Kuulokkeista

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen hommaamassa uusia kuulokkeita musiikin kuunteluun. Ajattelin Sennheiser HD600, mutta onko niistä hyötyä jos on Sony STR-DG510 kotiteatterivahvistin? Pitäisikö olla kovemman luokan vahvari jotta kuulee hyödyn?

Kyllä eron toiseen kuulokemalliin varmasti kuulee, vaikka jollain äärihifi-kuulokevahvistimella voisikin päästä vielä parempaan. Mulla on HD 595, mitä voisi pitää turvallisempana valintana, koska nämä eivät jää niin ohueksi ilman kunnon kuulokevahvistinta.

Itsellä on HD-555 kuulokkeet, eli tuon sarjan halvimpia yksilöitä mutta silti olen ollut todella tyytyväinen kuulokkeisiin. Aikanaan kun nuo kuulokkeet ostin, niin lueskelin enemmänkin eri kuulokehifistien keskustelufoorumeita ja niiltä sain sellaisen käsityksen, että nuo 555:t on oikeastaan "parhaat" kuulokkeet jotka kannattaa hommata jos ei ole minkäänlaista vahvistinta käytössä.

Täältä voit lueskella asiasta lisää, ja laittaa vaikkapa kysymyksen asiasta: http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=32

Tässä on toisaalta yksi thread, joka jo hyvin samankaltaista asiaa kyselee: http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=78857

Jotain muuten Sennheiserin HD-sarjan kuulokkeiden laadusta kertoo se, että ostin omat HD 555:t pari vuotta sitten hintaan 80€ ja nyt niiden hinta on itse asiassa vain noussut, tällä hetkellä näyttää halvin hinta hintaseurannassa olevan 97€. Mihin kuulokkeista sitten päädytkin, niin varmasti olet tyytyväinen. Toisaalta jos ostat liian laadukkaat, niin niistä jää potentiaalia käyttämättä kuulokevahvistimen puuttuessa. Oma äänenikin menee noille HD 595:lle, jotka näyttävät olevan kohtuuhintaiset ja antavat hyvin hinnalleen vastinetta ilman erillisiä kuulokevahvistimia.

Itsellä on HD-555 kuulokkeet, eli tuon sarjan halvimpia yksilöitä mutta silti olen ollut todella tyytyväinen kuulokkeisiin.
...

Oma äänenikin menee noille HD 595:lle, jotka näyttävät olevan kohtuuhintaiset ja antavat hyvin hinnalleen vastinetta ilman erillisiä kuulokevahvistimia.
Mulla on sekä 555:t että 595:t. Edellämainitut compussa ja jälkimmäiset teatterikäytössä olohuoneessa ja kyllähän noi on hyviä kuulokkeita molemmat. Olen itsekkin miettinyt HD650 ja jopa HD800 akselia, mutta toistaiseksi jättänyt hommaamatta. 595:t päässä tulee kuitenkin torkahdeltua sohvalle jne. jolloin esim. ainoastaan toispuoleinen piuha on ihan ok, kuvittelisin että noiden isompien piuha per korva kuulokkeiden kanssa pitäisi enempi istuskella ryhdikkäästi. 595:ssä bang for buck on kyllä kohdallaan, kohtuuhintaiset ja en löisi vetoa sen puolesta että itse edes dhelpolla erottaisin 650:n ääntä noista. Olen kuunnellut HD600:t ja HD800:t, mutta eri aikaan/paikassa 5-sarjalaisten ja näissä oli erillinen kuulokevahvistin, joten suoraa vertailua on aika hankala tehdä. Kultakorvaisemmat kommentoikoon äänen tanniinisuutta.

Olen itsekkin antanut viisaampien kertoa ja näkeehän tämän spekseistäkin, että toi 595 menee vielä ihan ok ilman erillistä kuulokevahvistinta (mulla 595:t kiinni Denon AVC-A1HD:ssä, jossa kuvittelisin olevan sort of ok kuuloke-out A/V vaffeksi), kun taasen >= 6-alkuiset vaatisi sitten erillisen kuulokevaffen. Mä olen koittanut tunkea Dspeakerin Headspeaker Home beta-ohjelmaan (ulkoinen DSP-boxi/head tracker surround-simuloidun äänen tuottamiseen kuulokkeisiin eli pitäisi olla ok vekotin leffajen katseluun kun avokki nukkuu) ja kunnes noita bokseja on saatu kunnolla testattua en varmaan rupea hommaamaan sen enempää kuulokkeita/vaffeja; pointtina tässä oli se että leffakäytössä erillinen kuulokevahvistin ei mitenkään helpota tiettyjä juttuja kuten esim. Dolby Headphone surround-simulaation käyttöä. Mutta musan kuuntelustahan tässä puhuttiin, joten sry off-topic.

HD 555:t ollu kovassa käytössä jo vuodesta 2005. Nyt vaan alkais näyttää et pitäis hankkia uudet. Tyynyt on rikki, runko on halki ja pään pehmuste on kiinni teipillä :D. Mutta h*lvetin hyvät luurit ollu ja luultavasti 595:t tuleepi seuraavaksi.

Kuulokkeiden varaosat

Näihin Philips SBC HC 8320 kuulokkeisiin tarvitsisin uudet pehmikkeet. En viitsi avata uutta ketjua asian tiimoilta, mutta uskon, että jollain on mahd. tietoa tähänkin asiaan. Vanhat hyvät kuulokkeet saisivat lisäkäyttövuosia, mikäli varapehmusteet löytyisivät.
f9f7ca5138064fcab424628c49607900.jpg

Hd 555:t meni sitten lopullisesti rikki, tilalle tulee akg:n 272 hd:t :P..on ne vaan syötävän hyvännäköset :)

akg_k_272_hd.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom