Kuukaudessa rantakuntoon!

Tarkoitus olisi siis noin kuukauden dietti/treenijakso jonka päämääränä olisi hävittää turhat rasvat pois ja saada vähän lihaksia esille;). Treenit jatkuvat kyllä kuukauden jälkeenkin, mutta tässä nyt olisi päämäärä.

Ylipainoa ei ole, pari turhaa rasvamakkaraa "sixpackin" tiellä :D, sekä lievät gynot, eli siis miestissit.

Treeniohjelma: 3 kertaa thainyrkkeilyä viikossa (2 tuntia kerralla) jossa tulee käytyä melkein kaikki lihakset läpi sekä hiki tulee varmasti. Juostua siellä tulee ja hyppynarua hypittyä ja sen sellaista. Välipäivinä olisi tarkoitus treenata hauiksia sillä ne jäävät huomiotta nyrkkeilytreeneissä.

Millaista ruokavaliota suosittelisitte? Proteiineja olisi tarkoitus syödä ainakin reilusti ja roskaruoat jättää pois, mutta mitä muuta kannattaisi ottaa huomioon? Vinkkejä kiitos :)?

ps. treeniohjelmaankin vinkkejä jos keksitte:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
too late..

Sori.
Saat max 1,5-2kg läskiä pois eli esim 15% rasvoilla ei kauheasti päkkiä paranna..

gyllä on gynot :( mutta nekin ovat olleet paljon vähemmän näkyvissä joskus laihempana. Tarkotus ois polttaa rasvat niitten päältä ja kattoo miltä sitte näyttäis.

En usko, että teette thainyrkkeilyssä kunnon lihastreenin. Olen käynyt thaissa ja eräissä muissa kamppailulajeissa. Kyllä siellä muutamat vatsat ja punnerrukset ja kyykkyleikit tehdään alkulämmittelyksi, mutta se on kevyttä räpeltelyä kunnon salitreeniin verrattuna. Siinähän menisi koko oppitunti lihastreeniin, jos rupeaisitte kunnolla treenaamaan painojen kanssa, monta sarjaa kutakin lihasta. Thaiboxing ja moni muu laji on kyllä erittäin tehokasta aerobista liikuntaa, mullakin nousee niissä syke yli 180, johon en salilla yllä ikinä.

No ne niskalihastreenit siellä thai-salilla olivat mulle kyllä rankkoja, mä mitään niskoja oo ennen tehnyt. Mutta siihenkin ajan mittaan ruumis tottuu eikä oman ruumiin paino enää riitä vastukseksi. Silloin tarvitaan lisää painoja. Ja niitä löytyy punttisalilta. Ota vaan kunnon lihastreeniohjelma, jos haluat kroppaasi lihaksia tai että lihakset eivät laihtuessa lähde läskin mukana.

Kuukausi on kyllä lyhyt aika, harva siinä ehtii näkyviä tuloksia saavuttaa, vaikka riippuu tietysti laihduttajan alkutilanteesta. Rantakauteen on vielä ainakin kolme kuukautta, miksi et dieettaisi siihen siihen asti. Jos pyrit syömään sellaiset 2000-2500kcal/vrk (koostasi riippuen), huolehdit proteiinin riittävästä saannista, käyt niissä thaitreeneissä ja otat vielä kunnon punttiohjelman siihen oheen, niin kesän alussa huomaat jo selvän eron tähän aamuun.

Kuukausi on kyllä lyhyt aika, harva siinä ehtii näkyviä tuloksia saavuttaa, vaikka riippuu tietysti laihduttajan alkutilanteesta.

Lisään tuohon, että joku neljä kiloa on kyllä juuri ja juuri mahdollista pudottaa kuukaudessa, mutta:
a) se on vittumainen urakka, ja jos sen päätyttyä palaa normaaliin ruokavalioonsa, kilot tulevat takaisin
b) menetetystä painosta on turhan suuri osa lihasta
c) elimistö menee säästöliekille eli vähentää energiankulutustaan, jolloin ne kadotetut kilot tulevat dieetin päätyttyä nopeasti takaisin korkojen kera

Suosittelen siis maltillisempaa dieettiä, vaikka pari kiloa kuussa. Kandee ruveta syömään järkevämmin ja liikkumaan monipuolisesti ja pyrkiä jatkamaan sillä linjalla pidempäänkin, esim. ensi talveen tai hautaan asti.

Olet jazka kyllä lihastreenin kannalta oikeassa. Minkälaista treeniohjelmaa sitten suosittelisitte thainyrkkeilyn ohella? Treenit ovat ma, ke, ja pe jokainen sen 2 tuntia. Ja sen verran infoa että punnerruksia tulee todella tehtyä reilusti, niin vatsojakin. Siksi mietin että mihin väliin saan ängettyä esim. penkkiä raskailla painoilla, niin, että lihakset ehtivät/ ovat ehtineet palautua?

ps. se kuukausi on sen takia koska olen lähdössä rantalomalle kuukauden päästä ;)

Olet jazka kyllä lihastreenin kannalta oikeassa. Minkälaista treeniohjelmaa sitten suosittelisitte thainyrkkeilyn ohella? Treenit ovat ma, ke, ja pe jokainen sen 2 tuntia. Ja sen verran infoa että punnerruksia tulee todella tehtyä reilusti, niin vatsojakin. Siksi mietin että mihin väliin saan ängettyä esim. penkkiä raskailla painoilla, niin, että lihakset ehtivät/ ovat ehtineet palautua?

ps. se kuukausi on sen takia koska olen lähdössä rantalomalle kuukauden päästä ;)

Vähän myöhään oot herännyt. Kuulemma ketoosidieetti on nopea tapa pudottaa painoa. Siinäkin ilmeisesti pitää treenata lihaksia kunnolla, etteivät ne kuihdu.

Hmm, toi sun viikko-ohjelma on aika tiheä tuossa thaissa. Ei sulle jää sellaista päivää, että saisit lepopäivän ennen ja jälkeen thaikkutreenien. Mä kyllä pystyn käymään puntilla punttitreenejä edeltävänä tai seuraavana päivänä, varmaankin siksi, että olen totuttanut lihakseni vähän kovempaan rääkkiin kuin vaikka jossain nyrkkeilyn alkulämmittelyssä tehdään. Mulla ne lämmittelyt eivät saa mitään lihaksia kipeiksi enkä koe, että tarvitsisi mitään monen päivän palautumista.

No ok, myönnetään, mulla oli thai-treenien jälkeen (kävin vain kerran siellä) kyynärtaipeet kipeänä lyöntiharjoituksista. Menin sieltä suoraan salille tarkoituksena treenata yläkroppa, mutta eihän hauisliikkeistä, leuoista ja eräistä muista liikkeistä tullut mitään. Useimmat paikat ja mitkään lihakset eivät olleet kipeänä, joten useimmat liikkeet pystyi tekemään jo samana päivänä.

Ehkä sinunkin kannattaisi vain totuttaa kroppasi kunnon voimatreeniin, niin kohta ei enää thaikku tunnu lihaksissa. Voisitko jättää vaikka ne perjantaitreenit väliin muutaman viikon ajan niin että kävisit esim. pe treenaan ala- ja la yläkropan? Tai jos kävisit salilla vaikka lauantaina ja treenaisit ne paikat, joiden treenaaminen tuntuu hyvältä ja terveeltä, ja sitten maanantaina ottaisit tarvittaessa iisimmin siellä thain alkujumpassa?

Kuukausi on kyllä aivan liian lyhyt aika, sillä teet itsellesi vain haittaa. Kesäkuntoon kannattaa lähteä urheilemaan hyvissä ajoin, esim. neljä vuotta ennen kesää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom