Kuntopyörä - Hiottu tehopakkaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wonder
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 KUNTOPYÖRÄ – RAUTAINEN KARDIOKUNINGAS SALILLA 🔥

Meta description: Hiottu tehopakkaus, joka rakentaa kestävyyttä, polttaa rasvaa ja antaa jaloille armottoman työvuoron ilman iskuja nivelille.

Kiva kuulla että motivaatiota löytyy! Yritä pitää toi asenne, vaikka välillä voikin tulla tilanne vastaan jossa paino ei näyttäisi laskevan ja muutenkin tulokset junnaisivat. Ei saa lannistua. Printtaa vaikka seinälles noi äijän kuvat ja katselet niitä aina aamulla kun heräät, muistat mikä on tavottees. Motivaatio on kuitenkin ehkäpä se tärkein puoli näissä hommissa.. eiköhän kaikilla jotka on oikeesti saanut jotain aikaan, ole ollut jokin palo mikä on mahdollistanut muutoksen.
Ja tosta kännäämisestä pakko munkin on mäkättää: kuinka usein selviät ryyppyviikonlopusta alle 60 eurolla? Varsinkin jos lähdet baariin känäämään, kebabin kautta taksilla himaan? 60 eurolla saa kuukausikortin jo aika trendikkäillekin saleille... ;)
Ja ota niitä perkeleen kuvia NYT ja vaikka sitten kuukauden välein, keep's you going...

TILANNEKATSAUS: aamukusien jälkeen t-paita ja kalsarit jalassa paino oli 98,2kg.

Juominen on mulle aina ollu ongelma ku tullu kiskottua 12 vuotiaasta lähtiin. 16vuotiaasta lähtiin ihan säännöllisesti. Oot kyllä herätelly minua!

Nyt on kyllä kiire kouluun, mut tulin vaan ilmoittamaan tuon tilannekatsauksen.

Aamupaino 108.6kg :D

No mitä nyt tuosta nopeasti silmäilin, niin näytti vaan yksinkertaisesti laittaneen ruokavalion kuntoon ja sitten liikkuneen lähes joka päivä ja sali oli koko ajan mukana. Sitten kun kunto oli noussut tarpeeksi niin loput läskit pois HIIT:llä (intervalliharjoittelulla). Kun oli läski pois niin aloitti bulkin ja lihaksen kasvatuksen kunnolla :)

En minä usko että tämä kaveri mitään nappeja olisi popsinut (vaikka ainahan sitä ei voi varmasti tietää).

Prkl ku kohottaa itsetuntoa toi kuva sarja. Todellakin kiinnostaisi saada kaverin kuntoharjoittelu käsiini. Tosta intervalliharjoitteluista niin oisku sulla jotain linkkiä, missä siitä olisi tarkemmin juttua, kun nit alko oikeasti kiinnostaa toi sixpackin hankinta :D:D (oli muuten mun uudenvuoden lupaus hannkia viimestään 01.01.2008 sixpack) :whip: :hyper: :thumbs: :thumbs:

Prkl ku kohottaa itsetuntoa toi kuva sarja. Todellakin kiinnostaisi saada kaverin kuntoharjoittelu käsiini. Tosta intervalliharjoitteluista niin oisku sulla jotain linkkiä, missä siitä olisi tarkemmin juttua, kun nit alko oikeasti kiinnostaa toi sixpackin hankinta :D:D (oli muuten mun uudenvuoden lupaus hannkia viimestään 01.01.2008 sixpack) :whip: :hyper: :thumbs: :thumbs:

Joo Ocha näköjään jo pisti muutaman linkin :) Täältä Pakkiksestakin löytyy muutama threadi tuohon liittyen niin kannattaa ne myös lukea. Itsekkin tuota HIITiä ajattelin keväämmällä hieman koettaa jos vain aikaa ja kuntoa riittää :)

Jumalauta menin sortumaan!

