Kuntosalilla käymisestä asiaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja H3pjei
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro! Oon tälläne 13 v. poika ja nyt on tosissaa alkanu kiinnostaa kuntosalilla käyminen. Mutta oon kuullu sellasta juttuu et tarvis olla 15 ennenku saa alkaa salilla käymää..? Onko toi iha totta? Ja sitte saisko siellä salilla jotai ohjausta kaikkien liikkeiden jne tekemiseen? Oon kotona ite tehny vähä kaikkee mut tuskin se mitää ihmeellistä tulosta tuo kuitenkaa. Nii ja salin pitäis olla tampereella tai lähistöllä. Oon noin 175cm pitkä ja painan sellaset ~60kg eli oon aikas hoikka kuitenki..

Ei tartte olla 15 v. kunhan jättää vielä kovimmat mahdollisesti pituuskasvuun vaikuttavat liikkeet tekemättä. Sullahan tuota pituutta on jo "miehen mitta", niin ei tartte senkään suhteen kovin huolissaan olla, toki jos vanhemmat on pitkiä, niin pituutta voi ja luultavasti onkin joka tapauksessa vielä tulossa. Harvalla se kai pysähtyy jo 13-vuotiaana...

Kunnolla kehitystä lihasten kasvuun alat saamaan siinä vaiheessa kun testosteronit alkavat "jylläämään", joillakin ennemmin joillakin myöhemmin. Aina tekemisestä hyötyä on kunhan muistaa myös syödä riittävästi ja hyvin. Lepo on se kolmas kolmasosa, kun kaikki kolme on kohdallaan, niin ihan hyvin voit mennä salille treenaamaan.

Rohkeasti vaan katselemaan ja neuvoa kysymään.

Ei tartte olla 15 v. kunhan jättää vielä kovimmat mahdollisesti pituuskasvuun vaikuttavat liikkeet tekemättä. Sullahan tuota pituutta on jo "miehen mitta", niin ei tartte senkään suhteen kovin huolissaan olla, toki jos vanhemmat on pitkiä, niin pituutta voi ja luultavasti onkin joka tapauksessa vielä tulossa. Harvalla se kai pysähtyy jo 13-vuotiaana...

Ei niitä nyt tekemättä tarvitse jättää. Kunhan vain pitää järjen mukana, opettelee tekniikan viimeisen päälle, eikä käy lähelläkään maksimirautoja.

Kiitos hyvistä vastauksista. Mutta vieläkin on tämä yksi että saako sieltä ketään opettamaan niitä liikkeitä vai tarviiko ne itse opetella?

Kiitos hyvistä vastauksista. Mutta vieläkin on tämä yksi että saako sieltä ketään opettamaan niitä liikkeitä vai tarviiko ne itse opetella?

Varmaakin riippuu ihan täysin salista missä käyt, kannattaa kysyä.

Riippuu salista.

Jonkinlaista perusopastusta alussa saa varmaan useimmilta saleilta, kunnan saleilta tai pieniltä kellarisaleilta välttämättä ei. Kovin laajamittainen neuvonta ja/tai ohjelmien teko menee äkkiä maksullisten palvelujen puolelle.

Kysy joltain ystävällisen näköiseltä kanssatreenaajalta vinkkejä niiden liikkeiden opetteluun. Älä kuitenkaan kesken sarjan.. Kaikki ei välttämättä tykkää siitä että toiset tulee juttelemaan mutta minä ainakin neuvoisin jos joku tulis kysymään..

Tästä alat vaan selailemaan nettisivuja. Katso sieltä sopivan matkan päässä olevat ja ei muuta kuin puhelin käteen ja alat soittelemaan, niin varmasti vastaavat löytyykö kuntosaliopastusta vai ei.

Back
Ylös Bottom