Kuntosalien ja treenaamisen turhuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Swat
  • Aloitettu Aloitettu
Vitutti niin paljon tuo muropaketin teksti, että ei jaksanut edes loppuun asti lukea.

Hannipannia lainaten: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=444979&postcount=71

"Ammattilaiskehonrakentajan sanoin: "Yhdeksänkymmentä prosenttia kaikista urheilijoista on ihan tampioita... Kun ajattelee jotaki kympin juoksuakin kuin saatanasti se sattuu, niin voiko se enää olla mitään mahtavaa, kun vois autollakin mennä. Heität kepin toiseen päähän kenttää ja se haetaan heti pois. Ei mitään tolkkua. Mä otan painon tuolta telineestä ja vatvon sitä vähän aikaa ja panen samaan paikkaan takasi... Siis missään urheilussa ei ole mitään järkeä, ei missään" (s. 108)."

Bodybuilding, The Greatest sport.
Hulkin versio(ehkä itseni myös): Natural Bodybuilding, The Greatest sport.

Ja samaiset muropojat pohtivat täällä mitä tehdä, kun ei ole elämässä muuta kuin tietokone ja irkki... En tiedä mikä olisi tilanteeseen sopivin hymiö, joten laitan monta ehdokasta: :hyper: :rolleyes: :( :curs: :david:

Edit: Esimerkki: "kuinka Muropaketin lukija viettää vapaa-aikaansa": "Hmm. Jopas ihmiset tekee outoja olette =P
Mie teen ömm, istun koneella, istun koneella, istun koneella. Viikonloput istun koneella, käyn saunassa, istun koneella. Tuonne jonnekkin lisää väliin vähä tv:tä ja vkl epätoivosta hajoamista kun ei ole naista niin se onki minun 20v elämääni aika paketissa." :urjo:

Arsi sanoi:
Ja samaiset muropojat pohtivat täällä mitä tehdä, kun ei ole elämässä muuta kuin tietokone ja irkki... En tiedä mikä olisi tilanteeseen sopivin hymiö, joten laitan monta ehdokasta: :hyper: :rolleyes: :( :curs: :david:
...

imo: :rolleyes:

Arsi sanoi:
...
Edit: Esimerkki: "kuinka Muropaketin lukija viettää vapaa-aikaansa": "Hmm. Jopas ihmiset tekee outoja olette =P
Mie teen ömm, istun koneella, istun koneella, istun koneella. Viikonloput istun koneella, käyn saunassa, istun koneella. Tuonne jonnekkin lisää väliin vähä tv:tä ja vkl epätoivosta hajoamista kun ei ole naista niin se onki minun 20v elämääni aika paketissa." :urjo:
No ei toikaan nyt vastaa niitten kaikkien elämää 100%:sesti.

Nichon tänne heittämä LÄHDEKOODIn viesti toivottavasti auttoi edes joitakin murolaisia ymmärtämään oman yksinkertaisuutensa.

Mutta kyllä ainakin mun mielestä punttien nostaminen on aivan turhaa toimintaa. Pirun hauskaa kylläkin.

No siis loppupeleissähän kaikki on ihan turhaa, viimeistään siinä vaiheessa kun kuolee :D
Mutta joo, mua rupes vituttamaan toi muropakettiteksti niin paljon että taidanpa vääntää protskudrinkin. tai kaksi.

Kostaja X sanoi:
Mutta kyllä ainakin mun mielestä punttien nostaminen on aivan turhaa toimintaa. Pirun hauskaa kylläkin.

Niin, urheiluharrastus ei vaikuta elämänlaatuun. Eihän lihasten, sydämen ja verisuonten edes tarvitse olla kunnossa, jos tähtää siihen, että istuu loppuelämänsä koneen ääressä, eikä esim. aio kokskaan kantaa kokismukia enempää.

Täähän on ihan silkkaa kultaa:
Vaikka kaikki nörtit täältä häipyisivätkin kuntosalille treenaamaan ei saavutettaisi suurtakaan etua. Ehkä ihmiset voisivat paremmin, mutta minkäänlaista hyötyä tästä ei juuri saataisi.
Tahattoman itseironian mestareita, nuo.

Taha sanoi:
Niin, urheiluharrastus ei vaikuta elämänlaatuun. Eihän lihasten, sydämen ja verisuonten edes tarvitse olla kunnossa, jos tähtää siihen, että istuu loppuelämänsä koneen ääressä, eikä esim. aio kokskaan kantaa kokismukia enempää.

Liikunnalla on varmasti suuri merkitys elämän laatuun, mutta kehon rakennus ei taida kaikkein hyödyllisin harrastus olla, eikä penkkimaximi taida elinpäiviä juurikaan lisätä. Jos mä liikkuisin kunnon takia, niin harrastuksena olis joku uinti, hiihto, tms. - Mut joo, ei toi mun edellinen viesti kovin kattava ollut.:rolleyes: Ja totta kai kehoilu on parempi kuin ei mitään.

Ei vituttanut, nauratti vain. Jotenkin vaan niin idioottimaista kuin vain oi olla.
Ennenhän kaikki näyttivätkin todella paljon bodareilta?

MUROPAKETTI
Hyvin sanottu ja pakko olla samaa mieltä asian kanssa, koska olen alkanut tässä viimeaikoina säälimään muutamia läheisiä ystäviäni, jotka on antaneet kaiken aikansa urheilulle ja kuntosalille. Enää eivät osaa jutella mitään ylimaailmallisia ja syvällisten asioiden pohtiminen tuottaa äärimmäistä vaikeutta. Katkera olen kun pojista tuli niin pinnallisia ja tylsiä persoonia. Motiivina oli että pärjää sitten armeijassa, noilla kunnoilla pojat pärjäis laskuvarjojääkäreinä vaikka. Ainiin, aikovat muuten poliiseiksi, kaikki tyynni.

Antaako media tälläiselle tielle viitoituksen vai mistä ihmeestä tuo buumi on saanut ponnetta?

Itse en ole kovin hyvä kynäniska, mutta sitäkin vähemmän kuntosaleilla viihdyn. Olen neljä, viisi kertaa käynyt kavereiden seurana salilla, mutta en yksinkertaisesti ymmärrä miten siitä saa iloa irti. Sitten vielä kun jossain vaiheessa tulee nämä jauhojen syömiset, ei ei ei. Kun ottaa vähän laajemman kuvan tuosta, niin voisi vähän havahtua kenties. Lihasmassa ei ole ikuista, mutta henkinen ja psyykkinen lahjakkuus sen sijaan on hyvinkin pitkäkestoista ja sen treenaaminen värikästä ja mielenkiintoista.

Tunnustaako joku hyvällä mielellä olevansa samankaltainen kuin kuvauksen "persoona"?

Tuon nörtin täytyy olla vain luonnollisesti kitisijä, täysin lahjaton, paska.

Kostaja X sanoi:
Liikunnalla on varmasti suuri merkitys elämän laatuun, mutta kehon rakennus ei taida kaikkein hyödyllisin harrastus olla, eikä penkkimaximi taida elinpäiviä juurikaan lisätä. Jos mä liikkuisin kunnon takia, niin harrastuksena olis joku uinti, hiihto, tms. - Mut joo, ei toi mun edellinen viesti kovin kattava ollut.:rolleyes: Ja totta kai kehoilu on parempi kuin ei mitään.

Niin kauan kun treenaat natuna ja järkevästi, niin uskallan väittää, että kehonrakennuskin tuo lisää elinpäiviä. perusteluja, jos näin ei ole..

Odu sanoi:
Eihän kenekään oo pakko treenata jos ei halua. En ymmärrä mitä vauhkootte.
No ei tässä nyt siitä olekaan kyse, että kaikkien olisi käytävä säännöllisesti kuntosalilla ja lenkkipoluilla; omapahan on tappio, jollei tajua pitää kehoaan edes jonkinlaisessa kunnossa.

Jutun pointti oli tuonne Murobbs:ään ilmestynyt topic, jossa ihmeteltiin miten turhaa kuntosaleilla käynti on, mikseivät kaikki ole sisällä ja irkkaa? :curs:

Ihan oma asia miten elämänsä kuluttaa, mutta jos aletaan osoitella muita sormella, niin kai siihen nyt saa vastata samalla mitalla takaisin?

Eihän tuota jaksanut kahlata toista sivua pidemmälle. Aivan sama, mitä muut ajattelevat treenaamisesta/treenaamatta jättämisestä. Itseni vuoksi sitä teen, joten eipä tuollaiset kommentit rassaa.

Silti nuo muron metsätyökommentit ovat kyllä välillä varsin huvittavia. Laitoin sitten lopulta itsekin lusikkani soppaan eikun murolautaseen.

Itse olen sahannut puita motin jos toisenkin, lisäksi tehnyt taimikonhoitoa ja istuttanut taimia. Vittumaisinta ja paikkoja eniten jumittavaa noista edellämainituista on ehdottamasti taimien istutus. Ok, puiden pystykarsinnassa saa kyllä helposti niskat jumiin...

Varsinainen savottatouhu on itse asiassa ihan ok hommaa, jos on kunnon varusteet ja sahaustekniikka ja muut asiaan vaadittavat taidot hallussa. Enkä ole kokenut sitä mitenkään tappavan raskaaksi touhuksi. Tosin keskivertomurottajalla tilanne voi olla toinen, kun lyödään saha käteen ja sanotaan että pistäppäs tuosta pari hehtaaria sileäksi :lol2:

Arsi sanoi:
Ihan oma asia miten elämänsä kuluttaa, mutta jos aletaan osoitella muita sormella, niin kai siihen nyt saa vastata samalla mitalla takaisin?
Eikö kannata mielummin hymyillä tyytyväisenä että on ite löytäny hyvän harrastuksen eikä ruveta riitelemään siitä onko esim. ohjelmointi parempaa ajanvietettä ku punttis? Tollasissa riitelyissä kun palkintoja ei jaeta...

:piis: AND :haart:

Sportman81 sanoi:
Niin kauan kun treenaat natuna ja järkevästi, niin uskallan väittää, että kehonrakennuskin tuo lisää elinpäiviä. perusteluja, jos näin ei ole..

Kostaja X sanoi:
Liikunnalla on varmasti suuri merkitys elämän laatuun, mutta kehon rakennus ei taida kaikkein hyödyllisin harrastus..

Tietenkin säännöllinen voimaharjoittelu sekä sokerien ja huonojen rasvojen siivoaminen ruokavaliosta auttaa. Lihakset ja luusto pysyy paremmassa kunnossa, ei tule ylimääräistä painoa (rasvana) ja hyötyliikuntaa voi jatkaa myöhemmälläkin iällä.

Mutta mikä on oleellista? Kuinka suuri osa harrastuksesta on terveyden kannalta merkittävää ja kuinka suuri osa "turhamaisuutta"?

Jos nyt yritän selittää näkökantani: Paljonko terveyteen vaikuttaa, onko penkki max 115 Kg vai 117,5? Riittääkö palautusjuomaan lisätty kreatiini vai täytyykö sitä ottaa lisäksi joka aamu teelusikallinen? Pitääkö palkkariin lisätä glutamiinia? -Entäs ennen treeniä? -Kuinka monta minuuttia ennen treeniä? Kannattaisiko illalla sekoittaa valmis protskudrinkki siltä varalta, että herää yöllä vessaan? Kuinka monta grammaa proteiinia tarvitsee syödä päivässä? -Riittääkö ihan vitusti, vai pitääkä kiskoa vaikkei olis edes nälkä? Voisikohan hauikset tosiaan treenata 48 tunnin välein vai riittääkö 2 kertaa viikossa?

-Aika karkeaa ja mä tajusin, että et sä tota tarkoittanut. Itseäni kuitenkaan en ole vuosiin motivoinut terveydellä. Se on ylimääräinen hyvä plussa, mut ei motivaattori. Mun mielestä tää laji on turhamaisuutta siinä missä tietokonekikkailukin. Saman ja paljon suuremman hyödyn saisi varmasti paljon pienemmällä vaivallakin jollain toisella lajilla. Ei tässä lajissa, tai pienessä hifistelyssä tietenkään mitään pahaa o. :) Itse vaan suhtaudun hieman huvittuneesti tämän lajin terveyshyötyihin, kun ei se taida suurimmalla osalla harrastajista olla mielessä esim. pukukopissa peilaillessa.

Eugen sanoi:
Hyvin sanottu ja pakko olla samaa mieltä asian kanssa, koska olen alkanut tässä viimeaikoina säälimään muutamia läheisiä ystäviäni, jotka on antaneet kaiken aikansa tietokoneille ja irc:lle. Enää eivät osaa jutella mitään ylimaailmallisia ja syvällisten asioiden pohtiminen tuottaa äärimmäistä vaikeutta. Katkera olen kun pojista tuli niin irc-riippuvaisia ja tylsiä persoonia. Motiivina oli että pärjää sitten työelämässä, noilla tiedoilla pojat pärjäis mikrotukihenkilöinä vaikka. Ainiin, aikovat muuten datanomeiksi, kaikki tyynni.

Antaako media tälläiselle tielle viitoituksen vai mistä ihmeestä tuo buumi on saanut ponnetta?

Itse en ole kovin hyvä bodari, mutta sitäkin vähemmän ircissä viihdyn. Olen neljä, viisi kertaa käynyt kavereiden seurana ircissä, mutta en yksinkertaisesti ymmärrä miten siitä saa iloa irti. Sitten vielä kun jossain vaiheessa tulee nämä ircgalleriat, goatset, ei ei ei. Kun ottaa vähän laajemman kuvan tuosta, niin voisi vähän havahtua kenties. Fps:t ei ole ikuista, mutta henkinen ja fyysinen lahjakkuus sen sijaan on hyvinkin pitkäkestoista ja sen treenaaminen värikästä ja mielenkiintoista.

Tunnustaako joku hyvällä mielellä olevansa samankaltainen kuin kuvauksen "persoona"?

:lol2:

Enää eivät osaa jutella mitään ylimaailmallisia ja syvällisten asioiden pohtiminen tuottaa äärimmäistä vaikeutta. Katkera olen kun pojista tuli niin pinnallisia ja tylsiä persoonia.
...

Tunnustan kyllä, ehdottomasti. Muistan kyllä nuokin ajat, kun puhuminen ja tekosyvällisyys oli niitä hienoimpia asioita elämässä. Sitten tajusin, ettei se vie mihinkään ... kaipa sitä pinnallisuudeksikin voi kutsua.

Mutta mitäs noista, kunhan itse kokee elämällään olevan sisältöä.

Back
Ylös Bottom