Kuntosalien elintarvikemyynti tehovalvontaan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkkailivat tehokkaammin vaikkapa huumeiden salakuljetusta. Samaan aikaan tarkastaja itkee yrittäjälle protskupurkin kannesta, kun Igor tuo 700 kg piriä Länsisatamassa. Hyvä, että on prioriteetit kohdallaan :curs:

Pitäisikö kuntosaleilla sitten olla joku erityisoikeus elintarvikemyynnin suhteen?

Jos on epäilyjä siitä, että merkinnät ovat puutteellisia niin ihan hyvä, että asia otetaan valvontaan ja korjataan tilanne.

Hyvä Suomi! Ei sitten ole virkamiehillä parempaa tekemistä kuin kuntosalien protskumyyntiin puuttuminen :itku:

Originally posted by paddington
Jos on epäilyjä siitä, että merkinnät ovat puutteellisia niin ihan hyvä, että asia otetaan valvontaan ja korjataan tilanne.

Toinen ääni valvonnalle. Kyllä minusta on ihan OK, että yrittäjiä patistellaan vähän pitämään jotain rotia näissäkin asioissa.

Minua ainakin kiinnostaa tuotteiden valmistus-/ravintoaineluettelo hieman pidemmälle kuin "250% lisää treenitehoa, 690% parempi palautuminen"-tyylin tuotteet, joita ei ole vaikea löytää.

Eikös tuo valvonta pikemminkin palvele meidän kuntoilijoiden etuja? On hyvä että hieman katsotaan mitä tuotteita myydään milläkin tuoteselosteella.

Originally posted by Wintikka
Tarkkailivat tehokkaammin vaikkapa huumeiden salakuljetusta. Samaan aikaan tarkastaja itkee yrittäjälle protskupurkin kannesta, kun Igor tuo 700 kg piriä Länsisatamassa. Hyvä, että on prioriteetit kohdallaan :curs:

Olen samaa mieltä. Sama kai tuo on mitä siinä purkin päällä lukee, viitaten näihin muihin kirjoittajiin, eihän sitä ole pakko olla niin tyhmä, että todella luulee jonkun tuotteen nostavan kasvutasoja 700%.

Ja niitä tuotteita, joita väärin perustein markkinoidaan on vähän ja niistä tuleva haitta todella pieni. Lukuunottamatta hyväuskoisia. Kyllähän se niin on, että tuolla ulkona jossain viheltelee jos jonkin näköisiä pässejä vaikka kuinka kamoissaan. Eli järkeistää pitäis.

:curs:

Originally posted by Net Virgin
Olen samaa mieltä. Sama kai tuo on mitä siinä purkin päällä lukee, viitaten näihin muihin kirjoittajiin, eihän sitä ole pakko olla niin tyhmä, että todella luulee jonkun tuotteen nostavan kasvutasoja 700%.

Ja niitä tuotteita, joita väärin perustein markkinoidaan on vähän ja niistä tuleva haitta todella pieni. Lukuunottamatta hyväuskoisia. Kyllähän se niin on, että tuolla ulkona jossain viheltelee jos jonkin näköisiä pässejä vaikka kuinka kamoissaan. Eli järkeistää pitäis.

:curs:

No ei kukaan täysjärkinen uskokkaan että parantaa penkkitulosta 700% eikä siitä edes ollut kyse vaan tuoteselosteesta. Jos minä pystyn kerran katsomaan marketissa vaikka tarkan selosteen pinaattipurkin kyljestä niin saman pitäisi onnistua missä vain. Ja ei tuossa lehtiartikkelissa missään mainittu mitään kielletyistä aineista, itse vetäisitte sen tähän mukaan. Kyseessä on minun mielestä ihan normaalia elintarvikevalvontaa, koska käsittääkseni suomessa tuotteiden kyljessä pitää olla tuoteselostus eikä pelkkä mainos-slogan.

Sinun mielestäsikö kuntosaleilla ei saisi harrastaa elintarvikevalvontaa vaan vain muissa kaupoissa :confused:

OU GAAD!!

Ei voi olla näin hankalaa! Siis ketä tosiaan haittaa että myyjiä patistetaan edes joskus tarkistamaan SYÖTÄVIEN tuotteidensa esim. viimeinen myyntipäivä? Tai muuten pitää ELINTARVIKKEITA asianmukaisissa oloissa? Kyllä muuten on herkkänahkasta porukkaa?

Mitä sä siinä iniset? Eiköhän ole ihan asiallista, että kaikki elintarvikemyynti on valvonnan alaista :)

Originally posted by Laffer
No ei kukaan täysjärkinen uskokkaan että parantaa penkkitulosta 700% eikä siitä edes ollut kyse vaan tuoteselosteesta. Jos minä pystyn kerran katsomaan marketissa vaikka tarkan selosteen pinaattipurkin kyljestä niin saman pitäisi onnistua missä vain. Ja ei tuossa lehtiartikkelissa missään mainittu mitään kielletyistä aineista, itse vetäisitte sen tähän mukaan. Kyseessä on minun mielestä ihan normaalia elintarvikevalvontaa, koska käsittääkseni suomessa tuotteiden kyljessä pitää olla tuoteselostus eikä pelkkä mainos-slogan.

Sinun mielestäsikö kuntosaleilla ei saisi harrastaa elintarvikevalvontaa vaan vain muissa kaupoissa :confused:

Periaatteessa IHAN SAMA :D Mutta ootko koskaan sattunut ajattelemaan miten turhia toimenpiteitä tässä maassa tehdään ja kuinka ne yleensä kohdistuvat pienyritysten toimintaan?

Jos siitä bambunoksalaihdutusfatburningextraproteiinista nyt sattuu puuttumaan joku helvetin mikro-osasen tuhannesosan maininta, jonka jokainen valveutunut kuluttaja yleensä voi selvittää tai kysäistä, niin MITÄ SITTEN .

:evil: :D :evil:

Mä vähän epäilen ettei elintarvikeviraston tehtäviin kuulu ratsata Igoria länsisatamassa. Vai pitääkö pirissäkin olla nykyään tarkka tuoteseloste? :lol2: Hyvähän se vaan on että tietää tarkkaan (jos haluaa) että mitä palautusjuomaansa pistää.

Originally posted by gnut
Mitä sä siinä iniset? Eiköhän ole ihan asiallista, että kaikki elintarvikemyynti on valvonnan alaista :)

Joo joo, valvonnan alaista se on ollut tähänkin asti. Poitti olikin sen, että nyt on perustettu oikein erillinen projekti normaalin tarkkailun lisäksi. Ja kun mukana on elintarvikevirasto, lääninhallitukset, kunnalliset elintarvikevalvojat, Tullilaboratorio ja Lääkelaitos, niin rahaa palaa tuohonkin täysin naurettavaan tehokampanjaan taas ihan uitusti.

Huomatkaa että tarkkailussa on lisäravinteiden myynti KUNTOSALEILLA, netti- tai muista kaupoista tuossa ei puhuttu mitään. Olettaisin että tuo johtuu kahdesta asiasta.

Ensinnäkin kuntosaleilla tehdään ilman ravinteiden myyntiäkin paikallisen terveysviraston tarkastuksia ja jos hygienia-asiat eivät ole kunnossa, niin toiminnalle saattaa tulla loppu.

Toinen syy on se "normaali" maallikkojen väärinkäsitys (tai urbaanilegenda) että kaikki se laiton toiminta mikä kehonrakennukseen ja voimailuun liittyy, keskittyy nimenomaan kuntosaleille. Eli siis kunosaleilla tyrkytetään kaikille hormoneja, käytetään niitä avoimesti, myydään laittomia ja vaarallisia ravinteita, pestään pimeää rahaa ja doupataan hevosia...

Heh. Eikö jossain threadissa aikaisemmin pähkäilty missä suhteessa tuotteessa X on mitäkin proteiinia. Taidettiin lähettää jopa mailia FASTille ja tiedusteltiin asiaa.

Noh, nythän asia tuli kaikille selväksi, ettei em. touhussa ole mitään järkeä. Onko sillä nyt mitään väliä jos tuote sisältää 25% vähemmän protskua kuin mitä kannessa luvataan? Pääasia että rauta nousee!

Tuohon Nitskun "kuntosalit on pahuuden pesäkkeitä" teoriaan en kyllä jaksa uskoa. Artikkelissahan sanotaan, että koska kuntosalibusiness on kasvanut ja alalla on uusia yrittäjiä niin on syytä valvoa, että homma toimii oikein... en kyllä näe tässä mitään outoa.

Originally posted by IronMind
Toinen ääni valvonnalle. Kyllä minusta on ihan OK, että yrittäjiä patistellaan vähän pitämään jotain rotia näissäkin asioissa.
Minua ainakin kiinnostaa tuotteiden valmistus-/ravintoaineluettelo hieman pidemmälle kuin "250% lisää treenitehoa, 690% parempi palautuminen"-tyylin tuotteet, joita ei ole vaikea löytää.

Jos osaa olla ostamatta "epäilyttävää" tuotetta, niin saako vapautuksen tuon valvontaelimen kustannuksista?

:jahas:

Tuskimpa toi hirveesti vaikuttaa salien myyntijuttuihin koska aika monilla on tunnetut lisäravinteet edustettuina ja niissä on merkinnät kohdallaa.
Tuskin kukaan salin omistaja alkaa markkinoimaan tuotetta missä ei lue kujin "proteiinia"

Tai sit sillä igorilla on kotikemistin paperit ja fiksailee omia proteiineja kotonaan mitä sergei ja ludmila sit myy salillaan...

Mun mielestä monilla tuotemerkeillä alkaa olla kilpailua siitä että miten hyvin ja kaikki A,B,C,D,HIV vitamiinit ilmotettu purkkien kyljessä,koska valveutunu kuluttaja vaatii jo niitä ja jättää ostamatta jos siinä ei lue minkä cuscusin spermasta se on tehty.

Ihan oikeen, onkin epäilyttänyt salien protskukaapit. Mistä sitä tietää montako vuotta ne protskut on maanneet siellä homehtumassa. Tässä asiassa kannatan poikkeuksellisesti valvontaa.

Dean Kuntz sanoi:
Ihan oikeen, onkin epäilyttänyt salien protskukaapit. Mistä sitä tietää montako vuotta ne protskut on maanneet siellä homehtumassa.

Onhan niissä tuotteissa päiväykset. Jos ei ole - älä osta.

Ei tossa ole mun mielestä mitään huonoa. Jos perustan kioskin ja myyn siellä elintarvikkeita ja vaikka protskua niin valvotaan sitäkin. Ei kuntosaliyrittäjä tarvitse erityiskohtelua. Samaa elintarviketta ne protskut siellä ovat kuin Kalevan Prismassakin. Eiköhän kauppojen myymiä tuotteita valvota kuitenkin aika paljon?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom