Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Laittakaa minulle joku koordinaatti missä ei olisi kolmiota laitettu ennen sitä suojatietä, tai ylipäätään joku kiertoliittymä jossa ei ole kolmiota. Minusta niissä nykyisin aina on?

Mutta onhan se iskostunut päähän että ympyrässä olevia väistetään, joten on se loogista ajatella että suojatie ja pyörätie ovat sitä samaa ympyrää ulommalla kehällä? Ja sitten toisaalta liitymästä poistuva auto on aina kääntyvä, joten autoilijan pitää väistää. Sitä välttämättä ei edes tarvitsisi merkitä / ei aina merkitä? kolmiolla, koska kai poistuva autoilija tajuaa olevansa kääntyvä ja siksi väistämisvelvollinen?

Lisäys.
http://alk.tiehallinto.fi/kiertol/kiertol.htm

Lappeenrannassa ainakin löytyy. Mielestäni se on juurikin tuo liikenneympyrä, jossa tuli kylmääviä tilanteita, kun liikenneympyrässä ajava väistää liikenneympyrään tulevaa. Aivan vitun käsittämätön ratkaisu.

https://www.google.fi/maps/@61.0696...4!1spVhGgHmFMDAL22Q4xj-m5Q!2e0!7i13312!8i6656

Lappeenrannassa ainakin löytyy. Mielestäni se on juurikin tuo liikenneympyrä, jossa tuli kylmääviä tilanteita, kun liikenneympyrässä ajava väistää liikenneympyrään tulevaa. Aivan vitun käsittämätön ratkaisu.

https://www.google.fi/maps/@61.0696...4!1spVhGgHmFMDAL22Q4xj-m5Q!2e0!7i13312!8i6656

Ok kiitos, muistaakseni jossain parkkipaikalla on myös ollut, mutta sitäkään ei ole merkitty kiertoliittymäksi. Eiköhän se silloin ole tasa-arvoinen kuten tuokin?

On kyllä niin kusipäinen asenne tolla toimittajalla, että vihaksi pistää. Oikein yrittää itse aiheuttaa vaaratilanteita ja ei mitään joustavaa muita huomioonottavaa liikennekäytöstä. Toi toimittaja ja sähköpyörä on näköjään hengenvaarallinen yhdistelmä. Olen itse vuosia sitten kerran joutunut tilanteeseen, että olin kääntymässä oikealle pihaan ja kadun varsi oli täynnä pysäköityjä autoja. Näkyväisyys oli siis mahdottoman huono ja näiden pysäköityjen autojen takana meni pyörätie. No eikös sieltä tule vamaan 40 km/h joku sankari pyörällä kun ihan älyttömän varovasti auton nokkaa käänsin pihaa kohti. Minulla ei siis ollut mitään mahdollisuutta ehtiä nähdä niin nopeasti kulkevaa polkupyöräilijää. Tämä sitten jarrutti lujaa, levitteli käsiään, huusi ja hakkasi nyrkillä autoni kattoon. Silloin en pyöräilijälle mitään tehnyt, vaan sanoin etten voinut mitenkään nähdä, kun hän tuli niin lujalla vauhdilla pyörätietä pitkin. Mutta sen päätin samantien, että jos uudelleen näin vielä minulle käy, niin pyöräilijä saa itse siitä nyrkistä :mad:. Ellei ole nainen tai lapsi. Suurin osa pyöräilijöistä on ihan fiksuja ja osaa ajatella myös autoilijoiden kannalta tilanteita, mutta valitettavasti sitten on näitä urpoja. Muutama päivä sitten yksi pyöräilijä tuli talon takaa lujaa suojatien yli katsomatta yhtään tuleeko autoja. Pyörätie meni siis autotien yli ja olihan minulla toki väistämisvelvollisuus, mutta jotain valoja päälle... (kympin ratikan reitillä lähellä Tilkkaa). Ajonopeuteni oli onneksi vaan joku 30-40 km/h. Muuten se pyöräilijä olisi lentänyt kaaressa asfalttiin.

Ok kiitos, muistaakseni jossain parkkipaikalla on myös ollut, mutta sitäkään ei ole merkitty kiertoliittymäksi. Eiköhän se silloin ole tasa-arvoinen kuten tuokin?

Tähän siis vielä että onko jollain tiedossa ympyrä, jossa on kiertoliittymäliikennemerkki mutta ei olisi siinä samassa kolmiota?

Ja fillaristit on aika toivottomia tapauksia. Niiden periaate on "mulla on oikeus mennä, niin mä menen". Sitten toki se vekslaaminen jalankulkijasta autoksi ja siitä pyöräilijäksi. Punaisissa muututaan jalankulkijoiksi ja mennään suojatietä, sitten taas ollaan autoja ja taas sama apina edessä. Punaisista ei kamalasti välitetä saati väistämisevelvollisuutta ei niillä mielestään ole koskaan, vaikka esim postiin kun menee musiikkitalon nurkalta, niin sellä alhaalla on suoraan autoilla etuajo-oikeus, mutta nää sankarit ei paljoo sitä mieti, vaan joka ikinen kerta sieltä tullaan kädet levällään eteen.

Fillaristien niputtaminen yhteen ja samaan kusipäiden joukkoon on typerää. Pyörällä liikkuessa joudun varomaan hemmetisti enemmän autoilijoiden virheitä kuin autolla liikkuessani pyöräilijöiden virheitä. Oma periaateeni pyörällä liikkuessani: jokainen autoilija yrittää tappaa minut. Väistämisvelvollisuudet voi heittää romukoppaan heti alkuunsa, koska ne ovat liian sekavia ja Suomessa autoilijoiden käytös lihasvoimin liikkuvia kohtaan on Euroopan surkeinta.

Toi turun sanomien video oli ihan varmaan joku provo, että tulee helvetisti kommenttia yms. Ei kai kukaan noin idiootisti voi ajella. Joo, olihan siellä se yksi korotettu farmari auto suojatien päällä. Muuten oli kyllä aikamoista menoa toimittajalla.

Toi menee jo siihen "ammattilaispyöräilijä" kategoriaan, missä mennään autotiellä kolme rinnan tai yhtäkkiä ollaan liikennevaloista punasilla ajamassa läpi autotiellä.

Aika usein kyllä saisi ympyrässä jäädä auton alle, jos menis vaan eikä hidasta siihen eläkeikäsen rollaattoria työntävän mummon kävelyvauhtiin liikenneympyrässä olevan suojatien ylittämistä. Joskus kyllä tulee ihan huvikseen valutettua hieman ja koitettua reagoiko se auto mitään, ja 9/10 kerta se on jälkimmäinen tilanne.

Pakko antaa myös kommenttia tähän pyörävideoon. Tilannenopeus ukolla aivan liian kova keskustaan. Noita tilanteita ei edes hirveästi ollut videolla. Itse vedän työmatkat pyörällä vuoden ympäri ja kesäisin sit muuten vaan lisäksi ja tilanteita sattuu joka hemmetin päivä. Olen mielestäni varovainen ja suopea pyöräilijä, ajan aina pyörätiellä enkä ikinä poukkoile valojen perässä ajotielle ja takaisin, lisäksi talutan aina suojatien yli missä pyöräilijän periaatteessa kuuluukin taluttaa, mutta tiedän täysin oikeuteni ja autoilijat valitettavasti eivät niistä useimmiten välitä. Mutta ei kyllä moni pyöräilijäkään välitä autoilijoiden oikeuksista ja olen jopa niitäkin matkoillani ripittänyt.

Viime talvena jäin kaksi kertaa kääntyvän auton alle, siis kääntyi minun menosuunnasta eteeni ja minulla sellainen pienoisaurinko lamppuna (1400lumenia), kuitenkin sanoivat vaan etteivät nähneet minua? molemmissa tapauksissa pyörätiet oli mopoille sallittu. Sanoin molemmilla kerroilla että jos olis ollu mopo niin olis käyny tosi pahasti. Toisessa tapauksessa ukko kävi niin kierroksilla että soitin paikalle poliisit ja ukko sai aika hurjat sakot keissistä.

Sen mitä itse olen oppinut tässä pyöräiltyäni niin olen alkanut paljon paremmin seuraamaan myös pyöräilijöitä ja antamaan heille nissä kohdissa tietä missä heille kuuluukin antaa.

Suosittelen kaikille silloin tällöin pyöräretkeä kaupungissa niin se valaisee myös autolla ajamista. Valitettavasti tässä keississä sama ku mustalaisissa, se pari prosenttia pilaa koko porukan maineen :D

Mikä helvetin järjenvastainen risteys tämä oikein on? Kahdella sisääntulotiellä on kolmiot ennen kiertoliittymään, mutta kiertoliittymässä on pari kolmiota lisäksi. Seuraavaksi varmaan motarille kolmio ennen liittymää, että motarilla ajavat väistävät liittyvää liikennettä.

Mikä helvetin järjenvastainen risteys tämä oikein on? Kahdella sisääntulotiellä on kolmiot ennen kiertoliittymään, mutta kiertoliittymässä on pari kolmiota lisäksi. Seuraavaksi varmaan motarille kolmio ennen liittymää, että motarilla ajavat väistävät liittyvää liikennettä.

No katohan, niinpäs olikin! Itse katsoin vain että tuossa ympyrään mentäessä ei ollut kolmiota. No ei se sitten ollutkaan tasa-arvoinen. Toisaalta ihan hyvä että tuossa on erikseen varoitettu että pitää väistää oikealta sisään tulevia, koska oletus usein on että ympyrässä jo oleva on etuoikeutettu.

Muistakaa myös että kääntyvä autoilija väistää ja muistakaa myös että pyöräilijä on väistämisvelvollinen tullessaan suojatielle. Poikkeuksena tietenkin nuo risteykset missä autolle kolmio.

Muistakaa myös että kääntyvä autoilija väistää ja muistakaa myös että pyöräilijä on väistämisvelvollinen tullessaan suojatielle. Poikkeuksena tietenkin nuo risteykset missä autolle kolmio.

Joo katsoin oikein asiakseni, onko erikseen laitettu kolmiota vielä ympyrästä poistuvalle ennen suojatietä, niin ei ollut. Pitäisihän sen olla selvä että se on kääntymistä ja silloin myös pyöräilijää väistetään. :)

Moni pyöräilijä tapaa unohtaa, että pyörää koskevat täysin samat liikennesäännöt kuin autojakin. Suojatiellä/ siihen mennessä jos pyöräilijä on pyöränsä selässä on hän myös väistämisvelvollinen normaalien liikennesääntöjen mukaan :rolleyes:

Ympyrästä poistuva on kääntyvä ja näin ollen väistää pyörää ja siksi ei ole kolmiota siinä kohtaa. Ihan oikein :)

Joo minulla vain oli muistikuva että voisi olla varmuuden vuoksi poistuvallekin kolmio, jos vaikka joku ei tajuaisi olevansa kääntyvä, kuten tässäkin keskustelussa joku piti liikenneympyrän käytäntöjä omituisena, vaikka ihan samaa logiikkaa se minusta noudattaa kuin muukin liikenne, että kääntyvä auto väistää pyöräilijää ja kiertoliittymämerkin kanssa on kolmio ennen suojatietä, joten silloin väistää pyörää myös mennessään ympyrään.

Jos jossain on sellainen pelkkä kiertoliittymämerkki ilman kolmiota, se on varmaankin virhe, josta voisi ilmoittaa eteenpäin? Vai voiko risteys joskus olla tasa-arvoinen kiertoliittymämerkin kanssa?

Tuossa yhdessä karttalinkissä ei tainnut olla sitä ympyrämerkkiä?

Viimeksi muokattu:
Onks valokuvas harrastus rahakasta bisnestä ? Meinaan että tienaako sillä elantonsa ja vähän päälle ?
Hyvin vaikee ammatti nykyään tienata rahaa. Lehdet ei maksa mitään, sen näkee kuvien laadusta melkein kaikissa lehdissä. Ammattitaidottomat toimittajat ottaa itse kuvat miten sattuu. Lehdillä ei ole rahaa maksaa laadusta enää.

Back
Ylös Bottom