Kuteita perusbodarille

Riveristä olen itse löytänyt joitain hyviä blendin yms. farkkuja.

Ongelma on itsellä juuri siinä, että jos ei reidet purista niin vyötärö on aivan liian iso tai housut liian pitkät. Sieltä kuitenkin löytyi useitakin päteviä byysia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jottei tämä mene merkkiväittelyksi, niin edelleenkin haluaisin vinkkejä mistä isommat ukot kuteensa ostaa. Itselläni on Gasp-kamaa ihan kylliksi, eli se osasto on kyllä tiedossa...
Lähtikö mun viesti pois vai mitä? Luulis nyt että saa laittaa nettisivun kun yläreunassa on saman kaupan mainosbanneri myös?

Us-athleticilta saa vaatetta: http://us-athletic.fi/fi/. Melko pitkälti vissiin vaan Uncle Samia. Ihan näppäriä kyllä suurin osa.

mr. big taitaa olla lähinnä pötsin kohdalta isoille, en tiedä :D
Väärin. Mr.Bigistä löytyy helvetisti kamaa myös normaalivartaloisille, mutta pääosin pitkille ja isojalkaisille (koot 46-52). Jos tarvii businessvaatetta, etenkin. Itselleni olen löytänyt työvaatteet vaatturilta, onpahan ainakin sopivaa...

Minullakin on melkoisia ongelmia löytää sopivia vaatteita, vaikka en vielä kovin iso ole. Ongelmahan tulee siitä, jos ei halua pitää sellaisia vaatteita, joissa lukee helvetin isolla Setä Samuli, Gasp yms.

Haluaisin pitää sellaisia paitoja/takkeja, jotka eivät ole vyötäröltä telttoja, mutta eivät kiristäisi selästä ja hartioista. Tosi vaikeaa löytää, kun vyötärö on siinä 91-93cm ja rinnanympärys lähes 130cm. Suosin ohuita puuvillapaitoja, joissa kangas antaa vähän periksi latsien kohdalta. Joskus löytyy tuurilla ihan random kaupoista. Talvella sitten neuleita, kun ne joustaa.

Etsin viime syksynä useista eri kaupungeista siistiä kangastakkia syysilmoille, mutta eivät sopineet päälle. Onneksi vaimoni on vaatetusalan ammattilainen ja lopulta hän teki siistin takin mittojen mukaan, kun muilta kiireiltään kerkesi. On myös aiemmin tehnyt minulle farkkutakin, kun kaupoista ei löytynyt sopivaa. Kunnon materiaalit maksaa ja takin hinta ei ole kaupan hintaa halvempi, mutta saa sitten jotain uniikkia. Kannattaa kysellä, onko tuttavapiirissä ketään, jolta homma luonnistuisi.

Farkuissa on muuten raivostuttavaa se, että vyötärön kasvaminen 36 tuumasta ja 40 tuumaan (joka on ihan tajuton!!) ei vaikuta lahkeen leveyteen reiden kohdalta ollenkaan.

Jep! Eli mullekin kelpaa vinkit kaupoista, joista saa päällesopivia vaatteita. Eikä mitään Jim&Jilliä. Ne on lastenvaatekauppoja.

Vielä edittiä.. Vaimo toi syksyllä Halpa Hallista farkut merkkiä James. Sanoin etten mitään Jameksia pidä, mutta testasin sitten ja niistä tuli lempihousut. Ovat sellaista "worker-mallia", joissa taskuja normaalia enemmän ja vasaralenkkikin... Oikeasti katu-uskottavat ja mahtuu 75cm reidet lahkeisiin. Jos löytäisin sellaiset vielä, ostaisin heti. Mutta en ole samalta valmistajalta löytänyt kuin vanhojen ukkojen housuja.

Viimeksi muokattu:
Lähtikö mun viesti pois vai mitä? Luulis nyt että saa laittaa nettisivun kun yläreunassa on saman kaupan mainosbanneri myös?

