Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**


Tuohonhan on kuitenkin laitettu vähän "eforttia".

Tässä on samaa tyylisuuntausta edustava "mestariteos":

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Valkoista_valkoisella
Kaverin kommentit tosta valkoisesta neliöstä.

Valkoinen suprematismi ei enää tunne aineen käsitettä samalla tavalla kuin se esiintyy keskivertoihmisen maailmassa... Valkoisessa suprematismissa tajunta ei enää toimi eri aineitten kautta, vaan ainoastaan impulssien kautta. Vasta sitten kun idea taiteen itsenäisyydestä on saavuttanut jokaisen ihmisen tietoisuutta hän pystyy irtautumaan animaalisesta olotilastaan...
 
Ennen:
http://www.historylink101.com/art/FamousLandscapePaintings/images/502010.jpg

Nykyään:
http://www.astiataivas.fi/files/astiataivas.tarjoaa.fi/Arabia/Seinalautaset/aa776.jpg

Käsittämätöntä miten tuollaset tussilla ja jollain vesiväreillä nopeesti töherretyt taulut menee niin hyvin kaupaksi. Pitäis alkaa varmaan ihan bisnesmielessä tekemään tommosia, ja sitten kun olis vähän "nimeä" niin siirtyis vähitellen takasin kunnon taiteeseen. Sais vähitellen aivopestyä ihmiset takasin järkiinsä, eli arvostamaan aitoa taidetta.

Kuten tapana tässä maassa on, taulun tärkein ominaisuus on signeeraus.

Sitäpaitsi se on jännä juttu kun taiteen opiskelija maalaa kopion taputuksia saaneesta työstä, signeeraa omalla nimellään niin proffa antaa murskaavaa kritiikkiä - kunnes sitten paljastuu että huppista sitähän pitääkin kehua ja ylistää. Selkääntaputtelijoita koko kulttuurieliitti, niin pienet piirit että sisäänpäinlämpiävyys on huippuluokkaa. Kukaan ei tietenkään ole pätevä kritiikkiä antamaan, paitsi ne piireihin kuuluvat. Niinpä sitten sitä kriittistä palautetta siellä anna oikein kukaan, persustaa vain nuollaan ja lopputulos on nähtävillä: suomalainen postmoderni taide jota ylistetään kotimaassa, ei ulkomailla herätä mitään. Arabian astiat ja marimekon neuleet nyt menee kaupaksi vaikka naapurin Jorman 7v pentu niitä maalailisi... sitä varmaan ylistettäisiin naivismin uudeksi nousuksi kunhan vain signeeraus on kunnossa.

Mutta sisäänpäinlämpiäviä pieniä piirejä Suomessa riittää. Käväisin samaa työtä tekevien suomalaisten järjestämässä konhverenssissa ja kävelin tunnissa ulos. Suomessa piirreltiin hymynaamoja, ylöspäin osoittavia nuolia ja pelattiin 'kehu itseäsi' -leikkiä. Kolme päivää olisi pitänyt kestää tyhjänpuhumista. Luennoitsijat Suomessa työkokemukseltaan 1½v kun meikäläinen on neljä vuotta tehnyt, enkä usko yhdenkään niistä tuottavan palkkansa edestä firmalle tuloja. Saksassa vastaava häppeninki oli asiapitoinen ja jotain jopa jäi käteen.

Suomi on paska maa, pienet piirit. Räty oli väärässä. :)

Valkoinen suprematismi ei enää tunne aineen käsitettä samalla tavalla kuin se esiintyy keskivertoihmisen maailmassa... Valkoisessa suprematismissa tajunta ei enää toimi eri aineitten kautta, vaan ainoastaan impulssien kautta. Vasta sitten kun idea taiteen itsenäisyydestä on saavuttanut jokaisen ihmisen tietoisuutta hän pystyy irtautumaan animaalisesta olotilastaan...
Justiinsa tätä samaa kuraa Suomessa höpistään kaikkialla vaikka ei edes mitenkään taiteeseen liittyisi. Pahin taitaa olla markkinointi ja esim verkkoviestintä. Minkäänlaista informaatiota ei siirry, helvetisti selitetään ja verkostoidutaan. Lopputuloksena tyhjänjauhantaa aletaan pitää itseisarvona.
 
Mä en oo ikinä ymmärtänyt noita viivoja sun muita mitä piirrellään, jyväskylässäkin on joku matrikkelitaiteilija ritva pohjansola ja ne taulut näyttää joltain 3 vuotiaan piirroksilta, googlatkaa jos ette usko, sit niitä myydään tonneilla ja puolet sairaaloista ja päiväkodeista yms yms on niitä väärällään, varmaan räkättää vieläkin se ritva kuinka sai kusetettua kaupungin ostaa ihan kaiken mitä se päissään piirteli.
 
Tässä vähän hintoja.

94,6 miljoonaa dollaria
478px-Vincent_Willem_van_Gogh_102.jpg



100,8 miljoonaa dollaria
CRI_80756.jpg


147 miljoonaa dollaria
Woman3.jpg


149,6 miljoonaa dollaria
No._5,_1948.jpg


0 dollaria
most-beautiful-paintings-of-women-by-christiane-vleugels-10.jpg
 
Pitäis olla tollasia saatanan sikssak tauluja joku 1000 kappaletta jossain galleriassa, siellä 1 joku miljardin arvoinen seassa, pistää kaikki saatanan kultturellit sinne valkkaa paras ja katsoa miten äänet jakautuu tasan, sit vois irvailla kuinka pihalla on noi perseenpussaamiskilpailujen arvot.
 
Taide on kummallinen asia.Kakarana ihminen piirtää tikku ukkoja,sit pikkuhiljaa tapahtuu kehitystä ja kuvat alkaa muistuttaa kohdettaan.Tässä vaiheessa joku jää loppuelämäkseen maalaamaan latoja ja kauniita maisemia,toisille tä ei riitä ja ne maalailee mitä niitä huvittaa.

Niinhän se on kirjoissakin,joku lukee Aku Ankan taskukirjoja koko elämänsä toinen ymmärtää että suomalaisen kirjallisuuden ehdoton helmi on Volter Kilven romaani Alastalon salissa
 
Pitäis olla tollasia saatanan sikssak tauluja joku 1000 kappaletta jossain galleriassa, siellä 1 joku miljardin arvoinen seassa, pistää kaikki saatanan kultturellit sinne valkkaa paras ja katsoa miten äänet jakautuu tasan, sit vois irvailla kuinka pihalla on noi perseenpussaamiskilpailujen arvot.

Jos taulu maksaa miljaardin ni se on tunnettu teos,kyllä ne ihmiset sen sieltä osais poimia.Eri asia olis jos pitäs ennustaa mitkä teokset on sadan vuoden jälkeen museoiden seinillä ja mitkä kellarissa piilossa.
 
Oikeesti, toi 150 miljoonan taulu, mitä vittua. En oo ikinä ymmärtäny enkä tuu ymmärtämää taidetta. Pistä Mike pystyyn "Team Pakkotoisto ART ry", maalataan jokanen halukas samankaltainen taulu kun tuo ja myydään italiaan baskeripäille. :dance2:
 
Itsekään en maalaustaiteen tuota puolta ymmärrä lainkaan, vaikka nautinkin hienoista, siis omasta mielestä oikeasti hienoista maalauksista. Toisaalta esim.elokuvissa pidän niin viihteellisemmistä kuin taiteellisemmistakin elokuvista. Esim.jotain Haneken,Lynchin tai Von Trierin elokuvia moni pitää tekotaiteellisina ja väittää, ettei niistä kukaan tosissaan pidä. Itse kuitenkin pidän monista ko.ohjaajien elokuvista, enkä yritä sillä todistella kenellekään mitään. Pidän myös American Piesta ja monista Will Ferrelin leffoista. Kontrasti ei toki ole yhtä suuri, mutten pidä mahdottomana, että joku saisi irti noista oudoista taideteoksista jotain tai nauttisi niistä jollakin tapaa. Sitä en toki käsitä, että joku maksaa tuollaisesta minun mielestäni roskasta toistasataa miljoonaa...
 
Oletko Mike panostanut lihashuoltoon nyt enemmän, kun olet Wileniuksen kanssa tahkonnut? Kun ilmeisesti treenit ovat vähän eri luokkaa mitä aiemmin. Ja mitä tuo lihashuolto pitää käytännössä sisällään teikäläiselle (mitä, kuinka usein jne)?
 
Oletko Mike panostanut lihashuoltoon nyt enemmän, kun olet Wileniuksen kanssa tahkonnut? Kun ilmeisesti treenit ovat vähän eri luokkaa mitä aiemmin. Ja mitä tuo lihashuolto pitää käytännössä sisällään teikäläiselle (mitä, kuinka usein jne)?

En juurikaan, vaikka pitäisi.
 
Itsekään en maalaustaiteen tuota puolta ymmärrä lainkaan, vaikka nautinkin hienoista, siis omasta mielestä oikeasti hienoista maalauksista. Toisaalta esim.elokuvissa pidän niin viihteellisemmistä kuin taiteellisemmistakin elokuvista. Esim.jotain Haneken,Lynchin tai Von Trierin elokuvia moni pitää tekotaiteellisina ja väittää, ettei niistä kukaan tosissaan pidä. Itse kuitenkin pidän monista ko.ohjaajien elokuvista, enkä yritä sillä todistella kenellekään mitään. Pidän myös American Piesta ja monista Will Ferrelin leffoista. Kontrasti ei toki ole yhtä suuri, mutten pidä mahdottomana, että joku saisi irti noista oudoista taideteoksista jotain tai nauttisi niistä jollakin tapaa. Sitä en toki käsitä, että joku maksaa tuollaisesta minun mielestäni roskasta toistasataa miljoonaa...
Eihän se ole kuin sijoituskohde siinä missä kulta tai jalokivetkään. Aivan samanlaisesta kiinnityksestä tämän luokan taiteessa on kyse. Ei varmasti tule arvo laskemaan, kuten ei tule kullalla tai jollain jalokivilläkään.
 
Back
Ylös Bottom