- Ikä
- 40
Melkein sama mulla, mutta boksereita :lol2:Ittelle soitetiin kans toissapäivänä, yrittivät sukkia lahjoittaa ilmaiseksi ja maksaisin vain postikulut. Enpäs sitten tilannut. :lol2:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Melkein sama mulla, mutta boksereita :lol2:Ittelle soitetiin kans toissapäivänä, yrittivät sukkia lahjoittaa ilmaiseksi ja maksaisin vain postikulut. Enpäs sitten tilannut. :lol2:
...
Yksi varsinkin koitti tahalleen kuulostaa joltain valtion rekisteriltä joka olisi pakollinen uusille yrityksille...
Outo, että reseptilääkkeissäkin on moisia. Kaupassa olen näynyt mm. pastaa ja hapankorppua myytävän halvemmalla pienemmissä pakkauksissa.
Tähän ei ehkä itse voi vaikuttaa, mutta selkeätä kusetusta: apteekissa tavallinen antibiootti (joku kurkunpään tulehdus tai jotain) Azithromycin ratiopharm 250 mg 4 kappaleen pakkaus reilut 10 euroa ja 6 kappaleen pakkaus reilut 4 euroa.
Juu, noh vähän toisinpäin tuo hintajuttu, mutta samaa ideaa Eli korppujen kilohinta oli siis pienemmässä pienempi kuin isommassa.Ei kun tässä isompi pakkaus (6 kpl) oli se halvempi...
Tänään soittivat taas jostain nevöhööd firmasta:
-Myyjä: Hei! Päivitellään tässä meidän tietokantoja ja kysellään nyt sitten onko seuraavat vielä ajankohtaisia (tarkistaa osoitteen, yrittäjän nimen, yrityksen nimen ja puhelinnumeron). Noniin tämä homma on nyt sitten vuoden voimassa ja maksaa 40 euroa.
-Minä: Joo en ota mitään maksullista. Sitäpaitsi joka viikko soitetaan ainakin kahesti jostain vastaavasta asiasta.
Myyjä loukkaantuu muka hieman ja toivottelee hyvät päivänjatkot.
Sama homma vaikkapa ihan Buranassa. 100kpl pakkauksen saa vain reseptillä ja se maksaa vähemmän kuin hyllyssä oleva joku 20kpl pakkaus. Siis koko pakkauksen hankintahinta, ei kappalehinta.
Reseptinhän saa vaikkapa työpaikkalääkäriltä ilmatteeks.
About pari vuotta sitten soittivat noin 100 eri firmasta ja kaikki laittoivat (ihan oikeasti) ilmaiseksi perustiedot nettiin. Sen jälkeen kaikki 100 firmaa soittaa vähintään kerran vuodessa että päivitetään näitä tietoja (ja maksaa vain 40-600€/vuosi jos huomaa asiasta kysyä (+alv tietenkin mitä eivät koskaan sitten mainitse)). Olen järjestään sanonut että haluan kaikki tiedot pois ja samantien puhelinnumero blokkilistalle. Nyt tulee enää n. 10 eri firmasta pommituksia. Niidenkin numerot tosin ovat tuon "älä vastaa" -numeron takana joten siinähän soittelevat
Buranasta sen verran, että saman firman Ibutabs on täysin identtinen kyseisen tabletin kanssa ja tehdään samasta lääkemassasta. Buranassa maksaa ainoastaan tuo tunnettu brändi.
Lääke on sama, mutta imeytymistä parantavat ainesosat ovat ymmärtääkseni erilaiset eli Burana imeytyy/pitäisi imeytyä paremmin. Näin kertoi pikkulintu.
Urbaanilegendaa. Tavallinen kalvopäällysteinen tabletti-Burana, Ibutabs, Ibumax ja Ibumetin eroavat yhtä paljon, kuin Valion, Igman-Arlan, Milbonan, Pirkan, ja Maitokolmion maidot. Poretabletit ja peräpuikot ovat sitten erikseen. -Ja ne reseptillä saatavat lääkkeet, jotka ihan oikeasti poistavat kivun ja surun.;)
Muori on apteekissa töissä ja moisia kertoili. Ibutabsin ja Buranan kanssahan tuo on siitä jännä, että molemmat tulevat samalta valmistajalta, Orionilta.
Johtuisiko siitä, että apteekin pitää kertoa halvemmasta rinnakkaistuotteesta, joten jos asiakas ostaa sen halvemman ni on siitäki sit kate orionille. Buranasta vaan se isompi kate.
Buranasta sen verran, että saman firman Ibutabs on täysin identtinen kyseisen tabletin kanssa ja tehdään samasta lääkemassasta. Buranassa maksaa ainoastaan tuo tunnettu brändi.
Parille tutulle tullut kusetuspuhelu firmasta, joka tarjoaa pankkikortinsulkupalvelua. Eli kaikki maksukortit + muut saat kuoletettua yhdellä puhelinsoitolla jos lompakko häviää. Tarvii vain ilmoittaa kaikkien korttien tunnistetiedot puhelimen välityksellä firmalle, joka hoitaa yhdellä puhelinsoitolla kaikkien ilmoittamiesi pankkikorttien kuoletuksen välittömästi.