Kusetukset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Izzman
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
14.9.2004
Viestejä
1 301
Koska Pakkotoiston sana on laki, niin täällä voisi varoitella kaiken maailman kusetuksista, mitä havaitsette olevan meneillään netissä tai sen ulkopuolella. Ei nyt mistään perus "increase your penis size"-maileista tai nigerialaiskirjeistä, mutta sellaisista, joissa on vähän suurempaa potentiaalia (vrt. ääriesimerkkinä Wincapita). Eikä tarkoitus ole keskustella salaliittoteorioistakaan tai muutenkaan jäädä väittelemään pikkuasioista sivukaupalla.

Tärkeää: jos kyse on nettikusetuksesta, ÄLKÄÄ LINKITTÄKÖ ko. sivuja tänne sillä silloin ne heti Pakkotoiston avulla keulivat Googlen hakutulosten kärkisijoille, vaan vihjatkaa muuten miten sivuille löytää jos se on tarpeen.

Ideahan lähti tietenkin siitä, että itselläni on valmiiksi ensimmäinen case laitettavaksi. (seuraavassa postauksessani)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässähän voisi sitten varoittaa aloittelevia (miksi ei myös muita) yrittäjiä näistä kaiken maailman yrityshaku hommeleista. Ilmeisesti soittelevat juuri kaupparekkariin merkittyihin firmoihin ja kauppaavat palveluaan. Ja vaikka palvelua ei ostaisikaan niin lähettävät laskun jossa mainitaan, että pitää reklamoida (esim. 7 vrk:n) jos ei halua palvelua voimaan. Monihan heittää tällaiset laskut roskiin koska eihän näillä mitään lainvoimaa ole. Sitten kun uhkaillaan perintätoimilla kusi sukassa maksetaan. Ei niitä laskuja tarvitse maksaa mutta helpommalla pääsee, että lähettää reklamaation vittuilujen kanssa takaisin, vaikka periaatteessa tuota reklamaatiotakaan ei tarvitse tehdä. Mutta eipähän tällöin joudu tappelemaan.

Edit: korjataas tähän viestiin tuo toimintamalli.

Eli soittavat kys. palvelusta ja tiedustelevat yrityksen tietoja esim. vastuuhenkilöiden nimiä ym. mitä tuosta kaupparekkarista lyötyy. Tämän tiedustelusoiton perusteella sitten olisi muka tilannut kys. palvelun. Taisivat vielä tehdä niinkin, että seuraavana päivänä soittavat uudestaan ja kyselevät jotain tyhjänpäiväisyyksiä ilmeisesti sen takia, että voivat jostain puhelintiedoista näyttää, että yritykseen on soitettu vahvistuspuhelu, että palvelu on tilattu. Itse kyselin tästä samaisesta asiasta, että nauhottavatko nämä puhelut ja, että saanko kuulla ne. Eivät kuulemma nauhoita... jaa miksiköhän...
 
Ite luin tosta ylläolevasta, että soittavat ja kysyvät jotakin, että onko yrityksen tiedot ajantasalla pla pla pla ja sitten muka ois liittyny jo johonkin :D
 
Ite luin tosta ylläolevasta, että soittavat ja kysyvät jotakin, että onko yrityksen tiedot ajantasalla pla pla pla ja sitten muka ois liittyny jo johonkin :D

Mulle on soittaneet parista eri firmasta ja kysyneet juuri tuon kysymyksen. Ilmeisesti koittavat kusettaa kaikkia aloittavia yrittäjiä. Joku lasku napsahti postissa vaikka aina oon jauhanut etten osta yhtään mitään. En tietenkään maksanut laskua.
 
Ite luin tosta ylläolevasta, että soittavat ja kysyvät jotakin, että onko yrityksen tiedot ajantasalla pla pla pla ja sitten muka ois liittyny jo johonkin :D
Mulle tulee noita ihan kiusaksi asti, vituttaa kun ei niille viitsi avautua, työtään tekevät. Pitäisi saada firman johto langan päähän. Joillekin tarjoan mainospaikkaa Pakkotoistolla, eivät ole vielä ostaneet :D
 
Vastan itse aina järjestään että olen kiinnostunut mikäli minulle paperilla annetaan kirjallinen tarjous. Kumma ettei vielä ketään ole kiinnostanut...
 
Vastan itse aina järjestään että olen kiinnostunut mikäli minulle paperilla annetaan kirjallinen tarjous. Kumma ettei vielä ketään ole kiinnostanut...
Siinäpäs onkin hyvä, pääsee eroon helposti, eli pyytää laittamaan postissa tarjouksen.
 
Aika hyvin toimii myös "en aio ottaa mitään maksullista" -töksäytys heti puhelun alkuun, heti sen jälkeen kun "ollaan tässä päivittelemässä ja tarkistellaan onko tiedot oikein" -johdatus on sanottu.
 
Tänään soittivat taas jostain nevöhööd firmasta:

-Myyjä: Hei! Päivitellään tässä meidän tietokantoja ja kysellään nyt sitten onko seuraavat vielä ajankohtaisia (tarkistaa osoitteen, yrittäjän nimen, yrityksen nimen ja puhelinnumeron). Noniin tämä homma on nyt sitten vuoden voimassa ja maksaa 40 euroa.
-Minä: Joo en ota mitään maksullista. Sitäpaitsi joka viikko soitetaan ainakin kahesti jostain vastaavasta asiasta.

Myyjä loukkaantuu muka hieman ja toivottelee hyvät päivänjatkot.
 
Mulle joku puhelinmyyjä soitti ja selitti että saan ilmasia vaatteita sitoutumatta mihinkään ja että jos sitte viel niiden vaatteiden lisäksi haluun tilailla jotain myöhemmin ni saan alennuksella. Aattelin että no mikä ettei kun kerta ilmasiksi saa. Sit tehtii jotain äänikuittia missä oisin sitoutunu johonki että vaatteita tulee joka kuukausi jollain hinnalla. Keskeytin sen kuitin teon ja sanoin että kiitos soitosta ja näkemiin..(about 10min puhelu)
 
Aika hyvin toimii myös "en aio ottaa mitään maksullista" -töksäytys heti puhelun alkuun, heti sen jälkeen kun "ollaan tässä päivittelemässä ja tarkistellaan onko tiedot oikein" -johdatus on sanottu.

Eipäs toimikaan :curs:

Suomen Yritysrekisteri rimpautti pari viikkoa sitten ja alkoi normaali "tietoja tarkistellaan"- lätinä. Sanoin väliin etten ota mitään maksullista, ja tympääntyneen oloinen myyjä sanoi että olkoon sitten vanhoilla tiedoilla vuoden verran. Sanoin jotain "olkoon sitten" ja suljin luurin.

Tadaa, vuoden sopimus tuli postilaatikkoon ja mukana 91,50€ lasku. Ilmoitin etten aio maksaa mitään ja vaadin "sopimuksen" mitätöimistä, muussa tapauksessa kiikutan laskun poliisille, kuten olen aiemmin tehnytkin. Näitä kusetusfirmoja nykyään tuntuu riittävän.
 
Sitä mä näissä caseissa aina mietin, et millaset ihmiset noissa firmoissa suostuu olemaan töissä?
Tietty se leipä on jostain saatava ja sillai, mutta onhan toi nyt aikamoista...
 
Tähän ei ehkä itse voi vaikuttaa, mutta selkeätä kusetusta: apteekissa tavallinen antibiootti (joku kurkunpään tulehdus tai jotain) Azithromycin ratiopharm 250 mg 4 kappaleen pakkaus reilut 10 euroa ja 6 kappaleen pakkaus reilut 4 euroa.
 
Tähän ei ehkä itse voi vaikuttaa, mutta selkeätä kusetusta: apteekissa tavallinen antibiootti (joku kurkunpään tulehdus tai jotain) Azithromycin ratiopharm 250 mg 4 kappaleen pakkaus reilut 10 euroa ja 6 kappaleen pakkaus reilut 4 euroa.
Outo, että reseptilääkkeissäkin on moisia. Kaupassa olen näynyt mm. pastaa ja hapankorppua myytävän halvemmalla pienemmissä pakkauksissa.
 
Itse laitoin tämän kuun alussa toiminimen pystyyn ja soittoa on tullut vähän sieltä täältä. Kaksi oli ihan ymmärrettäviä eli puhelinoperaattoreiden yritysliittymien ym. myymistä, mutta yksi olikin jokin google setti. Vastailin siinä omaan tapaani, eli yleensä aika pitkään kuuntelen, ja alkoi sitten sanomaan että sovitaan tällä ja pistetään homma kuntoon. Siinä vaiheessa melkein paniikinomaisesti sanoin että ehei en mitä nyt ole mitään tilaamassa, teen itse samoja hommia joten en siitä muille rupea maksamaan. Ihan puskasta hyökkäs joku maksullinen palvelu keskusteluun, eikä mitenkään loogisesti juuri edellistä lauseesta.
 
Tänne kanssa kaikki epämääräiset yritysrekisterit soitellut ja koittanut ujuttaa aina jossain välissä jonkun maksullisen setin mukaan.
Yksi varsinkin koitti tahalleen kuulostaa joltain valtion rekisteriltä joka olisi pakollinen uusille yrityksille. Onneksi olin lueskellut etukäteen aika tarkasti mitä kaikkia kuluja yrityksen perustamisessa tulee eikä tommosesta ollut mitään mainintaa. Ja ei tietenkään viralliset tahot rupee soittelemaan tohon tyyliin.

Nykyään sanon aika suoraan kaikille että en osta mitään puhelimen välityksellä että voi lähettää infot postissa tai emaililla niin pääsen tutustumaan omalla ajalla. Ei noi käytännössä koskaan myy mitään hyödyllistä ja koittaa manipuloida johonkin paskaan diiliin puhumalla.
 
Ittelle soitetiin kans toissapäivänä, yrittivät sukkia lahjoittaa ilmaiseksi ja maksaisin vain postikulut. Enpäs sitten tilannut. :lol2:
 
Back
Ylös Bottom