kuuma!!!! apuja..pian!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miuli
  • Aloitettu Aloitettu
en nyt oikeen tie mihin tä ois kuulunu..pistimpä tänne...missäs mahtaa "vika" olla kun mul on AINA niin perkeleen kuuma
vaix en mitää tekiskää! aina ku kuskaan autol jotain kavereitakin ni ne valittaa koko aja et on kylmä ja mä vaa pidän ikkunan auki ku hiki vaan valuu!
tännä näin pitkäst aikaa yhen kaverin ja se sanos et jotain hormonitoimintaan liittyvää vois olla!?
:curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei oo lääkitystä...
toi on mun mielest tosi vittumaine vaiva....porukka vähä kattoo ku keskel talvee vetelee ulkoon t-paita pääl....(melkeen)
mistä sit simmone nii vilkas ainee vaihunta vois johtuu? (jos se nyt on se...)

Mulla on joskus sama ongelma, hiki valuu ihan noronaan sisätiloissa varsinkin kesällä. Tämähän on hirmukaapeille ihan normaalia muttakun en oo jääkaappipakastimen kokoinen (vielä).
Veemäinen ominaisuus tosiaan. Huomasin muuten, että dieetatessa se hikoilu ehkä väheni..

Mulla on ihan sama homma. Aina hiki valuu, talvella en koskaan pidä sukkahousuja tms. vaikka olisi 20 astetta pakkasta, alkukeväästä loppusyksyyn kuljen shortseissa ja hihattomassa paidassa. Talvellakin nukun usein ikkuna auki ja uimarannalla pidän kylmäkalleja niskassa. Paksuja neulepaitoja en pysty pitämään ollenkaan.

No ei toi muuten niin kauheesti haittaa mut jos on joku tärkee juttu, mihin pitää pukeutua jotenki virallisemmin, niin hiki vaan valuu. Olin kyl kerran sellaisessa työpaikassa, jossa muut naiset piti jakkupukuja (not in my lifetime) mutta mä t-paitoja.

Originally posted by miuli
en nyt oikeen tie mihin tä ois kuulunu..pistimpä tänne...missäs mahtaa "vika" olla kun mul on AINA niin perkeleen kuuma
vaix en mitää tekiskää! aina ku kuskaan autol jotain kavereitakin ni ne valittaa koko aja et on kylmä ja mä vaa pidän ikkunan auki ku hiki vaan valuu!
tännä näin pitkäst aikaa yhen kaverin ja se sanos et jotain hormonitoimintaan liittyvää vois olla!?

mul on muuten ihan sama juttu. Aina talvisin voi mennä jollain kolitsilla ulkona, ku muut pistää päälle toppatakit ja hanskat. kesät ärsyttää ku hikoiluttaa kokoajan:curs: Mun tapauksessa asia varmaan voisi johtua murrosiästä, paitsi että tätä on esiintynyt jo pienestä saakka:D

Mulla aivan sama homma, lähes koskaan (paitsi kuumeessa) ei palele. Talven nukuin niitä -40 hirmupakkasia lukuunottamatta pelkkä pussilakana peittona. Ei tulis kuuloonkaan, että täkkiä käyttäisin enää, se hikoilu olisi niin järkyttävää enkä saisi untakaan.

Oon joskus spekuloinut, että kun syö suht paljon ja vieläpä proteiinipitoista ruokaa, niin osan kaloreista kroppa laittaa tehostuneeseen lämmöntuotantoon, kun ei niille muutakaan paikkaa keksi (paitsi ehkä läski :rolleyes: ). Voisikohan tuossa olla mitään järkeä/logiikkaa? Olisi ainakin linjassa metalmanin huomion kanssa, että kiristellessä (=vähemmän kaloreita) ei olisi niin kuuma.

Mä otin tossa yhteen aikaan aina ennne treenejä 300-400mg kofeiinia. Niitin salilla sitten kyseenalaista mainetta kaverina, jolla hikoo polvetkin. Eli kun tein polvillaan vatsavääntöjä taljassa jäi noustuani lattiaan kaksi greipin kokoista märkää länttiä polvien kohdille...;)

Kyllä toi protskun määrä voi vaikuttaa. Saa nähdä miten käy, kun yritän vähentää tota protskun määrää, väheneekö kuumuus.

Olen kyllä käyttänyt aika ajoin Absolut torria kainaloihin, mutta sitä kun ei voi ihan joka paikkaan tunkea esim. niskaan ja naamaan.

Kummallisinta koko asiassa on, että kun mittaan kuumeen niin lämpötila on jotain 35,8. Usein olen ihan varma, että mulla on kuumetta ja sitten lämpö on jotain tuollaista.

(ja en ole vielä ihan mummotauti-iässä)

Mun tulee hikoiltua salilla ihan kipeesti. Paita on heti alusta asti rinnasta, selästä ja kainaloista läpimärkä. Joka sarjan jälkeen pitää käydä pukkarissa pyyhkimässä hikeä naamasta ja tulomatkalla kuivaillaankin taas jo naamaa paitaan. Tuossa määrässä ei siis ole enää mitään tolkkua.

Mitä olen muiden reenejä salilla katsellut, niin kovaakin reenaavat kaverit harvemmin hikoilee juuri yhtään ja minä taas muistutan joka kerta lähinnä harjattoman autopesurin läpi juossutta. Tuota on nyt jatkunut suurinpiirtein vuoden ajan. Alussa reenailin college-paita päällä, mutta silloin meinasi tulla kuolema ja vaihdoin jo syksyllä pelkkään t-paitaan.

Voisikohan tuo johtua veden juonnista? Kun sitä tulee lapattua ainakin se 3 litraa iltapäivän reeniin mennessä ja sitä kai tuo raato yrittää puskea pihalle.

Originally posted by naiskovis
Kyllä toi protskun määrä voi vaikuttaa. Saa nähdä miten käy, kun yritän vähentää tota protskun määrää, väheneekö kuumuus.

Olen kyllä käyttänyt aika ajoin Absolut torria kainaloihin, mutta sitä kun ei voi ihan joka paikkaan tunkea esim. niskaan ja naamaan.

Kummallisinta koko asiassa on, että kun mittaan kuumeen niin lämpötila on jotain 35,8. Usein olen ihan varma, että mulla on kuumetta ja sitten lämpö on jotain tuollaista.

(ja en ole vielä ihan mummotauti-iässä)

Tyttöystävälläni on aivan sama ongelma.. Aina läikät kainaloissa ja osti Absolut torria eikä voi sitä edes käyttää kainaloihin. Alkaa kuulemma polttaa aivan mielettömästi jossain vaiheessa.
Itselläni taas esiintyy tuota samanlaista "kuumetta". Todella usein tuntuu että lämpö olisi korkealla mutta ei sitten ole paljoa 35:ttä korkeammalla. Talvella hiki valuu todella herkästi kun liikkuu, mutta tuleepahan lämmin nopeasti treeneissäkin :)

Täällä sama ongelma. Ehkä jonkin verran on lämpö tasaantunut dieetin aloittamisen kälkeen.

Mielluummin kuuma kuin kylmä. Perkele kun on monta kertaa meinannut lähteä henki pois, kun on joutunut sotkemaan pyörällä pimeässä -30 asteen pakkasessa. Miltei itku kurkussa saa sotkea menemään kun on niin saatanallisen kylmä!

Itsellä on myös tämä kiusallinen ongelma, kesälläkään ei tahdo kunnolla päikkäreitä pystyy ottaa ku sitten se hikoilu vasta alkaakin. Nuku siinä nyt sitten kun täytyy pyyhkiä hikeä otsalta. Sama kun tekee jotain hommia, niin hikihän siinä tulee todella helposti ja varsinkin kesällä tuntuu tuo lämmön tuotto olevan kehossa varsin hurjaa, auringossa seisoskelukin on aivan liian kuumaa puuhaa minulle, mutta on se kesä silti kivempaa aikaa ku talvi.

mä en oo oikeastaan koskaan hikoillut nukkuessa mutta kun aloitin proteiinin vetämisen kunnolla niin kylläpä alkoi hikoiluttaa. Aloin kyllä muutenkin syödä paremmin joten en ole varma johtuiko vain proteiinista.

Vois muuten johtua tosta kofeiinista.. Oon alkanut "nauttimaan" enemmän kofeiinia, niin hiki vaan valuu... :worship:

Itse kärsin samasta vaivasta. Vähän hankalaa, kun pitää töissä tai koulussa käydä 30 min välein kuivaamassa vessassa kainaloita ja laittamassa lisää deodoranttia :(. Minulla tosin johtuu varmaan huonosta lämmön säätelystä. Saan kesällä todella helposti lämpöhalvauksen, joten aurinkoa ei oikeen voi ottaa. Lääkärissäkin olen käynyt. Ei taida olla vaivaan lääkettä. Pitää vaan käyttää kevyitä hengittäviä vaatteita.

Originally posted by otr
Tyttöystävälläni on aivan sama ongelma.. Aina läikät kainaloissa ja osti Absolut torria eikä voi sitä edes käyttää kainaloihin. Alkaa kuulemma polttaa aivan mielettömästi jossain vaiheessa.
Itselläni taas esiintyy tuota samanlaista "kuumetta". Todella usein tuntuu että lämpö olisi korkealla mutta ei sitten ole paljoa 35:ttä korkeammalla. Talvella hiki valuu todella herkästi kun liikkuu, mutta tuleepahan lämmin nopeasti treeneissäkin :)
Siihen poltteluun auttaa se että kainalot ovat TÄYSIN kuivat ja mitään ihoärsytystä ei saa olla. Kun sen on levittänyt kainaloihin niin föönillä(varoen tietty ettei ala hikoilemaan) tai puhaltamalla nopeutaa aineen kuivumista iholla (aine kuivuu todella nopeasti näin ja sen huomaa myös siitä kun kainalot menevät valkoisiksi aineesta). Ja tietysti aine kannattaa laitaa iholle vasta -juuri- ennen nukkumaanmenoa. Estää huomattavasti pistelyä ja poltetta mitä esiintyy Absolutin käytöstä.

Originally posted by otr
Joo mulla oli kans joskus uks pullo tota Absoluttia mutta ei sitä pysty käyttämään. Nykyisin on käytössä joku muu apteekin tuote, semmosessa valkosessa pullossa spray ja roll-on (olikohan se Lineden & Voss'in Triple Dry tjsp.). Toimii hyvin eikä todellakaan mitään kirvelyä esiinny.

Itellä taas on vähän painvastoin, kädet ja jalat ovat välillä todella kylmät ja sinertävät :D Joskus olen kysynyt tuosta lääkärillä käydessäni, syynä on kuulemma heikko ääreisverenkierto mutta mitään haittaa siitä ei ole. Pakkasella alkaa kyllä sormia ja varpaita paleltamaan nopeasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom