Kuteita perusbodarille

Pidemmän aikaa olen potenut ongelmaa, etten löydä mistään sopivia kuteita.
Olisi tarvetta normikuteille, ja eikä tällä kertaa Gasp/Better Bodies/Uncle Sam -kamoille, vaan normi farkkuja ja takkeja yms. Olen yrittänyt löytää esim. Jyväskylän kaupoista XL-XXL vaatteita, mutta kaikki on aivan liian pieniä. Kaikki takit ahdistaa hartioista ja käsistä, vaikka lapussa lukee XXL. Ja isompia ei kuulemma saa. Toki löytyy isoja läskikokoja mutta silloin myös helma leviää ja takki on kuin teltta. Vyötärö ei siis ole ongelma. Onko oikeasti näin että vaatemalleina käytetään joitakin pikkukiinalaisia, sillä eihän nuo koot voi mitenkään pitää paikkansa. Hyviä farkkuja ja huppareita löytyy Gaspilta ja Uncle Samilta, mutta takkeja ei. Mistä muut isommat karjut löytää vaatteensa?

Kaikki vinki ovat tarpeen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisi tarvetta normikuteille, ja eikä tällä kertaa Gasp/Better Bodies/Uncle Sam -kamoille, vaan normi farkkuja ja takkeja yms. Olen yrittänyt löytää esim. Jyväskylän kaupoista XL-XXL vaatteita, mutta kaikki on aivan liian pieniä. Kaikki takit ahdistaa hartioista ja käsistä, vaikka lapussa lukee XXL. Ja isompia ei kuulemma saa. Toki löytyy isoja läskikokoja mutta silloin myös helma leviää ja takki on kuin teltta. Vyötärö ei siis ole ongelma. Onko oikeasti näin että vaatemalleina käytetään joitakin pikkukiinalaisia, sillä eihän nuo koot voi mitenkään pitää paikkansa. Hyviä farkkuja ja huppareita löytyy Gaspilta ja Uncle Samilta, mutta takkeja ei. Mistä muut isommat karjut löytää vaatteensa?

Kaikki vinki ovat tarpeen...
Been there, done that. Got the scars to prove it. Ymmärrän. Mun mielestä onkin kornia, et maailman lihavimpiin kuuluvassa maassa myydään kuteita ihan eri mitoilla. Takit on mullakin ongelma. Dressmanilta löytyy välillä jotain, mut yleensä nekin on jotain pappamalleja. Ite 190cm pitkä ja paino n 109kg (lievä bulk:D). Ihmettelenki sitä, et kaikenmaailman kukkakepit ja syöttösiat pystyy ostaa kuteita, mut jos on välimaastosta,ni ei tule mitään.Eli siinä mielessä :puntti: ei kannata. Sori siis etten voi auttaa, mut oli pakko avautuu. Toivotaan et joku vois, aion todellakin seurata tätä trediä vinkkien toivossa.

Siis Gaspin farkut on ihan jees, mutta ei nekään hienoineen vetoketjuineen reisissä ja erikoisine ompeluineen esim. kelpaa puvuntakin kaveriksi. Gaspin sopivin yhtälö on huppari+farkut eli toki kohderyhmään selkeästi sopiva kokonaisuus, mutta niin tavallinen. Esim. tämmöistä sopivaa takkia ei löydy sitten milään:

Pepe Jeansin takki koko XXL (kokeilin tänään ja en saanut edes toista kättä hihaan :D, vyötäröltä olis menny kiinni helposti...)

m_pepe3.jpg

Kokkosen Arin sivuilta löytää jotain isoa takkia. Us-athleticilta jotain takkeja myös. Melkoisen luonnollista se on, että jos järkyttävät punttimöröt bodaa itsensä semmoiseen kuosiin ettei oikeasti istuvaa vaatetta tuppaa löytymään. Pitää Stonecold vaan hyväksyä faktat, että jos käyt siihen malliin salilla kasvattamassa lihasta, niin jossain vaiheessa vaatteiden saaminen saattaa olla ongelma. Et ole ainut kuitenkaan, mutta itsehän on tie valittu.:D;)

Unclesamit ja Gaspit on kyllä tuttuja täälläkin. Melkoisen hintavia vaan suurin osa vaatteista. Lähetät sähköpostia Suomen kärkibodareille ja voimailijoille ja kysyt suoraan mistä he ostavat vaatteensa.

Ja tuon kuvan takki näyttää melkosen kapean pojan vaatetukselta jokatapauksessa, että en ihmettele jos ei päälle mene. Ainakaan hartijoista. :D

Ootko kokeillut http://www.mrbig.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/21102008-106172

Tosin noi ei oo mitään merkkivaatteita, jos sellaisia etsii.

Kun katto kokotaulukkua niin vyötärö kasvaa leveyttä. Eli noi on taas perusläskeille tehtyjä.
Esim. XL-koon kauluspaidassa on vyötärö 134cm.

