Kuumeen jälkeen treenaaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EmJay
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yks päivä ilman kuumetta ja sit salille. Eka treeni kevyemmin. Sellainen puolen asteen pieni lämpö ei minusta estä treenaamista. Itse pidän rajan suunnilleen siinä 37 asteessa, kun mun normaali lämpötila on 36,3 tai 36,4 astetta.

Vanha ohje pätee edelleenkin että niin monta päivää kun ollut kuumetta, niin yhtä paljon lepoa. Eli jos viikko kuumetta, sitten viikko ilman treeniä ja kolmas viikko kevyesti aloittaen. Kuumeisena ja sen jälkeen elimistö on erittäin herkässä tilassa varsinkin noiden jälkitautien suhteen. Kannattaa miettiä kumpi on tärkeämpää, treeni vai se että paranee kunnolla. Kuumeisena tai sen jälkeen kun liian nopeasti aloittaa, niin isona vaarana ovat esim sydänlihastulehdus, keuhkokuume ym. Sitten ei olekaan moneen kuukauteen kiirettä yhtään mihinkään treeneihin.

Mites mun kohdalla kun illalla oli kuumetta 37.7, mutta aamulla ei mitaan muuta ko kurkku vahan kipea. Tekis mieli lahta salillekin kun viimeviikolla oli lepoviikko.. Ja sita kuumetta oli vaan sillon illalla, ei ees mitaan flunssan oireita aikasemmin.

Mites mun kohdalla kun illalla oli kuumetta 37.7, mutta aamulla ei mitaan muuta ko kurkku vahan kipea. Tekis mieli lahta salillekin kun viimeviikolla oli lepoviikko.. Ja sita kuumetta oli vaan sillon illalla, ei ees mitaan flunssan oireita aikasemmin.

Kyllä se kannattaa pari päivää levätä kuumeen jälkeen, keho palautuu inflammaatio-reaktiosta ensin ja sit meet reenaa. AAmusta ei monesti oo edes kuumeen nousua. Ja sitäpaitsi ÄLÄ tartuta muita siihen virukseen salilla käydessäsi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom