Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Ässä meni öljynvaihtoon ja tilalla on A6 Diesel. Olen nyt ymmärtänyt diesel-moottoreiden ongelman, niillä on deca-dick. Alussa meinaa kulkee mutta sitten lopahtaa kun aletaan kunnolla painamaan.
2.0 vai 3.0 TDI? Esim. 200kW:n 3.0 liikkuu kyllä jo ihan mukavasti.

Kun noihin leikkeleisiin on tosiaan lisätty kaikenlaisia lisäaineita, niin onko sulla jotain suosikkileikkeleitä (vähälisäaineisia), vai veteletkö vaan surutta kaikkia merkkejä?
Katon rasvan määrää ja sitten lihapitoisuutta. Käytän aina niitä alle 3g rasvaa sisältäviä. Ja mieluusti hyviä merkkejä.

2.0 vai 3.0 TDI? Esim. 200kW:n 3.0 liikkuu kyllä jo ihan mukavasti.
Mut diisseleitä vaivaa se ongelma, että auto tuntuu autolta kun mennään kovempaa mitä kovempaa painaa kaasua, dieseleissä tulee kunnon antikliimaksi kun painaa pohjaan.

Ässä meni öljynvaihtoon ja tilalla on A6 Diesel. Olen nyt ymmärtänyt diesel-moottoreiden ongelman, niillä on deca-dick. Alussa meinaa kulkee mutta sitten lopahtaa kun aletaan kunnolla painamaan.

Ainut dieselin peruste on säästö. Ainut. Sama kuin etuvedossa.

Mut diisseleitä vaivaa se ongelma, että auto tuntuu autolta kun mennään kovempaa mitä kovempaa painaa kaasua, dieseleissä tulee kunnon antikliimaksi kun painaa pohjaan.
No joo, kaksilitraisiin nelisylinterisiin en koskisi, mutta kolmelitrainen kuutoskone on jo diisselinäkin asiallinen voimanlähde. Makuasioita - diesel vääntää ja bensa kiertää. Mulle käy kumpikin, jos sylintereitä ja hevosia & vääntöä on riittävästi. Nyt pellin alla on 160kW 3.0 TDI ja olen ollut suht tyytyväinen, tosin yläkierroksilla saisi olla enemmän potkua (vaatisi 200kW version).

Mitä Mike olet mieltä tai onko omakohtaista kokemusta tasapuolinen treeni vs. priorisointi? Eli yrittääkö kasvattaa koko kehon lihasmassaa samaan aikaan tasapuolisella treenillä, vaiko ottamalla kerralla muutaman lihasryhmän ja keskittyen niihin, muut lihakset ns. ylläpitomoodissa missä niitä treenataan esim. kerta viikkoon.

Mitä Mike olet mieltä tai onko omakohtaista kokemusta tasapuolinen treeni vs. priorisointi? Eli yrittääkö kasvattaa koko kehon lihasmassaa samaan aikaan tasapuolisella treenillä, vaiko ottamalla kerralla muutaman lihasryhmän ja keskittyen niihin, muut lihakset ns. ylläpitomoodissa missä niitä treenataan esim. kerta viikkoon.
Huonoihin lihasryhmiin kannattaa tietenkin panostaa erityisesti juuri priorisoiden ja kehittäen niille tehokkaampia juttuja.

Jos auton ostaa polttoainesäästöjen perusteella, niin kandee olla ostamatta koko kiesiä. Suurin kulu siinä on kuitenkin se auto. Järjetöntä ottaa surkeelta kuulostava ja alakierroksinen diesel perusteena että säästää muutaman satasen vuodessa.

Sen ymmärrän jos tykkää diisselin tapaisesta moottorin käyttäytymisestä, ei kaikki tykkää että auto paukuttelee putkia tai pitää polkee että kulkee.

Paljos sitä nyt pitikään viikossa ajaa, et se ees tulee halvemmaks? Muistanko ihan omiani, et se ois jotain 600km?
Aika kovia kilometrejä, itse ainakin vertaan saman kokoiseen autoon kuin omani. Esim. 5-sarjan BMW. Dieselinä kulutus n. 7litraa (pääasiassa kaupunkia) bensana n. 10litraa.

Ero 3litraa/100km, litra bensaa 1,5€ x3 eli ja diesel halvempaa kuitenkin ni 100km eroksi voidaan laskea kevyesti 5€, eli 10 000km on 500€ mikä jo itsellä ainakin kattaa "dieselveron" osuuden. Eli pikaisesti laskettuna 200km viikossa mennään jo plussan puolelle dieselillä ajaessa. 10000/52=192km
Eri asia tietysti kun otetaan 1,4litranen polo vertailuksi..

Jos auton ostaa polttoainesäästöjen perusteella, niin kandee olla ostamatta koko kiesiä. Suurin kulu siinä on kuitenkin se auto. Järjetöntä ottaa surkeelta kuulostava ja alakierroksinen diesel perusteena että säästää muutaman satasen vuodessa.
No voi nyt vittu, varmaan 90% auton omistajista ei kiinnosta pätkääkään miten se kone raksuttaa tai vääntääkö alhaalla vai ylhäällä. Diesel on kyllä kaupungissa paljon kätevämpi kuin bensa.

Ja on niitä ihmisiä jotka ostaa myös parin tonnin autoja, joka nyt ei ole kallis investointi. Ei kaikki ajele 50k osari mersulla

Sen ymmärrän jos tykkää diisselin tapaisesta moottorin käyttäytymisestä, ei kaikki tykkää että auto paukuttelee putkia tai pitää polkee että kulkee.

Tämä, jokainen ostakoon sellaisen, jonka ominaisuuksia suosii. Kyllä nykyään löytyy taloudellisia autoja niin bensa- kuin dieselmaailmasta.

Mitä Mike on mieltä Intra juoman käytöstä dietillä, jos treenin jälkeen on 20 minuutin aeroobinen. 15 grammaa aminoja sekä 30 - 50 grammaa maltoo treenistä riippuen. Treeni kestää 45min ja siihen 20min aeroobista päälle, tosin ei joka treenin. Kannattaako osa intrasta säästää aerobisen ajaks, vai juoda intra punttitreenis ja sit aerobisen aikana vettä?

Diesel on kyllä kaupungissa paljon kätevämpi kuin bensa.
Mä olen ajanut Suomen pääkaupungin keskustassa aikas monta vuotta niin diisselillä kuin nopealla bensalla ja bensa vie heittämällä. Tähän lisätään vielä neliveto, niin ei tartte paljoo kelailla kumpi on kätevämpi liikkumaan. Ton kokoinen diisseli mitä S3 on, on semmoinen lussu paskakasa verrattuna hätäseen bensaan. Ton kokoinen etuvetoinen kakkadiisseli ei kulje yhtään mihinkään missään kohtaa paremmin.

Mitä Mike on mieltä Intra juoman käytöstä dietillä, jos treenin jälkeen on 20 minuutin aeroobinen. 15 grammaa aminoja sekä 30 - 50 grammaa maltoo treenistä riippuen. Treeni kestää 45min ja siihen 20min aeroobista päälle, tosin ei joka treenin. Kannattaako osa intrasta säästää aerobisen ajaks, vai juoda intra punttitreenis ja sit aerobisen aikana vettä?
Intrajuoma treenin ajaksi tottakai, vettä sitten aerobisella.

Mä olen ajanut Suomen pääkaupungin keskustassa aikas monta vuotta niin diisselillä kuin nopealla bensalla ja bensa vie heittämällä. Tähän lisätään vielä neliveto, niin ei tartte paljoo kelailla kumpi on kätevämpi liikkumaan. Ton kokoinen diisseli mitä S3 on, on semmoinen lussu paskakasa verrattuna hätäseen bensaan. Ton kokoinen etuvetoinen kakkadiisseli ei kulje yhtään mihinkään missään kohtaa paremmin.
En tarkoittanut että kumpi kiihtyy 0-60km/h nopeemmin vaan perus hidasta ruuhka-ajoa. Mukavampi se on ryömittää ja ajaa tasaisesti pikkukierroksilla dieselillä, ainakin omasta mielestä. Ja itse tällä hetkellä ajan bensa-autolla mutta dieseliä en hanki korkean verotuksen ja vähäisten kilsojen takia. Joku veronkierto paku tietty menis kun mun budjetti käyttöautoissa on max pari tuhatta euroa

Ei se bensa minnekään hyppää, hiljaa silläkin pääsee. Mutta nopee ketterä auto on ihan helvetin kätevä keskustassa, sen olen huomannut ja siksi mulla niitä aina on kun täällä paljon ajan. Aika raskasta oli vetää A6 Allroadilla päivä kun sai parkkihallissakin ressaa, että mahtuuko se nyt vai ei mistäkin välistä. Diisselissä todella ärsyttävää on se, että se meno niinkuin loppuu yhtäkkiä, just kun olettais, että sit kierroksilla mennään ja kovaa.

Ja testasin Alastaron Audin ratapäivillä myös biturbo A6:sta, eikä se mua lämmitä siinäkään se vääntö kun se loppuu niin hätäseen. Mut ymmärrän hyvin jos joku semmoisesta tykkää, se on leppoista ajelua kun pintakaasulla voi tehokkaalla diisselillä surffaa. Mut sitten taas kun veteli RS6:lla ja TTRS:llä, niin siinä on eri ihmistyyppi kyseessä joka nauttii siitä metelistä ja rajusta kierroskiihtyvyydestä. Se kun päästät kaasun pois, niin putket paukkuu ja kun lyöt sen takas pohjaan, niin selkä pamahtaa kiinni ja kierroskone huutaa niin maan vitusti.

Diselia en siitä syystä ostaisi koska muutaman vuoden päästä et välttämättä paljoa tule takaisin saamaan enää. Jotkut ovat sanoneet tai ennakoineet että disel autojen valmistus saattaa jopa loppua lähiaikoina päästösyistä.

Back
Ylös Bottom