En ole mikään HUUUGE kaveri, mutta ainakin Jack and Jonesista olen ostanut XL-koon t-paitoja joissa ei vyötärö kasva teltaksi. Sieltä olen myös hyviä farkkuja ostanut, ostan yleensä pitempää mallia ja kääräsen lahkeita. Oman mittasesta yleensä loppuu leveys, varsinkin kun en halua mitään ihoa hivelevää mallia.

Kannattaa sieltä melkein käydä kurkaamassa, mutta jos on oikeasti hirveä lihakasa niin sitten ei varmaan sielläkään ole.

En ole hirveä lihakasa, joten täytyy uskaltautua tuonne J&J:lle. Ja tuo Pepe Jeansin kaveri on aika kaponen, mutta ajatuksena mitä vaatteita haen, en siis mitään Gaspin wibdbreakeria...

Tiputtaa ne suurimmat bulkkiläskit pois. Harva meistä niin iso on etteikö vaatteet mahtuisi jollei sitten oo sitä iso paita päällä lookkia jota saleilla suurimmaksi osaksi näkyy.

kyllä oon itsekkin tota vaatteitten sopimista jo miettinyt, vaikka siis itsellä ongelmat aivan lapsen kengissä vielä onkin (painoa n.90kg). Ilmanmuuta koon löydän mikä päälle menee mutta kyllä noita vaatteita niin perusjampoille valmistetaan, että usein saa valita sopiiko vaate hartioista vai vyötäröltä, harvoin molemmista.

Tiputtaa ne suurimmat bulkkiläskit pois. Harva meistä niin iso on etteikö vaatteet mahtuisi jollei sitten oo sitä iso paita päällä lookkia jota saleilla suurimmaksi osaksi näkyy.

Hieno idea!
Enhän mä nyt vielä uutta takkia tartte. Pudotan ensin helposti bulkkiläskit pois ja ostan sit. :curs:

No on ainakin motivaatiota dieetata...saat uuden takin :)
Kyllä musta tuntuu ettei tuo hartialinja hirveesti kapene vaikka kuinka dieettais...tietty semmonen keskitysleiri-dieetti tuo väljyyttä takkiin, mutta ei ole mun tavoite.

Aikoinaan Jyväskylässä Väinönkeskuksessa oli Crazee-niminen hoppari-kauppa, jossa oli myös laatukamaa ilman puuhelmiä esim. Enyce- ja Pellepelle-kamoja, joista löytyi isommallekin ukolle kokoja. Eikä siis mitään roikkuperseitä vaan ihan hienoja peruskuteita. Myös takkeja oli. Mutta sitten business loppui ja kauppa siirtyi Kuopioon. Nyt ei ole mitään tietoa ko. putiikista.

Ja eikä tässä nyt mitään ihmeitä pyydetä tai kysellä, vaan hiukan isompia vaatteita kuin Dressmanin "XXL:t".

No on ainakin motivaatiota dieetata...saat uuden takin :)
Kyllä musta tuntuu ettei tuo hartialinja hirveesti kapene vaikka kuinka dieettais..

Juu, kyllä ne takit ja paidat useimmiten jää hartioista ja käsistä kanttaamaan. Harvemmin on vyötärön kohdalta puristanu.

Mutta jos diettaa ja käy ostamassa uuden takin, käy kuitenkin niinku mulla: Ensin 3 kk tiukkaa diettiä ja pari kiloa bulkkiläskiä pois. Sitten parin viikon syömäjakso ja läskit on taas takas vyötäröllä. Vittu! Takki on taas pieni.

Gazozilla ainakin on ihan siistejä farkkuja, jotka sopivat vähän treenatummallekin sedälle. Osa malleista on toki niitä Gaspin farkkujen tyylisiä revityt lahkeet, vetoketjuja edessä ja takana-malleja, mutta vähemmänkin erikoisia malleja löytyy. Hintaa nyt tietysti on sen verran kuin hyvillä vaatteilla tapaa olla, mutta ei tuollainen vajaa satanen nyt niin kauhea hinta ole kahden vuoden päivittäistä kovaa käyttöä kestävistä housuista.

Gazoz, Gasp, better bodies yms. herättää kadulla nähtynä kyllä myötähäpeää, aivan sama minkä kokoinen ukko tamineissa kulkee. Tietysti jos kokoa on niin paljon että valinta on noiden tai läskeille tehtyjen vaatteiden välillä niin ymmärrän...

no mä voisin sanoa taas että gazoz, gasp ja better bodies on kaikki tosi stylejä kuteita pääosin. ongelma vaan on että jos ite vähänkään tätä skeneä seuraa niin "tietää" heti mitä nämä vaatteet "edustaa". jos et tietäisi ko. merkkejä niin tuskin erottaisit että vaatteet ovat mitenkään erilaisia kuin jotkut muut modernit street-kuteet. ainoastaan vaan että istuu hiukan paremmin kuin henkka maukka myös Miehille ;)

Jottei tämä mene merkkiväittelyksi, niin edelleenkin haluaisin vinkkejä mistä isommat ukot kuteensa ostaa. Itselläni on Gasp-kamaa ihan kylliksi, eli se osasto on kyllä tiedossa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom