Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tietääkö kukaan miten saisin tietää kalorikulutuksen laitekohtaisesti? Esim. jos tekee 3x10 toistoa 50 kg:llä penkkiä ja painaa 80kg niin paljon tommonen kuluttaa? Siis haen jotain suuntaa-antavaa, en tieteellistä totuutta.
Mitenkä niin? Ja entä jos ajattelee siltä kannalta että haluaa laihduttaa mahdollisimman tehokkaasti säilyttäen samalla jo hankitut lihakset?
Nimenomaan niin olen ymmärtänyt, että se ärsyke, mitä lihakselle annetaan painoharjoittelulla, ehkäisee kataboliaa pitemmällä aikavälillä ajateltuna. Tottakai kehon kuuluu myös saada riittävästi ravintoa, jotta se treenin aiheuttama katabolinen tila vaihtuu anaboliseksi tilaksi. Sen siis hoitaa osittain palkkari.Mikäli käyt vaikka lenkillä, hiihtämässä tai uimassa ja syöt riittävän proteiinipitoista ruokaa, niin häviääkö ne lihakset johonkin?
Mikäli käyt vaikka lenkillä, hiihtämässä tai uimassa ja syöt riittävän proteiinipitoista ruokaa, niin häviääkö ne lihakset johonkin?
Nimenomaan niin olen ymmärtänyt, että se ärsyke, mitä lihakselle annetaan painoharjoittelulla, ehkäisee kataboliaa pitemmällä aikavälillä ajateltuna. Tottakai kehon kuuluu myös saada riittävästi ravintoa, jotta se treenin aiheuttama katabolinen tila vaihtuu anaboliseksi tilaksi. Sen siis hoitaa osittain palkkari.
Lisäksi tietääkseni punttitreeni kiihdyttää aineenvaihduntaa jopa muutaman vuorokauden ajaksi, kun taas aerobinen liikunta vain pieneksi hetkeksi. Tuokin puoltaisi sitä että punttitreeni on hyvä homma jos on dieetillä. Minulla on jopa sellainen käsitys että jos dieettaa haluten säilyttää lihakset ja dieetin ajaksi on pakko valita joko punttitreeni tai aerobinen treeni, tuo punttitreeni olisi parempi vaihtoehto? Voin toki olla väärässäkin, kertokaa te viisaammat..