Kuulantyöntöennätyksesi?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Elikkä mihinkä asti on kuula lentänyt, ilmottakaa nyt kuulan paino kanssa. Tuli idea tähän siitä kun katsoin naisten kuulantyöntöä no. suomalais työntäjien osalta ja alko mietityttämään, että kuinka pitkälle mahtaa pakkotoiston naisvoimailijat työntää. Mitaleille Kalevan-kisoissa taitaa päästä alle 15m työnnöllä.

Itse tämmösenä ruipelona olen työntäny kesällä hiekkarannalla 3kilon kuulalla n.14m ja 5kilon kuulalla n.9m.

Ja vaikka korostinkin naisten ennätyksiä niin tarkotus oli kysyä sekä naisten/tyttöjen ja miesten/poikien ennätyksiä.

edit. ja korjatkaa jos olen väärässä että naisten kuula on tasan 4kiloa

miestenkuulaa nuorena ja vahvana pukkailin 14- 15 metrin nurkille. siis 7,2 kg kuula oli se. pakittamalla sain parhaat tulokset, kun pyörhdys olisi pitänyt opetella kunnolla ja se on herkempi tekniikkavirheillekin, niin tyydyin pakittamaan. kevyempää nuortenkuulaa pukkasin yli 18 m vielä nuorempana. se kuula painoi vain 3,6 kg.

Mun kaveri työnsi 12 iässä jotain 10,20 nuorten kuulalla. Siis tyttö. Itse en ole työntänyt kuin jotain melkein 9 metriä. Kyllä se naisten kuula taitaa olla enemmän kuin 4 kiloa, miesten kuula on sen 7,2 kiloa. En kuollaksenikaan muista enää naisten kuulan painoa, kun en ole pitkään aikaan työnnellyt...

Pari kesää sitten miesten kuulaa 12.00m. Ei oikein nuoruusvuosien pyörähdystyyli enää purrut noin isoon mötikkään...ei taho mahtua käteen kunnolla ees tuo kuula enää...

...Siis sillain niinku sitä pitäs työntäessä pitää.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Miesten kuulaa meni viime kesällä 13.75m. Tekniikkaa ei ole ja työntö meni sormien läpi. Sormet on niin heikot, että ei kestä kuulantyöntämistä. Kerran kesäs olen kuulaa kokeillut, koska enempi olis jo harjoittelua. :D

Naisten kuula ~10m, miesten kuula ~10m.
Yllätys yllätys, tekniikka ei ole hallussa :D

:hyvä: minunkin piti hankkia sen junnukuulan (3kg) tilalle nyt 5kg kuula kun ei ollut enään väliä työnsikö tennispalloa vai junnukuulaa :)
miesten kuulan jälkeen voi kokeilla sitte painon heittoa (n.15kg) ;)

no tämä se on mukavaa varsinkin kesäsin jossai ulkosalla, en muista kun työnneltiin että menikö 12m vai mitä mutta nyt en kyllä muistaa paljon se kuula painoi

Älkää ottako henkilökohtaisesti. Olen monelta kuullut (ja lukenut), että hahmolla x miesten kuula lentää ilman tekniikkaa ja lajiharjoitteita 14-15 metrin lukemille. Kannattaisiko tällaisilla ihmisillä harjoitella tekniikkaa ja hakea Kalevan kisoista loppukilpailupaikka vaikka ensi kesänä? Tekniikka tuo kuitenkin kuulassa paljon lisää mittaa kaareen.

Tuossa vielä linkki viime kesän Kalevan kisojen tuloksiin. http://live.time4results.com/yu/2006/kalevankisat/pe/15-2-r.html

Jouko Ahola työnsi miesten kuulaa voimamiesaikoinaan huippukunnossa ollessaan 11 metriä. 15 metriä on jo ihan älytön tulos jos tekniikka on mitä sattuu eikä ole kunnon lajitreeniä alla.

Vaikka onkin hieman:offtopic:, niin onko moni testannut kuulanheittoa pään yli taakse? Yleisurheilijoilla yleisesti käytetty räjähtävän voiman harjoittelussa ja testauksessa. Erityisesti jarskan tulos kiinnostaisi, loikkatulokset sen verran kovia! Laitan pohjat 4:sella 24m ja 7,26:sella 18m.

Jouko Ahola työnsi miesten kuulaa voimamiesaikoinaan huippukunnossa ollessaan 11 metriä. 15 metriä on jo ihan älytön tulos jos tekniikka on mitä sattuu eikä ole kunnon lajitreeniä alla.
Noh. Jos Ahola työntää 7,26kg:lla 11metriä niin 15kg kuula lentäisi varmaan 10m tietämille. Ei taitanut olla tämän herran bravuurilaji. Mitenkäs Ahola pärjäsi siinä voimamieskilpailuissa kisatussa lajissa, jossa jotain 'objetkia' heitettiin selän takana olleen seinän ylitse?

Älkää ottako henkilökohtaisesti. Olen monelta kuullut (ja lukenut), että hahmolla x miesten kuula lentää ilman tekniikkaa ja lajiharjoitteita 14-15 metrin lukemille. Kannattaisiko tällaisilla ihmisillä harjoitella tekniikkaa ja hakea Kalevan kisoista loppukilpailupaikka vaikka ensi kesänä? Tekniikka tuo kuitenkin kuulassa paljon lisää mittaa kaareen.

Conny Karlsson ja Tepa Reinikainen ovat tainneet vieläpä lopettaa. Ohan toi 14-15 "suht" kovaa tavaraa :O Vähän tekniikkaa mukaan niin lentää monta metriä pidemmälle, ei muutakun reenamaan.

Vaikka onkin hieman:offtopic:, niin onko moni testannut kuulanheittoa pään yli taakse? Yleisurheilijoilla yleisesti käytetty räjähtävän voiman harjoittelussa ja testauksessa. Erityisesti jarskan tulos kiinnostaisi, loikkatulokset sen verran kovia! Laitan pohjat 4:sella 24m ja 7,26:sella 18m.

En ole pahemmin heitelly kuulia. 4kg alta eteen 21.5m. Loukkaantumisriski on noissa kova, kun heitossa itsekkin lensin 5m päähän rähmälleni.:hyper:

13,04 näytti olevan tilastopajan mukaan ennätys 7,26 kuulalla. Työnnetty 16-vuotiaana. Josko sit ens kesänä 15 jossain pk kisoissa.. Tavoite 16,5. Vanhan valmentajan ohi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom