Kuntopyörä - Hiottu tehopakkaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wonder
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 KUNTOPYÖRÄ – RAUTAINEN KARDIOKUNINGAS SALILLA 🔥

Meta description: Hiottu tehopakkaus, joka rakentaa kestävyyttä, polttaa rasvaa ja antaa jaloille armottoman työvuoron ilman iskuja nivelille.

ENTÄS LÖYSTYVÄ NAHKASI???

Kun aloitat laihduttamisen ruokavaliomuutoksella, tarvitset ehdottomasti sitä liikuntaa tasaisesti tai nahkas roikkuu kesällä kuin säkki päälläsi. Joten jos sulla on mahdollisuus käyttää vaikka oman asuinkuntasi terveysasemalla ravintoterapeutin palvelua, mene ja varaa aika. Ja hanki joltain salilta sinulle personoitu treeniohjelma jos et uskalla omin nokkinesi aloittaa. Toi polvihomma on tosi paska juttu ja sunkin tapauksestas taas näkee että ihmiset eivät tosiaan tunnu tietävän että runsas ylipaino ei ole vain ulkonäkökysymys vaan aiheuttaa oikeasti vammoja kun innostuu liikkumaan sit lopulta.
Just tästä syystähän ne jotkut terveysintoilijat uhosivatkin että lihaville pitäis säätää oma sairasvakuutusmaksu koska hoidettavat vammat ovat itsehankinttuja, niinkun alkoholi- tai röökijututkin. Yhteiskuntamme muuttuu entistä enemmän suvaitsemattomammaksi...

Turhaan varot sitä salilla käyntiä sillä mikäli kasvatat lihaksia kunnolla ja polttelet rasvoja, alkaa ihoskin näyttää sinulle sopivalta. Rohkeesti salille vaan! Vittuilijoille kuittaat että "mä sentään teen näille läskeille jotain enkä vaan löhöö sohvaperunana!"

Naiset tietää mistä puhun, sillä moni meistä on joutunut raskauden jälkeen tekemään tosissaan töitä löystyneen vatsanahan kanssa! Ja ikä tuo vielä lisää löysyyttä kun lihakset alkavat pienentyä ilman treeniä...

Itsellä ei ole paino-ongelmaa (vaikka kuvassa olenkin varsinainen pallo, heh!) mutta lapsia on tehtynä ja ikää 40+ joten aika tosissaan saa treenata. Aloitin saliharrastuksen uudestaan vasta syys-lokakuun vaihteessa hölkän ja uinnin lisäksi ja, olen ymmärtänyt kun olen täällä näitä juttuja lukenut, että treenaan vissiin aika tehokkaasti (2-jakoinen) sillä väsytä ei yhtään ja kiinteyttä on tullut ihan silminnähden! Minulla ei ole enää käsivarsissani "alleja" ja löystynyt vatsa on kiinteytynyt jotenkin: en oikeasti tiedä oliko siellä minun kaikki rasvani vai mitä tapahtui mutta farkut pieneni kahdella tuumalla mutta kilot on kutakuinkin samat!!!

Ota itsestäs oikein inhottava lähikuva jossa läskit hyllyy. Liimaa se kuva jääkaapin oveen, menetät herkuttelun halun aina kun meinaat hakee jotain ylimääräistä naposteltavaa....

Itellä oli pikkasen reilu vuos sit sama tilanne. Painoa oli lähes 95kg ja pituutta hieman vajaa 175cm. Sit heräsin, aloin tekemään 3-4 krt viikossa tunnin aamuaeroobisia kuntopyörällä, pääasiassa sykealueella 120-150. Nelijakosella treenailin, käytin kalorilaskuria. 600-1000kcal miinuksella per päivä, yhtenä päivänä sit miedosti plussalla. Vajaan puolen vuoden kuluttua paino olikin sit alle 70kg, kun ei mulla alunperinkään mitään lihasta ollut, todella pitkän liikunnattomuuden takia.

Otat vaan sellaisen pitkäjänteisen asenteen ja et turhaudu samantien jos hommat ei välttämättä toimikkaan odotetulla tavalla. Lue pakkista ja perehdy ravintotietouteen kunnolla. Kärsivällisyyttä tämäkin homma meinaan vaatii. Rasvat itellä putos 30%+ tuohon johonkin 15% nurkille. Vyötäröstä lähti kaikkine pöhöineen varmaan joku 25cm.

Kyllä

Mukavia tarinoita. Tuota itsekin oon miettiny, että jos puottaa painoa ihan kunnolla ni kai siihen jää joku tyhjä säkki roikkumaan. Tätä oon pyrkiny ennaltaehkäsemään tekemällä perusliikkeitä kunnolla.

Tuo kuntopyörä ois kyllä oikeen hyvä. Voisko joku selailla netistä jonku sellasen pyörän jolla tekee jotain, mutta joka ei maksais ihan jumalattomasti. Elikkä sanotaanko, että opiskelijan läväskälle ystävällinen? Onko sillä muuten väliä millon polkee? Että aamulla vaiko päivällä vaiko illalla?

Ostimpa sitten kuitenkin vastoin kaikkien neuvoja sen hyppynarun. Kävin äsken sillä pomppimassa sellasen 2min 30 sekuntia ja jumalauta tuntu että ei tästä selviä hengissä. Vielä jos pitäis pomppia joku puoli tuntia niin huh huh. Polvesta sen verran, että se ei vihotellu ollenkaan. Pohkeet oli ainoat jotka temppuili, täytyy venytellä kunnolla ennen tuota hyppimistä. Nyt oli vaan ideana koittaa mitenkä polvi kestää ja hyvin se ainakin tuon verran kesti tehä eikä tuntunu muutenku pohkeissa ja nilkoissa, koska en venytelly, luulen. Mistä ihmeestä löytää kuntoa hyppiä puolikin tuntia ees narulla?! Sain kyllä kiskoo kunnolla astmalääkettä ku olin tuon 2½ minuuttia hyppiny. Voiskohan tuota hommaa hoitaa mitenkään erissä niinku päivisin, että jonki verran nyt ja jonki verran kohta, että huilis välillä tai jotain?

Oon nyt alkanu vetelemään kaurapuuroa aamuisin, tuota oon tehny jo viikon verran. Siinä kylkiäisenä sit reikäleipää, ruista siis ja vähän rasvaa päälle ja juustoa. Jotenki tuntuu, että tuo kaurapuuro on vissiin vaikuttanu ku tänäkin päivänä saanu istua jo kolme kertaa vessassa. Noh, ehkä tämä tästä lähteepi menemään. Olisinko sittenkin hurja ja kävisin ostamassa uimahallille (jossa on punttis) sarjan lippuja ja alkaisin käymään siellä salilla polkemassa ja sit samalla sen jälkeen uimassa?

Tällasta tälläkertaa...

Onko sillä muuten väliä millon polkee? Että aamulla vaiko päivällä vaiko illalla?

Olisinko sittenkin hurja ja kävisin ostamassa uimahallille (jossa on punttis) sarjan lippuja ja alkaisin käymään siellä salilla polkemassa ja sit samalla sen jälkeen uimassa?

Tällasta tälläkertaa...

Mielusti, jos on aikaa niin vedä aamulla ennen aamiaista tyhjään vatsaan. Polttaa rasvaa tehokkaammin. Mut muuten ei oo välii, voit vetää millon vaan, kunhan et liian myöhään koska ainakin mulla on ongelmii saada unta jos on tullu treeneistä suoraan himaan nukkumaan.
Ole hurja;) Kuitenkin jos käyt salilla aerobisia tekemässä ja uimassa niin poltat enemmän fattia kun pelkällä hyppynarulla. Ja jos polvi alkaa vittuilemaan niin mee ihmees kans uimaan, siinä ei pitäs polven vittuilla. Voit ihan vaikka kokeilla pari liikettä kans salilla painoilla kevyesti, koska sillon sulta ei ihan kaikki lihakset lähe
Muuten tsemppiä sulle blackorwhite, se on hatunnoston paikka sulle ku oot ottanu ittees niskasta kiinni ja tajunnu kuntos. On mielestäni surullista ja paskamaista nähdä lihavia ihmisiä, jolta sit hajoo parhaimmassa tapauksessa polvet, pahimmassa sydän ylipainon takii, mut ei siltikään jaksa tehä asialle mitään. Eli oot myös säästäny ittes monilta mahdollisilta oireilta/sairauksilta.:)

Jos halpaa treenilaitetta etsit, niin voisin suositella sinulle tuota tv-shopin ja kumppaneiden kauppaamaa Orbitrek Platinumia. Se on varmaan ainutlaatuinen laite tv-shopin historiassa, koska se todella tekee sen minkä lupaa.:D

Avopuolisoni hommasi tuollaisen ja on sitä käyttämällä saanut ekstrakilot kuriin ja paremman aerobisen kunnon. Itsekkin muutaman kerran laitetta kokeilleena voin sen verran laitteesta mainita, että toimii hienosti ja ottaa mukavasti kunnon päälle kuitenkaan niveliä pahemmin rasittamatta. Tuolla on hyvä painaa menemään ja samalla katsoa vaikka telkkaria, menee treenit yllättävän kivuttomasti ja hiki lentää.

Edelleenkin suosittelisin hankkiutumaan sinne salille, kuntopyörän hinnalla poljet kuntopyörää salilla monta kuukautta. Valittelit tuota salien puuttumista, mistä kaupungista olet?

Edelleenkin suosittelisin hankkiutumaan sinne salille, kuntopyörän hinnalla poljet kuntopyörää salilla monta kuukautta. Valittelit tuota salien puuttumista, mistä kaupungista olet?

Tarkotin ettei koulun puolesta ole salia. Tuossa edellisessä postauksessahan näkyy, että on täällä sali. Taisin mainita jossain postauksessa, että Kajaanista olen :) Salille siis.

Itellä oli(ja on tietysti vieläkin) tosi heikot lähtökohdat, kun noin pari kuukautta sitten päätin että nyt riitti! :evil:

Lähtöpainoa semmoiset reilut ~115kg, pituutta 179cm... Röökin sentään tajusin jättää jo n.1,5v sitten veks.

Suunnaton v*tutus omaan kuntoon (todella huono), ja ulkonäköön (vielä huonompi), aiheutti sen että kaverin avulla (treenannut vuosia) pistettiin ruokavalio uusiks ja jätkä liikkumaan... :whip: Lähinnä kävelyä, ja pientä saliohjelmaa... :)

Tällä hetkellä mennään n.105kg:n tuntumassa, ja motivaatio tuntuu kasvavan päivä päivältä enemmän... :hyper:

Itse en myöskään vielä viitsi painon ja paikkojen särkemisen pelon takia juosta, mutta kävelysauvoilla sai vähän lisätekemistä lenkeille... Niin paljonkin kuin niiden hankinta ja käyttö ekaa kertaa hävettikin, niin ei voi kuin suositella :D

Tsemppiä vaan pirusti threadin aloittajalle, ja muillekin saman asian kanssa painiville... :thumbs:

Elikkäs, mielipiteitä molempien vaihtoehtojen puolesta ja vastaan... kumpi ois parempi hankinta kotiin? Mulla on siis mahd. saada jompikumpi ilmaiseksi. Testannu olen molemmat, ovat tukevia ja hyviä... Kuntopyörän miinukseksi lasken takapuolen puutumisen ja kipeytymisen...:D . (penkki painaa luihin...)

Mutta mitä mieltä ootte, kumpi tehokkaampi ja mitä eroa ootte havainnu...tai jotain...?

kiitos.

Kyllä se persluu on aina kipeenä hetkenaikaa, kun keväällä aloittaa pyöräilyn tauon jälkeen. Luulis siihen istumalihakset sopeutuvan kuntopyöränkin kanssa?

Kuntopyörällä oon polkenu aivan tarpeeksi, sen jälkeen kokeiltuani cross-traineria voin sanoa että se hakkaa kuntopyörän kevyesti. Puolet tehokkaampaa treeniä omasta mielestäni.. En vastannu kysymykseen mutta kannattaa pistää harkintaan:)

Todellakin ennemmin crossari. Paljon rankempi ja voi tehdä enemmän erilaisia treenejä kuin kuntopyörällä. Crossarilla pääsee eteen sekä taaksepäin, voi tehdä käsien kanssa tai ilman.

Jos on kunnon laatulaitteet niin ehdottomasti stepperi...Paljon monipuolisempi ja tehokkaampi.Mutta jos laatu on jotain TV-shoppi tai hieman parempi niin sitten fillari.Hyvää kestävää stepperiä ei kotiin oikein kannata ostaa...Maksaa paljon!

Noi halpis anttila magneettivastus kuntopyörat on sitten just sieltä.

Jalat menee hapoille 4 min, mutta syke ei nouse mihinkään.

Oikeat kuntopyörat sitten eri asia.

Itse pudotin aikoinaan 8 kiloa noin viidessä viikossa. Yksinkertaisesti en tehnyt mitään muuta kun lenkkeilin ja olin syömättä. Terveellistähän se ei missään nimessä ollut ja suurin osa tippuneesta painosta oli lihasta ja nesteitä, mutta pääasia itselleni silloin oli että se paino tippuu :) Varmasti pystyt tuolla motivaatiolla tuon 10 kiloa pudottamaan kesään mennessä, ei varmasti mitään ongelmia.

Jaksamisia sulle!

Back
Ylös Bottom