Kuntosalin valvoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Blomi
  • Aloitettu Aloitettu
Käsittääkseni tuolta listalta 1.9. alkaen mukaan voisi pyydellä ko. työstä palkkaa (4. palkkaryhmä): http://www.pam.fi/mp/db/file_library/x/IMG/135802/file/Marattpalkat010908.pdf
hyvinvointityöntekijä (esim. kunto-ohjaaja, personal trainer...) tai tapahtumatyöntekijä (kuntosalin ohjaaja).. 1. palkkaluokan mukaan siis 9,96€/h + Iltatyölisä (klo 18–24) 0,97 €/t + viikonloppulisät ja osa-aikaselle +9% lomakorvaus.

Epäilen kyllä vahvasti että tuota et tule mistään saamaan... 8,5€/h taitaa olla lähempänä totuutta.

Luulisi noiden palkkasuositusten olevan "ammattilaisille" tarkoitettuja, esim koulutettu kunto-ohjaaja (tai mikä helvetti se titteli nyt sitten onkaan). Eli jos "koulutus" alalle on se, että on pari vuotta itse treenannut ja siinä sivussa lukenut Pakkotoistoa, en tuota katsoisi vielä ihan ammattilaiseksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luulisi noiden palkkasuositusten olevan "ammattilaisille" tarkoitettuja, esim koulutettu kunto-ohjaaja (tai mikä helvetti se titteli nyt sitten onkaan).

Näihän se varmaan on.

Eli jos "koulutus" alalle on se, että on pari vuotta itse treenannut ja siinä sivussa lukenut Pakkotoistoa, en tuota katsoisi vielä ihan ammattilaiseksi.

Yleensä se vain on niin, että niillä ketkä on lueskellu esim. pakkotoistoa aktiivisesti ja kokoajan myös hankkinut lisää tietoa, eikä vaan lueskellut "laatua pojille" thrediä.. on riittävä tietotaito treenauksen sekä ravinnon suhteen ilman mitään liikunnan koulutusta.. Enkä siis yhtään yleistä, vaan uskon että ns. itseoppineena vuosien varrella on tullut enemmän järkee, kuin joku 3v jossain koulussa istuessa, missä teoriaa opiskellaan suurin osa.

Esim.Yks kaveri kävi just 3 vuotta jotain liikunnantutkintoo yms. sen jälkeen PT tutkinnon ja voin väittää kuunnellessaan sen juttuja, että olen monta kertaa viisaampi juuri punttailun suhteen.

Toisaalta eihän se kurssi ole kuin jonkun parisen viikkoa kestävä, niin voisi ihan hyvin käydä sen, ei se ainakaan pahaa tee... siellähän vaan testataan onko henkilö soveltuva PT:si

Näihän se varmaan on.

Yleensä se vain on niin, että niillä ketkä on lueskellu esim. pakkotoistoa aktiivisesti ja kokoajan myös hankkinut lisää tietoa, eikä vaan lueskellut "laatua pojille" thrediä.. on riittävä tietotaito treenauksen sekä ravinnon suhteen ilman mitään liikunnan koulutusta.. Enkä siis yhtään yleistä, vaan uskon että ns. itseoppineena vuosien varrella on tullut enemmän järkee, kuin joku 3v jossain koulussa istuessa, missä teoriaa opiskellaan suurin osa.

Esim.Yks kaveri kävi just 3 vuotta jotain liikunnantutkintoo yms. sen jälkeen PT tutkinnon ja voin väittää kuunnellessaan sen juttuja, että olen monta kertaa viisaampi juuri punttailun suhteen.

Toisaalta eihän se kurssi ole kuin jonkun parisen viikkoa kestävä, niin voisi ihan hyvin käydä sen, ei se ainakaan pahaa tee... siellähän vaan testataan onko henkilö soveltuva PT:si

Veikkaisin, että average kuntoiluharrastusta aloittelevan asiakkaan näkökulmasta juuri sillä virallisella tutkinnolla on merkitystä, ei itseoppineisuudella (siis jos ei ole näyttöjä esim menestyminen lajin x kisoissa). Kummalta itse ottaisit vastaan hoitoja vakavaan sairauteesi (josta et itse vasta sairastuttuasi tietäisi vielä juuri mitään): koulutetulta lääkäriltä vai kansanparantajalta?

Veikkaisin sen liikuntatutkinnon suorittaneen kaverisi tietävän laajemmin monien eri lajien urheilijoiden ja peruskuntoilijoiden tarpeista perustasolla. Usein olen huomannut varsinkin "kehonrakennusta harrastavien" piirissä heidän kummaksuvan näiden oppeja, koska omat intressit ovat olleet vuosikaudet tiukan massan lisäämisessä, maksimivoiman kehittämisessä jne. Totuushan on, että aika harva kuntosalilla kävijä treenaa em seikat mielessään naama irvessä, vaan sekaan mahtuu niin keski-ikäistä puolimaratooniin tähtäävää elämäntaparemontin aloittelijaa, sepelvaltimotautista eläkeläismuoria, pyllyään kiinteyttävää tytöntylleröä kuin aktiivivoimailijaakin. Siinä saa olla jo aika laaja tietämys itse kullakin, että osaa tehdä kunto-ohjelman kunkin ryhmän tarpeet huomioiden (terveydellisistä seikoista puhumattakaan).

Veikkaisin, että average kuntoiluharrastusta aloittelevan asiakkaan näkökulmasta juuri sillä virallisella tutkinnolla on merkitystä, ei itseoppineisuudella (siis jos ei ole näyttöjä esim menestyminen lajin x kisoissa). Kummalta itse ottaisit vastaan hoitoja vakavaan sairauteesi (josta et itse vasta sairastuttuasi tietäisi vielä juuri mitään): koulutetulta lääkäriltä vai kansanparantajalta?

Kato ei niille tartte kertoo että ei ole koulutusta alaan, antaa tekojen puhua puolestaan ;)
Neuvoa luultavasti kysymään tulevatkin aloittelijat, keillä ei ole mitään hajua traanauksen suhteen.. ei ne mitään ala heti kyselee että onko koulutusta alalle... sitä paitsi meikäläinen ei enään ole niin kauheen pienikokoinenkaan, että kyl ne kattoo varmaan että osaa asiansa ja näinhän se on :D. (rivien välissä kohtuu selvää itsekehua:D) Sitä onko vaikutusta duunipaikan saantii, ehkä.

Tietenkin ottaisin koulutetun lääkärin... mutta hiukan eri asia:rolleyes:

Veikkaisin sen liikuntatutkinnon suorittaneen kaverisi tietävän laajemmin monien eri lajien urheilijoiden ja peruskuntoilijoiden tarpeista perustasolla. Usein olen huomannut varsinkin "kehonrakennusta harrastavien" piirissä heidän kummaksuvan näiden oppeja, koska omat intressit ovat olleet vuosikaudet tiukan massan lisäämisessä, maksimivoiman kehittämisessä jne. Totuushan on, että aika harva kuntosalilla kävijä treenaa em seikat mielessään naama irvessä, vaan sekaan mahtuu niin keski-ikäistä puolimaratooniin tähtäävää elämäntaparemontin aloittelijaa, sepelvaltimotautista eläkeläismuoria, pyllyään kiinteyttävää tytöntylleröä kuin aktiivivoimailijaakin. Siinä saa olla jo aika laaja tietämys itse kullakin, että osaa tehdä kunto-ohjelman kunkin ryhmän tarpeet huomioiden (terveydellisistä seikoista puhumattakaan).

En tiiä, voi olla. Järki kädessä niitä ohjelmia kyl tehdään... Mutta enenmmistö on juuri niitä teinejä ketkä ei tiedä mitä tehdä ja haluu kasvaa..

Se, että on lukenut pakkista ja ollut aktiivinen tiedonhankkija kuntosaliin liittyvissä jutuissa, antaa aika paljon motivaatiota työhön.

Tietääkö ihmiset mitä noi pt-kurssit maksaa/ketkä järjestää. Varmaan pystyy hakemaan työtä vasta kun on jonkinlaisen paperin hankkinut. Ei taida työnantaja kattoa kovin suopeesti jos menee paikalle selittämään ilman todistuksia omaa pätevyyttään. Eri asia sit haastattelut... Jos nyt haastatteluun pääsee. Jo niihin päästäkseen täytyy herättää hakemuksessa jonkinlaista kiinnostusta.

Te, jotka ootte olleet pt-hommissa tai vastaavissa, minkälaisin meriitein ootte hakenut työtä ja mitä ominaisuuksia työnantaja vaati/kyseli? Eka sivun postauksen vaatimukset ovat aivan älyttömiä.

Hehe. Kallista on juu. Saa siinä sitten tehdä kuntosalilla hommia, että saa maksetuksi tuon 2000 €. Miettii, että opiskelun ohessa tuntimäärät eivät voi olla viikossa paljoa. Ehkä parina tai kolmena iltana parista tunnista neljään. Jos olettais, että tuntipalkka olis jotain 6-8 €, kestäis reilu 300 työtuntia saada raha takasi.

e. Itsenäisestikin noita asioita vois opiskella aivan hyvin. Näyttää sitten vain työnantajalle haastattelussa, että osaa asian. Noi asiat, mitä tuossa opintosuunnitelmassa oli esitetty, löytyy kyllä yksien kansien välistä, tai kaksien. Ja kirjastosta ilmaseksi kirjat kotiin lainaan

2. e. esim. Ravinto

* Energia-aineenvaihdunta
* Energiaravintoainee
* Kestävyysharjoittelijan ravinto
* Voimaharjoittelijan ravinto
* Painonpudotus
* Lisäravinteet
* Ravinto-ohjelmat

Nää löytyy helposti. Pakkiksen avulla osaa jo valmiiks :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom