Kuntosalin valvoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Blomi
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos kukaan pakkislaisista duunissa punttiksen valvojana? onko mielekästä työtä, kokemuksia?
Olisi tarjolla tuommoista työtä kanpungissa mihin olen juuri muuttamassa. Työ sisältää ohjelmien tekoa, liikkeiden näyttämistä sekä muuta asiakaspelvelua. Pääsee saarnaamaan rintahauispelleille kyykyn tärkeyttä :whip::D

ja saa treenata ilmatteeks salil, säästää 40€ kuussa :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mua itteäni kiinnostas nimenomaan tuollanen duuni. Millaisen koulutuksen työ vaatii?
Ei mitään mahdotonta onneksi.
Hakijalta vaaditaan seuraavat ominaisuudet:

- kielitaito: suomi, portugali, espanja, englanti ja ranska
- koulutus: yliopisto (valtiotieteellinen / kansainväliset suhteet)
- yhteistyökykyinen & sosiaalinen
- osaa tehdä itsenäisiä päätöksiä
- osaa toimia ryhmässä
- hallitsee matematiikan (osaa laatia budjetin)
- aikaisempi kansainvälinen kokemus
- ulkoisesti sopiva vaatemalliksi
- hallitsee lisäravinteiden käytön sekä opastuksen asiakkaille
- hallitsee kuntosalilaitteiden käytön sekä opastuksen asiakkaille
- kykenee palvelemaan asiakkaita yllämainituilla kielillä
- kykenee tekemään vaatehankintoja, laitehankintoja sekä lisäravinnehankintoja ulkomailta.
Palkkaus oli 1000€/kk. Näin Töölö Gymillä 2005. http://www.tuky.fi/forum/viewtopic.php?p=828&sid=08f66df4055765a50010930fe15b90fb

Sori, oli pakko kaivaa muumio haudasta. Ihan vaan muistutuksena että koulutustaso noihin hommiin lienee peruskoulun ja VTT:n väliltä... Luultavasti arvostavat ihan sosiaalisia taitoja ja isommilla paikkakunnilla myös mahdollisesti lontoon murretta. Voi olla että valinnassa joku PT-kurssin käynyt menee etusijalle.

:hyvä: hahhah, on pokkaa ollu....

Osa vaatii jonkun liikunnantutkinnon yms. mutta onneks suurin osa työnantajista tajuu, että vaikka olis mikä liikunnan johtava-asiantuntia titteliltään, ei pakolla tajuu mitään kuntosaliharjoittelun päälle...
Mutuu: ja sen PT tutkinnonkin tuntuu saamaan kuka tahansa :david: joka osaa vaan erottaa hyvät ja huonot rasvat toisistaan, siitä tais joskus olla jotain juttuukin.

Itse oppinut oikeastaan kaiken punttailusta pakkiksen välityksellä... siitä syvä kiitos sivustolle :worship:

Hoh, mulle ainakin uus.:D Ei hemmetti noita kielivaatimuksia.

Ja pitää omata vielä mallin ulkomuotokin.:lol2:

Tuo olisi kyllä hauska homma, kuten personal trainer-jutut yleensä. Kuitenkaan en omalla nykytietämyksellä ja salikokemuksella ainakaan kehtaisi tuollaista työkseni tehdä. Eikä asia kyllä paranisi jollain saatanan kalliilla diplomiviikonloppukurssilla.

Valmentamaan ihmisiä, joilla suurimmalla osalla motivaatio ja tietämys urheilusta on pyöreä nolla. Ja sitten siinä samalla pitäisi väkisin hymyillä ja olla ylipositiivinen riippumatta millainen idiootti olisi työn alla. Ja mahtavana extrana palkka olisi susipaska.

Ei koskaan.

Aikoinaa olin opiskelujen ohessa duunissa kuntosalilla. Homma oli pääasiassa salikorttien myyntiä, laitteiden käytön opastusta, muutama hassu ohjelma aloittelijoille, salin laitteiden pikku fiksaukset tarvittaessa. Ohjelmat ja laitteiden näytöt tehtiin pääasiassa valmiilta sapluunalta ja vain ihan aloittelijoille. Kysessä oli lähinnä itsepalveluperiaatteella toimiva firma joten harva edes tuli kysymään mitään ohjelmia tai ohjausta. Ihan mukava homma opiskelijalle. Työaika 16-20, työajalla kerkesi treenaamaan ja salille oli omat avaimet (tarvittaessa pääsi treenaamaan vaikka la klo 24.00). Mieluummin tota kuin siivousta tai lehdenjakoa.

En tiiä tarviiko koulutusta, sillä ei ainakaan salilla missä kävin joskus 2vuotta sitten.
Kysyin että minkälainen yksi liike oli lapussa, koska lappu oli muutenki ihan siansaksaa mutta se ei auennu mulle. Ei muuten ole tähän päivään mennessäkään auennu koska työntekijä vastasi mulle: "Emmä tiiä mikä se on" eikä muuta sanonut. Paikka suljettiin parin kuukauden päästä. En jaksanut vaivautua kysymään muilta mikä se liike oli vaan hankin uuden ohjelman.

Mä joskus halusin kuntosali työntekijäksi mutta kun olen seuraillut hommaa nii en ehkä haluaiskaan siihen.Mä kun en jaksa kauaa hankalia asiakkaita.Ne mitä olen seuraillut on sellasia: "emmä jaksa,Emmä osaa,Emmä haluu":jahas:

sepsis: -Jos noiden sanojen "valmentaminen" ja "urheilusta" tilalle vaihdetaan sanoja tilanteen mukaan, nii tuo kuvaushan päätee hyvin monelle alalle...

"Valmentamaan ihmisiä, joilla suurimmalla osalla motivaatio ja tietämys urheilusta on pyöreä nolla. Ja sitten siinä samalla pitäisi väkisin hymyillä ja olla ylipositiivinen riippumatta millainen idiootti olisi työn alla. Ja mahtavana extrana palkka olisi susipaska."

Tuollainen kuntosaliohjaushan varsin leppoisaa touhua, ainakin mitä mieltä tutut ovat ollet jotka tuota ovat tehneet. Itsekkin melkoisesti saliohjauksia tehneenä, sanoisin että kyllä tuon huonon palkan voisi paskemmastakin työstä saada.

edit. jambohan tuolla olikin jo samansuuntaisia ajatuksia huuteloinut.

Valmentamaan ihmisiä, joilla suurimmalla osalla motivaatio ja tietämys urheilusta on pyöreä nolla. Ja sitten siinä samalla pitäisi väkisin hymyillä ja olla ylipositiivinen riippumatta millainen idiootti olisi työn alla. Ja mahtavana extrana palkka olisi susipaska.

Ei koskaan.

Melkein 4 vuotta sitten riitti.

Ai siis näin?

"Johtamaan ihmisiä, joilla suurimmalla osalla motivaatio ja tietämys projektoinnista on pyöreä nolla. Ja sitten siinä samalla pitäisi väkisin hymyillä ja olla ylipositiivinen riippumatta millainen projekti olisi työn alla. Ja mahtavana extrana palkka olisi susipaska."

Erona on vaan se että tuossa jälkimmäisessä tapauksessa palkka on yleensä tuplat tai enemmän. Lisäksi ei tarvi pelätä että niille samoille peeloile tarvisi hymyillä väkisin myös vapaa-ajan harrastuksissa. Mikä olisikaan kivempaa kun lomalla treenata salilla ja ympärillä pyörii ne vittumaisimmat asiakkaat, jotka vinkuvat ja valittavat, mutta eivät koskaan tee yhtään niin kuin heitä neuvotaan. Koska ei jaksa, huvita, kerkeä...

Pisti vaan silmään hakemus, kyseessä kuitenkin on sen verran pienestä paikkakunnasta -> töitä tarjolla nihkeästi.. Ainakin joksikin aikaan tarkoitus sinne duuniin, jos pääsee..

Mitä ylipäänsä uskaltaa pyytää tuommoisesta duunista, 10€?

Blomi, tuo 10€/tunti tollasesta duunista kuulostaa ainakin omaan korvaan aikaslaisen optimistiselta palkalta. Siis, jos et nyt satu minnekkään keskimääräistä isommalle salille pääse... Jos tuosta maksetaan enemmän, kuin 8,5€ niin olen hieman ehkäpä ihmeissäni. :rolleyes:

Mutta onnea vaan paikan etsintään ja löysälle/hyvvä palkkaa maksavan pomon hommaamiseen. :thumbs:

Blomi, tuo 10€/tunti tollasesta duunista kuulostaa ainakin omaan korvaan aikaslaisen optimistiselta palkalta. Siis, jos et nyt satu minnekkään keskimääräistä isommalle salille pääse... Jos tuosta maksetaan enemmän, kuin 8,5€ niin olen hieman ehkäpä ihmeissäni.
Käsittääkseni tuolta listalta 1.9. alkaen mukaan voisi pyydellä ko. työstä palkkaa (4. palkkaryhmä): http://www.pam.fi/mp/db/file_library/x/IMG/135802/file/Marattpalkat010908.pdf
hyvinvointityöntekijä (esim. kunto-ohjaaja, personal trainer...) tai tapahtumatyöntekijä (kuntosalin ohjaaja).. 1. palkkaluokan mukaan siis 9,96€/h + Iltatyölisä (klo 18–24) 0,97 €/t + viikonloppulisät ja osa-aikaselle +9% lomakorvaus.

Epäilen kyllä vahvasti että tuota et tule mistään saamaan... 8,5€/h taitaa olla lähempänä totuutta.

Käsittääkseni tuolta listalta 1.9. alkaen mukaan voisi pyydellä ko. työstä palkkaa (4. palkkaryhmä): http://www.pam.fi/mp/db/file_library/x/IMG/135802/file/Marattpalkat010908.pdf
hyvinvointityöntekijä (esim. kunto-ohjaaja, personal trainer...) tai tapahtumatyöntekijä (kuntosalin ohjaaja).. 1. palkkaluokan mukaan siis 9,96€/h + Iltatyölisä (klo 18–24) 0,97 €/t + viikonloppulisät ja osa-aikaselle +9% lomakorvaus.

Epäilen kyllä vahvasti että tuota et tule mistään saamaan... 8,5€/h taitaa olla lähempänä totuutta.

Toi 10€ luokkaan olisi kyl hyvä, saa nähdä mitä tapahtuu. Lauantaina meen käymään paikan päälle...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom