Natu79
Luomulihaa
- Liittynyt
- 18.4.2002
- Viestejä
- 705
- Ikä
- 45
Minulle on joskus yritetty myydä kuntosalia pienellä paikkakunnalla ja tuossa yhteydessä tuli laskeskeltua vähän, millaista asiakasmäärää salilla täytyy käydä säännöllisesti, jotta homma olisi kannattavaa.
Oleellistahan on laskea liiketoiminnan kiinteät kulut, jotka on saatava peittoon joka kuukausi, myös hiljaiseen kesäaikaan. Kiinteistön vuokra ei siis saa olla älytön, tai homma kaatuu heti omaan mahdottomuuteensa.
Isossa kaupungissa asiakaskuntaa on paljon, mutta vastaavasti yrittäjiä ja kilpailijoita enemmän. Pienellä paikkakunnalla pahin kilpailija kuntosaliyrittäjälle voi olla kunnan ilmainen punttisali, ja jos omat laitteet ja tilat eivät ole aivan ylivertaisia ja hinnat kohtuullisia, on punttieinareita vaikea houkutella maksulliselle salille.
Vakiasiakkaita, eli sellaisia himotreenaajia jotka eivät PYSTY olemaan salilta pois, pitäisi olla niin paljon, että pelkästään heidän salimaksuillaan peitetään kiinteät kulut. Mummojumpilla, yrityspaketeilla ja muilla markkinointikikoilla sitten houkutellaan se asiakasmassa, jolla firma tekee TULOSTA.
Ökyrikkaaksi ei yhtä salia pitämällä tuskin kukaan tule. Mutta kyllä siitä ahkera ja fiksu kaveri voi leipänsä ottaa... ja ehkä jotain leivän päällekin.
Oleellistahan on laskea liiketoiminnan kiinteät kulut, jotka on saatava peittoon joka kuukausi, myös hiljaiseen kesäaikaan. Kiinteistön vuokra ei siis saa olla älytön, tai homma kaatuu heti omaan mahdottomuuteensa.
Isossa kaupungissa asiakaskuntaa on paljon, mutta vastaavasti yrittäjiä ja kilpailijoita enemmän. Pienellä paikkakunnalla pahin kilpailija kuntosaliyrittäjälle voi olla kunnan ilmainen punttisali, ja jos omat laitteet ja tilat eivät ole aivan ylivertaisia ja hinnat kohtuullisia, on punttieinareita vaikea houkutella maksulliselle salille.
Vakiasiakkaita, eli sellaisia himotreenaajia jotka eivät PYSTY olemaan salilta pois, pitäisi olla niin paljon, että pelkästään heidän salimaksuillaan peitetään kiinteät kulut. Mummojumpilla, yrityspaketeilla ja muilla markkinointikikoilla sitten houkutellaan se asiakasmassa, jolla firma tekee TULOSTA.
Ökyrikkaaksi ei yhtä salia pitämällä tuskin kukaan tule. Mutta kyllä siitä ahkera ja fiksu kaveri voi leipänsä ottaa... ja ehkä jotain leivän päällekin.