OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Eri asia jos käydään tutustumassa vaikka hienoon arkkitehtuuriin mutta kyllä meidän kylällä oli joulu/pääsiäis/itsenäisyys jne. kirkot joihin menivät kuuntelemaan sitä "Jeesus tätä, jeesus tuota. Saatte synnit anteeksi..".
Ei kysytty että ketkä haluaa vaan kaikki sinne vietiin.
Paitsi me muutamat ketkä ei kirkkoon kuuluttu

Meillä lausuttiin ruokarukous ennen ruokailua.

Luulen, että nyt on poistunut koska monikultturisuus.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä oli aamunavaus joka oli jotain kristillistä lässytystä. Tuskin on enää kouluissa.

Joo tämä oli meilläkin kerran viikossa, en minä noista niinkään mitään mieltä ollut kävin minä seurakunnan järjestemässä pienoismallikerhossa jossa rakenneltiin pienoismalleja + aina jotain pientä Jeesustelua lopuksi.

Riparinkin kävin, länsimaalaista kristinuskoa en näe mitenkään tuputtavana pakkona pl. kaikki hihhuliseurat mm. vanhoillislestadiolaisuus ym.
 
Monesti kuulee/lukee tästä että lapsia aivopestään uskonnon tunneilla jne.

En ole perehtynyt minkälaista uskonnon opetus muilla on joten voin puhua vain omasta kokemuksesta.

Meillä uskonnon tunneilla ei tyrkytetty mitään uskontoa, vaan opetettiin mitä uskontoja on ja minkälaisia ne on, niiden historiaa.
Mitä on kristinusko, hindulaisuus, budhismi, islamilaisuus jne. Jne.

Minusta tälläiset asiat ovat oleellinen osa yleissivistystä ja tärkeitä opettaa lapsille, auttaa ymmärtämään eri maiden uskonnollista kulttuuria jne.
Enkä siksi tajua miksi jotkut ihmiset ovat niin voimakkaasti koulujen uskonnon opetusta vastaan.

Itse kävin alakoulut jo vuosikymmeniä sitten, mutta en muista että olisi ollut minkäänlaista painostostusta tai ahdistusta mihinkään suuntaan. Kotona ei myöskään ollut minkäänlaista uskonnollisista kasvatusta. Eikä uskontotunnit eronneet mitenkään historiantunneista. Kuten ei kirkossakäynnitkään - paitsi puitteiden puolesta - eronneet mitenkään koulun juhlasalissa vietetyistä Joulu- ja kevätjuhlista. Kaikkiin oli tasapuolisesti pakko mennä. Ainoa minkä olisin jättänyt suosiolla väliin, oli Ruotsin tunnit. Mutta sinnekin oli pakko mennä.
Koska en kuulunut kirkkoon, niin intissä sain jäädä lusmuilemaan yhden ateistin kanssa tupaan. Itselläni ei silloin ollut mitään kosketuspintaa ns. hengellisiin kysymyksiin. Ihmettelin lähinnä ateisti tupakaverin vakavaa suhtautumista kirkkollisen elämän vastustamiseen. Työelämässä en myöskään muista koskaan kohdanneeni uskonnollista tuputusta. Parissa työpaikassa on sen sijaan ollut julistavia ateisteja tai tarkemmin sanottuna palavia vapaa-ajattelijoita. Toisen broidi oli kenttärovasti, jonka kanssa hän kävi myös väittelyä ja työpaikalla taas "haastatteli" muiden maailmankatsomukset läpi. Toinen taas oli reilu urheilumies, joka jokaisena duunipäivänä väitteli äänekkäästi samassa firmassa olleen kokoomuslaisen kanssa kommunismin ihanuudesta sekä kapitalismin ja uskonnon kamaluudesta.
Jos eurooppalaisesta tai länsimaalaisesta kulttuurista puhutaan, niin se on juutalais-kristillisen ja kreikkalais-roomalaisen kulttuurin kudelma sekä Open border ja monikulttuurisuusaatteen myötä yhä enenevässä määrin myös islamilaisen kulttuurin, jos kehitys jatkuu nykyisellään. Vaikka olisi uskonnoton tai ateisti, niin on hyödyllistä ja järkevää tutustua myös omaan kulttuuriperintöönsä. Eikä islamilaista aatemaailmaakaan kannata unohtaa, jota nyt ollaan maahanmuuton myötä ajamassa, sekä YK:n että monikulttuurisuusideologien, kuten myös ideologisten muslijärjestöjen taholta koko Eurooppaan, joilla molemmilla on päämääränä demografinen muutos, mutta kuitenkin eri intressit.
 