Eilen perkeleet tekivät koulussa uunimakkaraa, mut oli rajotettu määrä 2kpl/annos. No mä kuitenki luistin ja otin 3 makkaraa. Oli kyllä sen jälkeen eilen semmonen morkkis, että voi perkele mitä menin tekemään. No eihän tuossa mitään, tänään sit oli koulussa eilisen jämiä eikä ollu rajotteita, ni otimpa sitten niitä makkaroita 9kpl. Vittu ku niitten piti just tähän saumaan tehä noita makkaroita ku ei niitä voi vastustaa. Ainoa asia mikä lohduttaa on se, että voin ajatella sitä, ettei eilisen ja tän päivän tohinoista voinu tulla yhtä paljon ylimäärästä ku yhen päivän viinanjuonnista (0,7 tapio pullo 39% ja siihen mäyräkoira joka juuaan jos pyystään penkillä) ja ranskalaiset kebabilla kanssa! Huomenna en syö varmasti mitään. Jumalauta että nyt vituttaa! Kusin varmasti jo puolen viikon dieetin tuolla hommalla :wall: Meikä häviää tän kisan :(

Jos lipsuu vähän dieetistä niin ei kannata rangaista itseään, vaan palaat heti takaisin normaaliin dieettiisi ja unohdat menneen. Tsemppiä! :)

Jep jep, anna palaa vaan :) tekemällä virheitä oppii ja niin et ainakaan tuu onnistuu, mikäli oot liian ankara virheiden kohdalla itselles. Ja hey, uunimakkarassa ei sentään oo liikaa hiilareita, vaan se on ihan aitoo ketosafkaa ;)

Omasta dieetistä sen verran, et tänään harjottelen makroravinteiden laskua ja valmistaudun huomenna alkavaan dieettiin. Treenaamaan en pääse täysipainoisesti vielä ainakaan viikkoon flunssan vuoksi, mutta miinuskaloreille aion huomisesta lähtien energiansaannin laittaa

Jumalauta menin sortumaan!
No mä kuitenki luistin ja otin 3 makkaraa. Oli kyllä sen jälkeen eilen semmonen morkkis, että voi perkele mitä menin tekemään. No eihän tuossa mitään, tänään sit oli koulussa eilisen jämiä eikä ollu rajotteita, ni otimpa sitten niitä makkaroita 9kpl.

Huomenna en syö varmasti mitään. Jumalauta että nyt vituttaa! Kusin varmasti jo puolen viikon dieetin tuolla hommalla :wall: Meikä häviää tän kisan :(

Aiempiin liittyen sama varoituksen sana että A) älä ota liian raskaasti, huomisesta vain normaali ruotuun ja siihen liittyen B) älä paikkaile huomenna jättämällä jotain aterioita syömättä. Vedä vaikka yksi ylimääräinen kävelylenkki.

Itsellä on kokemusta sen verran että (täälläkin terminä käytetty "ortoreksia", en sen virallisista diagnosoinneista tiedä mitään mutta siihen liitetty) kalorien pilkuntarkka laskenta ja itsensä rankaiseminen meni itellä yli. Noin 1.5vuotta söin "ressaten" kuin syömishäiriöinen, rankkaa alakuloa ja jos meni yli, seuraavana päivänä vähensin dieettikaloreista, kunnes söin niin vähän että verensokeri huusi armoa, nälkä oli ja kiukutti ja poikkeuksetta se johti mässäilyyn -> ketutus, liian alhaiset kalorit -> mässäily jnejne.

Eli oikeasti, tämä ei ole elämää suurempaa draamaa, tämä on vain elämäntapojen remonttia. Ei onnistu hetkessä, joten cut the bulls*it ja palaa ruotuun. Maanantaina vaa`alle ja sitten voidaan viilata jos jotain yllättävää tulee. Vaikka paino olisi sama kuin tänä maanantaina niin ei huolta, vaan jatka.

:kippis1: Juuri näin.

Tähän väliin haluun sanoa, että tällanen yhteisö tuo kyllä ihan uuden ulottuvuuden näihin juttuihin. Paljon paljon iisimpää pistää elämää ja itteesä remonttiin kun tietää, että täältä löytyy tukea, tietoa ja taitoa. :rock:

Huomenna se sit alkaa :) :evil: :whip:

:kippis1: Juuri näin.

Tähän väliin haluun sanoa, että tällanen yhteisö tuo kyllä ihan uuden ulottuvuuden näihin juttuihin. Paljon paljon iisimpää pistää elämää ja itteesä remonttiin kun tietää, että täältä löytyy tukea, tietoa ja taitoa. :rock:

Huomenna se sit alkaa :) :evil: :whip:

Mä otin jo maanantaista lähdön, 1.2kg jo alta pois.. :)

Ei maar. Maanantaina otan vasta oikean "lähtöpainon", en huomioi ekaa viikkoa koska itselläni nesteiden lähteminen tekee aina sen 2kg. Itseään on turha huijata. Jätetään sen niille ketkä "lihoo 5kg etelässä viikon aikana mutta laihtuu sen heti pois kun on niin hyvä aineenvaihdunta"... :D

Eiköhän noita repsahduksia satu kaikille diettaajille. Niin minullekin, joka vetelin sunnuntaina varmaan 6000 kaloria vuorokaudessa jätskin, pizzan ja muun paskan muodossa. No, en jäänyt itkemään vaan tein maanantaiaamuna päätöksen, että repsahduksen takia kiristetään tää viikko vähän tiukempaa. Eli kun olen dietillä pitänyt kalorit per päivä n. -500:ssa niin tämä viikko meneekin -750:lla ja dietti jatkuu hyvässä mallissa. Ehdotan samanlaista lähestymistapaa blackorwhitelle ja ei muuta kuin tsemppiä, samassa båtskissa ollaan...

Hyvä pojat, tein sitten näemmä oikeen enkä jääny tuleen makaamaan. Jatkoin vaan samalla mitä oon aiemminki jatkanu enkä oo kiristäny mistään tai lisänny lenkkejä. Tälleen tämä laihtuminen vähän viivästyy mut ei ala kusemaan!!! Sitä en halua että nyt tää kusee, enemmän aikaa ja kilot pois mieluummin ku dieetti kusee enkä laihu ollenkaan, mun periaate. Wondadogilla tuntuu olevan paljon kokemusta näistä jutuista, olipa hyvä että hän erehty tähän mun topicciin mukaan :) Yhtään väheksymättä muitten neuvoja ja vinkkejä!

Nyt pojat asiaan ;) Eilen oli ensimmäinen kerta piiiitkäästä aikaa salilla. Sain sittenkin perseeni hilattua sinne, mutta menin autolla :D No sama se. Menin sinne ja penkkiin heti ja ajattelin, että nyt perkeleen vähän painoja tähän ku en halua huomenna joka paikkaa niin jumalattoman kipeeks. No tein siinä 3x10 ja viimesessä sarjassa jäi vielä muutama pukkaus varastoon. Sit menin siihen pec-deck vai onko se dec-peck vai mikä joka rintalihaksiin ottaa kivasti. Siinä sit tekasin myös sen 3x10 mut ennen sitä ajattelin, että tää on meikäläisen laite ja lykkäsin heti kylmiltään painoja ni ekan sarjan jälkeen tuli vaan mieleen että vois vähän puottaa näitä painoja :D Sit taisinkin löytää sieltä sellasen helevetin hyvän laitteen, sellanen soutulaite mikä on vissiin tarkotettu lämmittelyks. Sitä kiskasin pari kertaa ja katoin, että mistä tähän saa lisää vastusta. Oli niin kevyt ettei puhettakaan. No ei siinä mitään, sitä ku sit lykkäsin 2½ minuuttia sillä "kevyellä" ni olo oli semmonen että ei jumalauta ei tätä tarvii saaha yhtään kevyemmälle :D Siellä on sit sellanen kuntopyöräkin missä on paljon erilaisia juttuja, mut valitsin niistä kaks mitä aion kysyä täällä. Kannattaiskohan valita sellanen ohjelma ku "fat burn" vai sitten "intervals", ton intervallireenaamisen jo tiiänki millasta se on. Toisaalta tuo "fat burn" nimi kuullostaa paremmalta. Tarkotushan nyt ois kuitenki painottaa siihen aerobiseen ja tehä VÄHÄN niitä punttejakin, että pysyis jotenki lihakset mukana laihtumisessa. Siellä muuten näky niitä hyvännäkösiä enemmän ku muualla maailmassa viikossa yhteensä :D Kaikki hyvännäköset salille työntyy. Pakkohan siellä on alkaa käydä :D Yhtä asiaa mä kyllä ihmettelen. Miks vitussa sellaset, joiden ulkonäöstä vois päätellä, että ne on käyny paljon salilla, ni miks ne tekee väärin niitä liikkeitä?! Tai no en tiiä mikä minä oon sanomaan, mut ajattelen järellä. Vähän outoa ku yks meni tekemään selkää, ni se mahatuki oli suunnilleen vyötärön kohalla ja siitä sit taitetaan alaspäin. Eikös sen pidä olla vaan pikkasen munien yläpuolella, että ottaa kokonaan selkään? Sit ku sillä oli lisäpaino vielä siinä, ni se laitto sen lisäpainon rintaan kiinni tehdessään selkää. Eikös se ois paljon fiksumpaa laittaa niskantaakse?

Tekis mieli kirjottaa pitempi stoori mut prkl myöhästyn nyt jo koulusta!!! Se on moro ja palataan!

PS. Lihakset on niin perkeleen kipeenä pienistä painoista huolimatta :D

Joo, tekijöitä on moneksi. Mut keskityt vain omaan tekemiseen, hyvä tulee.
BTW, tee muutakin kuin penkki, peckdeck ja aerobinen :D
Ohjelmia on monia, mutta mä kehottaisin melkein tekemään ihan alkuun sen 1-jakoisen tai vaikka väännät vain

alkulämmittely sillä trainerilla ja soutulaitteella

penkki
pystypunnerrus
kulmasoutu /alataljasoutu
hauis
vatsat
ylätalja selälle
ylätalja ojentajille
jalat niinkuin pystyt polvea pilaamatta

Jos käyt 3x viikko teet vain yhden kunnon sarjan 10-15, jos käyt 2x viikossa teet joka kerta 2 sarjaa.

Tuo aiempi neuvo että yksi viikko vähän kireämmin, toki hyvä sekin. Pääpointti vain oli että älä vedä rankaisua överiksi, äläkä dieettiä läskiski.

Jos käyt 3x viikko teet vain yhden kunnon sarjan 10-15, jos käyt 2x viikossa teet joka kerta 2 sarjaa.

Tuossapa se tulikin jo. Itse aloittelin uudelleen painoharjoittelun piiiitkän tauon jälkeen ja sillä 100 vuotta sitten keksityllä Weiderin menetelmällä.
Mielestäni tuo pelittää ihan hyvin aloitusohjelmana. On monipuolinen, totuttaa sopivasti kehoa tulevaan ja silti lisää voimaa / lihasta.
Ensimmäinen harjoituskerta ihan pelkillä tyhjillä tangoilla, jotta liikeradat yms tulee tutuksi. Sitten varovasti haetaan sopivia painoja joilla päästään n. 10 toistoon. Ensimmäinen kuukausi 1 sarja toisena 2 sarjaa ja sitten taitaa tulla jotain 1x5 + 1x10 tms.
Paino on tippunut kuukauden aikana nelisen kiloa, josta toki puolet varmaan turhia nesteitä. Hyviä vinkkejä on täältä löytynyt ja olen tykännyt seurata syömisiä tuolla kalorilaskurilla.
Tsemppiä vaan kaikille "painon säätäjille" :thumbs:

Joo, tekijöitä on moneksi. Mut keskityt vain omaan tekemiseen, hyvä tulee.
BTW, tee muutakin kuin penkki, peckdeck ja aerobinen :D
Ohjelmia on monia, mutta mä kehottaisin melkein tekemään ihan alkuun sen 1-jakoisen tai vaikka väännät vain

alkulämmittely sillä trainerilla ja soutulaitteella

penkki
pystypunnerrus
kulmasoutu /alataljasoutu
hauis
vatsat
ylätalja selälle
ylätalja ojentajille
jalat niinkuin pystyt polvea pilaamatta

Tuo aiempi neuvo että yksi viikko vähän kireämmin, toki hyvä sekin. Pääpointti vain oli että älä vedä rankaisua överiksi, äläkä dieettiä läskiski.

Kyllä mä tein muitakin juttuja mut prkl ku en tiiä niittä härpäkkeitten nimiä. Kannattaapi muuten varmaanki nyt ensimmäisillä kerroilla ottaa joku vihko mukaan ja merkata siihen, että mitä painoja on käyttäny missäkin vehkeessä vai?

Tuosta lämmittelystä sen verran, että jos teen kuntopyörää tai sitä soutulaitetta tai molempia lämmittelyks ni ei nouse kyllä mistään yhtään mitään. Oon aivan sipissä jos niillä lämmittelen. Niin päin se toimii, että ensin teen kaikki punttijutut ja sit polen ja soutelen, en väsy mitenkään. En tiiä mikä siinä on, täytyy vaan vissiin aluks vetää molempia vaan joku 5min korkeintaan.

Käyn kolme kertaa viikossa, mut tuntuu että tuo yks sarja on kyllä auttamattomasti liian vähän. Muutenki nyt aivan karmee hinku sinne salille päästä lisää. Huomenna onneks on se päivä, heti koulun jälkeen vois rynnistää sinne täyttä häkää. Miks vaan yks sarja? Eihän se riitä alkusoittoihinkaan.

Tai ehkäpä teen silleen, että aluks vedän kuntopyörää ja sitä soutulaitetta 5- tai 10 minuuttia ja sit teen ne puntit pois alta haisemasta ja sen jälkeen heläytän kuntopyörää 30min ja sit sitä soutulaitetta 30min? Kuitenki ois niinku nyt tarkotuksena polttaa sitä fläsää poikkeen!

Mulla on kyllä jostain syystä aivan helvetin hidas aineenvaihdunta ja se vituttaa tätä painonpudotusta ajatellen. Kaveri mättää aina ruokaa ihan vitusti mut se ei liho mitenkään. Onko hitaasta aineenvaihdunnasta mitään hyötyä? Minä oon kyllä vähän sitä mieltä ollu, että ei kyllä oo. Vituttaa ku laihu millään. Auttaisko se sit jotenki punttihommissa paremmin lihaskasvua tai jotain? Kertokaapa jos tiiätte jotain siitä asiasta.

Kannattaapi muuten varmaanki nyt ensimmäisillä kerroilla ottaa joku vihko mukaan ja merkata siihen, että mitä painoja on käyttäny missäkin vehkeessä vai?

Tai ehkäpä teen silleen, että aluks vedän kuntopyörää ja sitä soutulaitetta 5- tai 10 minuuttia ja sit teen ne puntit pois alta haisemasta ja sen jälkeen heläytän kuntopyörää 30min ja sit sitä soutulaitetta 30min? Kuitenki ois niinku nyt tarkotuksena polttaa sitä fläsää poikkeen!

Toi kuulostaa hyvältä. Usko pois, tollanen pääliikkeet 3 krt / vk toimii yllättävän hyvin. Nyt vaan otat sellaiset samat liikkeet mitä toistat, ja merkkaat painot ylös. Kun esim pystypunnerruksella menee just tiukka kymppi, lisäät pykälän painoja. Kun niillä menee 3krt peräkkäin kymppi, lisäät taas sitten painoja jne. Tää homma vaatii malttia. Koita nyt 2vk putkeen samoilla liikkeillä ja sillain että homma alkaa etenemään. Väitän että jos nyt tältä pohjalta alat tekeen 3krt viikossa 2 sarjaa kaikkia niin oot ihan tukossa 2vk jälkeen. Toki nää on yksilöllisiä ja eri mielipiteitä on, mutta tuo nyt on sellainen perustavaa laatua oleva hyväksytty juttu että aloita sillä vain. Ehdit kyllä hifistelemään jatkossa.

Niinkuin ylempänä sanottu, tasainen punttitreeni auttaa ylläpitään laardin alla olevat lihakset, kehittää alkuun tasaisesti voimaa ja hyvin pienessä mittakaavassa "kasvattaa" lihaksia kun saat niihin ryhtiä. Ja sitten kun dieetit on ohi niin on sellainen hyvä pohja jatkaa.

Hosuminen ei auta.

Päivää arvon kolleegat! Sain vihdoin itseni tänne rekisteröityä muutaman päivän lukemisen jälkeen.

Tästä laihduttamisesta päätin minäkin avautua tänne, yllättäen :)

Itse olen tässä pudottanut painoa jo perkeleen kauan ja nyt ollaan loppusuoralla menossa. Ainoa vaan, että tässä on pudotettu väärin ja väärällä menetelmällä. Ylimääräistä läskiä on kehoon jäänyt joka nyt koitetaan saada urheilemalla minimoitua. Mitat on 174/79. Painon ei siis tarvitse enää tippua juurikaan, mutta kroppaa pitäisi pystyä muovata hieman ... noh, tietokoneen edessä istuvan näköisestä vähän enempi siihen, että tekee muutakin kuin kävelee hissiin.

Aloitin kuntoilun toissapäivänä. Ensimmäistä kertaa elämässäni suuntasin salille. Onhan siellä siis tietysti käyty ennenkin, mutta lähinnä ohikulkumatkalla sulkapalloa pelatessa, ei muuten. Nyt siis suunta oli sali ja rehkiminen. Ensimmäiselle käynnille riitti 40min suoritus. En tiedä onko se paljon vai vähän, tätä voi joku fiksumpi kommentoida. Tein toistoja 15-20 välillä x2/x3 riippuen laitteesta. En harjoittanut kaikkia lihaksia ihan siitä syystä, että jos eksyn vielä tällä viikolla toiste ja lihakset on kipeänä, niin on vielä 'kivuttomia' lihaksia mitä käyttää.

Eilen suuntasin uimaan ja polskuttelin altaassa reilun tunnin verran. Tämä oli mielestäni hyvää vastapainoa monotoniselle huutamiselle salilla. Saa rauhallisia vetoja aikaan.

Nyt tässä on siis pari urheilullisempaa päivää takana ja lihakset huutavat leipää. Tuntuu ettei housuja saa edes ylös ilman että pitää irvistellä. Normaalia tai ei, tämä on kuitenkin nyt tilanne =)

Kivun tunne on varmasti henkilökohtaista, mutta minkälaisen määrän alussa kannattaa tehdä? Onko turvallista treenata tässä edelleen? Nyt on tarkoitus tänään käydä pelaamassa sulkapalloa ja huomenna uinti + sulkapallo. Sunnuntain ja alkuviikon ajattelin huilata ja katsoa miten kroppa reagoi. Mitään en siis ole VIELÄ mielestäni reväyttänyt :)

Viimeyönä kyljen kääntäminen oli vaikeaa johtuen kipeytyneistä lihaksista (niin, minullakin ilmeisesti niitä on, tai niiden muinaisjäänteet).

Jollain kehittävää kommentoitavaa tästä?

Niin, ruokapuolesta sen verran, että syön edelleen niukasti. 500-1000kcal alle kulutuksen riippuen päivästä. Tämä sen takia, että saan pidettyä elimistön lievästi miinusmerkkisenä energiansaannin suhteen (ja koska tässä on 2,5v laihdutettu, niin elintavat ovat muuttuneet aika radikaalisti).

Mitään varsinaista aikataulua tai saliohjelmaa minulla ei ole, eikä ole tarkoitus että rantakuntoon on päästävä viimeistään kesällä. Ihan omaa tahtia edetään.

Kommentteja ja neuvoja kaivataan!

Back
Ylös Bottom