Kuntosalisovelluksia tietokoneelle/kännykkään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ipatus
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos porukalla tietoa hyvistä ohjelmista/sivustoista, minne voisi suoraan ladata esim. omat treenitulokset ja seurailla niitä sitten myöhemmin? Vai käyttääkö ihmiset perinteistä kynää ja paperia tai exceliä...

Onkos porukalla tietoa hyvistä ohjelmista/sivustoista, minne voisi suoraan ladata esim. omat treenitulokset ja seurailla niitä sitten myöhemmin?
Pakkotoistossa on tällaiseen toimintaan täydellisesti soveltuva oma osio, joka on tosin avoinna vain vipeille.

iphonelle löytyy useita. Ite olen tykästynyt ifitness:iin ja lenkkeillessä runkeeper:iin. Molemmat maksullisia mutta summansa arvoisia.

Itse käytän myös jefitiä....Itse pidän. Eli loin oman ohjelman sinne hetkessä. Yksinkertainen käyttää ja huomasin, että 60 sec tauko oli minulla ilman kelloa paljon pidempi =). Herjana mittasin itseni joten on kiva katsoa kesän alussa , että onko muutosta tullut.

Iphonelle löytyy sellanen applikaatio kuin GymBuddy. Tämä minulla käytössä ja hyvä on. Maksullinen sovellus mutta hakkaa hintansa kyllä helpostikkin.

Iphonelta löytyy useita myöskin ilmaisia appeja. Esim. gepsillä toimivia juoksumatkan ja -nopeuden mittaajia.
Saatavilla on myös monia appeja, joissa näytetään tekniikkaa ja omalla painolla tehtäviä liikkeitä ym.

Itsekin Androidpuhelimen omistajana käytän Jefitiä. Kätevä kun saa treeniohjelmia rakenneltua ja muuteltua tietokoneella nettisivuilla ja harjoituspäiväkirjat, tulokset sekä treeniohjelmat synkronoituvat nettisivun ja puhelimen välillä napin painalluksella.
Kätevää kun se myös näyttää yksinkertaisen animaation jokaisesta liikkeestä, jos ei englanninkielinen nimi satu olemaan tuttu niin tajuaa mikä liike on kyseessä.

Juuri viime viikonloppuna investoin maksulliseen Jefit Pro-versioon, taisi olla alle kolme euroa :) Erot ilmaiseen ovat kyllä aika marginaalisen oloiset, mutta ei hintaerokaan suuri ole.

Suosittelen kokeilemaan Jefitiä jos vain android-luuri löytyy :) iPhonelle sitä ei vielä liene saatavilla

Itse kokeilin tuota JEFITtiä, kaksikin kertaa, mutta liikaa säätöä verrattuna kynään ja paperiin. Mutta, puhelin on useammin mukana ja paperit meinaa unohtua, joten otin paljon yksinkertaisemman appin tuolta Android markestista. Lifting Log.

http://www.appbrain.com/app/lifting-log/net.kndy.liftinglog

Sama kun käyttäisi kynää ja paperia. Saa kilot tai paunat, itse kirjoitat tekemäsi liikkeen nimen ja sitten kun olet tehnyt sarjan, merkkaat sen sinne ihan vain "Finnish Set" napista. Siihen pistät kilot ja montako toistoa. Voit pistää sarjojen välisen ajan, mutta kello on helpompi itelle. Ei tarvi kokoajan kännykkää kyylätä, vaikka siihen saa tottakai ääni tai LED valomerkin. Kun oot tehny sarjat, painat "Finnish Exercise" ja se on siinä. Ohjelma siis automattisesti ottaa sen päivän mukaan milloin teet sen treenin ja merkkaa sen siihen. Ei voi vaihtaa päivämäärää, jos vaikka haluaa merkata menneitä päiviä. Mutta jos alotat jotain uutta ohjelmaa, ei haittaa.

Ohjelmassa on sitten kaavio mistä näkee myös kehityksen. Simppeli käyttää. Ei todellakaan yhtä monipuolinen kuin JEFIT, mutta helpompi kun ei tarvi säätää.

Pistän esimerkki kuvat tuolta sivuilta tähän.

BBqheipn6HtNgOPU9VY3aSMGS-mVkfiJgGD4Pw12RbfmhGWXetYByydnjFiD_bbSC9b_0bh9X1ww280kKQ

58_82vxO9gOql_UC47A-kFNARhmnWL3C5Tj9Dzk70rrhTpYK-yGNxrmJp07EEeiM5EYnbQLy1UcEnKty

Back
Ylös Bottom