Viimeksi muokattu:
-15% 3 päivää alennusta


ATG
ATG



Metal Logo
Metal Logo



HUPPUTAKKI
HUPPUTAKKI
 
On ollu kyllä helvetin hyvä tuo vetoketjuhuppari. On tosi aktiivisessa käytössä ja sen takia käy todella usein pesukoneessa, eikä oo menny miksikään. 👌
Ja siis parisen vuotta ollut käytössä.
 
Mike, onko sulla tietoa onko kertaakaan Suomessa nostettu kunnianloukkaussyyte koska on haukuttu roinaajaksi netissä?
Onko poliisi ottanut yhteyttä Pakkiksen historian aikana ja tehnyt pyynnön paljastaa IP-osoite nimimerkin takana?
 
On ollu kyllä helvetin hyvä tuo vetoketjuhuppari. On tosi aktiivisessa käytössä ja sen takia käy todella usein pesukoneessa, eikä oo menny miksikään. 👌
Ja siis parisen vuotta ollut käytössä.
Toi ei ole sama. Toi on hupputakki. Tonne on kuoleman vaikeaa saada se vetoketjuhuppari. En nyt koko työnkulkua ala kuvaamaan, koska on aivan järjetön. Mun pitää siis valita se huppari ja sitten eilen aamulla olin jonossa 47 että ne lisää sen kauppaan. Nyt olen jonossa 34. Eli en edes tajua miten helvetissä toi voi olla noin vaikeaa.

T-paitoja ja muita huppareita voi vain tehdä minuutissa, mutta tota vetoketjullista ei saa, koska siihen ei muka saa printtiä. Saa siihen printin, mutta se kestää ton jonon verran.
 
Mike, onko sulla tietoa onko kertaakaan Suomessa nostettu kunnianloukkaussyyte koska on haukuttu roinaajaksi netissä?
Onko poliisi ottanut yhteyttä Pakkiksen historian aikana ja tehnyt pyynnön paljastaa IP-osoite nimimerkin takana?
Ei toi taida edes täyttää rikoksen kuvausta. Muutamia kertoja kytät on pyytäneet ip-osoitteita kun joku kusettaja myi täällä ja muualla jotain pelejä.
 
Ei toi taida edes täyttää rikoksen kuvausta. Muutamia kertoja kytät on pyytäneet ip-osoitteita kun joku kusettaja myi täällä ja muualla jotain pelejä.
On se mahdollista. Esim. STT-jutussa hiihtäjä Jari Räsänen sai vahingonkorvauksia, kun media syytti dopinginkäytöstä.
 
On se mahdollista. Esim. STT-jutussa hiihtäjä Jari Räsänen sai vahingonkorvauksia, kun media syytti dopinginkäytöstä.
Se onkin Räsänen, tavikselle poliisi haistattaa paskat. Olenhan minäkin puheiden mukaan eläinrääkkääjä, ei paljoa kyttiä kiinnostanut.
 
Pitkään aikaan ei ole tullut tänne kirjauduttua mut halusin heittää tähän oman kommentin.
Itse kuulun uskoviin. En niin perusta raamatusta enkä etenkään suomen ankeista kirkoista. Oma uskominen on enemmänkin hengellistä ja tärkeimpiä pointteja ainakin mulle henk.koht on miten muita kohdellaan/otetaan huomioon.

Mulla ei ole mitään tarvetta tuputtaa uskon asioita ja suurin osa mun kavereista on ateisteja. Oma tytär sanoi taannoin ettei tiedä uskooko mihinkään. Totesin että sillä oikeus olla sitä mieltä. Itse olen hengellisyyteni löytänyt aikuisuuden kynnyksellä enkä mistään uskonnontunneilta saati kirkosta.

Mulle tärkeintä on yrittää kohdella muita hyvin ja joka oikeasti musta merkitsee lopulta enemmän kuin yksikään kirkkosunnuntai. Monet uskonryhmät sisältävät niin sairaita elementtejä että pahaa tekee ja sieltä on tultu mun mittakaavalla todella kauan niistä pääpointeista.

Se mitä mä tunnen/koen on mun omia kokemuksia enkä pysty niitä todistamaan taikka perustelemaan minkään tieteen kautta. Sen takia mulla ei ole tarvetta kinata niistä kenenkään kanssa.

Jokaisella on oikeus uskoa tai olla uskomatta. Mä uskon että tää elämä on eräänlainen etappi joka täytyy yrittää elää parhaalla mahdollisella tavalla.

Aikoihin en ole kirjautunut sisälle mut säännöllisesti käynyt lukemassa etenkin tätä Miken ketjua. Täällä on todella hyviä keskustelu vaikkakin toisinaan aika kärjistettyjä :-)

Mä olin aika pitkään stereotyyppinen uskontojenvastustaja (se tyyppi joka puhuu tieteen puolesta ja pitää uskovaisia yksinkertaisina ja pelokkaina, huoh), mut lähivuosina muuttunu aika paljon näkemys niistä, kun oon tutustunut muutamaan nuorehkoon uskovaiseen. Ihan normaalia porukkaa siellä valtaosa tuntuu olevan ja arvotkin varsin liberaaleja ja nykypäiväisiä. Uskontoa ei juuri tuoda esille, ellei siitä erikseen kysytä. Suomen miedot evankelis-luterilaiset on siis aika fiksua ja avarakatseista porukkaa mun kokemuksien mukaan.
 
Toi ei ole sama. Toi on hupputakki. Tonne on kuoleman vaikeaa saada se vetoketjuhuppari. En nyt koko työnkulkua ala kuvaamaan, koska on aivan järjetön. Mun pitää siis valita se huppari ja sitten eilen aamulla olin jonossa 47 että ne lisää sen kauppaan. Nyt olen jonossa 34. Eli en edes tajua miten helvetissä toi voi olla noin vaikeaa.

T-paitoja ja muita huppareita voi vain tehdä minuutissa, mutta tota vetoketjullista ei saa, koska siihen ei muka saa printtiä. Saa siihen printin, mutta se kestää ton jonon verran.

Aaaah, no damn! On kyllä ihme touhua :| No, mutta anyway, suosittelen sitä silti kaikille sitten kun joskusehkämaybe tulee taas saataville :D
 
Itsehän olen sen sortin agnostikko, että en ihan sulata silmitöntä tiedeuskoakaan.
Minun puolestani saa uskoa mihin haluaa, mutta täysin sokea usko mihinkään antaa varsin typerän kuvan. Ikään kuin joku voisi olla 100-varma, että juuri se oma usko on ainut oikea.
Maailmassa taitaa olla reilu 5000 jumalaa ja aika hiuksenhieno ero, että kieltääkö niistä 4999 vai kaikki 5000.
 
Huhhuh kun menee mielisairaaksi jutut tuolla you tuben livessä. Ne jotka siellä oli ja näki mitä jotkut kirjoittaa, ei varmaan myöskään enää osaa ymmärtää miten sekaisin jotkut voi olla.
Ihan hyvä siis, etten ollut tänään paikalla, mua ärsyttää ne lievemmätkin uunoilut siellä
 
@Mike

Mikä tämä bugi oikein on? Ei ole muualla tullut vastaan. Android näppis häviää rivivaihdolla. Off-topicissa muutakin raportteja.

 
Back
Ylös Bottom