Kuntosalityöntekijän palkka?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SannaK
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
47
Hei, kertokaapa te jotka olette (olleet) töissä kuntosalilla, mitä palkkausta alalla sovelletaan? Paljonko on tuntipalkka?

Tarkoitan nyt tässä sellaista työntekijää, joka ei ohjaa asiakkaita, vaan on vastaanotossa, myy tuotteita, vastaa puhelimeen, ottaa ajanvarauksia ja mahdollisesti siivoilee vähän?

Vertailun vuoksi omia palkkojani muinaisista työpaikoista:

ruokakauppa vajaat 40mk tunti
valtionhallinnon harjoittelu 6 € tunti

PAM:n tauluokoissa on esim. majoitusliikkeen vastaanottohenkilön tuntipalkka alkaen 8-9 €.

oiii.. ois kyllä niin loisto työpaikka, jos löytäisi jonkun tollasen kuntosalin vastaanottoihmisen paikan :D oon kyllä pari kertaa hakenut, mutta mitään ei ole kuulunut..

*haluaa myös tietää*

Vastaanotto henkilön palkka salilla pyörii brutto 1450-1650 € välissä riippuu onko kyseessä ketju vai yksityinen, nuo ketjut maksavat huonommin. Eli ei ne juuri eroa kaupankassan palkasta.

SannaK sanoi:
Hei, kertokaapa te jotka olette (olleet) töissä kuntosalilla, mitä palkkausta alalla sovelletaan? Paljonko on tuntipalkka?

Tarkoitan nyt tässä sellaista työntekijää, joka ei ohjaa asiakkaita, vaan on vastaanotossa, myy tuotteita, vastaa puhelimeen, ottaa ajanvarauksia ja mahdollisesti siivoilee vähän?

PAM:n tauluokoissa on esim. majoitusliikkeen vastaanottohenkilön tuntipalkka alkaen 8-9 €.

Salilla missä olin aikoinaan töissä vastasin kaikesta tuosta mitä mainitsit sekä tein ohjelmia ja ohjauksia. Sain silloin 50mk/h eli mitä se nyt eurois..päälle 8.
Se oli ensimmäinen saliduuni jonka sain heti kurssin käytyäni joten olin silloin siihen erittäin tyytyväinen. Tykkäsin hommasta, pomo oli tosi mukava ja solkkuedut tietty oli plussaa. Ainut miinus oli se et aina iltahommia ja 25h vain viikos. Nyt on työkokemusta saaneena enkä muutenkaan lähtis alle tuon hinnan. Kun työ on mukavaa ei raha ole aina se tärkein juttu . Hakijoita vaan tuntuu tulevan vuosi vuodelta enemmän ja jonkin sortin koulutus melkein pakollinen. Tsemppiä hakijoille :thumbs:

SannaK sanoi:

Mulle on maksettu saliohjauksista 10 €/h ja sama palkka on luvattu "kassaneidin" hommista, jos niitä käyn tekemää. Sali on yksityinen.

Mulla noi saliohjelmat ja ohjaukset kuului arkiseen työhön. Mut sit jos käyn tekemäs pelkkiä ohjelmia ni sit hinta nousee 15-20e/h, koska sillon aikaakin menee periaatteessa vähemmän itse paikan pääl mutta koko ilta kuluu kuitenkin matkoineen ja ohjelman tekemisineen niin sanotusti. Joten en parin euron takia lähde yhtä ohjelmaa tekee, koska se on plus miinus nolla. Eli riippuen millainen työkuva ni sen mukaan palkankin suhteuttaa, eli jos on koulutusta ja kokemusta niin ei yhtään tartte hävetä mitä pyytää, ja homma on viel mistä tykkää :hyper:

BTW: Meijeri etsii vastaanottoon työntekijää...

Mitä itse joskus hain ja sain kuulla ketjun palkkauksesta ni se oli sellainen 7,5e/h.

Tuollainen 1450-1650e/kk on aikamoisen korkea palkka enkä ole kuullut, että minkään kuntosalin respana saisi noin hyvin.

Työskentelin vuoden verran eräällä ketjuun kuuluvalla salilla, tuntipalkkani oli aluksi 6e rutinoideni jälkeen nousi 6,5e. Mikä oli mielestäni aika vähän, sillä tein iltaa ja viikonloppua samalla rahalla. Olin vastaanotossa, tein jäsenyyksiä, kahvio hommia ja myös ohjelmia. Minulla ei ole alaan varsinaista koulutusta joten pomon mielestä palkka oli riittävä. Sain asiakkailta positiivista palautetta paljonkin, mutta tämä ei vaikuttanut pomoon. Tällä hetkellä teen "huonompaa" homma, mutta paremmalla palkalla.

Nykyisen treenisalini omistaja on kysellyt kiinostaisiko minua tulla sinne hommiin, kunhan hän saa salin pyörimään. Ja olen kovasti kiinostunut. Hän arvostaa työkokemustani sekä omaa henkilökohtaista treenikokemustani ja saan tehdä myös ohjaajan hommia. Palkasta ei ole puhuttu, mutta mielestäni n.8e olisi varsin kohtuullinen. Jos joskus kouluttaudun alalla virallisesti palkka pyynti toki nousee :)

Olen eräässä kuntosaliketjussa töissä ja teen juuri about noita hommia. Lisäksi vedän spinningiä. Palkka on 8,5 €/h. Saliohjausta en saa tehdä, koska minulla ei ole koulutusta alalle ja se vaaditaan siihen hommaan, mikä on tosi hyvä juttu. Omalla treenikokemuksellani voin toki neuvoja antaa. Työ on tosi kivaa ja asiakkaat mukavia. Pomot aivan mahtavia. Haittana on tosiaan se iltapainotteinen työ.

Niin piti vielä sanomani, suuri etu on se, että voi treenata kaikissa ketjuun kuuluvissa saleilla ilmaiseksi. Omalla salilla en treenaa, se on työpaikka. Treenaan mielummin "tuntemattomana" muilla saleilla.

Kuntosalipalkkauksesta

No kyllä näitä palkka asioita on puitu monessakin osoitteessa. Jos tiskillä työssä oleva saa 6 € tunti, jää hänen ansionsa alle minimi palkan. Tottahan on että jos menee salille töihin ja opettaa salin omistajat siihen että tää on kivaa ja mulle ei tartte maksaa, niin kyllä joka paikassa saa töitä tehdä ilmaiseksi. Iltalisät ja viikonloppulisät yms. eivät tunnu kuuluvan salipuolelle, jossa ei ole mitään työsopimusta jota tarvitsisi noudattaa. Sunnuntai kuitenkin on tupla palkallinen, jota ei siis voi esim. sivuuttaa sillä että ohjaajalle maksetaan tupla palkka ohjauksesta mutta ei suunnittelusta. Tämä on myös monen salin käytäntö, joka ei siis kestä päivänvaloa. No se siitä vaatikaa ihmiset kunnon palkka, vaikka työ olisikin kivaa!!! :rock:

Minkälaisia koulutuksia kuntosaliohjaajat ovat käynneet? Harkitsin itse tuossa käyväni kuntosaliohjauskurssin mutta mietin sitten onko alalla vain sillä koulutuksella töitä.

Kuntosalialalla on kyllä todella huonot palkat! Riippuu välillä kenen lemmikki olet (sivusta katsellut meininkiä)
palkat ovat aika yksilöllisiä, niissä ei mitään "kaavaa" paljoa noudateta, joku saa sen 10€ ja joku taas 6€. Erot ovat huikeita, mutta työkokemus sen määrää.
Tietysti riippuu siitä tittelistäki tai pikemmin siitä mitä siellä teet, vaikka palkan ei ikinä pitäisi määräytyä työn määrän ja laadun mukaan vaan kokemuksen.
itse olen töissä kuntosalilla, mutta hommani ovat toimistotöitä, joten olen palkkaani hiukan epätyytyväinen, mutta kyllä tällä elää( haussa uusi paikka)
Mielestäni asia on aina niin että täytyy arvioida se oma kokemus ja ennenkaikkea arvostaa itseään.
Jos koet että olet hyvä siinä mitä teet niin palkka sen mukaisesti ja jos ei irtoo niin voi sanoo heippa.
Itse kun haen tällä hetkellä uusia hommia niin palkkatoivomus on itselläni joka hakemuksessa 1800-2000€ ( mutta tää ei ole kuntosalialaa )

Taisin hieman poiketa aiheesta :D

Kathy sanoi:
Niin piti vielä sanomani, suuri etu on se, että voi treenata kaikissa ketjuun kuuluvissa saleilla ilmaiseksi. Omalla salilla en treenaa, se on työpaikka. Treenaan mielummin "tuntemattomana" muilla saleilla.

Mä en kyllä suostuisi treenaamaan muualla kuin omalla salilla (siis omalla työpaikalla) koska se on yksinkertaisesti kaupungin PARAS! ;)

Ja alkuperäiseen kysymykseen palatakseni; palkka on riittävä (teen siis "kassaneidin" hommiakin, mutta myös ohjelmia, ruokkiksia ja ohjauksia!) :D

SannaK sanoi:

Siivoajana salilla. Palkka 6,5e/h ja ilmaiset treenit (-45e/kk)

Turussa pariin otteeseen parin vuoden sisään ollut MOLlissa paikka auki salille respaksi (juurikin sitä istumista, tuotemyyntiä ja vähän siivoilua? muistaakseni). Palkkaus 8,2e/h. Lisäetuna toki ketjun salien vapaa käyttö.

Suositut

Back
Ylös Bottom