten ihmeessä tuo Miken korvaushoito voi olla näin kova pala purtavaksi niin monelle?
Ettei vain taustalla olisi tämä surullisen kuuluisa suomalainen kateus ;)

Mistä siinä voisi olla kateellinen? Ei mua ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta yhtään mitä joku täysin tuntematon vetää tai on vetämättä aamupalaksi. Vielä vähemmän siksi, että Mike tai kukaan muukaan roinaaja ei mun silmissä ole ollut natu sen ensimmäisen piikin jälkeen, eikä tule ikinä olemaankaan. Jonkun Utti Hietalan hairahtuminen varmaan harmittaisi, kun sen asennetta punttitouhuun on aina pitänyt niin esimerkillisenä. Mua ärsyttää/huvittaa enemmän tuo Miken hirveä tarve perustella omaa "korvaushoitoaan" tuntemattomille.

Mistä siinä voisi olla kateellinen? Ei mua ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta yhtään mitä joku täysin tuntematon vetää tai on vetämättä aamupalaksi. Vielä vähemmän siksi, että Mike tai kukaan muukaan roinaaja ei mun silmissä ole ollut natu sen ensimmäisen piikin jälkeen, eikä tule ikinä olemaankaan. Jonkun Utti Hietalan hairahtuminen varmaan harmittaisi, kun sen asennetta punttitouhuun on aina pitänyt niin esimerkillisenä. Mua ärsyttää/huvittaa enemmän tuo Miken hirveä tarve perustella omaa "korvaushoitoaan" tuntemattomille.

Lähinnä viittasin siihen, että kaveri näyttäisi paisuvan melkoisen hyvin jo ihan korvaushoitoannoksillakin, puhumattakaan mitä ne gainssit olisi, jos tuuttaisi tarvaraa vähän isommin kiertoon ;)
Jotkut ei saa samanlaista tulosta kovemmillakaan seteillä.

Vähän huvittaa tuo Miken (ja tietysti niin monien muidenkin roinaajien) tarve hirvittävälle puolustelulle aineiden käytöstään. Mistä moinen johtuu? Miksi nähdä vaivaa? Mitä se kenellekään kuuluu miksi roinaat tai miksi et? Onko se tosiaan niin kova paikka jos ne teinifanipojat ei enää pidäkään sua maailman koviten treenaavana jätkänä kun tulokset tulee purkista? Vai kirjoitatko noita puolustuspuheenvuoroja enemmän itsellesi kuin muille, kun olet kerran jo pyhästi vannonut että ei koskaan enää?

Väitätkö ihan tosissasi, että tulokset tulee yksinomaan pilleripurkista...?

Lähinnä viittasin siihen, että kaveri näyttäisi paisuvan melkoisen hyvin jo ihan korvaushoitoannoksillakin, puhumattakaan mitä ne gainssit olisi, jos tuuttaisi tarvaraa vähän isommin kiertoon ;)
Jotkut ei saa samanlaista tulosta kovemmillakaan seteillä.

Väitätkö ihan tosissasi, että tulokset tulee yksinomaan pilleripurkista...?

Missä se on jakanut annoskokojaan? Mun mielestä se nimenomaan kieltäytyi vastaamasta kys. kysymyksiin jossain ketjussa. Sori, jos oon väärässä. Yleensä nämä omatoimisesti "korvaushoitoa" suorittavat eivät vaan taida mennä ihan lääkärin annosten mukaan, näin olen ymmärtänyt? Mutta en edes väitä tosta puolesta mitään ymmärtäväni, mun silmissä roinaaja on roinaaja ihan riippumatta siitä vetääkö se sitä testoa tms gramman vai sata grammaa viikossa.

Tohon toiseen kysymykseen: en tietenkään väitä, eikä toisaalta kiinnostakaan. En lukeudu näihin fanipoikiin, yritin vain keksiä syytä näille puolustuspuheenvuoroille, joiden ihmettely oli lainaamasi viestin pointti.

...mun silmissä roinaaja on roinaaja ihan riippumatta siitä vetääkö se sitä testoa tms gramman vai sata grammaa viikossa.

No onhan se roinaamista, oli se ulkopuolisen teston määrä, kuinka pieni hyvänsä, mutta fakta nyt vain on se, että jos jonkinlaista tulosta haluaa tehdä, niin on niiden eteen vaivaa nähtävä yhtä lailla.
En tiedä oletko juuri Miken ja Peterin wlogeja seurannut, mutta ei noi treenit nyt mistään keveimmästä päästä ole, että ihan turha perustella hyviä gainsseja vain sillä, että on korvaushoidossa.

Missä se on jakanut annoskokojaan? Mun mielestä se nimenomaan kieltäytyi vastaamatta kys. kysymyksiin jossain ketjussa. Sori, jos oon väärässä. Yleensä nämä omatoimisesti "koūrvaushoitoa" suorittavat eivät vaan taida mennä ihan lääkärin annosten mukaan, näin olen ymmärtänyt? Mutta en edes väitä tosta puolesta mitään ymmärtäväni, mun silmissä roinaaja on roinaaja ihan riippumatta siitä vetääkö se sitä testoa tms gramman vai sata grammaa viikossa.

Tohon toiseen kysymykseen: en tietenkään väitä, eikä toisaalta kiinnostakaan. En lukeudu näihin fanipoikiin, yritin vain keksiä syytä näille puolustuspuheenvuoroille, joiden ihmettely oli lainaamasi viestin pointti.

Maikkeli korjaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni Mike ei lähtenyt testoa lätkimään kasvattaakseen lihasta vaan korvatakseen omaa testotuotantoaan joka oli lähtenyt laskemaan dietillä. Ihan sama paljon testoa menee niin jos sillä ihan omaa mielenterveyttään ja olotilaansa koittaa kohentaa niin käyttö on mielestäni enemmän kuin perusteltua.

Maikkeli korjaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni Mike ei lähtenyt testoa lätkimään kasvattaakseen lihasta vaan korvatakseen omaa testotuotantoaan joka oli lähtenyt laskemaan dietillä. Ihan sama paljon testoa menee niin jos sillä ihan omaa mielenterveyttään ja olotilaansa koittaa kohentaa niin käyttö on mielestäni enemmän kuin perusteltua.

Voi vittu :)

Lue nyt se mun alkuperäinen viesti pari kertaa vielä ja katso, ymmärrätkö lukemaasi. Oisko toi "jos sillä omaa mielenterveyttään ja olotilaansa kohentaa, lihaskasvusta ei niin väliä..." nyt nimenomaan sitä mun tarkoittamaa selittelyä (ja paskapuhetta), jonka olemassaolon ihmettely oli se mun ensimmäisen viestin pointti?

No onhan se roinaamista, oli se ulkopuolisen teston määrä, kuinka pieni hyvänsä, mutta fakta nyt vain on se, että jos jonkinlaista tulosta haluaa tehdä, niin on niiden eteen vaivaa nähtävä yhtä lailla.

Etkai sä juuri väittänyt sanomalla "...niiden (tulosten) eteen on nähtävä vaivaa yhtä lailla" että teston kanssa pitää samoihin tuloksiin päästäkseen nähdä yhtä paljon (=yhtä lailla?) vaivaa, eli testosta ei ole oikeastaan yhtään mitään hyötyä? Menehän äkkiä kertomaan pojille tonne roinaosioon, kyllä ne on ihmeissään ja varmaan nauraa kun tajuavat vetäneensä kalliita aineita vuosikaudet turhaan :)

Tosta "Nuori, harkitsetko steroideja"-ketjusta sun viimenen päivitys:

"Päivitys 19.3.2014

Melkein 10 vuotta kun lopetin lääkkeiden käytön. Kävin mittauttamassa täyden verenkuvan ja enempää kunnossa mies ei voisi olla. Testosteronitasot kuin 10 vuotta nuoremmalla, valkosolut, hemot, trombot, kaikki viitearvojen keskellä. Suurin kiitos treeneistä ja lihasmuistin aktivoimisesta kuuluu treenikaverille Peter Wileniukselle, jonka kanssa on reipas vuosi tuhottu lihaksia ennenkuulumattomalla intensiteetillä."

Jotenki uskomatonta miten nopeesti kelkka kääntyy.. Mutta kukin tyylillään. Meinaatko laittaa vielä uuden päivityksen ylläolevaan ketjuun?

Itseasiassa kolesterolin yhteyttä verisuonitauteihin ei ole todistettu pitävästi tai laadukkaasti missään. Korrelaatio"tutkimuksia" on jonkin verran, mutta nekin ovat suurelta osin väärin tulkittuja. Varsinaista kausaatiota ei tietääkseni kukaan ole todistanut. Taitanee järkevin ja pätevin teoria valtiomatukkeuman syntyyn olla ns. vasa vasorum-teoria, mistä puhutaan lyhyesti myös MOT:n kolesterolipommi -jaksossa, ja sillä ei ole mitään tekemistä korkean kokonaiskolesterolin kanssa.

Suosittelen ensi alkuun katsomaan nämä pätkät (varsinkin jälkimäinen) ja lukemaan aiheesta lisää, jos vielä kiinnostaa.

Rasvainen kupla | Elävä arkisto |Â*YLE
Kolesterolipommi | Elävä arkisto |Â*YLE

No suorasta kausaliteetista en ateroskleroosin kaltaisen monisyisen tekijän kyseessä ollen lähtenytkään mitään puhumaan, lähinnä tarkoitus oli ehkä päin perseitä artikuloiden ilmaista, että kyllä sillä etenkin koholla olevalla ldl-kolesterolilla (jota kokonaiskolesterolistakin on suurin osa) on todettu suurella todennäköisyydellä olevan yhteys verensuonitauteihin. Olkoon sitte korrelaatioita, mutta hoitosuosituksissa etenkin jonkin mukaan on pakko mennä. Yleensä isoinpien todennäköisyyksien. Ja edelleen suosittelen Mot:n sijaaan tutustumaan Riekin tutkimuslainaus/ artikkelisarjaan, sekä lääkäreiden ja yliopistojen tietokantoihin jos niitä syy-yhteyksien suurimpia todennäköisyyksiä haluaa hakea.

Back
Ylös Bottom