Us-athleticilta saa vaatetta: http://us-athletic.fi/fi/. Melko pitkälti vissiin vaan Uncle Samia. Ihan näppäriä kyllä suurin osa.

Ei toki, kyllä tsekkasin tuonkin paikan. Itselläni on yhdet Samun farkut, ihan jees.
Tuolla Kokkosen sivuilla oli muuten ihan komeita huppareita...

Jamesia etsimään...

Gazoz, Gasp, better bodies yms. herättää kadulla nähtynä kyllä myötähäpeää, aivan sama minkä kokoinen ukko tamineissa kulkee. Tietysti jos kokoa on niin paljon että valinta on noiden tai läskeille tehtyjen vaatteiden välillä niin ymmärrän...

Branch Warrenia lainatakseni:

[Q]I understand GASP clothing sponsors you. How much of this clothing do you wear?

[A]I wear this stuff every day. They have street clothes and gym clothes. The cool thing about GASP is that I've never been able to buy a pair of pants off the rack, so this is the first time I've really been able to wear jeans and cardio pants. The waist fits, the legs fit and the length is right so this is a big benefit for bodybuilders.
This is the first time I've had clothing that fit as good. It is the first time I've had pants that fit just right, so that was really cool. And, of course, when I work out that is all I wear: GASP tank tops and pants. And they have the coolest styles. That is good for guys like myself. It is difficult to buy clothes that fit and look good because nothing fits right on us. So for bodybuilders it's perfect.

Tiivistettynä. Sopii isommankin kaverin päälle.

Pidemmän aikaa olen potenut ongelmaa, etten löydä mistään sopivia kuteita.
Olisi tarvetta normikuteille, ja eikä tällä kertaa Gasp/Better Bodies/Uncle Sam -kamoille, vaan normi farkkuja ja takkeja yms. Olen yrittänyt löytää esim. Jyväskylän kaupoista XL-XXL vaatteita, mutta kaikki on aivan liian pieniä. Kaikki takit ahdistaa hartioista ja käsistä, vaikka lapussa lukee XXL. Ja isompia ei kuulemma saa. Toki löytyy isoja läskikokoja mutta silloin myös helma leviää ja takki on kuin teltta. Vyötärö ei siis ole ongelma. Onko oikeasti näin että vaatemalleina käytetään joitakin pikkukiinalaisia, sillä eihän nuo koot voi mitenkään pitää paikkansa. Hyviä farkkuja ja huppareita löytyy Gaspilta ja Uncle Samilta, mutta takkeja ei. Mistä muut isommat karjut löytää vaatteensa?

Kaikki vinki ovat tarpeen...

Tuohon vaan, että jos normi vaatemerkkiketjut valmistaa normijampille matskua päälle laitettavaksi, niin ei kait mikään kummonen ihme ole jos mittasuhteet muuttuu rajustikin, eikä löydy normivaatteista päällepantavaa, kun nimenomaan siitä tietystä freimistä poikkeaa. Siihen saumaan iskeekin nuo GASPit ja muut, kun ne mitoiltaan tuppaa sopimaan. Vaikka kuinka halveksuttavaa onkin joidenkin mielestä kun leimautuu HC-bodariksi tai brändipelleksi, mutta ei kai se pukeutuminen nyt koko elämän tarkoitus ole. Vaikka pakkiksen pukeutumisketjussa onkin jengiä jotka vannoo kuolemaan saakka joidenkin merkkien nimeen.:pano:

Minkä kokoisia nuo gazoz-farkut yleisesti ottaen on?
Jos vertailuna käytetään gasp-farkkuja, joista mulle on s-koko sopiva, niin onko gazokset samankokoisia vai pienempiä. Gaspeja ei enää tahdo s-kokoisina edes löytää.

Gazozin farkut menee muistaakseni pelkästään lantion tuumakoon mukaan, ja eri mallien lahkeiden koot vaihtelee suuresti. Koot on yleensä tuuman kahden välein 30-42.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom